Stránka 1 z 1

1,4 16V, rok 2001- svítí oranžová kontrolka, jede na 3 válce

Napsal: 16 lis 2008, 12:50
od vlasec.
omluva. je tohu tu tolik a nemám čas hledat.
start v poho. jedu a za chvíli se rozbliká oranžová kontrolka. motor drní, jede na tři.( asi nouzovej režim) já chytrák za jízdy vypínám klíček, za chvíli dávám čtyřku a motor jede zase na 4 válce. to jsem musel dneska ráno cestou do práce udělat 4 x . když se auto zahřálo na 90 stupnu , tak byl pokoj. trápí mě to už dlouho, ale ted je to už mockrát za cestu do práce. měl jsem to na diagnostice. závada, že 4 válec špatně jde. někdy nepálí? nebo co. svíčky nové. oni mi to celej den zkoumali a na nic nepřišli. prý at doleji olej na maximum, že by tu chybu mohl dělat senzor na motoru. vibrace. zaplatil jsem 1500 a auto si vzal neopravený. dolil olej a byl na čas pokoj. radoval jsem se. ale zbytečně. něco jsem tu četl. ventil odsátí nádrže, agr nevím co je, atd.. zkusím kontakty prostříkat. , filtry mám nové. prosím o radu. jsem z toho hotov. může to být střik? spotřeba v pohodě. ach jo. icq 351595735, email v.krupicka@seznam.cz
děkuji za všechny rady

Napsal: 16 lis 2008, 13:28
od langdon2
zapalovacia lista je v pohode?Skus si od niekoho pozicat na skusku......ked ti nepali jeden valec, kludne to moze byt tym......

Napsal: 16 lis 2008, 14:22
od Okura
co to je za motor?
z14xe?

Napsal: 17 lis 2008, 08:19
od vlasec.
no je to motor z14xe

a s tou lištou, ono je to pro mě obtížné si jí někde půjčit, není kde.

Napsal: 17 lis 2008, 08:29
od manli2
no jestli je to z14xe tak....
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
RomanK píše:Problém bývají přidírající se dříky ventilů. Válec nepálí a čidla zjistí, že se motor při jednom zdvihu válce protočí rychleji a jednotka to vyhodnotí jako problém nedokonalého spalování, stejně tak jako když je vadná zapalovací lišta. Motor Z14XE mívá tuto závadu poměně často. Diagnostika je docela složitá. Většinou se nejdřív se zkouší lišta, pak jednotka a nakonec jde dolů hlava a dělají se ventily.

Napsal: 17 lis 2008, 09:57
od vlasec.
díky za tu diskusy, kterou jsi mi našel. jsem to přečetl a jsem naštvaný. k.va. dylyny. jsem dneska načepoval w-pover a modlím se , i když naivně, že by to mohlo pomáhat. takže jestli jsem to dobře pochopil. hlava dolu, dříky ventilu zbrousit ..............atd. :-(((((((((((((((((

Napsal: 17 lis 2008, 11:14
od Frydex
Pro začátek ji dej pořádný kouř... prožeň jí párkrát přes omezovač ať se vyčistí... třeba to pomůže :wink:

Napsal: 17 lis 2008, 16:43
od vlasec.
fridexíčku , udělám. zkusím. díky

Napsal: 22 lis 2008, 20:47
od vlasec.
načepováno v power a protaženo pořádně do omezovače. kontrolka přestala svítit a auto jezdí jak dřív. asi se fakt nemůže podtáčet. přestalo dokonce i cukat. tak mám radost a modlím se at to vydrží. asi budu čepovat w power furt. tak zdra

Někdy nezapálení některého z válců.

Napsal: 06 pro 2008, 06:15
od Oliver
Tak tento problém mám taky a to už celkem dost dlouho.
Dokud jsem auto nedal do Opel servisu, tak jezdilo v pohodě, nevím co tam lejou za "sračku" olej, páč na ten jejich olej jsem měl spotřebu oleje cca 0,5 L/1000 km !!! Na motoru mám sice už najeto 176 000 km, ale co jsem si dal olej sám "Castrol Magnatec", tak jsem zatím dolil jenom cca 0,4L/4000 km a to jsem při prvním plnění nalil jenom mezi rysky! Takže můj názor je ten, že v tom servise jsou zloději, kdoví jaký olej mě tam vlastně dali.
Každý den po cca dvou kilometrech jsem měl rozsvícenou kontrolku elektroniky a závada - nezapálení na některém z válců, nyní už se to nestává, navíc jezdím už jenom na benzin Shell V Power, je sice dražší o 1,50 Kč, ale spotřeba je menší, takže vlastně více peněz zaň nedám, ba naopak něco málo ušetřím, hlavně si ušetřím nervy se stálými poruchami zapalování, kdy v Opelu mě chtěli měnit lištu!! a shazovat hlavu!! Kdyby mě dali do motoru olej co tam patří, tak žádná závada tohoto typu u mne nemusela být.
Můj názor je asi tento: dát autu kvalitní olej a benzin, ještě neznamená, že to vyjde dráž!

Napsal: 06 pro 2008, 09:39
od Trdlo
Oliver: Nejen Tvůj názor. Naprosto s tebou souhlasím. 8)

Napsal: 06 pro 2008, 12:06
od Arwy
Podobný problém rieši aj kolega v práci. Pred časom kúpil Astru od brata, r.v. 2001 motor Z14XE, auto poctivo servisované v Opli, myslím že má niečo okolo 90 000 km (nie som si ale istý). Toto leto mu začalo ísť auto podľa jeho vyjadrenia na tri valce, spočiatku svietila a neskôr aj blikala kontrolka systému riadenia emisií. Závada sa vyskytovala sporadicky, náhodne. Keď prišiel ku mne na diagnostiku, tak závada sa neprejavovala, diagnostika načítala uloženú chybu „Nedokonalé spaľovanie 2 valec“. Poradil som mu osvedčenú metódu s vyhnaním motora do otáčok + kvalitný benzín. Neviem či to urobil, ale od vtedy mal pokoj až asi dva týždne dozadu. Opäť sa sťažoval že auto ide na tri valce, svieti a bliká kontrolka systému riadenia emisií, auto nemá ťah, pri akcelerácií cíti ako by ho niečo brzdilo a závada sa nevyskytuje len sporadicky, ale väčšinou stále. Auto dal ku kamarátovi do servisu, ktorý mu menil aj olej (Castrol Magnatec 5w40) a tam mu to omrkol elektrikár, ktorý svojimi pracovnými postupmi diagnostikoval chybný zapaľovací modul (kabeláž, sviečky, kontakty sú podľa neho OK). Po tomto sme sa dohodli, že príde ku mne a keď že mám rovnaký motor, tak si vymeníme navzájom zapaľovacie lišty, auto dáme na PC a mrkneme aké závady sú uložené v RJ motora. Po jeho príchode mi hovorí, že motor blbol aj počas cesty ku mne, že to naštartuje aby som to počul. Auto však po štarte bežalo v poriadku. Po pripojení diagnostiky mal opäť uloženú chybu „Nedokonalé spaľovanie 2 valec“. Prehodili sme si teda navzájom lišty a obe autá išli počas skúšobnej jazdy bez problémov. Aby sme mohli vadnú lištu vylúčiť úplne, tak sme sa dohodli že si lišty necháme pár dní vymenené a uvidíme čo to spraví. Hneď na druhý deň mi volal, že auto opäť blbne – ukázalo sa, že lišta tento problém nespôsobuje a profesionálny elektrikár by ho zbytočne obral o cca 6000 SK za novú lištu. Včera sme si vrátili pôvodné lišty späť a tento krát som sa mohol presvedčiť o tom ako sa jeho závada prejavuje. Po naštartovaní motor na prvý pohľad bežal normálne, bolo počuť z oblasti palivovej lišty trochu hlasnejšie cvakanie ako na mojom motore, a bolo vidieť aj väčšie chvenie samotného motora. To že niečo nie je v poriadku bolo zrejmé keď som sa posadil do auta – na volante a plynovom pedáli bolo cítiť vibrácie. Po zošliapnutí pedála plynu na voľnobehu motor išiel pekne okamžite do otáčok a vibrácie sa pri cca 1200 otáčkach úplne stratili. Podľa mňa motor nešiel na tri valce (môj predchádzajúci X16XEL keď išiel na tri valce tak to bolo iné kafé). Skôr mi to pripadalo akoby bolo niečo s časovaním, alebo nedochádzalo k zapaľovaniu zmesi v správnom čase. Tento krát však žiadna kontrolka nesvietila a neboli ani uložené chybové kódy v RJ. Napadlo ma že by problém mohol byť v preskočenom rozvodom remeni, alebo v nesprávnej informácií z čidla kľukového alebo vačkového hriadeľa. Prichádza ešte do úvahy aj porucha RJ motora ale to by som riešil až úplne na koniec. Ochotne by som mu ju požičal na skúšku ale to by sme museli prehodiť aj imobilizér a čipy v kľúčoch ..... . Kolega sa rozhodol, že na druhom valci skúsi vymeniť sviečku aj keď bola menená asi pred rokom (mimochodom nevie niekto ako sa počítajú valce – ktorý je druhý?) a ak to nepomôže tak po rozsvietení kontrolky sa obráti na značkový servis.
Ak máte niekto ešte typ čo by sa mohlo skúsiť alebo ste niečo podobné riešili tak dajte vedieť. Po prípadnom vyriešení poruchy sem hodím info kde bol pes zakopaný.

Napsal: 06 pro 2008, 16:01
od HonzaL
Jestli je to u Opla stejné jako u jiných značek, tak 1.válec je u řemenice.

Re: 1,4 16V, rok 2001- svítí oranžová kontrolka, jede na 3 válce

Napsal: 18 led 2009, 09:18
od Arwy
Tak že mnou popisovaný problém vyriešený výmenou sviečok. Auto zatiaľ jazdí OK, tak že po čase uvidíme či to bolo naozaj sviečkou, alebo či nová sviečka len dočasne rieši nejaký iný problém.

Re: 1,4 16V, rok 2001- svítí oranžová kontrolka, jede na 3 válce

Napsal: 17 led 2010, 20:14
od vlasec.
vyřešeno koupením univerzální lamdasondy na svodech. paráda.