Stránka 1 z 4
Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 02 kvě 2011, 23:11
od Marko
Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám založit nové téma na problém, o kterém se zde píše více než dost. Nikde jsem ale nenašel stejné příznaky (pouze některé).
Problém je, že při zahřátém motoru začne motor při vyřazení chcípat. Pokud je motor studený, problém se neprojevuje. Také jsem si všiml, že teploměr na palubovce začne ukazovat až po docela dlouhý době. Kontrolka žádná nesvítí. Auto jsem měl již několikrát v servisu (jak autorizovaném, tak i neautorizovaném) a nikdo neví, co s tím je. Diagnostika nic nehlásí a motor je prý OK. Bohužel, já se v motoru nějak nevyznám, ale hodně jsem se dočetl na tomto fóru, že to může být tímto:
1 - ucpaná škrtící klapka;
2 - krokový motorek;
3 - zaoxidované ukostření;
4 - čidlo teploty motoru.
Dokážu si tyto potencionální závady odstranit sám? Pokud ano, bude to k něčemu?
Motor mám 1.6 16V
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 02 kvě 2011, 23:14
od Marko
Ještě jsem si vzpoměl, zdá se mi, že občas probliknou světla v interiéru, možná i venku...
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 02 kvě 2011, 23:19
od adam09
to co si našel bych zkusil vyřešit, alespoň se pokusíš odstranit závodu, pokud se nepovede tak už víš že to viz předchozí nebylo
případně bych zkusil ještě vyčistit egr ventil
chce to zkoušet a zkoušet
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 03 kvě 2011, 00:13
od Marko
někde tady na fóru jsem se taky dozvěděl, že může být i vadná řídící jednotka i když nehlásí žádnou chybu...
je to pravda?
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 15:43
od Marko
tak jsem si dnes astru dovezl ze servisu domů a stále auto chcípe. Dokonce ani přímo v opláckým servise na nic nepřišli. Chybu to stále žádnou nehází, vše vyčištěno, zkontrolováno. Jediný, co mi řekli, že nejde, zkontrolovat krokový motorek, prý je přímou součástí klapky a musela by se prý koupit celá kompletní klapka a za tu by rádi 12 knedlíků...
nemá někdo tip jak zkontrolovat tento motorek?
Ještě označení motoru: Z16XEP
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 15:54
od Stigi
Jak pišeš, že ti teploměr ukazuje až po delší době - nemůže být špatný termostat?
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:06
od Marko
prý je vše OK, ale přímo o termostatu nepadlo ani slovo, rozhodně se na to zeptám. O tomto jevu jsem ale v servsie informoval, tak sna jo...
motorům nerozumím, proto se ptám, může to mít vliv na tento problém? Auto chcípne, i když teploměr už ukazuje správně... navíc kolega v práci má taky astru, prý mu to taky trvá docela dlouho než mu začne stoupat rafička u teploměru, ale problém s chcípáním nemá...
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:10
od Stigi
No já do oplů moc nevidím, takže nedokážu říct, zdali se ti motor tak dlouho zahřívá, nebo je problém jinde, vím jen, že u jinych aut to může být příznak vadného termostatu. Jinak nepředpokládám, že by to mělo výraznější vliv na chod motoru, krom toho, že se motor delší dobu zahřívá...
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:35
od Stigi
Ale pravda je, že ten krokový motorek by to mohl být. Domluv se s kolegem z práce na jedno odpoledne a pujč si jeho klapku s motorkem a vyzkoušej jestli je to tím
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:39
od Marko
on má 1,8 16V a já 1,6 16V. Dobrý nápad, ale bude to stejný?
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:42
od Stigi
To netuším, musel by jsi se podívat. Nebo pak poprosit tady někoho z fora kdo bydlí poblíž. Nebo zajet na vrakoviště a z nějaké astry to vymontovat
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:46
od Fritol
pokud se ti auto zahřeje na provozní teplotu a při jízde ji furt drží nespadne zase uplně dolu tak to termostat nebude.. taky nezapomen ze budík ukazuje od 70 stupnů víš .. takže chvili trva než něco začne ukazovat.
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:49
od Marko
rafička nikdy nespadla dolů...
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 16:53
od Stigi
Jak říkám, nevím jak je to u astry... ale tak zase pokud jednou zahřeješ motor a ten je stále v provozu, tak to nemá důvod klesat dolů, i když by byl termostat špatný ne? Možná, kdyby jezdil např. z kopce na neutrál tak by to pak asi trochu kleslo
Re: Chcípání motoru při vyřazení
Napsal: 18 kvě 2011, 17:01
od Fritol
jestli maš vadnej termostat a propouští tak to auto zahřeješ kdyz stojíš.. jakmile se rozjedeš i třeba po rovince a jedeš nějakou rychlostí tak ti začne teplota padat.. protože se chladí přes chladič a furt to koluje nema to co zastavit ( termostat).. ale poku jeho astra teplotu drži na provozní teplotě tak to termostat nebude.