Chybová hláška - špatná směs paliva
Napsal: 09 lis 2006, 10:33
Dobrý den. Chci poprosit všechny zkušené o pomoc nebo navedení při odstranění závady která mě trápí.
Vlastním Opel Astra Caravan rv.98 1,6 8V motor 16SZR 55KW - benzín.
Auto má najeto okolo 100tis km. Kupoval jsemho před rokem. Došlo k výměně pumpy rozvodů,
termostatu filtru paliva a vzduchu ihned po zakoupení vozidla. Celou dobu naprosto bez problému velmi spolehlivý
provoz.
Cca před 2měsíci mě začli kolísat otáčky na volnoběhu vyměnil jsem tedy LAMBDA SONDU
a po zajetí bylo vše ok.
Včera při jízdě po dálnici se mě rozsvítila kontrolka (žluté čerpadýlko s bleskem). Po návratu jsem
v chytré knížce nalezl že jde o indikaci špatných splodin ve výfukovém potrubí. Dále tato kontrolka
signalizuje "nějakou chybu".
Vyrobil sjem si tedy Interface a pomocí diagnostiky jsem si řidící jednotku napojit na Notebook
a přečetl jsem si chyby v řídící jednotce.
Diagnostika odhalila chybu P0170 -- huráá byl jsem u kus chytřejší )
V seznamu chyb jsem našel že se jedná o indikaci špatné směsi paliva a že muže být moc chudá a nebo moc
bohatá << Tot popis chyby P0170 .
Takže nyní pátrám po tom co a proč zpusobuje tuto chybu - tento stav.
Učinil jsem tedy několik pokusů a vypozoroval jsem toto.
- dokud se motor neohřeje na provozní teplotu - něco okolo 80stupnu mužu jezdil jakým
koli zpusobem a nic se neděje. Předesílám že auto jezdí bez problému a neprojevuje známky
nějaké nekalosti.
- pokud se motor ohřeje na provozní teplotu tak sem tam při větším zatížení řidící jednotka
detekuje chybu špatné směsi paliva. Stačí pak motoru odlehčit a pustit na chvilku plyn
a kontrolka zhasne.
- vyvolání závady není závyslé na otáčkách ani na zatížení. Mnohdy jedu třeba (umyslně)
na 2 rychlostí stupen a motor vytočený na 4tis otáček
a patřeba na 4 rychlostí stupeň po dálnici po rovině 2tis otáček a chyba se zahlásí (
Takže tot popis chyby. Nyní by mne zajímalo co by tuto věc mohlo zpusobovat
a na co se podívat.
Nejsem automechanik ale napadlo mě několik věcí.
a/ složení směsi je v pořádku a pouze čidlo které vyhodnocuje je vadné
- nevím zda tyto informace vyhodnocuje LAMBDA a nebo nějaké čidla na KATALYZÁTORU ??
b/ - napadl mě právě problém s tím KATALYZÁTOREM ??
c/ - čidlo teploty na motoru je vadné a tím si jednotka myslí že je motor studený
a pozahřátí dává moc bohatou směs - zavada se projeví vždy až po zahřátí motoru.
d/ - vadná LAMBDA ale je to málo pravděpodobné před 2měsící jsem dával novou
v motoru 16SZR je jednodrátová obyčejná Lambda.
e/ jako poslední věc která má možná souvislost - vyčistit krokový motorek
a možná EGR ventil (pokud je motor studený má občas tendenci cukat)
Budu rád za každou radu na co se podívat a jak zjistit proč je nesprávné složení směsi paliva
popř jaký postup učinit.
Děkuji Milan
Vlastním Opel Astra Caravan rv.98 1,6 8V motor 16SZR 55KW - benzín.
Auto má najeto okolo 100tis km. Kupoval jsemho před rokem. Došlo k výměně pumpy rozvodů,
termostatu filtru paliva a vzduchu ihned po zakoupení vozidla. Celou dobu naprosto bez problému velmi spolehlivý
provoz.
Cca před 2měsíci mě začli kolísat otáčky na volnoběhu vyměnil jsem tedy LAMBDA SONDU
a po zajetí bylo vše ok.
Včera při jízdě po dálnici se mě rozsvítila kontrolka (žluté čerpadýlko s bleskem). Po návratu jsem
v chytré knížce nalezl že jde o indikaci špatných splodin ve výfukovém potrubí. Dále tato kontrolka
signalizuje "nějakou chybu".
Vyrobil sjem si tedy Interface a pomocí diagnostiky jsem si řidící jednotku napojit na Notebook
a přečetl jsem si chyby v řídící jednotce.
Diagnostika odhalila chybu P0170 -- huráá byl jsem u kus chytřejší )
V seznamu chyb jsem našel že se jedná o indikaci špatné směsi paliva a že muže být moc chudá a nebo moc
bohatá << Tot popis chyby P0170 .
Takže nyní pátrám po tom co a proč zpusobuje tuto chybu - tento stav.
Učinil jsem tedy několik pokusů a vypozoroval jsem toto.
- dokud se motor neohřeje na provozní teplotu - něco okolo 80stupnu mužu jezdil jakým
koli zpusobem a nic se neděje. Předesílám že auto jezdí bez problému a neprojevuje známky
nějaké nekalosti.
- pokud se motor ohřeje na provozní teplotu tak sem tam při větším zatížení řidící jednotka
detekuje chybu špatné směsi paliva. Stačí pak motoru odlehčit a pustit na chvilku plyn
a kontrolka zhasne.
- vyvolání závady není závyslé na otáčkách ani na zatížení. Mnohdy jedu třeba (umyslně)
na 2 rychlostí stupen a motor vytočený na 4tis otáček
a patřeba na 4 rychlostí stupeň po dálnici po rovině 2tis otáček a chyba se zahlásí (
Takže tot popis chyby. Nyní by mne zajímalo co by tuto věc mohlo zpusobovat
a na co se podívat.
Nejsem automechanik ale napadlo mě několik věcí.
a/ složení směsi je v pořádku a pouze čidlo které vyhodnocuje je vadné
- nevím zda tyto informace vyhodnocuje LAMBDA a nebo nějaké čidla na KATALYZÁTORU ??
b/ - napadl mě právě problém s tím KATALYZÁTOREM ??
c/ - čidlo teploty na motoru je vadné a tím si jednotka myslí že je motor studený
a pozahřátí dává moc bohatou směs - zavada se projeví vždy až po zahřátí motoru.
d/ - vadná LAMBDA ale je to málo pravděpodobné před 2měsící jsem dával novou
v motoru 16SZR je jednodrátová obyčejná Lambda.
e/ jako poslední věc která má možná souvislost - vyčistit krokový motorek
a možná EGR ventil (pokud je motor studený má občas tendenci cukat)
Budu rád za každou radu na co se podívat a jak zjistit proč je nesprávné složení směsi paliva
popř jaký postup učinit.
Děkuji Milan