Stránka 1 z 1

Chybová hláška - špatná směs paliva

Napsal: 09 lis 2006, 10:33
od MilanHoncu
Dobrý den. Chci poprosit všechny zkušené o pomoc nebo navedení při odstranění závady která mě trápí.
Vlastním Opel Astra Caravan rv.98 1,6 8V motor 16SZR 55KW - benzín.

Auto má najeto okolo 100tis km. Kupoval jsemho před rokem. Došlo k výměně pumpy rozvodů,
termostatu filtru paliva a vzduchu ihned po zakoupení vozidla. Celou dobu naprosto bez problému velmi spolehlivý

provoz.
Cca před 2měsíci mě začli kolísat otáčky na volnoběhu vyměnil jsem tedy LAMBDA SONDU
a po zajetí bylo vše ok.

Včera při jízdě po dálnici se mě rozsvítila kontrolka (žluté čerpadýlko s bleskem). Po návratu jsem
v chytré knížce nalezl že jde o indikaci špatných splodin ve výfukovém potrubí. Dále tato kontrolka
signalizuje "nějakou chybu".
Vyrobil sjem si tedy Interface a pomocí diagnostiky jsem si řidící jednotku napojit na Notebook
a přečetl jsem si chyby v řídící jednotce.

Diagnostika odhalila chybu P0170 -- huráá byl jsem u kus chytřejší :))
V seznamu chyb jsem našel že se jedná o indikaci špatné směsi paliva a že muže být moc chudá a nebo moc

bohatá << Tot popis chyby P0170 .

Takže nyní pátrám po tom co a proč zpusobuje tuto chybu - tento stav.
Učinil jsem tedy několik pokusů a vypozoroval jsem toto.

- dokud se motor neohřeje na provozní teplotu - něco okolo 80stupnu mužu jezdil jakým
koli zpusobem a nic se neděje. Předesílám že auto jezdí bez problému a neprojevuje známky
nějaké nekalosti.

- pokud se motor ohřeje na provozní teplotu tak sem tam při větším zatížení řidící jednotka
detekuje chybu špatné směsi paliva. Stačí pak motoru odlehčit a pustit na chvilku plyn
a kontrolka zhasne.

- vyvolání závady není závyslé na otáčkách ani na zatížení. Mnohdy jedu třeba (umyslně)
na 2 rychlostí stupen a motor vytočený na 4tis otáček
a patřeba na 4 rychlostí stupeň po dálnici po rovině 2tis otáček a chyba se zahlásí :((


Takže tot popis chyby. Nyní by mne zajímalo co by tuto věc mohlo zpusobovat
a na co se podívat.
Nejsem automechanik ale napadlo mě několik věcí.

a/ složení směsi je v pořádku a pouze čidlo které vyhodnocuje je vadné
- nevím zda tyto informace vyhodnocuje LAMBDA a nebo nějaké čidla na KATALYZÁTORU ??

b/ - napadl mě právě problém s tím KATALYZÁTOREM ??

c/ - čidlo teploty na motoru je vadné a tím si jednotka myslí že je motor studený
a pozahřátí dává moc bohatou směs - zavada se projeví vždy až po zahřátí motoru.

d/ - vadná LAMBDA ale je to málo pravděpodobné před 2měsící jsem dával novou
v motoru 16SZR je jednodrátová obyčejná Lambda.

e/ jako poslední věc která má možná souvislost - vyčistit krokový motorek
a možná EGR ventil (pokud je motor studený má občas tendenci cukat)

Budu rád za každou radu na co se podívat a jak zjistit proč je nesprávné složení směsi paliva
popř jaký postup učinit.
Děkuji Milan

Napsal: 09 lis 2006, 13:05
od Vojta
AGR bych řekl

Napsal: 09 lis 2006, 13:41
od MilanHoncu
Pomuže provizorně AGR zaslepit ? a později pokud ho někde za rozumný peníz seženu vyměnit ? Apropo kde se dá za rozumný peníz nový ventil sehnat . Předpokládám že jetý z vrakáče nemá asi cenu ?
Děkuji Milan

Ps - ještě mě napadá jaký vliv muže mít AGR ventil na bohatost palivové směsi a její dávkování ?

Napsal: 09 lis 2006, 14:07
od Vojta
MilanHoncu píše:Pomuže provizorně AGR zaslepit ? a později pokud ho někde za rozumný peníz seženu vyměnit ? Apropo kde se dá za rozumný peníz nový ventil sehnat . Předpokládám že jetý z vrakáče nemá asi cenu ?
Děkuji Milan

Ps - ještě mě napadá jaký vliv muže mít AGR ventil na bohatost palivové směsi a její dávkování ?
nepomůže pokud je vadnej bude kontrolka svítit furt

Napsal: 09 lis 2006, 14:24
od MilanHoncu
No ale popis závady - chybového kodu je > nesprávné složení směsi
a pokud tomu dobře rozumím VENTIL s tím nemá nic společného ne ?

Muže mít ale spojitost s tím že se děje něco nekalého se spalinami
a tím pravděpodobně LAMBA vyhodnotí chybu.

Více méně VENTIL zkusím vyčistit popř i zaslepit a uvidíme dále.

Děkuji za rady.
Milan

Napsal: 09 lis 2006, 17:11
od Jiříček
Něco podobného jsem měl minulí rok na Efku 1.6 16V. Hodně podobný průběh závady. Koupil jsem lambdu a chvíli byl klid.Pak to začalo znova. Bylo to šetřivostí protože jsem koupil lambdu z druhovýroby. Po zakoupení originálu byl klid. Je to jen názor a moje zkušenost.

Napsal: 09 lis 2006, 18:06
od MilanHoncu
S tou lamdasondou je to dost možné protože jsem vyhrabal krabičku
od té "nové" a výrobce není BOSH nýbrž nějaký CI a stála cca 1300Kč.

Nyní jsem našel originální puvodní sondu
jendá se o č. 25164596 a Opel to vede pod kat.č. 855333

Cena u opla za origoš je nějakých 2700,-Kč

a pak jsem našel na nějakém pochybném obchodě made in Poland
http://www.motomaximus.pl/oferta.php
Kde mají udajně tu samou sondu za 89zl což by mělo být něco okolo
700-800kč . Tak nevím zda se tomu dá věřit a nebo zda Opel
jsou v autorizáku takový kurvy zlodějský :-))

Zkusím ještě do auta vrátit puvodní sondu - ta tuto chybu nevykazovala
a pokud se to potvrdí zkusím sehnat originál.
Dá se tento díl koupit někde rozuměji než přímo u Opla ??

Děkuji
Milan

Napsal: 09 lis 2006, 18:15
od Jiříček
Já jsem tu druhovýrobu koupil taky za 800 kč u Zralýho. Orig mě stála tech 2700 kč. Neřešil jsem to a koupil jsem jí u opla. Je to sice ranec ale vyřešilo se to a měl jsem klid tak to zkus.

Napsal: 10 lis 2006, 08:15
od MilanHoncu
Tak provedl jsem pokus a zdá se že máte pravdu. Hodil jsem do auta jinou - originální lambda sondu a ejhle auto jede o poznání lépe má takový kultivovanější chod o trošku lépe akceleruje a hlavně zatím bez problému.

Takže zdá se že problém je vyřešen tudíž závěr pro všechny uživatele
pokud budete měnit Lambda sondu POUŽÍVEJTE ORIGINÁLNÍ LAMBDA SONDY.

Děkuji za rady.
Hezký den Milan

Napsal: 10 lis 2006, 08:20
od Jiříček
Jsem rád že se povedlo.Vo tom je fórum. Voni to ty poláci asi nedělaj do aut.Já myslím, že na tomhle se nedá šetřit. Vždyť lambda řídí i spotřebu a koupit levně neznamená ušetřit.