Stránka 1 z 2

Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 17 úno 2009, 19:48
od Horis
Mám astra g 1.6 16v 1998 caravan.Auto mám již 3 roky.Od začátku jsem si všiml,že pokud se razantně ochladí,auto má ten svůj správný výkon./podzim-jaro/Jakmile se začne na jaře oteplovat,auto jakoby pomalu začalo lenivět.V létě už je to markantní/špatně akceleruje i z místa,na dálnici po přidání plynu trvá než se rozhoupe do vyšší rychlosti,no zatrest s ním jezdit.Nejvyšší výkon pozoruji při teplotách okolí pod bodem mrazu.Vyměnil jsem bez úspěchu:lambda sonda,svíčky,čidlo teploty motoru,vzduchový filtr.Byl jsem u Opla na PC testu-bez vad,mechanici kroutí hlavama.Nedávno jsem musel vyměnit těsnění pod hlavou+zabroušení hlavy-absolutně beze změny.Už se s tím začínám smiřovat,že těch 74kw mám jen v zimě.Jestli máte někdo zkušenost,prosím napište.Jo ještě taková blbost-až teď jsem si všiml,že mi nefunguje vyhřívání zpětných zrcátek.Zadní sklo ok.Díky

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 17 úno 2009, 20:00
od eXp10it
příjde mi že na fóru je až příliš zdokumentovaných podivností závislých na teplotě okolního vzduchu... to nemůže být náhoda sakra :( a co čilo teploty nasávaného vzduchu?

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 17 úno 2009, 20:03
od kabrioletak
tak nevim zda to zase neprehanis.pochopitelne kdyz to nasava v lete horky vzduch treba pres tricet tak to jede jinak nez kdyz jedes v noci kdyz je neco malo pres dvacet.nekdo si takovou zmenu dokaze uvedomit nekdo ale zase ne.v letnich teplotnich extremech kdyz se brzdi motory,tak se brzdi brzo rano kdyz je v hale chladno at to ma chladny nasavaci vzduch,s horkym nasavacim vzduchme tam ten vykon neni.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 17 úno 2009, 20:20
od Horis
Čidlo na sání jsem neměnil.Rozdíl ve výkonu pozná i moje manželka,natož já.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 17 úno 2009, 21:07
od Mike.S
chladný vlhký vzduch je vždycky lepší než suchý teplý 8)

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 14:51
od tappaja
Horis píše:Mám astra g 1.6 16v 1998 caravan.Auto mám již 3 roky.Od začátku jsem si všiml,že pokud se razantně ochladí,auto má ten svůj správný výkon./podzim-jaro/Jakmile se začne na jaře oteplovat,auto jakoby pomalu začalo lenivět.V létě už je to markantní/špatně akceleruje i z místa,na dálnici po přidání plynu trvá než se rozhoupe do vyšší rychlosti,no zatrest s ním jezdit.Nejvyšší výkon pozoruji při teplotách okolí pod bodem mrazu.Vyměnil jsem bez úspěchu:lambda sonda,svíčky,čidlo teploty motoru,vzduchový filtr.Byl jsem u Opla na PC testu-bez vad,mechanici kroutí hlavama.Nedávno jsem musel vyměnit těsnění pod hlavou+zabroušení hlavy-absolutně beze změny.Už se s tím začínám smiřovat,že těch 74kw mám jen v zimě.Jestli máte někdo zkušenost,prosím napište.Jo ještě taková blbost-až teď jsem si všiml,že mi nefunguje vyhřívání zpětných zrcátek.Zadní sklo ok.Díky
Ty snad ridis moje auto! Mam uplne to samy, kdyz je rano 6-7 stupnu, tak to jede v pohode, jakmile je nad 15, tak je to takovy gumovy. O vikendu chci premerit na osciloskopu prave cidlo nasavanyho vzduchu, jinak jsem postupne vymenil prakticky to samy, co ty.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 14:53
od tappaja
Mike.S píše:chladný vlhký vzduch je vždycky lepší než suchý teplý 8)
Na dobre fungujicim aute je ten rozdil minimalni, prakticky nepostrehnutelny.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 17:44
od Mike.S
definuj co je fungující auto, bylo to poznat když jsem měl 120 i feldu, neříkám, že člověk mohl lítat jako závoďák, ale bylo to živější

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 17:58
od tappaja
Mike.S píše:definuj co je fungující auto, bylo to poznat když jsem měl 120 i feldu, neříkám, že člověk mohl lítat jako závoďák, ale bylo to živější
Rek bych, ze u karburatorovejch aut to bude poznat vic, nez u motoru rizenych RJ, kde se rizeni motoru prispusobuje vic faktorum a je zavisly na mnoha cidlech. Takze ten motor jede prakticky ve vsech rezimech stejne.

Nicmene i z tech karburatoru to za chladu, deste zadnou megaraketu neudela, ale jak rikas, muze to byt zivejsi. Nicmene tenhle pripad, co se tu popisuje, s timhle popisovanym jevem nema co delat.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 18:05
od AstraMan
tappaja píše:Na dobre fungujicim aute je ten rozdil minimalni, prakticky nepostrehnutelny.
To je ale věta do pranice :lol: :lol: :lol: Sice mám X20DTL, ale v létě v pařákách je znát ten rozdíl na výkonu určitě... Jinak je to v pohodě... A když je -10 třeba, tak je vše tak promrzlé, až je mě líto po něm chtít výkon co má podávat v teplotách nad nulou :wink: A že bych měl nefungující auto, to bych neřekl :lol:

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 18:37
od kabrioletak
tappaja píše:Na dobre fungujicim aute je ten rozdil minimalni, prakticky nepostrehnutelny.
tohle je docela siroky pojem.ridici ktery pouzivaji auto jako priblizovadlo a jako materialni prostredek,tak vetsinou ani nevi o tomhle jevu ci se nekdy i zasmeji kdyz o tom slysi.na druhou stranu ridici ktery jsou s autem s ziti a maji ho prectene po veskere strance tento jev musi poznat,je to dalo by se rici zanedbatelny jev ale poznat byho takovy ridici meli.jak uz jsem rekl pri zabihani motoru na motorove brzde ktera se provadi v uzavrene mistnosti s vlastnim nasavacim vzduchem a odvetravanim,s veskeryma cidlama,to znamena s nasavacim vzduchem ,teplotou motoru,oleje vody,atd.atd.atd. tak je poznat na merenem vykonu zda se brzdi v ranich brzkych hodinach pri teplote 20 stupnu nez v odpolednim slunecnem hycu pri 35 stupnich.a je jedno zda je motor novy,zrovna po uprave ci jde o bezny zajety funkcni motor.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 19:29
od tappaja
Tak jeste jednou:

Nicmene tenhle pripad, co se tu popisuje, s timhle popisovanym jevem nema co delat.

Ten rozdil co tu popisujete vy, tak ten resi narust vykonu. Plus ve spojeni treba s CAI, abych mel ten chladnejsi vzduch nejen kdyz venku prsi nebo je zima. Je to taky neco jako tankovat 100oktanovej benzin (i kdyz, pokud na to jednotka nema mapy a neumi se prizpusobit, je to akorat tak placebo efekt, kterej ma spousta lidi a hlavne radoby tuneru) Takze s timhle objemem nepreplnovanyho motoru v seriovym stavu ten vliv teploty, pocasi bude mit pramalej efekt. Za tim si stojim.

Horis a ja popisujem situaci, kdy chladny pocasi (ja mam vypozorovano kolem 6-7 stupnu) dela to, ze motor jede tak jak ma. Kdyby tak jel porad, budu v ramci moznosti 74kW motoru spokojenej. A kdyz pojede do 8-9 litru na 100km, budu jeste radsi.
Jak se otepli (zas u me tech 15, spis 20 stupnu) stane se z auta "lina, gumova lemra". Musim kua slapat na plyn, aby se to hejbalo. S tim taky asi souvisi v jinym threadu popisovana spotreba 14/100km, ktera po vymene lambdy a svodu klesla na 11, ale i touhle spotrebou jsem nekde na chvostu zebricku stejnejch motorizaci na http://www.spritmonitor.de/en/

Teoreticky ma mit ten motor 100koni at je -10 nebo +30 a ne ze me spraska 55kW filcka, kdyz zrovna neni 6,34 stupne celsia a neni unor, druha streda v mesici. :twisted:

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 19:48
od Arwy
Peknú úkážku poklesu výkonu som zažil v Chorvátsku pri ceste na Sv. Jur, kde z nulovej nadmorskej výšky sa šplhá až na zhruba 1700 metrov nad morom. Ale tam to skôr ako s teplotou súviselo s hustotou vzduchu. A to že auto nešlo bolo naozaj cítiť. Posledných 200 metrov som musel ísť len na 1, na 2 s pedálom na podlahe motor nevládal.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 19:51
od Horis
Plně se stotožňuji s tappaja,přesně ví,o čem jsem psal.Na to čidlo jsem se dnes ptal u opla,730kč.Napiš jak jsi dopadl s tím proměřením toho čidla.

Re: Změna výkonu na závislosti okolní teploty

Napsal: 18 úno 2009, 19:52
od kabrioletak
jasne souhlasim s tebou,co se tyce tech vylepseni treba jak ty uvadis s CIA a ruznych napadu tuneru jsem v kazdem pripade nemyslel,a jsou velice takove udajne upravy k smychu,jak rikas radoby tuneru :mrgreen:ja jen uvadel ten vliv jak pracuje at si treba kluci udelaji o tom obrazek.u teplot ktere uvadis ty jsou normalni a u techto teplot by jsi nejakou zmenu moc poznat nemel a proto muze byt problem nekde na motoru.proto jsem se trosku jen rozepsal ohledne toho vlivu ZMENA VYKONU NA ZAVISLOSTI OKOLNI TEPLOTY. :wink: