Stránka 1 z 2
Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 15:17
od milos.ka
Zdravím všechny a předem se omlouvám jestli se ten problém tady již řešil.Já ho nenašel.Asi 4 měsíce mám 1,8 Zafiru.Poslední dva měsíce mám problémy.Ujedu třeba 15 jindy 50km vkuse a zničeho nic motor zdechne./ne za jízdy zpravidla na volnoběh/.Rozsvítí se kontrolka s motorem,s klíčem a svítí i ASR.Jednou také běžel ventilátor chladiče.Motor nejde nastartovat.Točí úplně normálně ,ale jakoby bez benzínu nebo bez jiskry.Musím čekat 15-30min,potom normálně naskočí a jede dál.Asi 4x se mě stalo ,že chcípla na volnoběch,ale podařilo se nastartovat.Na přístrojovce zůstane svítit kontrolka motoru i podvozek.Auto přitom jede normálně.Pokud zastavím a opět startuji,ještě několikrát zůstane rozsvícená jedna z kontrolek ,pak ale zhasne .V pondělí jedu do servisu.Pokud máte někdo nějakou zkušenost,budu rád.Miloš
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 15:21
od Trdlo
Tipnul bych si na ucpanej vejfuk, pravděpodobně rozsypanej katalyzátor a tím neprůchodný. Tomu by odpovídalo to čekání, když se sníží tlak v potrubí, tak jd znova nastartovat. Ale chce to hlavně na diagnostiku, pak budeš moudřejší.
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 15:21
od genius0011
každopádně diagnostika
měly by být uložený chybový hlášky
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 15:22
od langdon2
diagnostika
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 16:07
od gErda
ja tipuju cidlo klikovovky
pritelkyne mela na corse to sami, chciplo neslo nastartovat, tocilo naprazdno, pak kdyz tochytlo svitila kontrolka motoru, obcas EPS, obcas se rozsivitila bateka, po cca 2 nastartovani vse prestalo svitit, a diagnostika cidlo klikovky ukaze urcite pokud je to ono.
Stavalo se to jen kdyz byl motor zahraty na provozni teplotu, studeny nikdy, a to ze to potom nejde nastartovat az po case tak to je tim ze to cidlo musi vychladnout a jak se dostane na urcito teplotu tak to zase chyti a pak uz to treba ani chcipnout nemusi, je to divny ale je to tak, co sem studoval corsa forum tak tenhle problem se docela casto vyskytuje
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 17:42
od Trdlo
No ale když nemá jednotka signál z kliky, tak samozřejmě nahlásí chybu, ale bere si signál z vačky, ne? Toť asi dotaz na dennyho či Romana...
Re: Závada motoru
Napsal: 13 úno 2009, 18:03
od denny
Trdlo píše:No ale když nemá jednotka signál z kliky, tak samozřejmě nahlásí chybu, ale bere si signál z vačky, ne? Toť asi dotaz na dennyho či Romana...
Pouze jsou-li oba snímače induktivní.Je -li snímač vačky jiný/změna magnetického pole/tak eee.
Pro start musí mít signal kliky.Když není poloha vačky auto normálně chytne,jen jede simultáně a ne sekvenčně/prostě neví do kterého válce nacpat plnou dávku paliva/.
Nejspíš bude opravdu chyba snímání ot kliky,ale bez diag a live dat víc neporadím.
Re: Závada motoru
Napsal: 14 úno 2009, 11:00
od milos.ka
Přikláním se k možnosti Dennyho.Uvědomuji si ,že když jsem kontroloval stav rozv.řemenu,tak jsme si všimli prasklé isolace u čidla/snímače/ ,co je mezi kolama nahoře po sejmutí krytu řemene.Počkám do pondělí na rezumé pánů z opla.Určitě napíšu jak jsem dopadl.Jen se obávám,aby to rezumé nebylo -nové PC.V každém případě moc děkuji za rekce.Miloš
Re: Závada motoru
Napsal: 17 úno 2009, 19:03
od milos.ka
Ahoj všichni,dneska jsem přijel od Opla .Mám si koupit novou ŘJ.Jsem z toho docela hotovej.Mechanikovi se nepodařilo téměř vůbec nic zjistit.Po napíchnutí, to po něm chtělo přehrát soft.To udělal ,auto nastartoval ,po 20ti min auto zdechlo a něšlo nastartovat.Když se pokoušel v tomto stavu připojit na diagnostiku tak nic.Je to celý nějaký divný.Novou ŘJ se mě kupovat nechce.Asi se pokusím ještě chvíli laborovat.Nevím jestli mám jet do jiného servisu či co.Za každou radu děkuji.Miloš
Re: Závada motoru
Napsal: 01 bře 2009, 09:43
od milos.ka
Zatím jsem toho moc nevylaboroval.Jen jsem měl několikrát možnost sledovat /nikam jsem nespěchal /jak se poruchy projevují.
1.nikdy auto nezhaslo při jízdě
2.asi 10x chcíplo na křižovatce,jak studené tak teplé.Vždy jsem okamžitě nastartoval a odjel.-svítí vždy kontr.ESP
3.asi 3x zdechlo zahřáté, a/možná/ protože jsem nebyl v autě a nenastartoval okamžitě,již nastartovat nešlo.-rozběhnou se ventilátory a dokud nezhasnou ,nejedu.
4.když otevřu kapotu a pomačkám hadici od chladiče,voda se ochladí a ventilátory vypnou dříve.
Otázka:
1.Nejsou prvotní příčinou nízké volnoběžné otáčky/asi 650/,chyba v nějakém výše zmiňovaném snímači/Hallův nebo na vačkách/s následným spuštěním jakého si nouzového režimu ,v podobě běžících ventilátorů?
2.pokud na diagnostice nenašli žádnou závadu,to již mnohokrát zmiňované vyblikání chyby asi nepomůže-co?
Díky
Podobný problém řeší i "peter881".Ten však auto má v servisu a čeká na novou řj.
Re: Závada motoru
Napsal: 01 bře 2009, 09:46
od Trdlo
Milos.ka: napiš SZ dennymu a domluv se s ním, ať ti na auto koukne u něj v servisu. Máš to k němu kousek. Na 99,9% Tvůj problém vyřeší.
Re: Závada motoru
Napsal: 16 bře 2009, 20:40
od milos.ka
Ahoj,dneska jsem strávil téměř celé dopoledne u Dennyho v servisu.Chlapi prošli úplně celou diagnostiku.Hlásila několik chyb.Mezi nimi jako první chyba softwaru ŘJ,další chybu indukční cívku Denny eliminoval výměnou za jinou.Poté z ŘJ vytáhli fousy a prováděli další kontrolu.Všechny konektory ještě jednou prošli a jelikož se již závada po více než půl hodině běhu na volnoběh neprojevila ,vyrazil jsem k domovu.Po ujetí 30km při manevrování na parkovišti v práci opět kaput.Závěr Dennyho: všechny testy na 99,9% potvrdili tu příšernou diagnozu-chyba ŘJ.
Chci poděkovat za ochotu Dennymu.Další etapa bude výměna jednotky.K tomu budu potřebovat RomanaK.
Re: Závada motoru
Napsal: 29 bře 2009, 17:10
od milos.ka
Pokračování:
Objednal jsem se k RomanK.Na začátek provádí diagnostiku.Má pochybnosti ,zdali je příčinou chybná jednotka.Nic méně jednotku připojil naprogramoval .S jinou ŘJ jsme společně najezdili cca 30-40 km po Brně -vše OK.Po příjezdu do dílny auto zdechlo.Vrátili jsme původní ŘJ do auta.RomanK se pomocí diagnostiky domnívá,že by chyba mohla být v komunikaci mezi ABS a ŘJ.Demontovali jsme kryty v motorovém prostoru a RomanK.vyčistil komunikační piny u jednotky ABS.Preventivně vyměnil svíčky ,/jednojiskřiště nedoporučuje/za svíčky co tam patří.Domluvili jsme postup,kdy Roman obstará novou jednotku ABS a já přijedu na její výměnu.
Odjížděl jsem po celodenní práci trochu neuspokojen.Jen mě udělal radost ,že rozchodil tempomat.Již týden jezdím cca 400km,bez problémů.Teď se bojím vrátit tam původní svíčky.Miloš
Re: Závada motoru
Napsal: 29 bře 2009, 17:20
od m1lan
Re: Závada motoru
Napsal: 29 bře 2009, 18:54
od Trdlo
Miloši a proš chceš vracet původní svíčky???