Uvedu nas problem na pravou miru, puvodne psal bratr a rekneme ne kompletni informace
Takze koupila se astra, vsechno vypadalo cajk. Po cca 200km najetych se rozsvitil airbag, klasika cidlo u sedacky spolujezdce - zatim neresime. Po dalsich cca 500km se rozsvitila kontrolka motoru, domluvili jsme se tedy s Fritolem, napichli jsme to na diagnostiku. Nepamatuju si presne ty chybovy kody, ale byly tam nejaky nepritomny chyby spalovani, to uz se po smazani neobjevilo. Dalsi chyba byla EGR, ten jsme nejdriv zaslepili, zacalo to nahodne chcipat na volnobeh, tak se koupil novej a trada, problem solved.
Z veci, ktere jsme jeste opravovali: vymenil se chladic, protoze tekl, svicky se koupily Brisky primo v Auto Kelly, zavarily se svody nad katikem, pac tam byly brutalne popraskany a dost to podchazelo, pridelal se zadni kus vyfuku, protoze uhnil spoj stredniho a koncovyho dilu a vymenil se olej, Starline 10W40.
Od te doby to nekdy cuka kolem 1500 otacek, pres 2000 uz je to dobry. Pak se objevi chyby P0300 a P0303, pozdeji se rozsviti na palubce motor a jednotka odpoji treti valec - motor jede na tri, cely se to klepe. Kdyz se to chcipne a nastartuje, jedeme zase na ctyri. Svicka ze tretiho valce je ocouzena. Kazdopadne jsme resili, ze to teda asi spaluje olej, jenze problem je, ze olej neubyva. Za cca tisic km maximalne milimetr na rysce (oboje mereno za studena).
Zkouseli jsme dat zpet stare svicky (jsou uplne stejne, jen maji vetsi vzdalenost elektrod - stare 1mm, nove 0,5mm), zda se ze se to chova lepe, ale stejne to ve vysledku hazi zminene chyby a obcas jede na tri.
Zkouseli jsme merit tlaky ve startovacich otackach, ale asi spatnym tlakomerem, ukazal na vsech valcich 2,5 (nevim jednotku), mam pujceny lepsi, kterym to jeste dnes premerime - ale jak jsem zde pochopil, 200 ot/min stejne nic nerekne.
Vzhledem k tomu, ze auto ma zapalovaci listu, zajimalo by mne, jak zmerit tlaky ve vyssich otackach? tocit rucne 2000 otacek si dost dobre nedovedu predstavit
Zajimave je, ze kdyz jsme odpojili lambdu nad katikem, chovalo se to lepe, chyba se dlouho neprojevila, kontrolka motoru se ani nerozsvitila, ale po zahrati kdyz se na to trochu slaplo (rekneme kolem 100kmh na ctyrku) to zacalo jet na tri valce. Zkouseli jsme lambdy i prohodit (jen prepojit konektory) a chovalo se to stejne jako s vrchni lambdou odpojenou
(nekamenujte mne za to
hledali jsme jak to vyresit aby jednotka nevypinala valec - katik se kdyztak da pryc kdyby to palilo olej a katik odesel)
Ve vysledku hledam dalsi moznosti ktere by to mohli byt krome netesnych ventilu respektive nutnosti repase hlavy. Nejde o to, ze by repase hlavy byl velky problem, ale auto uz stalo nejakou tu korunu a nechci repasovat hlavu a pak zjistit, ze to bylo cidlem klepani (je to vubec mozne?) nebo nejakou blbosti, ktere jsme si nevsimli.
Repasi hlavy udelam sam, diagnostiku uz jsem koupil, vicemene vsechno si na tom aute zvladnu udelat sam, ale tenhle problem mi opravdu vrta hlavou a elektrice zase az tolik nerozumim (hlavne vztahy reakce - pricina -> proste vedet co opravit a ne jen vymenovat jedno za druhym a cekat kdy se trefim).
Celkove auto docela zere, ve meste kolem 10 litru a to se s tim jezdi celkem na klid (2000+ otacek ale lehka noha), auto vetsinou jezdi trasy do 15km, poradne se ani neohreje.
Pripadne pokud by byl nekdo rozumne blizko, nebo mel cestu, podival se co to dela a rekl mi tohle vymen a ono to pomohlo, rad radu ocenim, nejsem zadny skrt
EDIT: jeste doplnim, ze jsem si jistej, ze problem se objevil po zavareni svodu - mohla by to tedy byt spatna lambda? nebo je opravdu problem v tom, co jde z motoru..
EDIT2: jaky proud starteru je normalni a cim bych ho mel merit? Klasickej multimetr by se asi vyparil, predpokladam