Stránka 1 z 1
AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 21 lis 2009, 19:27
od iwo126
Ako sa da premerat lambda sonda ked ju vyberiem von.ake ma mat hodnoty
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 22 lis 2009, 11:33
od denny
Venku změříš prd.
Je to zyrkoniový kyslíkový senzor.Měří se třeba pomocí multimetru,ale ve voze,za chodu zahřátého motoru při současném měření výfukových plynů analyzátorem.Podle množství kyslíku vyrábí napětí mezi 0,1V až 0,85V.
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 02 čer 2010, 18:17
od santik
Dnes som pozeral hodnoty na lambda sonde na X18XE1 a vacsinou 2000mV-4800mV
pri vytoceni motora sem-tam skocila na 10xxmV ale vacsinou na volnobehu 4800mV
Niesu tieto hodnoty moc vysoke?
EGR je zaslepeny
Este pred meranim som zmazal chybu P0131 - Regulace mimo rozsah / signál sondy 1 (?) příliš nízký - chudá směs
predpokladam spravne ze je cas ju vymenit?
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 04 čer 2010, 22:57
od santik
nikto nevie?
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 04 čer 2010, 23:01
od mirda2908
santik neviem ci ti pomozem ale tieto hodnoty su s 1.4 co ma arwy 1-451mv/2-460mv
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 15 zář 2011, 15:17
od cheops
Trochu ozivim starsiu temu. Hladal som dlho na fore spravne hodnoty pre lambdy Z14XE ale nemozem najst.
Dnes som s OP COM meral live data (pretoze mi to obcas cuka - EGR som cistil a je funkcny - aspon podla OPcom. Klapku som mal rozobratu a je vycistena.).
Pozeral som ako sa menia data na Lambdach (Z14XE ich ma 2)
labda c1. (oznacena ako B1S1 - predpokladam ze pred katom) - behala pri zahriatom motore (78-80C) od cca 65 do cca 900mV a lambda c2. (oznacena ako B1S2) mala stale konstantnu hodnotu cca 833mV.
graf z dat v OP COMe prilozeny (x os je cas v sec. - cca 16s; y su mV)
Islo o skusku pri stati auta s pridanim plynu na cca 10-12%
Vie niekto posudit ci su tie hodnoty na lambdach ok?
(ta B1S1 sa mi zda ok, tu B1S2 - hladal som na fore a vsade sa pisalo o hodnote konstantnej ale mensej - cca 450mV)
Alebo to treba zmerat pri jazde ( a bude to vyzerat inak)?
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 15 zář 2011, 15:31
od prma
Tady jsem našel jeden starší příspěvek Pavla007:
x16xel jde vyblikat spojením pinů 5 a 6 a otočením klíčku do řežimu zaplá elektrika, navíc lze, když máte takto spojený piny a nastartujete, sledovat činnost lambdasondy. Ta kontrolka bliká podle toho, jak lambda reguluje-pokud je směs akorát, tak to bliká v cca vteřinových intervalech, pokud bliká rychleji, je to chudé, pokud nesvítí-je tma tak je to bohaté. Je to krásně vidět, když se rozjíždím, tak když na to dupnu, tak ta kontrolka spíš nesvítí, pak když jedu ustáleně, tak pravidelně bliká a když deceleruju, či brzdím motorem, tak se rozbliká rychleji. Ještě prý to má nějakým způsobem blikat, když lambda nekomunikuje.
Re: AKO PREMERAM LAMBDA SONDU.
Napsal: 15 zář 2011, 15:51
od cheops
No ja prave nemam problem so zistenim - cez OP Com to viem zistit presne - vid moj excel graf v mojom predoslom prispevku.
To su moje namerane hodnoty.
Len by som potreboval vediet ci su dobre - hlavne ta druha lambda.
Pretoze som tu niekde cital, ze moze byt vadna ak ukazuje nejaku konstantnu hodnotu a ta je stale v nejakom rozsahu a ECU to aj tak nevyhodnoti ako chybu sondy.
A preveze niekde sa uvadzalo, ze OK hodnota 2. lambdy je cca 450mV (a pisalo sa aj, ze sa meni - aj ked pomali).
Mne sa praveze nemenila pri mojom teste. Stale bola konstantna - 833mV. A ukazovala Lean - chudobnu zmes.
takze by som rad vediet ako sa maju tieto lambdy chovat - ake maju mat hodnoty ak su ok.
pozn. - nemam ziadny chybovy kod zapisany.