Stránka 1 z 1
Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 10:40
od meshugga
Ahoj, tak řeším další problém, Astra začala cca 2 dny po vyčištění EGR a sání špatně startovat za studena. Startér se musí dlouho točit aby to chytlo, většinou to chytne až na podruhý, ale včera to chytlo až po cca 15 minutách zkoušení. Někdo tu psal, že to může způsobovat padání benzínu - vadné čerpadlo nebo spíš ventil co má benzín udržet v hadičce. Když se mi povedlo nastartovat, tak jsem čerpadlo chvíli poslouchal. Ten klasický zvuk čerpadla skoro vůbec není slyšet, zato je slyšet přerušované nasávání benzínu se vzduchem (jako kdyby tam seděl trpaslík a usrkával brčkem z prázdné sklenice:D ). Tak jsem se chtěl zeptat jestli je to normální nebo mám jít rovnou do výměny čerpadla.
Žádné chyby nesvítí, zkoušel jsem pro jistotu vyblikat závady a hlásí to jen 0400 špatný signál EGR, ale tahle chyba tam bude ještě z minulého týdne, než jsem rozběhal EGR.
Díky
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 10:53
od meshugga
Zkusil jsem ten zvuk čerpadla nahrát na telefon, kvalita žádná sláva
http://meshugga.cholerik.cz/cerpadloZ16SE.wav, to syčení je to "nasávání vzduchu". Na začátku záznamu to syčí pořád, někde po půlce to syčí přerušovaně. Jo a v nádrži je cca 30 litrů benzínu.
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 11:45
od adam09
a když vypojíš benzínovou hadičku jde z ní benzín ?
odkud jsi ?
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 12:17
od meshugga
Hadičku jsem neodpojoval, zkusím to odpoledne. Díky
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 19:17
od meshugga
Tak dneska 2x nastartováno OK potřetí už ne. Čerpadlo není vůbec slyšet a z odpojené hadičky do vstřiků nejde žádný benzín. Žádná chyba nesvítí, v paměti závad 0400 egr, 0230 cerpadlo, 1612 a 1613 immo. Jdu zkusit, jestli jde do čerpadla šťáva.
Nevíte někdo, jestli jsem odpojil správnou hadičku? Viz obrázek
http://meshugga.cholerik.cz/hadicka.jpg našel jsem tam jenom tuhle.
Díky
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 21 črc 2011, 19:23
od adam09
musí tam jít dvě, vstup a zpátečka, pokud to píše chybu imob tak by to vysvětlovalo nenastartování
zkoušel bych pokud máš druhý klíč
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 22 črc 2011, 10:42
od meshugga
Tak při zapnutém klíčku proud do čerpadla nejde. Zkusím ještě pohledat relé čerpadla a změřit to při startování. Jinak benzínová hadička vede do vstřiků jen jedna a vypadá to že druhá je vyvedená do podběhu ke spolujezdci, je to možný?
Druhý klíč vyzkouším dneska, zkusil jsem přes noc odpojit baterku tak uvidím.
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 22 črc 2011, 12:34
od Luboš X17DTL
Hele mešuge
změň si foto v profilu, toto fotoj e Greenovo. Děláš tady binec. Někteří jako já se nedívají kdo to píše, ale na fotku.
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 24 črc 2011, 22:03
od meshugga
Tak u motoru Z16SE vede do vstřikování opravdu jen jedna hadička s benzínem, ta druhá "zpětná" tam není, místo ní je ventilek na odvzdušnění. Z čerpadla sice vede zpětná hadička, ale vede někam do podběhu u spolujezdce a pak zpátky do vstřiku, ale už jen jako vduchová hadice. Ne nezbláznil jsem, je to tak.
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 24 črc 2011, 22:13
od meshugga
Po dvou dnech zkoušení a testování problém se špatným startováním zmizel, Atra startuje jako nová
. Hodně mě ale překvapil první start po 20 hodinovém odpojení baterie. Motor šel jakoby na 3 válce a klapaly hydroštely a zvuk jak přeskočený rozvoďák. Po druhém startu stejné, následuje odpojení baterie na 5 minut a po dalším startu motor absolutně v pohodě. Astru mám jenom měsíc, ale věnuju se jí víc jak manželce, doufám že se trochu umoudří, jinak půjde z domu (myslím Astru
)
Re: Nestartuje, podezření na čerpadlo (1.6 8V, Z16SE)
Napsal: 24 črc 2011, 22:24
od meshugga
Jinak jsem tu někde četl diskuzi na téma jak vyndat pojistkovou skříň, že je to problém. Dneska jsem jí vyndaval a šlo to bez problémů. Povolil jsem dva torxy, které drží pojistkovku nahoře, vyndal největší žluté relé, stáhnul pojistkovku co nejvíce dolu. Levou rukou jsem chytil levou část skříně a vytáhl ven, povytáhl ještě víc doleva a pak vytáhl pravou část. Hotovo. Stejným způsobem zpět.