Stránka 1 z 1

Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 11:00
od Angel89
Zdarec,

nedávno jsem zůstal viset na dálnici a domů mě vezla odtahovka protože:
Motor táhl nějak míň než obvykle, když jsem vyjel na kopec, tak během chvíli ztratil otáčky a chcípnul. Rozsvítila se červená kontrolka mazání. Když jsem potom zkontroloval olej, tak ho tam bylo nad rysku max (což nevím jak je možné, protože tak měsíc do zadu tam bylo uplně na dně a přilíval jsem tam 1 litr a ukazatel byl zhruba v polovině). Auto od té doby nešlo nastartovat a nebo když se nastartovalo, tak hned chcíplo. Rozsvítila se i kontrolka dobíjení (tak jsem v garáži do baterky dolil destilovanou vodu a dal ji na nabíječku). Motor se pořád nechtěl nahodit. Tak jsem to odtáhl do servisu a tam řekli, že v motoru není z nějakýho důvodu tlak a že místo do výfuku fouká motor ten bordel do vzduchovýho filtru. Ale že neví co tomu je a musí to rozebrat. Rozvody jsou v pořádku, takže těma to není, že by to nenaskočilo.

napadá vás co by tomu mohlo být? nesetkali jste se s tím? Jde o Opel Astra G 1.4 16V rv. 1998

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 11:24
od denny
Možná máš několik ventilů v motoru buď podpálených nebo upálených.To je můj typ.
Hlava dolu a pak se uvidí.

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 11:41
od HerryCZ
A dle toho oleje bych to jeste videl na tesneni pod hlavou hin nebo prasklou hlavu.

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 12:39
od Mitom
Neco podobneho se ted stalo kamosovi s VW Golf 1.8 GTI 20V/110 kW. Mel v motoru nejaky divny olej, ktery zpusobil to, ze se postupne prestavaly promazavat kanalky, ventily, turbo atd...a vse kulminovalo tim, ze automaticky napinak retezu v motoru nenapinal (taktez je ovladan hydraulikou) a kdyz to kamos neustale zkousel (jiz s novou olejovou naplni, ale zrejme nedokonale vycistenym motorem od sajrajtu, ktery se zrejme postupne uvolnoval) doslo k tomu, ze najelo najednou pridrene turbo, motor se dostal narazove do otacek, ten retez, ktery mel byt napnuty tim napinakem preskocil o par zubu a mel vymalovano. Motor chcipnul, tocit s nim slo, ale strasne lehce, bez odporu (komprese). V servise po rozebrani u rekli, ze se mu vytriskaly ventily (zustaly otevrene, proto nebyl kompresú a vypada to u nej na totalni GO motoru.

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 15:33
od kukajz
Podľa mna, preskočený ozubený remeň rozvodov (ale tak poriadne preskočený :wink: )

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 16:10
od Angel89
Kukajz: Na rozvody se mechanik díval hned a ty vyloučil.. sice jsou řemeny už starý a chtěly by vyměnit, ale dle mechanika vypadají v pohodě.

Dneska by měl moje Gčko celé rozebrat a ozvat se co a jak.. tak sem pak písnu jeho názor. Pokud vás ale cokoliv napadne, tak nápady co by to mohlo být jsou jedině vítané...

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 28 čer 2009, 16:19
od Mirďa
Můj názor je takový,že se Ti do oleje asi dostal benzín,pomalu ztratilo tah,možná odešla svíčka nebo vstřik,a při zahřátí na kopci se to výpary přrhltilo a zhaslo.To by vysvětlovalo přybytí oleje,je moc zředěný benzínem a tím je i slabý tlak ve válcích, je to jen názor :D

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 29 čer 2009, 10:03
od Angel89
Tak mi volala mechanik:

zapalovací lišta nedává jiskru na 2 válce vůbec, na jeden tak z 50% a jeden je OK, odvařilo to svíčky a chce to vyčistit. Potom by to mělo být ok. Zároveň odvařila svíčky.

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 29 čer 2009, 11:59
od Mirďa
A co to přibytí oleje?Asi bych jej zkontroloval jestli tam není benzín,popřípadě vyměnil :D Ať brzy zase v poho jezdí 8)

Re: Motor se nenahodí

Napsal: 29 čer 2009, 13:27
od denny
Dva válce mu nepálily,tak nespálený benzín protekl do oleje.Stačí po opravě vyměnit olej a filtr.
Tento typ si neumí vypnout vstřikovače i když zaznamená výpadky zapalování.BMW,MB a spoustu jiných vozů to umí.