Stránka 1 z 1
Rychlé pravidelné cvakání
Napsal: 27 lis 2006, 18:21
od Mahoni
Ahoj lidi chci se zeptat. Mam Astru 1.6 16V nalítáno asi 90000 km. Když se motor zahřívá tak jde slyšet takové hlasité tupé rychlé pravidelné cvakání nezávislé na otáčkách motoru. Na volnoběh není slyšet nic jakmile otačky vytáhnu nad 2500 tak to už není slyšet.Když pustím plyn okamžitě to přestane jakmile ale trošičku přidám plyn tak to začne cvakat pravidelně ač zvyšují otáčky od 1000 – 2500 stále to cvaká stejně a nad 2500 už slabě až se téměř ztrácí. Když automobil zahřeji na provozní teplotu pak vypnu motor a nechám třeba čtvrt hodinky stát a pak nastartuji tak už žádné cvakání není slyšet. Je to zvláštní ale nevím si rady co by to mohlo být. Venku není nic slyšet i když otevřu kapotu tak je to obtížně rozpoznatelné, ale vychází to někde jakoby ze středu mezi tlumičem, předním oknem a rozvodu, ale těžko se to dá rozpoznat, ale jakmile sednu do auta a trošku přidám tak to cvakaní se poměrně hodně rozléhá. Rozvody jsem měnil před 30 000 km a olej asi před měsíce mam 10W40 a je ho dost, můžete mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být?
Napsal: 27 lis 2006, 18:41
od Oťas
Jestli se neuvolnil, nebo částečně nevysypal katík.... zkus to zvednout nebo najet na rampu a poslechnout z podauta....
Napsal: 27 lis 2006, 18:43
od Mahoni
A co to je prosím katík ??
Napsal: 27 lis 2006, 18:44
od pepca
koukal si na svody?tam co jsou ty brejle?já tam měl pryč těsnění a ještě i ta pancéřovka,husí krk byl špatný,auto nedělalo kravál ale spíše tak divně cvakalo,přitom to foukalo jen v těch netěsnostech.
Napsal: 27 lis 2006, 18:44
od manli2
katalizátor?
Napsal: 27 lis 2006, 19:01
od Oťas
Mahoni píše:A co to je prosím katík ??
Jak píše manli2.... katalyzátor - ten vydává právě pazvuky při přidání plynu, ale může to být i jak píše pepča.
Napsal: 09 pro 2006, 11:50
od xcarv
Zdarec mám ten samej problém astra g 1.4 16V z14xe
Napsal: 11 pro 2006, 09:52
od Jirka D..
Taky jsem z toho měl strach, ale byla to čepička ve výfukovém potrubí od lambda sondy. Rozebrat potrubí, vyndat čepičku a složit potrubí a je klid
Napsal: 11 pro 2006, 17:40
od Doktor Br.
Docela casto to byva volny sroubek v sani.Slysel sem ze nekde udelali generalku motoru a pak zjistil nekdo ze je to tim srubem.Je to tezko rozpoznatelny protozre se to rozliha ale jde to.Pro opravu je treba vymontovat sani.Nebo klidne vodni pumpa ale ta by to delala porad a ne v zavislosti na teplote.Pak jeste nadzdvihatka.Chtelo by to slyset.
Napsal: 11 pro 2006, 21:25
od Blixoa
Mne to dela taky. je to slyset jakoby od sloupku pred spolujezdcem. kdyz zahejbu tema benzinovejma hadicema tak to prestane. je tam asi nakej ventil nebo neco a da se tam vlezt jedine po odendani plastovyho podbehu. kdyz si zkusis rozpojit ten konektor nad vzduchovym filtrem tak to urcite prestane delat (rozsviti se chyba diagnostiky motoru, ale kdyz to zapojis tak zase zhasne). Zajimavy jak to vsem dela u stejnech motoru pri zhruba stejnech kilometrech a ted kdyz se ochladilo. Asi zase naka konstrukcni vada.
Napsal: 12 pro 2006, 10:13
od Podbot
Jirka D.. píše:Taky jsem z toho měl strach, ale byla to čepička ve výfukovém potrubí od lambda sondy. Rozebrat potrubí, vyndat čepičku a složit potrubí a je klid
Jéé, to jsem měl taky, bohužel potrubí už rozebrat nešlo, tak rozříznout, vysypat, zavařit, naštěstí zátím nebyla potřeba nové lambda sondy.