Stránka 1 z 2

Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:05
od Lucky
Čaute všichni,
nedávno jsem tady na foru někde četl, že když dojíždím s rychlostí ke križovatce (nebo třeba z kopce), tak není pro motor dobré, když ještě začnu brzdit. Proto se chci zeptat, jestli jsem to jen špatně pochopil, nebo to tak opravdu je.
Díky

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:20
od m1lan
Myslím že si to asi špatne pochopil. Pretože keď brzdíš motorom, šetríš palivo a tiež brzdy.
A motoru tým určite neublížiš. 8)

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:22
od Astra - R@SAG
Přeně jako napsal Milan, a také má potom o dost větší životnost brzdové desky a kotouče, já mám najeto 44 tis km a desky budu měnit asi tak ve 100 tis km a kotouče, to asi už Astru mít nebudu :mrgreen: .

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:33
od Lucky
No samotné brždění jen motorem ano, ale když k tomu ještě použiji třeba prudce brzdu a tak při 1000 ot. vyřadím, bude vše OK?

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:40
od santik
Tak vyradit skor.Pri takych otackach ti uz aj motor musi triast
Myslim ze tak 1800ot/min je optimum

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:41
od m1lan
Pri brzdení motorom ho musíš mať v otáčkach. Čím vyššie otáčky tým motor viac brzdí. Samozrejme už pred úplným zabrzdením stlačiť spojku a vyradiť rýchlosť. 8)

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 18:53
od Lucky
OK. Díky za upřesnění.
P.S. To víte. Bojím se, abych te své astruli jakkoli neublížil 8)

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:04
od wladyk
Samozřejmě že brzdit motorem. Kdykoliv dáš nohu z plynu máš spotřebu nula. Nejhoršíjsou ti co vyřadí, jedou na neutrál a myslí, že šetří. Přitom motor na volnoběh nemůže mít nulovou spotřebu a ještě při tom celý kopec přibržďují.
Pokud vidím, že je na semaforu červená, tak si v klídku podřazuji až na 2.stupeň a pak brzdu použiji tak na 5ti metrech jen k zastavení. Na deskách a kotoučích jsem najel cca 60 tis. km a sotva je to znát. Taky nemám černá přední kola jako ti co jezdí stylem brzda-plyn. Nic tím neurychlí.

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:13
od Joska
černý přední disky nemáš jen proto, že jezdíš s rozumem, ale taky nemaš sra...desky - snažím se takhle jezdit taky. ale disky mám černý jak uhel...cesta do práce je plná zatáček a za zatáčkou je křižovatka..houpačky...to jinak než plyn brzda jet nejde...
(ale dlouhý trasy-dálnice atd...je to velmi rozumný způsob jízdy...)

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:18
od m1lan
Asi nepoznáte cestu do Piešťan ale tiež je to samá zákruta a kopec najprv hore a potom dole. Keď tadial idem na brzdu šlapnem naozaj pár krát a najviac sa smejem šoférom čo brzdové svetlá im svietia stále :D

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:28
od Lucky
Jj. Máte všichni recht. Taky jsem to o té spotřebě věděl. Jen jsem se chtěl ujistit, že můžu zárověň brzdit motorem i brzdou.
Asi jsem si tady někdě špatně přečetl příspěvek.

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:34
od wladyk
Je to ve stylu jízdy. Jezdím 90% po městě a najedu ročně asi 20tis. km. Chce to koukat před sebe a taky předvídat. Je pravda že používám kotouče Brembo a desky Jurid, ale pokud si budu hrát na závodníka, taky mi zčernají disky. S kámošem jsme udělali pokus na okresce na 50km. Jel brzda-plyn a já svým stylem. Možná se budeš divit, ale najel na mě jen 5 minut. Samozřejmě při striktním dodržování předpisů. Tzn. 50 v obci a 90 mimo. Samozřejmě ho těch 5min. vyšlo dráž (spotřeba, brzdy a větší opotřebení všeho).

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 19:46
od m1lan
No a niekto napr. to roztiahne na kilečko a vyradí rýchlosť. Smeje sa pri tom že akú on bude mať spotrebu fajnovú a ja sa mu smejem aký je sprostý :lol:

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 20:14
od Charlie
Ono záleží kde vyřazuješ, když jedu z kopce, kde mi motor brzdí moc i na 5tku (pokud tedy vím jak cesta vypadá dál, že tam nemusím brzdit), tak raděj vyřadím a nechám auto ať se rozjede, pak jen pod kopcem zařadím a jedu. Pokud vím, že tam budu muset brzdit, pak tam rychlost nechám. Ono záleží na situaci. Ale na spotřebu si nemůžu stěžovat (těch 6,3 a na dálnicích 5,8 je zlatejch)

Ale samozřejmě když brzdíš motorem a k tomu potřebuješ ještě šlápnout na brzdu, tak jak spadnou otáčku moc dolů (poznáš to na chodu motoru) tak vyřadit a jen brzdit.

Re: Dobržďování při brždění motorem

Napsal: 09 říj 2009, 20:20
od m1lan
No to je pravda že záleži na situácii. Napr. ja pred želežničnym priecestim pustím plyn, idem na 5. stupni, keď klesnú otáčky pod 2000ot/min podradím do 4. stupňa a potom ešte do 3.stupňa. Brzdu použijem skoro pred rampou. Aj to len trošku na ňu šliapnem.
Niektorí už brzdia 100m pred rampou. Ono sa to možno nezdá ale keď to spravíš 100x tak ti to brzdy aj nejaký ten benzín ušetrí. 8)