Stránka 1 z 5

Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 15:07
od Astronom
Mám asi problém při nastartování nejde větrák ani kdyš mám teplotu něco málo přes 90.
Větrák se pustí na plný točky aš kdyš to je na 100.tak prosím poradte co mám skontrolovat nebo vyměnit . :? :? :? :? :?

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 15:11
od brhy
termostat fesi termostat

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 15:30
od langdon2
Termostat nie. Co ma Termostat spolocne s tym kedy mu zopne vrtulu? Ved ventilator - vrtula ma vlastne cidlo ktore je v chladici, a pri urcitej teplote sa ma zopnut a spustit ventilator. A tusim ze teplota 100 stupnov je ta teplota.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 15:42
od brhy
a na zaklade coho zopina to cidlo ????

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 15:46
od langdon2
Na zaklade teploty motoru.Cize ked je teplota moc vysoka, sa ventilator zopne, aby chladilo. Vadny termostat by bol vtedy, ked by bolo auto stale podchladene, alebo by sa zle otvaral...priseknuty. Ale aj tak by sa ventilator zapinal.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 19:02
od Luboš X17DTL
Astronom píše:Mám asi problém při nastartování nejde větrák ani kdyš mám teplotu něco málo přes 90.
Větrák se pustí na plný točky aš kdyš to je na 100.tak prosím poradte co mám skontrolovat nebo vyměnit . :? :? :? :? :?
Koupil sis Opla, ne škodlivku. :D
To je úpe nomání. 8) Buď rád, že ti to sepne až u stovky, kdyby to tak nebylo, je to rozbitý. :lol:

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:13
od Trdlo
langdon2 píše:Termostat nie. Co ma Termostat spolocne s tym kedy mu zopne vrtulu? Ved ventilator - vrtula ma vlastne cidlo ktore je v chladici, a pri urcitej teplote sa ma zopnut a spustit ventilator. A tusim ze teplota 100 stupnov je ta teplota.
Ukážeš mi to čidlo o kterém mluvíš někde na fotce?

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:18
od langdon2
Tak predpokladam ze je aj na Astre, na Corse B teda je.Je nasrobovane na boku chladica.Ak na Astre neni, tak sa ospravedlnujem za mylne informacie. Bo som v tom, ze to bude rovnake, ako vo viacerych veciach.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:23
od Trdlo
Corsa má termospínač ventilátoru chladiče montovaný přímo na chladič, ale astra má jen čidlo teploty na motoru. :wink:

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:25
od adam09
Nevim jak vám ale mě spíná něco málo přes 90 °C

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:26
od langdon2
Trdlo sorry...... :oops:

Myslis to cidlo co je na boku termostatu?

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:27
od langdon2
A v com moze byt, ze mi sem tam vylezie teplota aj kusok nad 90? Je to v pohode?Predtym mi to nikdy nerobilo.Termostat ma daco cez rok.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 29 čer 2009, 22:31
od Trdlo
Jo myslím to, ale není pravidlem, že je na všech motorech tam. :wink: (Majesty by ti mohl vyprávět jak dobře je na jeho Z22SE...)

Na kolika stupních spíná vrtule chladiče nevím, ale bude to kolem 100°, termostat otevírá na 93°.

93-98° je běžná provozní teplota benzínové astry.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 30 čer 2009, 07:25
od Arwy
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... it=+X16XEL
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.

Re: Chlazení motoru

Napsal: 30 čer 2009, 09:20
od brhy
mne vetrak nezapne niekedy aj mesiac a napr v beznej premavke ked idem mam teplotu do 85 stupnov a na 90 sa zohreje len obcas a nad 90 maaalokedy