Stránka 1 z 2

volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 19 úno 2011, 11:43
od mirek-s
Ahoj kluci, potřeboval bych radu. Mám problém s volnoběžnými otáčkami u našeho blíbeného motoru X16XEL. Protože jsem přečetl spustu příspěvku a byl ve dvou servisech z toho jeden autorizovaný a závadu se nepodařila odstranit tak zkouším o radu zde. Závada se projevuje častěji
- u mírně zahřátého motru
- při dojezdu na křižovatku kolísají volnoběžné otáčky 500 - 1000 -500 -...., někdy motor i zdechne
- méně často u zahřátého motoru
- rovněž kolísají otáčky ale zde je to trochu jinak vatšinou drží 850 ot/min pak dojde několikrát k poklesu otáček a následně k dorovnání, většinou se již otáčky nerozkmitají 500 - 1000 -500
- u studeného motoru
- při studeném motoru a zvýšených volnoběžných otáčkách je vše v pořádku
- když dojedu s autem a po cca 1 hod chci nastartovat tak se kolísání projevuje nejvíce otáčky lítají 400 - 1000 -400 --atd a velmi zřídka se motor i "hádá"
Co bylo měněno:
- svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, rozvody, lamda sonda, čištěna šktící klapka, egr ventil (zkoušen i jiný), zkoušena jiná zapalovací cívka,
Autorizovaný servis: - nahrání nejnovějšího software, zvýšení volnoběžných otáček 850ot/min (zajímavé je že volnoběžné otáčky jsou vyšší při zahřátem motoru na provozní teplotu při vlažné motoru tj cca 30-80°C jsou cca 700ot/min), vráceno s tím že je auto OK - samozřejmě blblo dále
Neautorizovaný servis: - zkoušena jiná zap. lišta, jiný egr, nakonec vyměněn jiný krokový motorek volnoběhu - ale ani toto nepomohlo.
Diagnostika nic nehlásí. Jinak mám k dispozici live data s OP-COMU kde jsou zachyceny data při kmitání otáček, kdyby někdo z toho dokázal diagnostikovat chybu.
Tak pokud vás napadá co zkoušet dál tak budu za podněty vděčný. Mirek

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 20 úno 2011, 18:05
od denny
Hodnota podtlaku v sání?Klapka vymyta dočista včetně všech kanálků?Rozvody opravdu dle prvků OK?\dost často o zub sací vačka!!!!

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 20 úno 2011, 19:37
od mirek-s
To Denny: Hodnota podtlaku v sání při kolísání volnoběžných otáček je od 0,3 do 0,43 bar. Jestliže volnoběh drží tak 0,31 až 0,32 bar. Klapka čištna do čista (čistil jsem osobně včetně kanálků, klapku jsem měl vytaženou). Rozvody by měly být OK, protože to kmitání mi dělali i před výměnou. Jinak mám k dipozici záznam live data v době kdy docházelo ke kmitání. Pokud by jsi z toho něco vyčetl tak ti to rád zašlu. Mirek

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 21 úno 2011, 00:50
od Frantass
mam podobný problém akorát, že né tak razantní.
Koupil jsem Astru G r.v. 1998 s motorem x16xel. Druhý den po koupi šla okamžitě do servisu, kde to napíchli na diagnostiku a vyměnili čidlo na vačky a kliky. Dále jsem nechal udělat nové rozvody, pal. filtr, vyčištění škrtící klapky, vz. filtr a svíčky. Diagnostika je čistá v autě nic nesvítí.
Po nastartování (studený, teplý motor - je to jedno) lehce kmitají otáčky v rozmezí plus-minus 100 ot/min. Podle sluchu lze kolísání otáček jen těžko poznat. Při plynulém přidávání motoru jsou cítit malé výkonnostní propady.
Zajímavý ale je, že jakmile z kopce vyřadím, tak se otáčky drží na 1200 ot/min a kmitají, když zastavím spadnou na 700 a opět kmitají. Ale jakmile na místě přišlápnu spojkový pedál otáčky se uklidní.
Chci ještě říct, že s Oply nemam skoro žádnou zkušenost. Třeba je toto chování motoru normální a nebo se jedná o nějakou kravinu. Rád bych ale předešel případným dražším opravám auta, protože to nepatrný škubání auta při akceleraci mě dost znervózňuje :?

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 21 úno 2011, 07:55
od denny
Taky to mohlo být s těmy rozvody tak,že jak auto přijelo,tak zase odjelo.Sací vačka mohla už být o zub,hoši si udělali svoje značky a na ně to dali.Je potřeba to zkontrolovat pomocí prvků.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 21 úno 2011, 09:32
od mirek-s
Pokud by to bylo těmi rozvody tak by se kolísání při volnoběhu mělo asi projevovat stále ne? Mě to ale stále nekolísá někdy drží volnoběh úplně v pohodě třeba celý den a jindy to blbne. Vždy to ale blbne, když teplé auto odstavím, jdu třeba nakoupit a za hoďku nastartuji, tak otáčky lítají jak zběsilé. A ještě mě napad,á že kdyby to bylo těmi rozvody neprojevilo by se mi to na tlacích? Ty mi v servisu měřili a byly na všech válcích stejné.
Ještě mi teď při mrazech po nastartování tak 3x problikne kontrolka klimatizace, ale předpokládám že to nemá vliv, již se zde na foru psalo že to dělá více lidem.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 21 úno 2011, 10:46
od denny
Pro zajímavost vyčti paměť jednotky chlazení.To,co ti problikne není klima,ale náhr. režim jednotky chlazení motoru.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 14 dub 2011, 17:38
od Nega28
Ahoj chlapy, mám podobný problém astra g 1.6 16v X16XEL rv. 99-74kw a taky nevím co s tím, nastartuju auto a otáčky drží v poho kolem těch 800 ale jak zapnu něco od elektriky, okna, ventilátor, posilovač, světla, vyhřívání oken, okamžitě mě spadnou otáčky z 800-500 3x zakmitají a zase se srovnají na těch 800, docela mě to štve hlavně na křižovatce když zastavuji tak kmitaj chvilku, je to znát jak padají k tem 500 otáčkám tak motor začne jemně vibrovat

Za 3 roky co mám auto tam mam jiz 2 nový alternátor bosh 100ah, dobíjení v pohodě těch 14,9v, měnil jsem teď novy krokový motorek, čistil klapku, Egr ventil čistil, svíčky za iridiové, filtr k&n, klínový řemen, všechno v poho čisty jak nový, všechny kostry dobrý, na počítači jsem byl nic to nenašlo.

Při raním startu jemně problikává kontrola dobíjeni slabě tak 4x5 ale nerosvítí. Děla už od začátku co auto vlastním. Kdyby někdo věděl tak odpovězte, děkuji moc ... Filip

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 14 dub 2011, 18:50
od denny
14,9 V?To je tedy trochu mooooc!Jestli ti malinko žhne kontrolka,tak to taky není OK.Značí to problém v diodách altíku.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 14 dub 2011, 19:53
od Nega28
Ano 14,9 az 15,3 kdyz pridam plyn. Ted jsem to byl meřit, ale alternator je 3 mesíce starý, a ten předchozí mě vydržel cca 21měsíců a taky odešel.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 14 dub 2011, 20:08
od APiK
Trošičku Ti to přebíjí kamaráde. :D To chce rozhodně řešit.

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 15 dub 2011, 15:02
od Miichaal
taky mi to chcípalo na křižovatce při dojíždění ,že motor neudržel vonoběžné otáčky...při vyšlápnutí spojky otáčky spadli na 500 a o půl vteřiny na to motor chcípnul... dal se novej ventil na nastavování volnoběhu a chcípání dalo pokoj...ale stále občas př vyšlápnutí spojky spadnou otáčky k 500 a hned se >>srovnaj<< a volnoběh pak houpe od 650-800...ale o 300m dal na křižovatce už zase vše ok...a když na křižovatce vyřadim na neutral a pustim spojku tak se otáčky srovnaj...ale všechno co by to mohlo dělat je už bud nové nebo zkontrolované (rozvody) a všechno by mělo být ok... jen ještě egr čeká na váměnu...třeba to pomůže( i když na tohle by neměl mít absolutně vliv...)

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 21 dub 2011, 12:36
od PatrikV
Opláci,já to má taky a vyhodil jsem za to spoustu peněz a nikdy nikdo na nic nepřišel.Tak že moje rady
1) Nevšímat s i toho :-)
2) Po nastartování když klesají otáčky přišlápnu plyn nad 3000otáček a pak spadnou a otáčky drží.
3) Občas tam nalít 100oktan na pročištění vstřiků
4) jezdit,držet a řadit na 3000 otáček
a poslední rada,když zapnu klimu vše drží jak má.V zimě tyto problémy nejsou....
Patrik

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 03 kvě 2011, 13:39
od -pb-
Zdarte všeci,
moje astřice X16XEL r.v.99 dělá totéž, někdy po hodině stání nastartuju a otážky vyletí i na 3000 a vydrží i minutu než pomalu začnou padat... a při takových případech, když to prošlápnu a otáčky se srovnají, při jízdě při přeřazování a přidání plynu to zaškube, jako by mě někdo střídavě chytal za prdel a pouštěl...
Taktéž už jsem vyměnil to co je zmíněno, vše vyčistil a stejně... už mě napadá jen řídící jednotka...
Asi 4 nádrže za sebou jsem tankoval carreru100 a stejně to dělá pořád...
Je to malý pekelník...

Re: volnoběžné otáčky X16XEL

Napsal: 30 srp 2012, 15:29
od Jorge
Zdravím,

mám Astru z r. 1998, 2.0, 16V, motor X20XEV, najeto cca 160 tis. a dělá mi to do puntíku to samé, co psal mirek-s v prvím příspěvku. Než se pustím do zběsilého vyměňování všeho možného, co to může způsobovat se chci zeptat, zda náhodou někdo nepřišel na skutečnou příčinu.
Jak jsem pročítal forum, tak je to poměrně běžná věc (v autorizovaným Oplu nevěděli a jen stříleli tipy - motorek volnoběhu, váha vzduchu, řídící jednotka - a mně se to nechce všechno zkoušet a nechávat jim tam zbytečně prachy).
Díky.