Stránka 1 z 2

Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 08 kvě 2011, 20:16
od Manos
Ahoj všem,
omlouvám se, jestli zakládám téma, které tu už případně je. Snažil jsem se najít v téhle kategorii někoho, kdo by měl podobné potíže, ale nepodařilo se mi to. Všichni popisují klepání v motoru ve vysokých otáčkách, ale já ne. Tedy k popisu závady:

Mám 1.8 16V 85 KW - Astra G Coupe r.v. 2000

jedu na 2. rychlostní stupeň, (například zatáčka a za ní stoupání) otáčky jedou nahoru ke skoro 3000 , rychlost 40-50 motor obstojne řve když dosahuje 3000 - spotřeba kolem 20-27 litru. V tenhle moment je až na vysokou momentální spotřebu vše ok. Spotřeba je samozřejmě normální, ale o tom budu mluvit za chvilku.

Zařadím 3, otáčky spadnou na 1800 rychlost 45-50 km/h a pokud je auto v situaci, kdy nejedu po rovině, nebo pod kopec, ozve se v momentě kdy má motor zabrat a vytáhnout otáčky nahoru pres 2000 do kopečka, takové nepříjemné kovové cinkání, jako plíšky, nebo kroužky by cinkaly kovově skoro to až tak nepříjemně zachrochtá, jako když chcete aby motor táhl auto a neměl na to otáčky jakmile dosáhnu 2200 - 2300 otáček zvuk ustane.

ze začátku jsem si říkal, že je to jasný, že musím tu 2 víc vytočit, abych se nedostal pod 2000 když přeřadím na 3, ale nakonec se dostávám do situace, kdy pokud nechci aby motor nepříjemně chrochtal a cinkal, točím ho skoro do 3500 aby 3 pak padla tak do 2300-2500 otáček, tam už většinou motor necinká a vše se tváří v pohodě. Co se mi na tom nelíbí je, že tím dosahuji dost nepříjemné spotřeby a to celkem často. Pokud jedu ve městě, tak po rozjezdu točím 2 strašně dlouho, protože 3 to neutáhne a chrochtá, jakmile je tam kopeček. To se mi dřív nestávalo a trojku jsem řadil klidně ve 40 a auto táhlo celkem v pohodě. žádné nepříjemné zvuky a spotřeba kolem 10, takhle to nepříjemně žere jak pořát točím dvojku do 3500 nehledě na to, že motor dost řve.

Mohl by mi někdo poradit, co se děje? dřív jsem tyhle problémy nepociťoval a trojka mi táhla klidně i od 1800 a od 40 jsem to dotáhl do 50 a na ní s 3 zůstal v pohodě. Pohodová spotřeba a žádný zbytečný hluk.

Děkuji všem za rady.

PS- oleje mam dost a svíčky jsem měnil před 30.000 před rokem a půl.

pokud už tu je toto téma, omlouvám se a klidně ho slučte :D

uvítám i rekace, jestli vaše motory zvládají takové řazení co jsem popsal, nebo co si o něm myslíte..

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 08 kvě 2011, 22:05
od denny
Tak tohle bych asi musel slyšet na vlastní uši.Mohlo by harašit v sacím potrubí-změna délky,klapky ovládané jednotkou.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 08 kvě 2011, 22:20
od Manos
Aha, já celou dobu myslel, že to cinkají pístní kroužky nebo ventily, protože to cinká asi jako kdybych na šroub dal mezi 2 matky podložku a surově s tím zakvedlal, až by to pronikavě zacinkalo, což bych rukou nedal, ale v motoru jsou jiné síly. jelikož tomu vůbec nerozumím tak těžko soudit. :D

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 09 kvě 2011, 21:18
od morad
Ahoj, zdá se mi že máme podobný problém :-) zni to jak cirkulárka :-) zejména do kopce, při nižších otáčkách.
Podle mě se to ozývá výfuk, stává se mi to opravdu málo a dokud něco neodpadne tak to kašlu, myslim že to nebude nic důležitého :-) Kdybys přišel o co se jedná dej vědět, dík :-)

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 09 kvě 2011, 23:07
od Manos
To jsi mě navedl celkem dobrým směrem, protože mi technik říkal už před čtvrt rokem, že mám načatej vlnovec (takovej ten pletenec co pružně spojuje motor s výfukem) jo, to by mohlo být a oprava by ani nebyla příliš drahá záležitost.. to by mi udělalo radost, kdyby to bylo jen tak.. možná cirkulárka na který bys řezal prkno se hřebíkama.. :D jen doufám, že tam neni díra a neslyším skrz ní, jak chudák motor trpí nižšíma otáčkama a jak pístní kroužky zoufale cinkaj v nízkejch otáčkách. I když nevim, jestli ty kroužky můžou vůbec takhle cinkat, ale podle toho zvuku mi to tak úplně připadá.. :mrgreen:

Nikdo se nevyjádřil, jestli řazení ze 2 na 3 ve 3000 kdy se může stát, že otáčky padnou pod 2000 může motoru škodit. Co si o tom myslíte, vážení uživatelé oplích miláčků.. jak vaši mazlíci zvládají takové situace.. točíte dvojku přes 3000, aby trojka padla až nad 2100? Uvítám jakékoliv reakce na toto téma.. :D

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 09 kvě 2011, 23:14
od Majesty
S řazením neporadím, jsem spíš automatik... To cinkání co popisuješ mi v nižších otáčkách dělalo taky, ale zároveň s tím i při studeném startu na volnoběh, po ohřátí už potom jenom v těch nižších otáčkách. Já měl rozsypaný středový díl výfuku, řinčely uvnitř ty uvolněné přepážky. Jinak máš benzín a ty nemají moc rádi nízké otáčky, spíš je vyhovující držet je někde nad ty dva tisíce.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 09 kvě 2011, 23:38
od Manos
Všechno poukazuje na výfuk, který je na mém voze v celkem opotřebovaném stavu.. Kdyby to bylo tak, měl bych radost, protože jsem si vůbec nepřál, aby to bylo něco pokaženého v motoru.. :( Dost možná děravý výfuk může být i za tím, že pociťuji pokles výkonu motoru.. 8)

Jinak na svého miláčka nenechám dopustit. Vždycky když potkám na silnici jiné Gčko, usmívám se jako malý kluk a málem bych chtěl na každého kdo se vozí tímto vozem mávat a kamarádit se s ním.. je super, když pak potkáte někoho kdo má stejné pocity a zabliká na vás.. :D

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 09 kvě 2011, 23:47
od Majesty
Jakákoliv netěsnost, díra nebo horší spoj na výfuku má veliký vliv na spotřebu auta. Takže určitě bych začal výfukem, případné dirky nebo netěsnosti poznáš lehce, místo bude začernalé a potom pozor na středový tlumič, rád prorezne v horní části, kde to není vidět kvůli blízkosti podlahy. Já ho měl prorezlý dokonce pod tím vrchním obalem a teprve když ve spoji proreznul i ten vrchní obal, dalo se poznat, že to tam fouká ven. Musel jsem ho celý rozkuchat a opravit i ty přepážky uvnitř. Každopádně je to nejlevnější varianta....

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 15 kvě 2011, 15:26
od karl gustav
...to co popisuješ vypadá opravdu na výfuk, výměna vlnovce je za pár kaček , to je zřejmě nejběžnější místo kde to začně reznout, a pak jak kluci psali střední díl na horní straně , normálně to neuvidíš takže zrcátko na tyčce ,a nastartovat a pod auto a víš hned: jinak tady ceny pro orientaci...
čus KG.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 12 čer 2015, 21:53
od Sasakr
Tak. Stejné příznaky, podle servisu děravé sběrné potrubí. Prý je to díl, co se musí měnit i s katalyzátorem. Origo 33 000, neorigo cca. 12 000. Ani jedno mi nepřijde moc levné. Napadá Vás nějaké jiné řešení? Prý díra zadělat najde.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 13 čer 2015, 04:50
od Vectra11
Není problém zavařit, ale málokdo to umí.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 30 čer 2015, 19:16
od Sasakr
A jakej je to díl, co se tedy musí vyměnit? On ten autorizovanej servis má ve zvyku říkat ceny poněkud umocněný, takže by mě zajímalo, jestli, pokud by se to nedalo zavařit, by to šlo vyměnit a za kolik teda.

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 30 čer 2015, 20:56
od lawer
Sasakr píše:Tak. Stejné příznaky, podle servisu děravé sběrné potrubí. Prý je to díl, co se musí měnit i s katalyzátorem. Origo 33 000, neorigo cca. 12 000. Ani jedno mi nepřijde moc levné. Napadá Vás nějaké jiné řešení? Prý díra zadělat najde.
No nevím jak tvoje 18 16V 85KW ale moje má kaz až pod autem,zběrný potrubí je na palici a spojený 4 ma šroubama na rouru která jde ke katu nebo k vlnovci teť nevím

já mám toto http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0& zběrák http://katalog.mjauto.cz/foto.phtml?kod=LRTK901SET&

a nebo koukám tam může být toto ale to je pro tu 95KW http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=1&

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 02 črc 2015, 20:28
od Sasakr
A je to teda napevno spojený s katalyzátorem, tudíž si musím koupit když hodně dobře, tak díl za 8 500. To je pěkný zmrdstvo :x

Ale asi se tomu nevyhnu. Řekl bych, že cvakání je slabší, takže díra je možná větší a přijde mi to auto nějaký línější. A spotřeba šla taky nějak nahoru :-(

Re: Cvakání v motoru pod 2000 1.8 16V 85 KW

Napsal: 03 črc 2015, 01:16
od Sasakr
No, tak jsem se v tom další dvě hodiny hrabal a vzdělával se. Závěry:
1) Svařovat to nemá cenu, se štěstím to vydrží rok a bude to stát pár tisíc.
2) Prdnout tam tmel. Na internetu je to zmiňováno relativně zřídka, ale s dobrými zkušenostmi.
3) Prostě koupit novej díl. Nejlevnější jsem našel tu http://aci.cz/katalog-vyfuku-opel-opel- ... exhausts=1& 6 192,- už není cena, z níž by se mi zvedal kufr. Má cenu řešit značku?