1.6 16V (Z16XE) - Přehřívání chlad. kapaliny - termostat OK
Napsal: 31 črc 2011, 21:10
Zdravím,
při jízdě po dálnici se teplota začne pomalu šplhat přes 90°C, klidně ke 110°C, prostě stoupá do té doby než vyřadím a nechám motor běžet na volnoběžné otáčky. V tom okamžiku teplota začne klesat zpět k 90°C (to trvá cca 10-15 sekund) . Poté zase mohu pár km jet než musím provést to samé.
Termostat vyměněn - beze změny.
Při jízdě se studeným motorem (ráno) při prvním dosažení teploty 80°C nehřeje topení. Hadice dovnitř je ale teplá, zpátky studená. Prý je kdesi nějaký ventil, protože mám verzi s klimatizací. Nevíte kde je a jak se k němu dostat?
Napadá mne ještě vodní čerpadlo, které by při vyšších otáčkách nějakým způsobem "prokluzovalo" a při volnoběžných by šlo dobře, jinak si to chování teploty nedokážu vysvětlit.
Pozn.:
- chladící kapalina se zahřívá standardní rychlostí
- chladič je horký a spíná i pomocný větrák na něm
Díky za jakékoliv nápady
DEJWY
při jízdě po dálnici se teplota začne pomalu šplhat přes 90°C, klidně ke 110°C, prostě stoupá do té doby než vyřadím a nechám motor běžet na volnoběžné otáčky. V tom okamžiku teplota začne klesat zpět k 90°C (to trvá cca 10-15 sekund) . Poté zase mohu pár km jet než musím provést to samé.
Termostat vyměněn - beze změny.
Při jízdě se studeným motorem (ráno) při prvním dosažení teploty 80°C nehřeje topení. Hadice dovnitř je ale teplá, zpátky studená. Prý je kdesi nějaký ventil, protože mám verzi s klimatizací. Nevíte kde je a jak se k němu dostat?
Napadá mne ještě vodní čerpadlo, které by při vyšších otáčkách nějakým způsobem "prokluzovalo" a při volnoběžných by šlo dobře, jinak si to chování teploty nedokážu vysvětlit.
Pozn.:
- chladící kapalina se zahřívá standardní rychlostí
- chladič je horký a spíná i pomocný větrák na něm
Díky za jakékoliv nápady
DEJWY