Stránka 1 z 1

Zafira B2006,špatné starty motor Z18XER 1,8 benzín 103KW+LPG

Napsal: 01 lis 2011, 22:26
od jirilev
Zdravím všechny příznivce Opelů a prosím o rady.
Je to už asi 6 týdnů, co nás začala naše Zafira zlobit. Začalo to tak, že čím déle stála, tzn. čím více vychladla, tím déle startovala. Den ode dne to bylo horší, čím chladnější ráno, tím horší. Třeba i deset startů, než vůbec chytla a motor se pořádně rozběhl do otáček. Pak došlo k tomu, že jednou nechytla a vytřískala se baterka, tak jsem ji odtáhl do servisu, kde jim diagnostika ukázala imobilizér. Vyzkoušeli jsme náhradní klíč, ale nic se tím nezměnilo. Potom řekli, že je tam malý tlak paliva a vyměnili mi palivové čerpadlo, že prý sice ještě pořád jede, ale málo tlačí (slabý tlak). Ani tím se ale nic nezměnilo. Vyměnil jsem ještě předtím svíčky, tím to taky nebylo. Potom jsme se pustili do trysek - zdálo se, že jedna byla trochu zanesená, šel jsem pak na diagnostiku, která ukázala vadná tryska, nebo řídicí jednotka. Když jsme trysku přehodili s jinou, diagnostika už nic nehlásila, jen něco se špatnou směsí, nebo zplodinami, prostě nic, čeho by se dalo chytit. Vyměnili jsme tedy ještě teplotní čidlo a taky to nezabralo. Měřili jsme i tlaky, auto sice nebylo úplně vychladlé, ale servisman mi řekl, že to tlačí docela dost, něco kolem 12 a 13. Byly vyšroubované všechny 4 svíčky a měřil 1 válec po druhém. Tak nevím, v čem to může být. Ještě mi tady z fóra Deny poradil vyčistit škrtící klapku, tak jsem na zítra domluvený, že mi to udělají v jednom servisku. Nějak nevěřím, že to bude dobré. Při těch startech to ze začátku jede jakoby na 2 nebo 3 válce a jako kdyby to pleskalo do sání. Co jsem tady na fóru vyčetl u kolegy, který měl podobné problémy, měl nakonec špatné těsnění pod hlavou. Mně to vodu ani olej nežere a hned po startu nesmím šlapat na plyn, jinak to hned zdechne. Musím počkat, až se to trošku zahřeje, pak přestanou kolísat otáčky a můžu vyrazit. Někdy startuju i 10x-20x. Rozvody byly dělané v květnu.
Tak pokud Vás zkušené něco napadá, písněte, prosím. Já dám zítra vědět, jak jsem dopadl s tou škrtící klapkou.
Díky za jakoukoliv odpověď.



Milí opeláci, podávám další zprávy ohledně Zafiry
Škrtíci klapka byla čistá, následoval tedy odborný elektrikář u kterého bylo auto pouze dva dny a říkal, že to je strašně málo na to, aby stihl všechno pořádně proměřit, ale i z toho mála udělal závěr, že to předběžně vidí na řídicí jednotku. Že se taky spojil s někým od vás z Čech a při stejných problémech jako mám já to taky nakonec byla řídicí jednotka.
Předem mě však upozornil, že tato řídicí jednotka je neopravitelná, že je hybridní a zalitá jako jeden celek, že se spojoval dokonce s někým z Holandska (s nějakým machrem, který se tímto zabývá) a i ten mu řekl, že tyto jednotky opravit nelze. V čem mi však pomohl je, že než jsem od něj odjel (musím podotknout, že auto stálo od večera venku, tudíž vychladlé), oddělal sání a řekl,ať jdu startovat a při startu stříkl do sání čistič brzd a auto chytlo dá se říct jako hodinky. A když jsem ho chvíli nechal klepat, tak bylo za chvíli vše ok. Takže teď po ránu, když startuji a chci mít hladký průběh startu, to takhle dělám - že do sání stříknu ten čistič a pak jdu teprve startovat. Jinak jsem zjistil, co mi kamarád ještě poradil, ať vyjedu všechen benzin, a natankuju další, tak když už v nádrži bylo už jen menší čtvrtina, auto sem tam cuká, jako když dojde benzin, sekundu nic dvě a potom zase jede dál. Po úplném vyjetí benzinu a natankování dalšího - dokonce jsem koupil nějaký power, který by měl být na tohle vše lepší, tak starty pořád stejné, dokonce i to cukání (protože jsem koupil jen za "400") tak ani to cukání nepřestalo.
Jinak co jsem dále nechal udělat - přeměření tlaku přesně dle Vašich rad a bylo taky při dokonale vychladlém autě naměřeno 8, 7 a půl a 8, což jak mi můj mechanik řekl, že v tom nevidí problém. Za tepla to dělalo nějak 13, nebo mezi 12 až 13. Takže mi poraďte, zda chybu v těsnění, nebo v motoru můžu vyloučit a ještě jak bych mohl vyloučit třeba závadu na tryskách, i když všechny pěkně mlží, když jsme se zkoušeli a diagnostika je konkrétně nezaznamená, zda by třeba při těch startech nemohl být v nich nějaký problém. Nebo zda to vidíte taky na tu řídicí jednotku, která se prý pohybuje řádově kolem 40 tisíc. Což určitě nejsem ochotný investovat.
Díky za veškeré nápady a rady.

Re: Zafira B2006,špatné starty motor Z18XER 1,8 benzín 103KW

Napsal: 02 lis 2011, 15:40
od mirda2908

Re: Zafira B2006,špatné starty motor Z18XER 1,8 benzín 103KW

Napsal: 13 lis 2011, 20:40
od denny
Po této tvé větičce Při těch startech to ze začátku jede jakoby na 2 nebo 3 válce a jako kdyby to pleskalo do sání.
by mohl být zakopaný pes v zadírajících se ventilech ve vodítkách.Je to častá závada motorů Opel \a ne jen těch\.