Stránka 1 z 1

Kolísání volnoběhu za jízdy

Napsal: 27 bře 2009, 10:18
od kolafa
Vím, že je to hojně diskutované, ale můj problém je celkem konkrétní.
motor: 1,6 benzín, 55 kw, rok výroby 2000, najeto (pravděpodobně) 110 000 km, původ Německo
Pokud auto jede a vyřadím na neutrál, volnoběžné otáčky někdy kolísají (za studena i za tepla) okolo cca 1500/min. jakmile zastavím, otáčky klesnou na správnou hodnotu (800-900).
V diskusích se objevují odkazy na tyto závady:
- šktrtící klapku
- krokový motorek
- lambda sonda
Ukazuje můj problém na něco konkrétního z těchto možných závad? Možná je i souvislot s tím, že za ten rok a půl co auto mám se mi asi 3krát za jízdy rozsvítila oranžová kontrolka emisí. Jakmile jsem zastavil a zhasl motor, už se po nastartování nerozsvítila.
Kolik stojí návštěva diagnostiky?

Re: Kolísání volnoběhu za jízdy

Napsal: 27 bře 2009, 10:26
od m1lan
Keby si viac hľadal, určite tu všetko nájdeš.
Môže tam byť viac vecí. Skúsil by som vyčistiť škrtiacu klapku, krokáč aj egr ventil. Samozrejme diagnostika by bodla 8) Ceny sa pohybuju rôzne. Záleží kam s tým pôjdeš.

Re: Kolísání volnoběhu za jízdy

Napsal: 27 bře 2009, 10:29
od Phrz
no tak urcite by se mela vycistit klapku s krokacem (muze se vycistit i egr, ale kdyby s nim neco bylo auto by cukalo a cisteni egr vetsinou nepomuze) a kdyz to nepomuze, tak diagnostika... ceny se pohybuji kolem 400 - 600 kc, ale da se tady domluvit se clenama na diag zadara. V mem pripade se mi taky rozsvicovali obcas emise a u me to byl pricpany katalyzator, po opetovnem nastartovani mi to take zmizelo. Ale tipoval bych to spis na lambdu

Re: Kolísání volnoběhu za jízdy

Napsal: 27 bře 2009, 10:31
od Phrz
a taky zkontrolovat hadicky zda nejsou napraskle, zpuchrele

myslim ze manli resil podobny problem na tomhle motoru

Re: Kolísání volnoběhu za jízdy

Napsal: 27 bře 2009, 10:55
od kabrioletak
tak nějak podobně se projevoval i můj tehdejší kadet,ja to ale moc neřešil nebod' jsem stejně cely motor renovoval a nasledne rovnou upravoval.co můžu poradit tak nejdřiv vyčistit krokovy motorek a erg ventil,tim se nic neskazi.pokud žádná změna nenastane tak na diagnostiku a cena?tak to je ruzne od par stovek až přes 1000kc ale to je už zlodejna!!!!!na diagnostice by to pak mělo s velkou pravděpodobností ukazat lambda sondu která se muže také tímto projevovat.