klepání motoru 1.6 16V Z16XE - pomozte s diagnostikou
Napsal: 10 kvě 2010, 10:36
Pomozte prosím s diagnostikou mého problému s motorem. V servisu mi nejsou schopni říct, zda bude oprava stát 5, 10 nebo 20 tisíc a že příčinu poznají až po rozdělání motoru a to už bude pozdě. 20 tisíc se mi za opravu dát nechce, ale 10 bych byl ještě ochotný.
Takže jak se motor projevuje? Když je studený hned po nastartování klepe, podobně jako by byl diesel, klidně vám pošlu audio nahrávku Pokud zvednu otáčky, tak klepání přestane. Někdy po nastartování neklepe, což se děje méně, ale tak v 10% případů prostě neklepe. Klepání je slyšet jen pokud otevřu okno, dovnitř do auta klepání neprostupuje, takže by mi nevadilo, ale očividně má vliv i na celkový hluk motoru, takže na dálnici při 130km/h je motor hlučnější, než je zdrávo, řekl bych, že u bezvadného motoru (porovnávám podle sestry) není hluk motoru slyšet do 4000 otáček, jenže já ho slyší už při 3000 otáčkách. Hluk v autě je takový, jako by byl motor hrubší, než normálně.
Výkon motoru bych řekl že je v normě motoru, který má ze sebou 250 000 km, 1 litr oleje dolévám asi po 5000 až 7000 km, za tři roky jsem najezdil 150 000 km, takže jezdím hodně a svižně s dlouhodobou spotřebou nějakých 8 litrů (jezdím v Brně a jednou týdně Praha a jednou týdně někam dál na výlet), ale to není motorem, přítelkyně jezdí za 6,5 litrů. Většinou jezdím po dálnici 130 na tempomat.
O auto se maximálně starám, jezdím pouze na OMV paliva, na špičkové oleje, s každou prkotinou jedu hned do servisu, dokonce jsem si nechal vyměnit všechny tlumiče, prostě jsem udělal po 250 000 km kompletní generálku až na ten motor. 20 000 za opravu motoru se mi zdá dost.
Pozná někdo podle těchto indicií, čím je klepání způsobeno? Jen dodám, že když jsem auto kupoval, bylo to Oplácké firemní auto se 100 000 km a byl vadný olejový plovák, který na palubním počítači hlásí málo oleje, ten jsem nechal vyměnit, ale je možné, že někdo jezdil z málem oleje. Druhá větší závada byla výměna katalizátoru, byl kompletně spálený, auto netáhlo.
Pokud někdo víte o dobrém servisu někde u Brna, tak tam auto rád přivezu na prohlídku.
Díky moc!
Takže jak se motor projevuje? Když je studený hned po nastartování klepe, podobně jako by byl diesel, klidně vám pošlu audio nahrávku Pokud zvednu otáčky, tak klepání přestane. Někdy po nastartování neklepe, což se děje méně, ale tak v 10% případů prostě neklepe. Klepání je slyšet jen pokud otevřu okno, dovnitř do auta klepání neprostupuje, takže by mi nevadilo, ale očividně má vliv i na celkový hluk motoru, takže na dálnici při 130km/h je motor hlučnější, než je zdrávo, řekl bych, že u bezvadného motoru (porovnávám podle sestry) není hluk motoru slyšet do 4000 otáček, jenže já ho slyší už při 3000 otáčkách. Hluk v autě je takový, jako by byl motor hrubší, než normálně.
Výkon motoru bych řekl že je v normě motoru, který má ze sebou 250 000 km, 1 litr oleje dolévám asi po 5000 až 7000 km, za tři roky jsem najezdil 150 000 km, takže jezdím hodně a svižně s dlouhodobou spotřebou nějakých 8 litrů (jezdím v Brně a jednou týdně Praha a jednou týdně někam dál na výlet), ale to není motorem, přítelkyně jezdí za 6,5 litrů. Většinou jezdím po dálnici 130 na tempomat.
O auto se maximálně starám, jezdím pouze na OMV paliva, na špičkové oleje, s každou prkotinou jedu hned do servisu, dokonce jsem si nechal vyměnit všechny tlumiče, prostě jsem udělal po 250 000 km kompletní generálku až na ten motor. 20 000 za opravu motoru se mi zdá dost.
Pozná někdo podle těchto indicií, čím je klepání způsobeno? Jen dodám, že když jsem auto kupoval, bylo to Oplácké firemní auto se 100 000 km a byl vadný olejový plovák, který na palubním počítači hlásí málo oleje, ten jsem nechal vyměnit, ale je možné, že někdo jezdil z málem oleje. Druhá větší závada byla výměna katalizátoru, byl kompletně spálený, auto netáhlo.
Pokud někdo víte o dobrém servisu někde u Brna, tak tam auto rád přivezu na prohlídku.
Díky moc!