Spotřeba oleje - kvalita benzínu?
Napsal: 10 říj 2010, 21:32
Dobrý den,
chci se zeptat na názor zkušených, zda může mít souvislost spotřeba oleje + kouř s kvalitou benzínu?
Začnu tak nějak od začátku... Astru (X16XEL) jsem koupil letos v květnu. Krátce po koupi jsem nechal udělat rozvody, vyměnit olej apod. Najel jsem cca 5000km, takže nádhera, říkal jsem si...a dolil jsem olej, Opláckej 10W-40 (od mýho mechanika, dával ho tam i při výměně oleje po koupi).
Jelikož je drahej benzín, tak jsem začal brát plnou nádrž benzínu na střídačku Shell - Makro... Do té doby byla spotřeba kolem 8 litrů. Motor moc netočím, většinou do 3000ot./min., jen když potřebuju předjet, nebo je větší kopec, točím občas do max 5000ot. Spotřeba mi spadla tak na 7,5l/100km, ale začalo mi to brát víc oleje, tak 1l/1000km. Pak přišla výměna výfuku - střed+zadní část. Ale žádnej kouř od výfuku jsem předtím ani po tom nepozoroval a to se do zpětnýho zrcátka dívám docela často... Dnes jsem vzal plnou nádrž v Makru a ujel jsem cca 40km v kuse, žádnej kouř nic, žádný cukání, nic... Zastavil jsem z kopce dolů, stál zhruba minutu na volnoběh, pak jsem začal couvat, cca 2500ot./min. a z výfuku se začalo neskutečným způsobem kouřit, modrej dým takové hustoty, jako když pálíte mokrý listí, něco takovýho jsem u žádnýho auta ještě neviděl. Lekl jsem se, myslel jsem, že hoří auto... Přestal jsem couvat, rozjel se dolů na jedničku a okamžitě to přestalo kouřit, pak po celou cestu ani trochu, i když jsem to točil, nic... Večer jsem zase jel, do dlouhýho stoupání, točil jsem cca 4000ot./min. na 4ku, za mnou jelo auto a svítidlo mi do okna, takže jsem krásně viděl, jestli jde z výfuku kouř, nebo ne a celej kopec v pohodě, jen najednou jako když by to "blaflo", zakouřilo se tak na 2s, a pak zas ok... Pořád stejná rychlost, otáčky i poloha plynovýho pedálu.... Aboslutně to nechápu...
Nesetkal se někdo z Vás s něčím podobným?
Může to souviset s kvalitou benzínu?
chci se zeptat na názor zkušených, zda může mít souvislost spotřeba oleje + kouř s kvalitou benzínu?
Začnu tak nějak od začátku... Astru (X16XEL) jsem koupil letos v květnu. Krátce po koupi jsem nechal udělat rozvody, vyměnit olej apod. Najel jsem cca 5000km, takže nádhera, říkal jsem si...a dolil jsem olej, Opláckej 10W-40 (od mýho mechanika, dával ho tam i při výměně oleje po koupi).
Jelikož je drahej benzín, tak jsem začal brát plnou nádrž benzínu na střídačku Shell - Makro... Do té doby byla spotřeba kolem 8 litrů. Motor moc netočím, většinou do 3000ot./min., jen když potřebuju předjet, nebo je větší kopec, točím občas do max 5000ot. Spotřeba mi spadla tak na 7,5l/100km, ale začalo mi to brát víc oleje, tak 1l/1000km. Pak přišla výměna výfuku - střed+zadní část. Ale žádnej kouř od výfuku jsem předtím ani po tom nepozoroval a to se do zpětnýho zrcátka dívám docela často... Dnes jsem vzal plnou nádrž v Makru a ujel jsem cca 40km v kuse, žádnej kouř nic, žádný cukání, nic... Zastavil jsem z kopce dolů, stál zhruba minutu na volnoběh, pak jsem začal couvat, cca 2500ot./min. a z výfuku se začalo neskutečným způsobem kouřit, modrej dým takové hustoty, jako když pálíte mokrý listí, něco takovýho jsem u žádnýho auta ještě neviděl. Lekl jsem se, myslel jsem, že hoří auto... Přestal jsem couvat, rozjel se dolů na jedničku a okamžitě to přestalo kouřit, pak po celou cestu ani trochu, i když jsem to točil, nic... Večer jsem zase jel, do dlouhýho stoupání, točil jsem cca 4000ot./min. na 4ku, za mnou jelo auto a svítidlo mi do okna, takže jsem krásně viděl, jestli jde z výfuku kouř, nebo ne a celej kopec v pohodě, jen najednou jako když by to "blaflo", zakouřilo se tak na 2s, a pak zas ok... Pořád stejná rychlost, otáčky i poloha plynovýho pedálu.... Aboslutně to nechápu...
Nesetkal se někdo z Vás s něčím podobným?
Může to souviset s kvalitou benzínu?