Stránka 1 z 2

Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 17 zář 2009, 14:24
od fedor
Ahoj , mám problém když se auto za jízdy zahřeje pak se stavá dost často že mi otáčky drží hodnotu okolo 1500 ot/min na neutrál. Poradil by prosím někdo čím to může být ? Dříve mi otáčky kolísali a pochcípávalo v servisu vyčistili klapku a byl na jeden den klid a pak to začalo při zahrátém motoru držet tak veliké otáčky ....... . Za studena to má na volnoběh otáčky cca 950 a nebo jen jemně zvedlé sytičem cca na 1000 ot/min. Děkuji za rady ...

Re: Při zahřátí motoru otáčky stále na 1500 a víc

Napsal: 17 zář 2009, 16:53
od Trdlo
Chce to na diagnostiku, ale tipuju to na lambdu. :wink:

Re: Při zahřátí motoru otáčky stále na 1500 a víc

Napsal: 18 zář 2009, 08:41
od fedor
mám taky zrejmě spatné čidlo teploty ukazuje to jak chce tak jestli to nemuze byt i tim

Re: Při zahřátí motoru otáčky stále na 1500 a víc

Napsal: 18 zář 2009, 09:42
od Arwy
Môže to byť aj čidlom teploty. Zohrej motor na prevádzkovú teplotu, odpoj konektor od čidla teploty (bacha rozbehnú sa ventilátory chladenia) a do konektoru pripoj obyčajný 300 ohmový odpor, prípadne premeraj odpor čidla teploty. Pri 20 C by mal mať 2000-3000 ohmov, pri 90 C 200-300 ohmov.

Re: Při zahřátí motoru otáčky stále na 1500 a víc

Napsal: 18 zář 2009, 09:56
od eXp10it
fedor píše:v servisu vyčistili klapku a byl na jeden den klid a pak to začalo při zahrátém motoru držet tak veliké otáčky...
V čem chceš radit když sis odpověděl sám ...vypucuj ještě jednou tu klapu ;)

Abych byl konkrétnější - měl jsem stejnný problém u Opla doporučili vyčistit tak vyčistili a pomohlo to na jeden den, takže šlo vidět že to bylo tím. Druhé vyčištění (tentokrát už doma) vydrželo čtvrt roku jenže pak se měnili rozvody a vzduchový filtr a znova se to rozhodilo takže následoválo ještě jedno vyčištění (pokaždé vypadal klapka jak z <i>) a od té doby klid, dokonce další výměna vzduchového filtru doma a pořád OK. Teď mi přetrvává jiný problém a to že semtam pokud nemám v nádrži 100 oktan. benzín a pokud je venku podle auta mezi 15 a 19°C tak točí na volnoběh cca 2 minuty 1500 otáček a pak spadnou.... pokud je jiná teplota venku nebo v nádrži 100 oktanů tak problém není, čili jde asi o funkci a né o závadu :lol:

Re: Při zahřátí motoru otáčky stále na 1500 a víc

Napsal: 18 zář 2009, 12:16
od fedor
klapku jsem dal vycistit pak jsem udelal rozvody a znovu nechal vycistit toto vse probehlo cca v 3 tydnech .

jak se muze ta klapka tak rychle zanest ?
neni nahodou ukazatel spinave klapky to ze motor hazi olej ze spoda na horu a motor je udelany na spodek a proto se ta klapka tak rychle uspini ?

Re: Problém s otáčkami u 2,0 16 V

Napsal: 12 lis 2009, 10:00
od fedor
Chvíli problém s otáčkami přestal po výmeně termostatu , čidla teploty , vyčistění na třikrát škrtící klapky apod. Ted po 14 dnech to opět začlo kolísání otáček cca kolem 1000 ot/min někdy 1300 ot/min to drží při stání. Občas se motor uklidní a drží cca 950 ot/min jsou to normální otáčky pro 2,0 motor ?? Byl jsem na vagu nic neukázal .... . Při nastartování to občas chytne otáčky na 950 ot/min pak je to chvíli v pohodě ale pak to začne zlobit a nebo to nastartuji a okamžitě jsou otáčky špatně 1100,1200 atd přeskakují všude možně . Při nastartování mi problikává na palubce kontrolka chlazení motoru ( mám zabudované neoriginální xenony tak jestli to není náhodou od toho a s těmi otáčkami to nemá nic společného nebo se pletu ?? ) raději to uvádím ... . Někdy se stáva že mi to začne prichcípávat z ničeho nic když stojím na semaforu a občas to skončí i totálním chcípnutím motoru pokud to nerozšlapu na plynu pokud se plynu ani nedotknu tak to občas chcípne a nebo se to z rozhozených otáček chytne do otáček normáolních (těch 950 ot/min , což vlastně ani nevím zda jsou normální :)) ) a je na chvíl klid .... . Zdá se mi že spotřeba tímto šla o litr až 1,5 nahoru. Totálně to nechápu, tento problém už nevím co dělat dál pomohl by prosím někdo ??? děkuji za každou radu !!

Re: Problém s otáčkami u 2,0 16 V

Napsal: 12 lis 2009, 12:03
od Luboš X17DTL
fedor píše:Chvíli problém s otáčkami přestal po výmeně termostatu , čidla teploty , vyčistění na třikrát škrtící klapky apod. Ted po 14 dnech to opět začlo kolísání otáček cca kolem 1000 ot/min někdy 1300 ot/min to drží při stání. Občas se motor uklidní a drží cca 950 ot/min jsou to normální otáčky pro 2,0 motor ?? Byl jsem na vagu nic neukázal .... . Při nastartování to občas chytne otáčky na 950 ot/min pak je to chvíli v pohodě ale pak to začne zlobit a nebo to nastartuji a okamžitě jsou otáčky špatně 1100,1200 atd přeskakují všude možně . Při nastartování mi problikává na palubce kontrolka chlazení motoru ( mám zabudované neoriginální xenony tak jestli to není náhodou od toho a s těmi otáčkami to nemá nic společného nebo se pletu ?? ) raději to uvádím ... . Někdy se stáva že mi to začne prichcípávat z ničeho nic když stojím na semaforu a občas to skončí i totálním chcípnutím motoru pokud to nerozšlapu na plynu pokud se plynu ani nedotknu tak to občas chcípne a nebo se to z rozhozených otáček chytne do otáček normáolních (těch 950 ot/min , což vlastně ani nevím zda jsou normální :)) ) a je na chvíl klid .... . Zdá se mi že spotřeba tímto šla o litr až 1,5 nahoru. Totálně to nechápu, tento problém už nevím co dělat dál pomohl by prosím někdo ??? děkuji za každou radu !!
Co třeba váha vzduchu??? Bráchova 1,8 16V měla obdobný problém, váha byla v pořádku a kabely k ní prokousané od kuny. :cry:

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 12 lis 2009, 12:10
od denny
Je nutno odměřit všechny hodnoty přes livedata.Zkontrolovat by pass nastavovač volnoběhu.Změřit požadavek pro stabilizaci volnoběhu.A taky vyčíst paměť závad u ř.j. chlazení motoru./problikává při startu/.

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 12 lis 2009, 13:46
od fedor
nemám moc prachů ale nešlo jinak, ted jsem se vrátil z Oplu a tam mi řekli, že je vše v pořádku , že prý jim to nic nedělalo !! Tak to jsem se akorát zasmál (hádat se tam snima nemá cenu ) a odjel a samozřejmě zaplatil, vlastně za nic :(. Ještě mi připadalo že otravuji , "ochota pomoc a najit problém teda převeliká" .

Denny : dík za radu , ale už nevim co stím. Ty máš autoservis na oply ?

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 12 lis 2009, 16:16
od Mojmec11
Jo denny našim Astrám rozumí jako nikdo a nejen Astrám/Oplům.Jestli se toho chceš zbavit tak nevím o nikom lepším.Na 99% si dovolím říct,že se ti cesta vyplatí víc než někam do Opel servisu.
Toto není reklama,jen můj osobní názor.Poznal jsem dennyho jen pár hodin,ale odjížděl tak nabitej informacema,že mi málem rupla hlava. :lol:
Trošku bych se tu taky přiživil.
Je tu zmínka o probliknutí kontrolky chlazení,mě taky 1x problikne při každém zapnutí zapalování,než všecko pozhasíná,znamená to,že je tam chybka ?

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 12 lis 2009, 18:44
od denny
mojmec-ty to máš v pořádku. :D
fedor-adresu mám v podpisu. :D

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 18 lis 2009, 09:42
od Trdlo
Jak psal už denny.... Sice mne pár věcí napadlo, ale bez diag a live dat je to těžký tipování.

Mojmec, svatá pravda s dennym, ale má konkurenci - Romana v Brně. :) Dnes když si nevím s něčím rady volám už jen těmhle dvoum. :)

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 21 lis 2009, 15:20
od Mojmec11
To je dobré vědět,Brno je přeci jen blíž.

Re: Kolísavé otáčky 2,0 16 V stálý problém už nevim co dál .....

Napsal: 18 bře 2010, 19:26
od T.Blast
Mám obdobný problém, když nastartuju motor tak mám otáčky kolem 1100-1200(za studena) a když jen malinko polechtám plyn tak ty otáčky okamžitě spadnou na 900-1000 a v zápětí 1 sec se zase vyšplhají, a když mám zahřátej motor na provozní teplotu (85-90°) a zastavím a na volnoběh mám otáčky 600-700-800 a když zapnu ventilaci na 4 (protože1,2,3 mi nefunguje), tak to ještě o malinko klesne, bojím se, že mi to bude za chvilku chcípat:(....prosím poraďtě :cry: :cry: ...všem moc děkuji za rady.... motor X16XEL