Stránka 1 z 2

reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 21:15
od Chartas
Zdravím Opláky.
Byl jsem na návštěvě u "Alzafira" a projel se v mé Zafiře 1,6 16V 74kW 2002, kterou jsme během jízdy měli připojenou na diagnostiku. Chyby nebyly načteny žádné, ale...
Pří jízdě vozidlo na mírné sešlápnutí plynového pedálu reaguje ihned bez problémů. Ale jakmile sešlápnu plynový pedál rasantně, tak motor reaguje na pedál sešlápnutý k podlaze velmi pozvolně. Jako kdyby byl motor líný. Nedusí se motor, Egr a vše funguje jak má, jen to zrychlení je pozvolné.
Nevíte jak na to? Kde je asi chyba?
Díky a zdravím, Charťas

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 21:22
od Stigi
Nebude to tím, že je to pouze 74kW? Čili žádná raketa na sprinty? :mrgreen:

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 21:28
od Chartas
Zdravím.
Jasně, žádná raketa to není. Mám to jako rodinný vůz :?: Dá je nějakým způsobem zjistit, jestli to je normální reakce? Opravdu po rychlém sešlápnutí pedálu plynu je reakce velmi pomalá.
Jen upřesním stav tachometru: 115 tkm
Díky a zdravím, Charťas

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 21:30
od Stigi
No, já jezdím také se zafirou rv. 2000 1.8 92kw - jezdí pěkně, dokáže i pěkne valit. Ale když jedu, třeba na trojku, tak to taky začne vklidu, pomalu zrychlovat zhruba ke 4t rpm a pak už to jde trošku rychleji no... je to prostě rodinný auto, který je dělaný na sílu...

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 21:53
od Mailo
Co na to říkal Alzafir v porovnání s jeho zafirou? Protože on má přece jen 2.0 DTi, takže by mohl mít možnost srovnání jeho a tvé motorizace...

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 22:04
od Stigi
Srovnávat diesel a benzín mi přijde jako totální kravina... každýmu leží výkon v úplně jiným spektru otáček :roll:

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 22:08
od Chartas
Zdravím.
Právě na tu pomalou reakci plynového pedálu mě upozornil on (Alzafira). Ale s benzínovým motorem nemá žádné zkušenosti.Já jsem si myslel, že ta pomalá reakce je normální, ale teď se na tu reakci soustředím, a už i mně se zdá, že je pomalá.
Díky a zdravím, Charťas

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 22:10
od Stigi
Třeba se mu to jen zdálo, protože on jezdí v dieslu, kde veškerý výkon leží dole, čili po sešlápnutí to vyrazí rychle oproti benzinu, kde výkon roste s otáčkami...ale možná se pletu...

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 01 čer 2011, 22:37
od hant
já bych řekl že problém bude v otáčkách ve kterých držíš motor než sešlápneš podlahu a taky záleží na rychlostním stupni kterej tam máš. já mám 1.8 -85kw a když přidam při nižších točkách tak to pocukne a taky to nevystřelí jako raketa. Jsou to 16 ventily a ty potřebují podržet v točkách. Všímám si že hodně obživne :D u 3,5 otáček a začne hodně tahat. A taky nebude tak svižná jelikož máš 1.6 ale váhu auta stejnou jako 1,8. K tomu taky musíš přihlížet. 8)

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 07:58
od Alzafir
Já se do toho vložím a trochu doplním.
Předně můj miláček je 2,2 :)
A teď k tomu plynu. Chová se to tak, že asi do 20% sešlápnutí plynu auto ožije a jede. K tomu není co dodávat. Ale když totéž na těch samých otáčkách udělám při pedálu sešlápnutým až k podlaze, nenastane žádná změna. Zase to zrychlí stejně jako na úrovni těch 20% Jeví se to , jakoby těch zbylých 80% dráhy bylo zbytečně. Zátah auta je stejný, ale při plném sešlápnutí je to prostě pocitově líné. Pedál jsem projel diagnostikou, chodí po celé dráze plynule.
Možná lovíme duchy, jak psal Chartas, s highvoltagi zkušenosti nemám. Během pár dní budu mít možnost to porovnat s jinou benzínovou 1,6kou, tak uvidím.

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 15:40
od hant
já to tu pročítam a sem tam hodim nějakej ten blábol a pak si víc za jízdy všímam co to dělá a nedělá a už mam pocit že je ze mě hypochondr. Dneska jedu z práce a zařazená trojka a otáčky okolo 3tisíc. Najednou takovej jalovej tah jako kdyby to v tu chvíli chcíplo. Jestli se vypnul sytič nebo co to bylo netušim ale už mi vrtá hlavou i to že když na to šlápnu tak u 3,5tisíce otáček to docela zatáhne a jede jako vítr. Tak a mam zase dilema. :?: :?: :?:

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 16:30
od Ruprecht
Prileju trochu do ohne...
O tomhle jsem se uz zminoval ja se svym coupe turbo taky. Zkusim to sem popsat tak, aby i ti, co to neznaji si to dokazali alespon trochu predstavit...
Vychozi stav: Udrzuju rychlost na cca 3.000 ot. na 4 nebo 5 rychlost. (cim tezsi prevod, tim je to vic znat)

Varianta 1: (normalni jizda)
Kdyz mu "pridam jen lehce", tak si zacne spokojene zrychlovat, zadna prudka akcelerace.
Kdyz mu "jeste trochu pridam", tak se do toho opre a zatahne.

Varianta 2: (jizda ala podlaha)
"Kdyz seslapnu na podlahu", auto premysli, zrychluje pozvolne nebo nezrychluje vubec.
"Kdyz zacnu pomalu ubirat plyn", v obvyklem miste opet zabere a zrychluje jakoby nic.
Kdyz nezacnu ubirat a necham ho na podlaze, trva mu dost dlouho nez se probere a pochopi co po nem chci.

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 16:35
od Stigi
No jo, ale to mluvíš o turbu, to je jasný, že od určitejch otáček začne turbo tlačit a táhne to krásně....my máme klasický atmo.

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 16:39
od hant
osobně to radši nebudu řešit a v něčem se pitvat, jelikož už se zase vidím na diagnostice a ta nic neukáže. Pak na mě kámoš v dílně kouká a tlemí se že hledam chyby tam kde nejsou a suše pronese - jo koupil sis Opela tak se nediv. Asi si to zdůvodnim tim že aby auto fungovalo na 100% musel bych vyměnit polovinu dílů a pak bych se chvíli radoval. Holt naši miláčci už mají lecos zasebou a tak se nesmíme divit že občas škytnou a zdechnou :mrgreen:

Re: reakce plynového pedálu

Napsal: 02 čer 2011, 16:40
od Stigi
No, s tím "koupil sis Opela" by podle mě nebyl až tak daleko od pravdy... :mrgreen: