Stránka 1 z 6

opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 10:48
od Spunky
Zdravim všechny.

Je to měsíc, co jsem si pořídil astřičku a už jsem zoufalej.

Hned po koupi mi chodila na 3 válce (při diagnostice "chyba zapalování prvního válce) a byl vháji termostat. Termostat mi vyměnily a nyní mám i novou zapalovací lištu (byla vadná) včetně svíček. Po výměně lišty se mi občas stalo, že těsně po zahřátí motochu mi to chcíplo - stačilo pak přez kvalt nahotit motor a vytočit nad 3500 otáček a motor šlapal jak hodinky. Ikdyž nesvítila kontrolaka, zajel jsem na diagnostiku, kde mi vyjeli chybu "P0400 Recirkulace výfukových plynů" což by ukazovalo na ERG ventil nebo podtlakové hadice. Rozebral jsem sání a vyčistil a odmastil klapku a zkontroloval podtlakové hadice (jsou bez závad). ERG ventil jsem vyčistil a proměřil (hodnoty ventilu jsou v normách a jehla chodí), jenže chcípalo mi to dál. Chystal jsem se zaslepit na zkoušku ERG, jenže dnes ráno jsem jel do rachoty a - nic nechcíplo, ale po 10km mi autiko začalo jet na 3 a vyběhla mi kontrolka diagnostiky motoru. Když jsem to nechal odstát (15 min), po nastartování vše OK jen diagnostika stále svítí.

Jelikož je dnes neděle, neni šance to hodit na PC, ale počítám, že se vrátila chyba původní. Rád bych se tedy zeptal, zda někdo nemá stejný či podobný problém nebo nezná možnosti řešení. Předem všem děkuji

PS: už jsem prošel hodně témat, ale zatím na žádném jsem nenalezl úplně to samé, co mám já a použil jsem i Hledat, proto zakládám nové téma.

Specifikace auta: Astra G r.v. 12/2001 , Motor Z14XE

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 11:10
od denny
V tomto období nejčastěji řeším přidírající se ventily ve vodítkách.Je to vždy na vozech,které jezdí do 15km do práce a zpět a v motoru je 10W40olej.Ventily potažené karbonem z oleje a nespáleného paliva.Tyto vozy vlastně nebyly za několik let zahřáty na provozní teplotu/ta se bere dle teploty olejea je min 80st/.To podle zkoušek DEKRA trvá v létě cca 18km a v zimě až 35km.Zkoušeli jsme všelijakézázračné proplachy a nic.Sundáváme hlavy motoru a stružíme vodítka ventilů,dekarbonujeme hlavu,srvnáme bruskou,vyměníme gufera ventilů,dáme nová těsnění a Goood.Na krátké trasy pouze plně syntetický olej!

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 12:38
od Spunky
denny píše:V tomto období nejčastěji řeším přidírající se ventily ve vodítkách.Je to vždy na vozech,které jezdí do 15km do práce a zpět a v motoru je 10W40olej.Ventily potažené karbonem z oleje a nespáleného paliva.Tyto vozy vlastně nebyly za několik let zahřáty na provozní teplotu/ta se bere dle teploty olejea je min 80st/.To podle zkoušek DEKRA trvá v létě cca 18km a v zimě až 35km.Zkoušeli jsme všelijakézázračné proplachy a nic.Sundáváme hlavy motoru a stružíme vodítka ventilů,dekarbonujeme hlavu,srvnáme bruskou,vyměníme gufera ventilů,dáme nová těsnění a Goood.Na krátké trasy pouze plně syntetický olej!
Moc díky. V tomto případě bych se ale přikláněl k tomu, že je do závada v elektronické části ikdyž pravdou je, že krátké trasy s tím jezdím. Jen dotaz - po těch úpravách, jenž tu popisuješ, jak dlouho to vydrží, než se to projeví znovu ? Díky

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 13:09
od Rici_X
Ja som riesil podobny problem.Taktiez mi to ukazovalo chybu na vstriekovaciom ventile 1 (je to prvy z lava),dalej mi to na diagnostike vypisovalo ERG,lamdu a podobne.Tak sme vsetky poruchy zmazali a auto som v garazi vytacal 3500 ot. a vyssie.Zobrazila sa len chyba ventilu.Tak sme s mojim servisakom mysleli ze bude asi vadny.Ked sme to zacali oddeklovavat,tak sme zistili ze mam prasknutu taku plastovu listu v ktorej su kable k vstriekovacim ventilom.V tej liste su ako keby medzi koncovky,do nej zapojis konektory a ju celu zacvaknes na vsetky styri vsriekovacie ventily.Tak sme ju celu vytiahli von (slo to velmi tazko) a vsetky konektory sme napojili napevno a stiahli plastovymi stahovacimi paskami a od vtedy ziadna chyba,ziadna rozsviecujuca sa kontrolka,ziadne jazdenie na 3 valce vo vyssich otackach.To ze sem tam to palivo nevsreklo,tak to rozhodilo cele spalovanie.Sem tam sa mi stalo ze to somnou velmi skubalo.Teraz uz chvala bohu pohoda a oprava to bola za 300kc.

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 14:58
od Spunky
Rici_X píše:Ja som riesil podobny problem.Taktiez mi to ukazovalo chybu na vstriekovaciom ventile 1 (je to prvy z lava),dalej mi to na diagnostike vypisovalo ERG,lamdu a podobne.Tak sme vsetky poruchy zmazali a auto som v garazi vytacal 3500 ot. a vyssie.Zobrazila sa len chyba ventilu.Tak sme s mojim servisakom mysleli ze bude asi vadny.Ked sme to zacali oddeklovavat,tak sme zistili ze mam prasknutu taku plastovu listu v ktorej su kable k vstriekovacim ventilom.V tej liste su ako keby medzi koncovky,do nej zapojis konektory a ju celu zacvaknes na vsetky styri vsriekovacie ventily.Tak sme ju celu vytiahli von (slo to velmi tazko) a vsetky konektory sme napojili napevno a stiahli plastovymi stahovacimi paskami a od vtedy ziadna chyba,ziadna rozsviecujuca sa kontrolka,ziadne jazdenie na 3 valce vo vyssich otackach.To ze sem tam to palivo nevsreklo,tak to rozhodilo cele spalovanie.Sem tam sa mi stalo ze to somnou velmi skubalo.Teraz uz chvala bohu pohoda a oprava to bola za 300kc.
Můžu poprosit o foto? Alespoň blokově, ať vím kam kouknout. Díky

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 15:11
od Rici_X
Foto nemam,lebo uz nejaky ten mesiac od tej akcie ubehol,a tu listu som vyhodil.Ale ked odoberes ten plastovy kryt nad motorom a pozries sa z lavej strany tak by si mal vidiet prvy vsrekovaci ventil a konektor k nemu.Alebo mozes mat problem niekde v kabelazi,alebo priamo v konektore.Zoxidovane kontakty a podobne.Ked sa nemylim tak ta plastova lista je hned pod tym deklom zo zadu.Aj ona sa da oddeklovat a tam uvidis kopu kabloch,veducich k vstriekovacim ventilom.Skus pozriet,mozno ty nebudes mat tu istu chybu co ja,ale za skontrolovanie to stoji.

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 15:46
od Spunky
Rici_X píše:Foto nemam,lebo uz nejaky ten mesiac od tej akcie ubehol,a tu listu som vyhodil.Ale ked odoberes ten plastovy kryt nad motorom a pozries sa z lavej strany tak by si mal vidiet prvy vsrekovaci ventil a konektor k nemu.Alebo mozes mat problem niekde v kabelazi,alebo priamo v konektore.Zoxidovane kontakty a podobne.Ked sa nemylim tak ta plastova lista je hned pod tym deklom zo zadu.Aj ona sa da oddeklovat a tam uvidis kopu kabloch,veducich k vstriekovacim ventilom.Skus pozriet,mozno ty nebudes mat tu istu chybu co ja,ale za skontrolovanie to stoji.
Kouknu na to, ale moc tomu nevěřim - chyba se projevuje většinou po zahřátí vozidla a kdyby byly kontakty v háji, jelo by to na 3 pořád. Každopádně to zkontroluju, po tom, co jsem si za ten měsíc s autem užil už bych věřil všemu.

Díky

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 15:48
od Rici_X
Mne to robilo stale pri vyssich tockach,motor sa viac chvel a tym ze bola prasknuta ta lista,tak to pri tych vybraciach rozopinalo a spinalo konektor vsrekovacieho ventilu c.1,no a to rozhodilo cele spalovanie.A ked som prisiel na diagnostiku tak som tam mal napisane toho az az.

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 15 úno 2009, 16:08
od denny
to spunky:po opravě popsané výše se už přidírání ventilů žádnému z klientů neopakovalo.Jen asi 3krát jsme museli rozbalit ten svazek,ale na těch vozech jsme zase nedělali ty ventily,tam byly jasné výpadky vstřikovacích ventilů/osciloskop/.

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 16 úno 2009, 13:47
od Spunky
Takže mám novinky.

Ráno jsem vyjel z práce a hned po cca 4km mi začala problikávat kontrolaka diagnostiky a motor ztratil výkon. Při zastavení se motor klepal jak divej a zjevně jen na 3 válce. Tak jsem vyrazil na dílnu a napíchl to na PC

na diagnostice mi vyběhlo následující:
0300 Rozpoznáno vynechávání zapalování
0301 Rozpoznáno vynechávání zapalování 1.válec
0400 Recirkulace výfukových plynů

Hned na místě jsme sundali zapalovací lištu a koukli na svíčky - svíčka na 1 válci měla "očouzenou" keramiku, ostatní svíce OK. Následova výměna svíčky na 1 válci, vymazali jsme chyby a pak jsem se jel projet. Ujel jsem cca 20km, auto se zahřálo a bez problému (zkoušel jsem střídat agresivnější jízdu a jízdu ala důchodci). Za dalších 5km jsem motor vytočil za 2 nad 3500 otáček a vymačkl spojku - motor zhasnul. Nastartoval jsem přez kvalt, vyřadil a prošlápl plyn na 4000ot a volnoběh se srovnal. Dalších 10km vše OK.

Po menší zastávce jsem jen auto znovu projet a po cestě mě potkávalo ze začátku opět chcípání (jen při zahřátém motoru) a později pak i špatný chod motoru jako to bylo ráno, tentokráte však bez signalizace diagnostiky.

Počítám, že kdybych teď sundal lištu a kouknul na svíci prvního válce, byla by "zadojená" stejně jako její předchůdkyně.

Kdyby náhodou někdo věděl, co s tím, prosím napište. Díky

PS: jinak mám doma novou zapalovací lištu, na kterou jsem ujel 200km a neni to zdroj mejch problémů, neboť i ta původní je plně funkční stejně jako ta nová. Kdyby někdo sháněl, je k mání!

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 16 úno 2009, 13:52
od langdon2
A vstreky su v poriadku?Nevynechavaju?

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 16 úno 2009, 17:38
od Spunky
langdon2 píše:A vstreky su v poriadku?Nevynechavaju?
Ted jsem přesně nepochopil, na co se ptáš!? Pokud se ptáš na lištu, je OK - ujel jsem na ní 200km a tou to na 100pro neni!

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 16 úno 2009, 17:44
od Trdlo
Ptá se přímo na vstřiky paliva, jestli jdou správně.

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 17 úno 2009, 09:14
od Spunky
Trdlo píše:Ptá se přímo na vstřiky paliva, jestli jdou správně.
Už mi to došlo. Na vstřiky jsem se ještě nedostal, ale dnes budou na pořadu dne jako první. Jenže s mojí vybaveností je tam maximálně zkontroluju po stránve kabeláže !

Re: opel Astra na 3 válce + chcípání

Napsal: 18 úno 2009, 12:07
od langdon2
Spunky píše:
Trdlo píše:Ptá se přímo na vstřiky paliva, jestli jdou správně.
Už mi to došlo. Na vstřiky jsem se ještě nedostal, ale dnes budou na pořadu dne jako první. Jenže s mojí vybaveností je tam maximálně zkontroluju po stránve kabeláže !

Bo keby bolo treba, ostali mi doma tri vstrekovace.
Ale ako tie svoje otestujes, ci su v poriadku, tak to ti neviem povedat.Mne jeden odisiel, ale to som tak zistil, ze mi az diaru do piestu vypalil. Tak som menil.