Stránka 1 z 1

Problémy s motorom

Napsal: 23 říj 2010, 16:24
od Rado2
V lete som kúpil Astru G ročník 2000, 130000 km. Motor X14XE. V lete šla bez problémov, ale keď klesli teploty asi pod 11 stupňov, začali problémy. Motor naštartuje okamžite, ale kolísajú otáčky na voľnobehu a rozjazd prvých niekoľko metrov je slabý, motor ledva ide, raz trochu aj pukal asi nespálené palivo vo výfuku. Keď sa motor trochu zahreje (tak 50 metrov), ide zas bez problémov.
Dnes som ho pripojil na diagnostiku a je tam toho dosť veľa :(

Jednotka motora:
0230 Ukazatel palivového čerpadla
0443 Porucha odvětrávacího ventilu v obvodu/systému odvětrávání nádrže
0354 ? zapalovacia cievka 4 ?
0352 Porucha elektronické regulace uhlu předstihu - válec 2+3 nízká úroveň napětí
0200 Poškození/porucha v obvodu vstřikovače
0130 Regulace mimo rozsah / nesprávný signál sondy 1 (?)

Jednotka "Engine cooling module" ešte ukazuje chyby 163,2,17. Neviete kde je popis týchto chýb?

Neviete, v čom môže byť problém? Viem že predošlý majiteľ menil zapaľovaciu lištu, lebo starú mi nechal v aute.

Neviem či to súvisí, ale pred 3 týždňami (to už boli problémy s motorom) som dolial vodu do chladiacej kvapaliny, lebo stále som mal centimeter pod maximom a písal mi to BC. Dolial som centimeter nad maximum a po 2 týždňoch som zistil, že asi pol litra vody zmizlo a mal som ešte menej ako predtým. Neviem kam mohla uniknúť, viečko bolo dobre zavreté a keď som ho ráno otvoril, aby som vodu dolial, tak zasyčalo, takže nejaká veľká netesnosť by tam nemala byť, nie?

Re: Problémy s motorom

Napsal: 24 říj 2010, 09:29
od Arwy
Motor:
0230 Relé palivového čerpadla, vysoké napätie/nízke napätie
0443 Ventil odvetrania palivovej nádrže, vysoké napätie/nízke napätie
0354 Elektr.čas.zapaľovania - cievka el. riad. zapaľ.valec 4 - vysoké napätie/nízke napätie
0352 Elektr.čas.zapaľovania - cievka el. riad. zapaľ.valec 2 - vysoké napätie/nízke napätie
Chyby najú ešte podkód podľa ktorého sa zistí či ide o vysoké alebo nízke napätie.
0200 Obvod(y) vstrekovača paliva
0130 Prerušený obvod snímača O2

Chladenie:
163 Nesprávny signál teploty chladiacej kvapaliny motora
2 Teplota chladiacej kvapaliny motora, frekvencia mimo rozsah
17 Žiadny signál otáčok motora

Chyby zmaž a zaoberaj sa s nimi iba ak sa uložia znovu. Chyba 17 Ti nepôjde zmazať, ukladá sa automaticky pokiaľ je motor stopnutý. Po štarte sa zmaže sama.

Re: Problémy s motorom

Napsal: 31 říj 2010, 13:48
od Rado2
Dík. Tak po týždni tam mám zatiaľ len chybu 0130. Ktorý snímač to je?

Re: Problémy s motorom

Napsal: 01 lis 2010, 09:58
od Arwy
To je lambda sonda, je umiestnená na výfukovom potrubí niekde medzi zvodmi a katalizátorom.

Re: Problémy s motorom

Napsal: 01 lis 2010, 16:09
od Rado2
Dík, takže najlepšia bude výmena? Totiž neni to ešte až taký vážny problém pri jazde, niekedy sa problém neprejavuje, možno keď je eše chladnejšie, budem to musieť odsledovať po dlhšiu dobu. Idem teda hľadať info o lambde.