Start při teplotě po nulou
Start při teplotě po nulou
Zdravím všechny Astráky,
dnes při teplotě -2,5 jsem přišel k autu a všechno v pořádku, ale při startování mě to připadalo, že se tomu moc nechce , ale chytlo to napoprvé jako Pája.
Nevím čím by to mohlo být. Baterii mám novou Origo Opel (GM) a kontorlka na ní je krásně zelená. Tak prosím poraďte co nechat zkontrolovat nebo jestli je to normální a neřešit to. Myslím tím normální jako, když je to studený tak tam jsou velké tlaky a je tam vysoký odběr.
děkuji
Ještě k motoru mám 1,6 16v X16XEL.
dnes při teplotě -2,5 jsem přišel k autu a všechno v pořádku, ale při startování mě to připadalo, že se tomu moc nechce , ale chytlo to napoprvé jako Pája.
Nevím čím by to mohlo být. Baterii mám novou Origo Opel (GM) a kontorlka na ní je krásně zelená. Tak prosím poraďte co nechat zkontrolovat nebo jestli je to normální a neřešit to. Myslím tím normální jako, když je to studený tak tam jsou velké tlaky a je tam vysoký odběr.
děkuji
Ještě k motoru mám 1,6 16v X16XEL.
- Reklama
Nevím, co myslíš tím "že se tomu moc nechce", ale jestli to točilo pomaleji a baterie a dobíjení je OK, podíval bych se na kabely ke startéru a na uzemnění bloku motoru (doufám, že neplácám nesmysly - zkušenost nemám z Astry ale z jiného auta). Jinak ale v zimě to vždycky bude točit trochu pomaleji než v létě - to je jasný.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Já mám uzemnění přímo u prostřed, mezi přední maskou a blokem motoru. Jinak to uzemění je pravda, sám mám skušenost s Astry F, probijelo to a tím jsem pak i zničil alternátor a vycucal jsem baterku. Po oprave altíku, tam porád byla stráta a nakonec jsme na to přišli
, pry je to bolístka všech aut. Jinak v zimě to opravdu trochu déle trva, než se ten studený motor promaže.
Já osobně to dělám tak, že před startováním otočím klíčkem tak aby se mi rožli kontrolky, pak pustím ventilátor na 1, aby baterka žačala pracovat a nedostala takový šok při startu, asi tak na 10 - 15 sekud. pak ventilátor vypnu a klasicky nastartuji
.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Já osobně to dělám tak, že před startováním otočím klíčkem tak aby se mi rožli kontrolky, pak pustím ventilátor na 1, aby baterka žačala pracovat a nedostala takový šok při startu, asi tak na 10 - 15 sekud. pak ventilátor vypnu a klasicky nastartuji
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Ano, před startem v zimě pokud možno povypínat všechny el. spotřebiče. Jinak s tou zemí motoru to bude mít podle typu motoru asi každej jinak. U formana jsem nechal zrepasovat startér, koupil novou baterii a furt to točilo pomalu. Pak jsem vyměnil kabel ke startéru, zemnící kabel záporný pól baterie na kostru a kostru motoru a bylo po problému. Začalo to točit jako blázen. Na kabelech byly při startování zkrátka velké úbytky napětí. Ten starý kabel jsem pak vzal a v ruce jsem ho rozerval. Všechno časem odchází - i kabely.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
uzemnění a úbýtek to bude asi ono.
nebo nevím. je pravda, že když je zima tak mi poklesne při startování osvětlení MID a potom na volnoběh mám pomalejší otáčky ventilátoru ale když trošku šlápnu na plyn tak se to vrátí na původní rychlé otáčení. Mám pocit jako kdyby aleternátor na nízkých otáčkách nestačil dobíjet a jelo to na baterku a ta byla uplně v prrrrr.........del......i, ale ta je nová.
děkuji za úvahy![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nebo nevím. je pravda, že když je zima tak mi poklesne při startování osvětlení MID a potom na volnoběh mám pomalejší otáčky ventilátoru ale když trošku šlápnu na plyn tak se to vrátí na původní rychlé otáčení. Mám pocit jako kdyby aleternátor na nízkých otáčkách nestačil dobíjet a jelo to na baterku a ta byla uplně v prrrrr.........del......i, ale ta je nová.
děkuji za úvahy
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vazelína se používala u černých asfaltových baterek,dneska se kontakty nemažou. Já mám jako každý od výroby kontakty suchý a jediný co dělám že před zimou když nabíjím baterku, očistím její kontakty jemným šmirglem,na kabelech jenom hadrem protože ty jsou mosazný.
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to
Měděnou pastu. Třeba tuhleLucky píše:No mám možnost si baterku změřit a v ní to není.![]()
Jinak mohli by jste mi ještě doporučit nějakou kvalitní vazelínu na ochranu kontaktů, která tam nějaký rok vydrží a odolá i vodě apod.
Udo: vazelína se používá pořád, kvůli zamezení oxidace kontaktů a zlepšení vodivosti se pod svorky maže měděnou pastou.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
END