Stránka 1 z 8
Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 25 čer 2011, 19:14
od radek.juthner
Ahoj
Od jisté doby se mně na Astře s motorem X16XEL vyskytuje ten problém, že za studena motor nechce držet volnoběh. Při jízdě po vyřazení prostě chcípne. Občas dost špatně táhne. Po chcípnutí hůř startuje, jinak za studena start je OK jen na "škrtnutí". Pokud chcípne a já opět nastartuju, motor jakoby se více klepal a z výfuku jde příšerný smrad, jako bych jezdil na koks. Pokud se motor zahřeje tak 10 minutama jízdy, je vše OK.
Diagnostika je OK. Nechal jsem vyčistit klapku, vyměnit ol. a vzduch. filtr. Spotřeba je normální - nelítám s tím, takže to bere okolo 6,5 / 100. Benzín beru na různých místech, takže podezření na špatnou pumpu taky nemám.
Nevíte, co s tím. Potřeboval bych pár tipů, než to šoupnu do servisu. Dík.
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 25 čer 2011, 20:07
od radoparic
Měnil nebo čistil si EGR ?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 25 čer 2011, 20:56
od radek.juthner
S EGRem jsem nic nedělal. Kolik % na něj sázíš?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 25 čer 2011, 22:12
od Marko
já 99%...
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 26 čer 2011, 13:10
od radek.juthner
Ještě bych k tomu dodal, že to dělá náhodně - odhaduju 50 na 50. Někdy i za studena je vše OK, jindy to trestá. Je to, jakoby se v motoru někde něco náhodně nastavilo. Ještě jsem si všiml, že pokud je to v tom horším stavu, když to smrdí, tak při akceleraci na asi 4000 otáček při volnoběhu to šedě kouří - prostě to podle mě špatně spaluje.
Někde zde jsem se dočetl, že se dá EGR jednoduše odpojit. Pomohlo by toto alespoň k ověření, jestli je to EGRem?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 26 čer 2011, 17:25
od radoparic
Já si to myslím že to bude EGR
Možná bude další možnost jestli ti to hodně nežere olej tudíš kroužky ...

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 26 čer 2011, 19:25
od Marko
Souhlasím, s chcípáním jsem si užil svoje a bylo to EGRem. Taky to nebylo pravidelně, ale po vyčištění bylo po problému. Ale těžko říct u X16XEL, já mám Z16XEP.
Hodně jsem tady četl, že u X16XEL se zadrhávají ventily, ale určitě bych začal s vyčištěním EGR ventilu...
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 26 čer 2011, 19:40
od Fritol
no pokud je vše v pořadku a za studena to jde na 3 a za tepla se to srovna mohli by to dělat zakarbonovany ventili. ktery se přidíraj.
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 30 čer 2011, 06:26
od radek.juthner
Byl jsem předběžně v servisu a vadu popsal. Mechanik na EGR moc nesází. Více mluvil o tepelném čidlu na benzínu. To se zase nezdá mně. Čidlo by muselo být v takové poruše, že by náhodně udávalo chybné hodnoty tepla. Kriticky vadné být nemůže, protože by to odhalila diagnostika.
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 30 čer 2011, 06:53
od Marko
v první řadě bych vyčistil EGR a pokud to nepomůže, řešil bych další věci...
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 30 čer 2011, 07:33
od Fritol
no pokud by ti odešlo čidlo teploty asi by ti to ukazovalo teplotu -40 stupnu a tudiž by to bylo hodně bohaté
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 30 čer 2011, 09:46
od radek.juthner
Třeba odešlo jen částečně a ukazuje nesmysle. Spíš bych to tipl, že ukazuje víc. Sytič se začíná vypínat čimdál dřív.
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 03 črc 2011, 00:52
od vasekpetr1
Fritol: čidlo vnější teploty (v předním nárazníku) nezasahuje do nastavení směsi

, ale pouze zobrazuje teplotu na TIDu a blokuje činnost klimy. Pokud si ŘJ bere informaci o teplotě, bere ji z čidla vody a případně z teploty nasávaného vzduchu v sání - no ni

?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 10 črc 2011, 21:13
od radek.juthner
Tak jsem byl v servisu:
nastavení škrtící klapky do základní polohy a diagnostika - OK, stejně tak i EGR - spíná, lambda taky OK.
Bohužel závada stále trvá ba dokonce se začíná projevovat i za tepla motoru - sice ne chcípnutím po vyřazení, ale spadnutím otáček někam ke 300/min odkud se ještě stačí vrátit na volnoběh 900/min.
Podezření je na nějakou prasklou hadici, hadičku, trubici či trubičku, která by mohla nasávat falešný vzduch.
Na volnoběh se chyba nevyskytuje - tam když to roztočím na 3000/min a sundám z nohu z plynu, vše je OK. Jakmile toto udělám s autem v zápřahu, otáčky buď padnou na nulu (chcípne to) nebo někam ke 200 - 300 / min a volnoběh se stihne "chytnout".
Nenapadá vás něco?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Napsal: 18 črc 2011, 20:10
od Fritol
vasekpetr1 píše:Fritol: čidlo vnější teploty (v předním nárazníku) nezasahuje do nastavení směsi

, ale pouze zobrazuje teplotu na TIDu a blokuje činnost klimy. Pokud si ŘJ bere informaci o teplotě, bere ji z čidla vody a případně z teploty nasávaného vzduchu v sání - no ni

?
ja taky myslel čidlo teploty motoru a ne teploty venkovního vzduchu
