Stránka 1 z 13

X16XEL obrovska spotreba - co s tim?

Napsal: 11 lis 2008, 09:15
od tappaja
Premejslim, ze si koupim nejakou V8 (i kdyz uz dve mam) protoze mi astra neskutecne zere.

Priklad, vezmu plnou nadrz, proste do cvaknuti. A na tu nadrz najedu maximalne 300km
Vse je to mestskej provoz, Atheny, kolony, hodina cukani do prace (50%-50% popojizdeni a nejaka ta plynula jizda) nicmene se mi tech 16l/100km zda docela dost.

Auto paradne startuje, studeny jede super, jak se ohreje, skoro pokazde chyba P1405-(EGR ventil, ale s tim bojuju uz dlouho, zatim bezuspesne) a je to pak takovy nemastny neslany. Moc ochotne se nevytaci, kolem tech 5000ot to ma hroznej zvuk, plechovej. Chybi tomu takova ta lehkost 16V.

Vejfuk je zacernenej - saze, coz by odpovidalo bohaty smesi a tim ty vysoky spotrebe. Ale nevim, jestli to cerne huli, nejak viditelne, zezadu se nevidim, ale ve svetlech aut jedoucich za mnou zadnej kour nevidim. (narozdil, kdyz nalozim Fabii RS)

Napada me lambda, kdyz jsem videl novou, ze je kryta takovym klobouckem s tenkejma vyrezama, muze se jakoze "ucpat"? Ze by si pak zila svym zivotem a spatne reagovala na slozeni plynu a neustale obohacovala?

Ja uz fakt nevim, co s tim. Diky za kazdou radu, navrh, zkusenost...

Re: X16XEL obrovska spotreba - co s tim?

Napsal: 11 lis 2008, 09:27
od APiK
tappaja píše:Vse je to mestskej provoz, Atheny, kolony, hodina cukani do prace (50%-50% popojizdeni a nejaka ta plynula jizda) nicmene se mi tech 16l/100km zda docela dost.
Já jezdím taky převážně městskej provoz a pohybuju se někde pod 8l/100 km. Počítač (prům. spotřebu) mažu vždycky když beru plnou (do prvního cvaknutí jako ty) a je fakt, že když jsem jednou nabral a okamžitě se dostal do kolony cuk / nic / cuk / nic, tak jsem tam měl spotřebu přes 20 l/100km. Po opuštění města to však šlo dolů. Jestli máš PC tak se zkus projet mimo město (stačí 20km) a uvidíš. Na nádrž dám v průměru kolem 600 km.

Napsal: 11 lis 2008, 09:33
od tappaja
600km, to cumim teda.
Ted me napadla jedna vec, kdyz jsem jezdil Atheny-Thessaloniki, 500km v kuse, skoro cely dalnice, spotrebu jsem mel tusim 6,5-7l/100km.

Pak jsem nechal vymenit palivovej filtr v Thessalonikach a kdyz sem jel nazpatek, pred atenama jsem musel tankovat, protoze bych asi nedojel. Auto po vymene jelo sice lip, ale nejak se rozezralo. Filtr byl snad jeste puvodni.

Napsal: 11 lis 2008, 09:43
od APiK
Já nejsem žádnej odborník, ale výměna palivového filtru přeci nemůže mít vliv na spotřebu. To vypadá, jak píšeš, na problém ve spalování (lambda, EGR, apod.). Na druhou stranu, ta spotřeba mimo město, jak píšeš, je OK. A taková ta cukačka: "1, spojka, brzda, 2min stůj a tak pořád dokola" může klidně žrát takovýhle kvantum.
BTW: Když jsem měl kdysi Š120, tak jsem měl taky velkou spotřebu, před filtrem před karburátorem byla povolená páska a benzín kapal na zem :roll: :cry: . Měl jsem štěstí, že jsem nechyt.

Napsal: 11 lis 2008, 09:50
od tappaja
Taky si to nedovedu vysvetlit, proc po vymene filtru sla spotreba nahoru. Na kapajici benzin jsem koukal jako prvni, tim, ze parkuju v garazi bych si toho vsimnul, podle smradu nebo louze-fleku. Kontroloval jsem to taky pri nastartovanym motoru, jestli treba nekape jen kdyz to tlakuje. Nikde nic, zadnej smrad, toho bych si asi vsimnul.

Napsal: 11 lis 2008, 10:07
od APiK
tappaja píše:Taky si to nedovedu vysvetlit, proc po vymene filtru sla spotreba nahoru. Na kapajici benzin jsem koukal jako prvni, tim, ze parkuju v garazi bych si toho vsimnul, podle smradu nebo louze-fleku. Kontroloval jsem to taky pri nastartovanym motoru, jestli treba nekape jen kdyz to tlakuje. Nikde nic, zadnej smrad, toho bych si asi vsimnul.
Ano, mě to taky ukapávalo jen při nastrtovaném motoru (tlaku). Máš ten palubní PC? Řekl bych že ano. Zkus se jet projet mimo město 8) . Možná máš opravdu jen "nešťastnou" cestu do práce :cry: . Atény, to je něco jako Prágl, tomu bych i věřil ...

Napsal: 11 lis 2008, 10:17
od tappaja
Palubak mam pripravenej, jen ho zapojit a nejak zkalibrovat. Ted mam TID takze smolik.

Zkusim servis, jestli neco nevyctou tou jejich lepsi diagnostikou (ja mam jen na NTB)

Napsal: 11 lis 2008, 10:20
od spermin
protoč zahřátý motor, pokud dáš bez problému 120 na 3-ku a 150 na 4-ku je motor OK. Kolony
v Řecku znám, ale 16/100 se mi zdá moc, ale takové kolony nejsou ani v Praze. Snad se někdo ze
100-věžaté ozve se svojí spotřebou. Já mám po městě CCA 8L. U tebe to bude klima + kolony tipnu
si do 12L, zeptej se místních, většina aut s podobným obsahem má podobnou spotřebu.

Napsal: 11 lis 2008, 10:27
od tappaja
Mno, to vytoceni vyzkousim, snad nebudu sbirat pisty na dalnici.



Kolony jsou husty, ale klimu asi tak 2 mesice nepouzivam, neni potreba. Uplne me irituje, ze vyjedu s rucickou treba na pulce a prijizdim po asi 18km 2mm pod pulkou, takhle rychle mizet benzin jsem snad v zivote nevidel.
Jo videl, u Impaly, V8 5.7 se 300HP jenze to bylo aspon svezeni.

Napsal: 11 lis 2008, 10:27
od RomanK
Zkusil bych diagnostiku. Vstřikovací impuls by měl bý na volnoběh 2.7 až 3,7 ms (IMPULS VSTŘIKU je hodnota vypočítaná řídicí jednotkou, která je ovlivňovaná rozličnými parametry (např. teplotou chladicí kapaliny, teplotou nasávaného vzduchu, absolutním tlakem sacího potrubí, stabilizací volnoběžných otáček, atd.). IMPULS VSTŘIKU nemůže přestavovat mechanik. ---zdroj TIS2000---). Pokud by to nesouhlasilo může se jednat o vadnou ŘJ
Jako druhou věc bych zkusil katalyzátor. Pokud bude ucpaný, tak to může ve velké míře ovlivnit spotřebu. Chyba P1405 ovšem není způsobena ani jednou z výše uvedených, v tomto případě by se mělo skutečně jednat o vadný EGR ventil.

P1604 - Poloha lineární recirkulace výfukových plynů (EGR)
-Napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 0,1 V
-Teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
-Výše uvedené podmínky musejí být splněny po dobu nejméně 5 s
nebo
-Napětí potenciometru vratného vedení výfukových plynů je nižší než 4 V
-Teplota nasávaného vzduchu je vyšší než 10 °C
-Odchylka požadované/skutečné hodnoty od senzoru polohy vratného ventilu výfukových plynů je po dobu 5 s větší než 12,5 %

Účinek:
Vratný ventil výfukových plynů se vypne

Pražák

Napsal: 11 lis 2008, 10:33
od KLF
Hlásí se zprávy o spotřebě ze stověžaté Prahy. Jezdím dlouhodobě za cca 7 litrů, mimo město jsem schopen jet i pod šest, po Praze se dá jezdit i do osmi, myslím, že normální spotřeba po Praze je tak 8-8,5litru - maximum do 9 litrů, ale to by musel člověk mít na botách cihly. V zimě je to samozřejmě trošku vyšší. Tolik pro informaci.

Napsal: 11 lis 2008, 10:54
od tappaja
Zkusil bych diagnostiku. Vstřikovací impuls by měl bý na volnoběh 2.7 až 3,7 ms (IMPULS VSTŘIKU je hodnota vypočítaná řídicí jednotkou, která je ovlivňovaná rozličnými parametry (např. teplotou chladicí kapaliny, teplotou nasávaného vzduchu, absolutním tlakem sacího potrubí, stabilizací volnoběžných otáček, atd.). IMPULS VSTŘIKU nemůže přestavovat mechanik. ---zdroj TIS2000---).
Muzu kouknout, vecer jsem dam udaj. K te teplote, kdyz je to studeny ve fazi zahrivani, nemam k motoru prakticky zadnou vytku, ale jakmile se to zahreje zacnou problemy. Jakej presne typ cidla teploty chladici kapaliny tam ma bejt? V EPC jsem koukal, ze to cidlo ma bejt "modry" viz ČIDLO TEPLOTY VODY, ROZVODY MOTORU, MODRÁ (BOSCH 0281002169), nevim jestli je to nejak barevne rozliseny, ale ja mam bily, cislo se pokusim zjistit. Termostat je novej, teplota nabiha rychle.

Obrázek
Jako druhou věc bych zkusil katalyzátor. Pokud bude ucpaný, tak to může ve velké míře ovlivnit spotřebu.
S tim jen souhlasim, budu muset vykoumat, jak to sundat, asi cely se svodama, jenze co jsem videl ty stefty zarezly, tak to bude peklo. Mam koupeny trubkovy svody, tak to asi necham udelat az zajednou.
Chyba P1405 ovšem není způsobena ani jednou z výše uvedených, v tomto případě by se mělo skutečně jednat o vadný EGR ventil.
Jak sem psal, s timhle bojuju dlouho, EGR jsem koupil novej a dela to samy. Jeste vyzkousim vratit starej jako zaslepku a ten novej nechat "viset" pripojenej. Se starym mi to hodilo chybu. Jeste mam info, ze i vysypanej kat, jeho ulomky, se muzou dostat az do mist, kde je EGR a pak ventil nedosedne poradne diky tem ulomkum a hodi to chybu.

O vikendu jeste promerim napeti na tom potenciometru, jak podle jednoho troubleshooting manualu ma byt 4.8-5.2V tusim, stejny napeti ma byt pro potenciometr skrtici klapky a pro MAP.

Vadna RJ me napadla taky, nevite nemate nekdo jak to v ni vypada? Kryci plech je zalitej "silikonem", ma cenu se divat dovnitr na nejaky studenaky? Nebo je to komplet zality v pryskyrici a hotovo...

Re: Pražák

Napsal: 11 lis 2008, 10:58
od tappaja
KLF píše:Hlásí se zprávy o spotřebě ze stověžaté Prahy. Jezdím dlouhodobě za cca 7 litrů, mimo město jsem schopen jet i pod šest, po Praze se dá jezdit i do osmi, myslím, že normální spotřeba po Praze je tak 8-8,5litru - maximum do 9 litrů, ale to by musel člověk mít na botách cihly. V zimě je to samozřejmě trošku vyšší. Tolik pro informaci.
Jezdit za tolik, tak si piskam. Takhle jsem bohuzel dost castej navstevnik benzinky. Jeste ze tankuju v prepoctu za nejakejch 21Kc, tak to tolik neboli.

Re: Pražák

Napsal: 11 lis 2008, 11:03
od APiK
KLF píše:Hlásí se zprávy o spotřebě ze stověžaté Prahy. Jezdím dlouhodobě za cca 7 litrů, mimo město jsem schopen jet i pod šest, po Praze se dá jezdit i do osmi, myslím, že normální spotřeba po Praze je tak 8-8,5litru - maximum do 9 litrů, ale to by musel člověk mít na botách cihly. V zimě je to samozřejmě trošku vyšší. Tolik pro informaci.
Tak, tak. Jsem na tom dost podobně. Naopak můj rekord je 5,5 l mimo město.

Napsal: 11 lis 2008, 12:11
od spermin
jak Ti startuje teplý motor :? :? vypadá to na bohatou směs a tím pádem máš vše od pístů dále zasra---té. :(
s bohatá směs má podstatný vliv na spotřebu. A ten benzín je kvalitní, to má taky podstatný vliv.