Za studena zlobí volnoběh, chcípe, netáhne
Napsal: 18 dub 2011, 10:46
Ahoj vespolek
Mám Astru s X16XE. Mám problém s volnoběhem výkonem a to hlavně za studena.
Pokud startuju v tepoltách pod 10 st. tak motor naskočí takřka na škrtnutí bez problému a to i v -15. Jenže jakmile se ihned rozjedu, tak se stane, že po vyřazení motor chcípne. Stejně tak se to chová i v případě, že jedu mírně z kopce za 5 a pak při stoupání do kopce motor ztrácí tah a při postupném podřazování pak chcípne. Opětovné nastarování už není zdaleka tak v pohodě jako předtím za studena. Musím několikrát dlouze startovat. Jakmile nastrtuju, slyším, že motor nejede tak, jak má. Podivně klepe - podezření na tom že nejedou všechny válce. Z výfuku jde podivný smrad, jako bych jel na uhlí. Koučení je standardní.
Jakmile se motor zahřeje po asi 10km jízdy, je vše OK, nic z výše uvedeného se nevyskytuje.
Vyměnil jsem svíčky, olej. filtr, vzduch filtr - bez výsledku. Diagnostika je OK.
Nemáte někdo tušení, čím to je?
Mám Astru s X16XE. Mám problém s volnoběhem výkonem a to hlavně za studena.
Pokud startuju v tepoltách pod 10 st. tak motor naskočí takřka na škrtnutí bez problému a to i v -15. Jenže jakmile se ihned rozjedu, tak se stane, že po vyřazení motor chcípne. Stejně tak se to chová i v případě, že jedu mírně z kopce za 5 a pak při stoupání do kopce motor ztrácí tah a při postupném podřazování pak chcípne. Opětovné nastarování už není zdaleka tak v pohodě jako předtím za studena. Musím několikrát dlouze startovat. Jakmile nastrtuju, slyším, že motor nejede tak, jak má. Podivně klepe - podezření na tom že nejedou všechny válce. Z výfuku jde podivný smrad, jako bych jel na uhlí. Koučení je standardní.
Jakmile se motor zahřeje po asi 10km jízdy, je vše OK, nic z výše uvedeného se nevyskytuje.
Vyměnil jsem svíčky, olej. filtr, vzduch filtr - bez výsledku. Diagnostika je OK.
Nemáte někdo tušení, čím to je?