Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Napsal: 10 srp 2011, 23:20
V případě poruchy klimatizace, kdy nesepne elektromagnetická spojka, a pojistky jsou v pořádku, je 99% jistota, že odešla cívka ve spojce.
Výměna cívky není nikterak složitá. Při práci je potřeba věnovat maximální pozornost hadicím a trubičkám rozvodu klimatizace. Při jejich poškození a úniku chladiva může dojít j vážným poraněním včetně omrzlin. Pozor na to. Při patřičné opatrnosti je práce bezpečná i bez vypuštění klimatizace a vyjmutí kompresoru z motorového prostoru. Vyzkoušeno na motoru 1,6 16V.
Potřebný díl v Auto kelly je: JSRA DK ND0172 cívka kompresoru 12V cena 1585,- Kč.
Nářadí potřebné k montáži: oříšek torx vel. 12, byt torx vel. 30, plochý šroubovák s tenkou špičkou, kleště na Segrovy pojistky, velké sika kleště, ráčna gola, páka na povolení přítlačné kladky řemene.
Kompresor je na motor uchycen třemi šrouby. Dva jsou z boku nad sebou za řemenicí a jeden na konci za trubičkami od rozvodu chladiva. Povolují se oříškem torx č.12. Před povolením šroubů neopomenout sundat drážkový řemen. Není potřeba nic demontovat. Stačí pákou odtlačit napínací kladku za šroub v ose kladky, a sejmout řemen z řemenice alternátoru (je nejlépe přístupná). Uvolněný kompresor se dá stáhnout pod motor na šasi. Tam je přístup od pravého předního kola.
Na čelí přítlačné desce spojky kompresoru, je v ose zajišťovací šroub. Povoluje se bitem torx č.30 . K přidržení řemenice proti otočení použijeme sika kleště. Přitlačíme jimi desku k řemenici a zapřeme čelisti kleští o výstupky na kompresoru.
Část hřídele pro osazení přítlačné desky je drážkovaný. Sejmutí přítlačné desky proto může být náročnější. Tady pomůže šroubovák, kterým po obvodě postupně zlehka desku odpáčíme. V díře desky je vymezovací podložka, pozor ať ji neztratíte. Při zpětné montáži ji neopomeňte vrátit na původní místo.
Po sejmutí přítlačné desky je potřeba demontovat zajišťovací segrovu pojistku ložiska řemenice. Použijeme rozvírací kleště. Řemenice je na hřídeli volně uložena a jde po odjištění jednoduše sejmout.
Konečně už je na řadě cívka. Ta je taktéž zajištěna segrovou pojistkou. Opět použijeme rozvírací kleště a cívka je dole.
Teď následuje vše v opačném pořadí. Důležité je dát pozor na správné zasednutí pojistek do drážek. Vždy řádně zkontrolovat.
Čas potřebný na demontáž a montáž jsou zhruba 3 hodinky.
Výměna cívky není nikterak složitá. Při práci je potřeba věnovat maximální pozornost hadicím a trubičkám rozvodu klimatizace. Při jejich poškození a úniku chladiva může dojít j vážným poraněním včetně omrzlin. Pozor na to. Při patřičné opatrnosti je práce bezpečná i bez vypuštění klimatizace a vyjmutí kompresoru z motorového prostoru. Vyzkoušeno na motoru 1,6 16V.
Potřebný díl v Auto kelly je: JSRA DK ND0172 cívka kompresoru 12V cena 1585,- Kč.
Nářadí potřebné k montáži: oříšek torx vel. 12, byt torx vel. 30, plochý šroubovák s tenkou špičkou, kleště na Segrovy pojistky, velké sika kleště, ráčna gola, páka na povolení přítlačné kladky řemene.
Kompresor je na motor uchycen třemi šrouby. Dva jsou z boku nad sebou za řemenicí a jeden na konci za trubičkami od rozvodu chladiva. Povolují se oříškem torx č.12. Před povolením šroubů neopomenout sundat drážkový řemen. Není potřeba nic demontovat. Stačí pákou odtlačit napínací kladku za šroub v ose kladky, a sejmout řemen z řemenice alternátoru (je nejlépe přístupná). Uvolněný kompresor se dá stáhnout pod motor na šasi. Tam je přístup od pravého předního kola.
Na čelí přítlačné desce spojky kompresoru, je v ose zajišťovací šroub. Povoluje se bitem torx č.30 . K přidržení řemenice proti otočení použijeme sika kleště. Přitlačíme jimi desku k řemenici a zapřeme čelisti kleští o výstupky na kompresoru.
Část hřídele pro osazení přítlačné desky je drážkovaný. Sejmutí přítlačné desky proto může být náročnější. Tady pomůže šroubovák, kterým po obvodě postupně zlehka desku odpáčíme. V díře desky je vymezovací podložka, pozor ať ji neztratíte. Při zpětné montáži ji neopomeňte vrátit na původní místo.
Po sejmutí přítlačné desky je potřeba demontovat zajišťovací segrovu pojistku ložiska řemenice. Použijeme rozvírací kleště. Řemenice je na hřídeli volně uložena a jde po odjištění jednoduše sejmout.
Konečně už je na řadě cívka. Ta je taktéž zajištěna segrovou pojistkou. Opět použijeme rozvírací kleště a cívka je dole.
Teď následuje vše v opačném pořadí. Důležité je dát pozor na správné zasednutí pojistek do drážek. Vždy řádně zkontrolovat.
Čas potřebný na demontáž a montáž jsou zhruba 3 hodinky.