Stránka 1 z 2

studeny start a otacky

Napsal: 01 črc 2011, 13:27
od Kaz
zdravim, kdysi jsem se to tu snazil zjistit, ale na nic jsem neprisel ani v prubehu casu
jde o to ze kdyz je auto studeny a nastartuju, tak otacky vyleti cca na tech 1200 (pri normalu by meli klesnout pod 1000, zejo?) a pak misto klesnuti lezou nahoru tak po rekneme 1800 a pak se ustali na tech 1200-1300, kdyz se dal nesaha na plyn
kdyz se ho i lehce dotknu, tak stoupaji rychle nahoru pres 2000
pri rozjeti a konstantni rychlosti jsou v pohode, ale pri zmacknuti spojky a razeni zase leti nahoru
kdyz necham auto jet po rovince na volnobeh na 1 nebo 2 popr s troskou plynu tak cuka
po 3-5min to spadne do normalu a tvari se dal uplne vzorove
odstranit hned se to da jen tim, ze se na miste nebo za jizdy vytoci motor na 3500+

vsechno mozny vycisteni, premereny, zkontrolovany, nikde nic nesviti ani nedela divny zvuky a uz fakt nevim
a perla k tomu, tohle dela jenom v lete, v zime no problemo :)

Re: studeny start a otacky

Napsal: 01 črc 2011, 14:20
od kubeSRi
to se me taky jednou stalo ale jen pri studenem motoru pak ok nevim neresim zatim,...

Re: studeny start a otacky

Napsal: 01 črc 2011, 15:07
od Kaz
pres leto mi to prave dela pravidelne

Re: studeny start a otacky

Napsal: 01 črc 2011, 15:17
od ondrulin
přesně i můj problém. otáčky vyletí přes 1500 a pak pomalu klesají.
když auto stojí přes noc je to v klidu, když ale jedu třeba po 5 hodinách, tak se to objeví.
a taky mi připadá, že jenom přes teplejší dny..
zbavuju se toho tím, že než se rozjedu krapet přišlápnu pedál a je to OK.

Re: studeny start a otacky

Napsal: 01 črc 2011, 15:27
od HerryCZ
Neco podobneho jsem mel ja na Z18XE 92kW a byla to vaha vzduchu. Tak jsem si ji pujcil (motory Z18XE a X18XE1 maji stejne vahy) a bylo vse OK.

Re: studeny start a otacky

Napsal: 04 črc 2011, 09:51
od ondrulin
váha vzduchu??? tu mršku jsem měnil asi před 3 roky

Re: studeny start a otacky

Napsal: 07 črc 2011, 12:03
od Kaz
no zkusim se pobavit s tim znamym mechanikem, jestli by se to dalo nejak zkusit, dik

Re: studeny start a otacky

Napsal: 07 črc 2011, 12:14
od Effe
Mě ty otáčky po nastartování vyletí,když je venku 15stupňů a víc.Zkoušel jsem vyčistit krokový motorek volnoběhu i se škrtící klapkou,na chvíli to pomohlo.V Polsku jsem koupil nový,zase byl na chvíli pokoj ,ale zase se to objevilo znovu.

Re: studeny start a otacky

Napsal: 07 črc 2011, 15:27
od rychlyradim
To máš u Opla a motoru 1.6 úplně normální! mně to dělá snad od doby co to auto mám, nezhoršuje se to a ani se to nezlepšuje..tak už si toho nevšímám! Jediný co kdy pokaždé pomohlo bylo zakoupit kvalitní benzín od OMV! až tak po druhé vyjeté nádrži otáčky byly úplně vklídku! A nebo pomáhá ředit N95 s E85 ;-) Já tady to chování svádím na nekvalitní benzín.... :mrgreen:
a čeho dalšího jsem si všiml....nejvíce blbnou otáčky když je venku tak od 15st a vejš...jináč když je zima...třeba venku -10C tak otáčky ze startu na 900ot/min a klídeček, takže nechápu, mělo by to bý spíše naopak....a taky se mně stává, že za tepla se hůře startuje.....ale to jen zase když tankuji čistej N95 na normál benzínce...když natankuji kvalitku nebo éčko...tak se to neděje????

A jen tak pro uklidnění, když jsem dnes startoval služební octávku, nová, najeto 14tis km! tak otáčky jsou taky na 1.200ot/min za minutu a drží až když řádsky neprošlápnu plyn! a co vím tak to ze začátku taky nedělalo.......

Re: studeny start a otacky

Napsal: 07 črc 2011, 16:50
od Effe
Já mám 1,4 16V,a v mém případě jsem si skoro jist,že benzínem to nebude,jezdím dlouhé roky jen na OMV(dříve Aral),Shel a příležitostně Benzina.Taky jsem se s tím naučil žít :-) ,ale čas od času mě to nas.re.

Re: studeny start a otacky

Napsal: 08 črc 2011, 08:10
od Arwy
Kaz píše:zdravim, kdysi jsem se to tu snazil zjistit, ale na nic jsem neprisel ani v prubehu casu
jde o to ze kdyz je auto studeny a nastartuju, tak otacky vyleti cca na tech 1200 (pri normalu by meli klesnout pod 1000, zejo?) a pak misto klesnuti lezou nahoru tak po rekneme 1800 a pak se ustali na tech 1200-1300, kdyz se dal nesaha na plyn
kdyz se ho i lehce dotknu, tak stoupaji rychle nahoru pres 2000
pri rozjeti a konstantni rychlosti jsou v pohode, ale pri zmacknuti spojky a razeni zase leti nahoru
kdyz necham auto jet po rovince na volnobeh na 1 nebo 2 popr s troskou plynu tak cuka
po 3-5min to spadne do normalu a tvari se dal uplne vzorove
odstranit hned se to da jen tim, ze se na miste nebo za jizdy vytoci motor na 3500+

vsechno mozny vycisteni, premereny, zkontrolovany, nikde nic nesviti ani nedela divny zvuky a uz fakt nevim
a perla k tomu, tohle dela jenom v lete, v zime no problemo :)
Choroba X16XEL v G Astre. Mal som rovnaký problém. Skúšal som veľa vecí a nepomohlo nič. Môj názor je, že to robia buď pridierajúce sa ventily alebo je nejaká chyba v mape RJ motora. Nejazdíš v nízkom spektre otáčok?

Re: studeny start a otacky

Napsal: 08 črc 2011, 08:31
od Kaz
rek bych ze jezdim promenlivo :) obcas s nizsima a jindy tomu trosku slapnu, ale zadnej zavodnik proti tem co obcas slysim na ulici pod oknem :)

Re: studeny start a otacky

Napsal: 08 črc 2011, 09:07
od Arwy
Tak skús zmeniť štýl jazdenia. Ja som tento motor tiež z neznalosti podtáčal (po meste aj na 5). Inak zaujímavá skúsenosť s X16XEL bola v Chorvátsku. Tam auto stálo týždeň na slnku pri 35 C teplotách a štart vrátane voľnobehu bol absolútne bezproblémový. Mohlo to byť tým, že po predchádzajúcej jazde po diaľnici pri vyšších otáčkach nemali ventily tendenciu k pridieraniu, alebo to bolo chorvátskym benzínom (tankoval som ten lepší benzín ktorý spĺňal európsku normu).

Re: studeny start a otacky

Napsal: 08 črc 2011, 09:09
od Kaz
Arwy píše:Tak skús zmeniť štýl jazdenia. Ja som tento motor tiež z neznalosti podtáčal (po meste aj na 5). Inak zaujímavá skúsenosť s X16XEL bola v Chorvátsku. Tam auto stálo týždeň na slnku pri 35 C teplotách a štart vrátane voľnobehu bol absolútne bezproblémový. Mohlo to byť tým, že po predchádzajúcej jazde po diaľnici pri vyšších otáčkach nemali ventily tendenciu k pridieraniu, alebo to bolo chorvátskym benzínom (tankoval som ten lepší benzín ktorý spĺňal európsku normu).
no tak zas po meste na 5 fakt ne :) normalne tak na 3, obcas na 4 :)

Re: studeny start a otacky

Napsal: 08 črc 2011, 09:12
od Arwy
To bolo v dobe keď sa mohlo ešte jazdiť 60. Teraz pri 50 chodím na trojke.