Start při teplotě po nulou

schiny
Příspěvky: 79
Registrován: 21 črc 2008, 11:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Start při teplotě po nulou

Příspěvek od schiny » 18 lis 2008, 10:46

Zdravím všechny Astráky,

dnes při teplotě -2,5 jsem přišel k autu a všechno v pořádku, ale při startování mě to připadalo, že se tomu moc nechce , ale chytlo to napoprvé jako Pája.
Nevím čím by to mohlo být. Baterii mám novou Origo Opel (GM) a kontorlka na ní je krásně zelená. Tak prosím poraďte co nechat zkontrolovat nebo jestli je to normální a neřešit to. Myslím tím normální jako, když je to studený tak tam jsou velké tlaky a je tam vysoký odběr.

děkuji

Ještě k motoru mám 1,6 16v X16XEL.
Schiny [Brno]
Opel Astra 1.6 16v
schiny@email.cz

Reklama
 

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 18 lis 2008, 11:47

Nevím, co myslíš tím "že se tomu moc nechce", ale jestli to točilo pomaleji a baterie a dobíjení je OK, podíval bych se na kabely ke startéru a na uzemnění bloku motoru (doufám, že neplácám nesmysly - zkušenost nemám z Astry ale z jiného auta). Jinak ale v zimě to vždycky bude točit trochu pomaleji než v létě - to je jasný.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 18 lis 2008, 21:56

A propos, kde je zemneni motoru? Je to nejakej medenej pasek? Kde se nachazi?
Diky.
99' Astra Caravan 1.6 16V

LiTe
Příspěvky: 372
Registrován: 14 říj 2008, 18:39
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LiTe » 18 lis 2008, 22:56

zemnění motoru je myslím vedený doprostřed tý přední příčky, co drží předek pohromadě, někde veprostřed hned navrchu :)
.....Opel Astra G 1,6 16V byla... ted mam Subaru impreza WRX combi 01rv s 06 tvari :-)
Yamaha XT 660 X Supermotard
lite.rajce.net......

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 18 lis 2008, 23:14

Kouknu na to o vikendu, diky.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 19 lis 2008, 07:37

Já mám uzemnění přímo u prostřed, mezi přední maskou a blokem motoru. Jinak to uzemění je pravda, sám mám skušenost s Astry F, probijelo to a tím jsem pak i zničil alternátor a vycucal jsem baterku. Po oprave altíku, tam porád byla stráta a nakonec jsme na to přišli :lol: :lol: , pry je to bolístka všech aut. Jinak v zimě to opravdu trochu déle trva, než se ten studený motor promaže.

Já osobně to dělám tak, že před startováním otočím klíčkem tak aby se mi rožli kontrolky, pak pustím ventilátor na 1, aby baterka žačala pracovat a nedostala takový šok při startu, asi tak na 10 - 15 sekud. pak ventilátor vypnu a klasicky nastartuji :P :P :P .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 19 lis 2008, 08:15

Ano, před startem v zimě pokud možno povypínat všechny el. spotřebiče. Jinak s tou zemí motoru to bude mít podle typu motoru asi každej jinak. U formana jsem nechal zrepasovat startér, koupil novou baterii a furt to točilo pomalu. Pak jsem vyměnil kabel ke startéru, zemnící kabel záporný pól baterie na kostru a kostru motoru a bylo po problému. Začalo to točit jako blázen. Na kabelech byly při startování zkrátka velké úbytky napětí. Ten starý kabel jsem pak vzal a v ruce jsem ho rozerval. Všechno časem odchází - i kabely.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

schiny
Příspěvky: 79
Registrován: 21 črc 2008, 11:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schiny » 19 lis 2008, 09:10

uzemnění a úbýtek to bude asi ono.

nebo nevím. je pravda, že když je zima tak mi poklesne při startování osvětlení MID a potom na volnoběh mám pomalejší otáčky ventilátoru ale když trošku šlápnu na plyn tak se to vrátí na původní rychlé otáčení. Mám pocit jako kdyby aleternátor na nízkých otáčkách nestačil dobíjet a jelo to na baterku a ta byla uplně v prrrrr.........del......i, ale ta je nová.

děkuji za úvahy :-)
Schiny [Brno]
Opel Astra 1.6 16v
schiny@email.cz

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Lucky » 25 pro 2008, 23:44

Tak se mi v těchto teplotách (pod bodem mrazu) objevilo zpomalené startování. Rád bych zkontroloval ty uzemňovací pásky a ostatní uzemnění, ale vůbec nevím kde je hledat. Zkuste tady někdo prosím poslat fotku motoru s místy ukostření apod.
Moc děkuji
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 26 pro 2008, 00:00

Nemohlo by to byť aj tým, že sa jazdia krátke trasy a často štartuje? Potom sa ani nová baterka nestačí poriadne dobiť...

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 26 pro 2008, 09:12

mexxo píše:Nemohlo by to byť aj tým, že sa jazdia krátke trasy a často štartuje? Potom sa ani nová baterka nestačí poriadne dobiť...
ANO - odpověděl sis sám 8) .
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Lucky » 26 pro 2008, 10:28

No mám možnost si baterku změřit a v ní to není. :(
Jinak mohli by jste mi ještě doporučit nějakou kvalitní vazelínu na ochranu kontaktů, která tam nějaký rok vydrží a odolá i vodě apod.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 26 pro 2008, 10:39

APiK píše:ANO - odpověděl sis sám 8) .
Ja to viem, len som chcel nenápadne poradiť :lol:

Uživatelský avatar
Udo
Příspěvky: 178
Registrován: 25 pro 2007, 19:11
Bydliště: Vysočina Pelhřimov

Příspěvek od Udo » 26 pro 2008, 10:51

Vazelína se používala u černých asfaltových baterek,dneska se kontakty nemažou. Já mám jako každý od výroby kontakty suchý a jediný co dělám že před zimou když nabíjím baterku, očistím její kontakty jemným šmirglem,na kabelech jenom hadrem protože ty jsou mosazný.
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 26 pro 2008, 12:46

Lucky píše:No mám možnost si baterku změřit a v ní to není. :(
Jinak mohli by jste mi ještě doporučit nějakou kvalitní vazelínu na ochranu kontaktů, která tam nějaký rok vydrží a odolá i vodě apod.
Měděnou pastu. Třeba tuhle

Udo: vazelína se používá pořád, kvůli zamezení oxidace kontaktů a zlepšení vodivosti se pod svorky maže měděnou pastou. :wink:
END

Odpovědět