chyba P0301 (p0300), kontrolka emisi blika, auto cuka

j.sida
Příspěvky: 49
Registrován: 26 lis 2008, 19:45
Bydliště: Liberec

chyba P0301 (p0300), kontrolka emisi blika, auto cuka

Příspěvek od j.sida » 19 úno 2011, 10:30

Zdravím vás pánové,
dva týdny zpátky se mi stala taková nemilá věc. Po ujetí cca 1,5 km po rychlostní silnici (+ 4 km po městě předtím) se mi rozsvítila kontrolka emisí. resp. rozblikala a po patřičném zkrocení jízdy začala "pouze" svítit. Řekl jsem si, že možná lambda sonda se se mnou rozlouičila, a tak jsem to dal ke známému meho známého na diagnostiku. (nevim co ma, ale na tiskovým reportu je značka BOSCH). Výsledek byla chyba P0301 - 1. válec rozpoznáno vynechávání zapalování.
Bylo mi řečeno, že prý to je způsobeno městkým provozem a krátkými úseky, když někam jedu, že mi je doporučeno tu astru někde protáhnout 130km/h. Chybu smazali a auto se tvářilo ok. Nicméně téměř obratem jsem to dal k tomu samému člověku na výměnu rozvodů + nové svíčky (plánoval jsem to na léto,ale když se astřička, takhle přihlásila - tak co by ne). Před dvěma dny se mi auto vrátilo. Co se mi zdálo jiné na autě byl tiší chod a zároveň menší výkon. Když jsem se na to dotázal, tak mi sdělil, že to je s novými rozvody normální, že se musí trochu ochodit. To by asi takový problém nebyl, jenže co je horší, je to, že včera po ujetí téměř stejné vzdálenosti se stejnou charakteristikou jako při prvních komplikacích (4km městom, 1,5 km rychlostka) se opět přihlásila kontrolka emisí a já jsem tam kde jsem byl na začátku. Zatím to podruhé na diagnostice nebylo, ale vsadím boty, že to zahlásí opět stejnou chybu.

Auto je teď líné, při volnoběhu poznám i neobvyklé škubání (klepe se řadička atp), kontrolka svítí a majitel (já) je nesvůj. Ještě jsem zapomněl zmínit, že se jedná o motor Z16XE.

A teď k tomu proč to sem vůbec píšu:
1) Chtěl bych poprosit nějakého člověka, jenž se v dané problematice orientuje, aby mi potvrdil nebo vyvrátil to co mi onen servisman říkal.(zvýrazněno modře)
2) Chtěl bych se někoho zeptat zda nemá stejné zkušenosti.
3) Chtěl bych si ověřit, že lambda sonda(y) má svou vlastní chybovou hlášku v diagnostice
4) Určitě stojím i o typy na závadu od jiných uživatelů, kteří k tomu mají co říci.

děkuji moc všem, kteří se tím budou jakkoli zabývat.
Naposledy upravil(a) j.sida dne 27 úno 2011, 20:50, celkem upraveno 1 x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od hant » 19 úno 2011, 12:45

tak trochu se obávám že tvůj servisák má stejný názor jako ten můj. Když prý mi to bude škubat tak to mám někde protáhnout pod otáčkama a bude pokoj. Prý to je provozem na krátké trsy a městským provozem. Jinak za mě si vsadim že tvůj problém bude jak už je toho tady dost napsáno o egr ventilu a nebo váze vzduchu. těžko říct ale je to můj názor- názor laika. Ještě bych vyčistil klapku. :lol:
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
frenkiecz
Příspěvky: 733
Registrován: 13 čer 2008, 17:02
Bydliště: Nová Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od frenkiecz » 19 úno 2011, 13:11

Vyhnat pavouky z výfuku. :D
Opel Zafira A 1.8 16V X18XE1

Uživatelský avatar
peter13675
Příspěvky: 437
Registrován: 31 kvě 2008, 22:08
Bydliště: Praha-zapad Hostivice

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od peter13675 » 19 úno 2011, 13:17

niesom mechanik ale po spravnej vymene rozvodov sa nema co znizit vykon motora :o
a ze sa musia nove rozvody ochodit (ako pises) to je tiez blbost (akoze az sa ochodia tak bude vykon motora ok ? ) a kedy sa akoze maju ochodit po kolkych km podla toho mechanika ? :wink:
Astra G Caravan 1.6 16V 74kW X16XEL r.v. 4/98 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 12/03 vlastny dovoz D
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 5/03 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G 5-dver. Hatchback 1.7 CDTI 59kW r.v. 12/04 kupena v CR

Uživatelský avatar
adam09
Příspěvky: 4473
Registrován: 12 pro 2007, 23:59
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od adam09 » 19 úno 2011, 13:45

s těma rozvodoma je to hustý to je dobrej kec

ohledně kontrolky bych to nechal napíchnoutz ase
pokud je problém v zapalování může mohla to být svíčka, případně následně zapalovací lišta

o protahnutí auta to je zas takový blábol není, ale určitě to nevyřeší nějakou velkou chybu
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]

PRODEJ moje coupe Z22SE

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981

j.sida
Příspěvky: 49
Registrován: 26 lis 2008, 19:45
Bydliště: Liberec

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od j.sida » 19 úno 2011, 14:32

tak predne dekuju reagujicim :)

1) svíčky byly měněné při výměně rozvodů, takže spíš ta lišta
2) protáhnutí možné v podstatě není, protože v momentě kdy se to snažím honit, tak se mi rozsvítí ona kontrolka. Tzn když se rozsvítila poprvé (jel jsem na rychlostce), tak v servisu vymazali záznam a bylo to ok do té doby, dokud jsem astru zase nehnal ve vyšších rychlostech na rychlostce.

jeste se asi vyplati zminit, ze to auto je rv 2004 a ma najeto necelych 26000. koukal jsem na AGR ventil a docela jsem se zhrozil ceny :) Predstava, ze po 26tis. km se tohle bude menit.
Naposledy upravil(a) j.sida dne 19 úno 2011, 14:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Fritol » 19 úno 2011, 14:33

tady ta chyba ma víc vyznamu :) a to ze odchazí svíčka (ale myslim ze si psal ze si daval nove takže to asi nebude tím) pak by mohl byt na odchodu modul zapalovaní no a nebo jestli jezdíš studene kratke trasy tak by to mohlo byt to co říka on takže by to chtělo protahnout ale ne 130 :) je jedno jak jedeš rychle ale musíš to tahat ve vysokych otačkach pokud je karbonizace ventilu menší tak to pomuže pokud je karbonizace večí tak je to na hlavu dolu.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od hant » 19 úno 2011, 18:42

čtu dobře??? rok 2004 a najeto 26tisíc? to je funglovka a není ani zajetá :lol: :lol:
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Majesty » 19 úno 2011, 18:51

Ty kilometry jsem přehlédl. To je celkem asi dost závad na ten počet a hlavně nechápu smysl výměny rozvodů při tomhle počtu kilometrů... :?
Změnil bych rozhodně mechanika...
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

j.sida
Příspěvky: 49
Registrován: 26 lis 2008, 19:45
Bydliště: Liberec

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od j.sida » 19 úno 2011, 18:53

rozvody jsem menil hlavne z duvodu, ze pres 6 let muze byt pro remen dost. Pumpa menena nebyla. Jasny ke zmene mechanika me moc premlouvat nebudete muset, ale spis se mi jedna o potvrzeni, ze i v tehle kilometrech by to treba ten ventil mohl byt atp.

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od hant » 19 úno 2011, 19:01

klidně mohl. mockrát jsem tu četl že si někdo objednal novej ventil a po namontování zjistil že je v háji. :P
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Fritol » 19 úno 2011, 19:18

rozvody se měni bud 60 000 km nebo 5 roku... kilometry si nejsem jitej jeslti to je 60k km.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od Vojta » 19 úno 2011, 19:59

Z16XE má interval 90tis/6 let
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

j.sida
Příspěvky: 49
Registrován: 26 lis 2008, 19:45
Bydliště: Liberec

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od j.sida » 19 úno 2011, 20:49

chtěl jsem se zeptat. kolik stoji original EGR ventil?

Uživatelský avatar
peter13675
Příspěvky: 437
Registrován: 31 kvě 2008, 22:08
Bydliště: Praha-zapad Hostivice

Re: auto po servisu = horší stav

Příspěvek od peter13675 » 19 úno 2011, 20:58

ak to je tak ako pises tak na tvojom mieste si hlavne prv skontrolujem ci mas spravne nastavene rozvody !, a pozriem ake sviecky (typ/znacka) ti namontovali do motora,
(ak som spravne pochopil, hned po vymene rozvodov a sviecok sa znizil vykon motora)
az ked budes vediet ze su rozvody, sviecky ok tak potom ries nejaky EGR ventil, listu, klapku a podobne veci
to skubani na volnobehu bolo tiez hned po vymene rozvodov ? alebo az potom co sa ti rozvietila kontrolka ?
Astra G Caravan 1.6 16V 74kW X16XEL r.v. 4/98 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 12/03 vlastny dovoz D
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 5/03 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G 5-dver. Hatchback 1.7 CDTI 59kW r.v. 12/04 kupena v CR

Odpovědět