Stránka 1 z 1
Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 00:11
od Diabl0
Ahoj vsetci, neviete niekto z akeho dovodu mi moze klesat prud v aute? ked stojim na krizovatke tak obcas sa stane aj take ze mam zapnuty ventilator na 2 a na sekundu ako keby sa vypol a zapol ale to urcite suvisi s napetim. aj rano ked je zima a nastartujem tak obcas svieti airbag a obcas zasa nejde hned servo..kvoli nedostatku prudu. podotykam ze premeriaval som baterku tak ukazuje 14V co je super ...alternator je urcite v poriadku.. nevie niekto ci tam nieje nejake regulator alebo nieco podobne co moze byt v haji ? alebo z akeho dovodu moze kolisat pru v aute ?
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 07:27
od Alzafir
Jediným regulátorem je regulátor na alternátoru. Pokud stojíš na volnoběhu a trhneš volantem , určitě nastane pokles v síti díky odběru serva. Zkus si napojit voltmetr do zapalovače a sledovat napětí za provozu. Sice píšeš, že jsi na 14V, ale kdy jsi to měřil, za provozu, nebo při otevřené kapotě? Kontrolka dobíjení neproblikává, občas?
Kolísání proudu je důsledek velkých odběrů- resp nárazů v odběru.
Co kabeláž, zkontroluj připojení baterky, altíku, serva...kostry.
A dej si do podpisu auto
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 09:08
od APiK
1) dobít akumulátor mimo vozidlo dobíječkou do 100%
2) zkontrolovat (změřit) dobíjení
3) pak se dá laborovat co dál ...
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 10:52
od Diabl0
Tak o baterke pochybujem ze by bola spatna nakolko raz mi dosiel benzin a startoval som ako divy a nevybila sa .. ano ked stojim a zacnem tocit volantom je taky odber ze az ztmavnu svetla na stotinu sekundy .. baterka nepreblikava a alternator myslim by mal byt v poriadku ked som meral na volnobehu s otvrenou kapotou tak alternator tlacil do baterky 14V.
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 11:56
od Alzafir
Tak si zkontroluj ovládání ventilátoru. Nevím jak to tam máš, jestli odporový dělič nebo tyristorová regulace. Když ti ale svítí i airbag....To bych viděl na řádnou kontrolu celé elektriky. Už jsem tu zmiňoval zemnící body, pak víme, že průchodky ve dveřích a polámané kabely taky nadělají paseku...Konkrétní radu nedostaneš. Chce to měřit, měřit, vylučovat...
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 29 dub 2011, 12:26
od APiK
Alzafir píše:Konkrétní radu nedostaneš. Chce to měřit, měřit, vylučovat...
Ano, tak jak píše Alzafir ! A začni tímto:
APiK píše:1) dobít akumulátor mimo vozidlo dobíječkou do 100%
2) zkontrolovat (změřit) dobíjení
3) pak se dá laborovat co dál ...
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 30 dub 2011, 02:09
od Diabl0
Fuuu najhorsie je ze elektrikar niesom, a za take nieco treba dobre zaplatit
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 30 dub 2011, 09:14
od Alzafir
Anebo znát někoho, kdo to dělá jako hobby a rozumí tomu. Odkud jsi? Dej si to do podpisu, třeba ti někdo píchne.
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 06 úno 2012, 17:31
od santik
Astra Y17DT dobija iba 13.5V (merane na volnobech) , alternator po repase , baterka nova je to normalne?
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 07 úno 2012, 20:35
od vasekpetr1
Je to málo, měl by i při volnoběhu dávat okolo 14V. V jaké kondici je baterka? Pokud je staršího data, tak také dokáže stahovat napětí - je přece jen paralelně pověšená na alternátoru. Ono se to napětí změnou otáček už moc nemění - regulátor v altíku by to měl držet na stejné úrovni s rozdílem 3-4 desetin Voltů.
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 07 úno 2012, 20:50
od denny
Alternátory u motoru Y17DT mají regulaci na 13,5V,takže to je dobré.
Re: Malo napeti v siti auta
Napsal: 07 úno 2012, 21:02
od vasekpetr1
denny
to víš - já benzíňák! Takže ještě jednou sorry za dezinformaci.