AGR / EGR
- Reklama
Tak to jsem zvědav, jak s tím dopadnete, já kupoval novej egr a také přemýšlím nad zaslepením, to co to žene zpět do sání a do motoru je pěkný svinstvo, ale když vidím ty problémy, tak se mi do toho nechce.
Jinak ten němčor, co to měl předemnou ho jen odpojil a jezdil s tím tak, svítila kontrolka elektroniky, ale asi si z toho nic nedělal. Ale mělo to pěkněj tah od spoda, krásně šla za plynem. V bazaru si mysleli, že je ten motor chipnutej, pak s tím šel na diagnostiku a tam to hodilo egr, tak ho zapojili, chvíli chodil a pak odešel, asi protože dlouho nefungoval.
Jinak ten němčor, co to měl předemnou ho jen odpojil a jezdil s tím tak, svítila kontrolka elektroniky, ale asi si z toho nic nedělal. Ale mělo to pěkněj tah od spoda, krásně šla za plynem. V bazaru si mysleli, že je ten motor chipnutej, pak s tím šel na diagnostiku a tam to hodilo egr, tak ho zapojili, chvíli chodil a pak odešel, asi protože dlouho nefungoval.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,
-
- Příspěvky: 802
- Registrován: 27 zář 2006, 20:40
- Bydliště: Kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě možná napadla blbost. Nešlo by odpojit ty kabely co vedou do ventilu a napíchnout na to nějakej spotřebič např. žárovku ať si elektronika myslí že spíná ventil? Nebo ventil odmontovat a místo záslepky udělat dekl bez děr a ventil nechat zapojenej ale mimo aby se nezanášel sazama
Astra G 2001 Z16XE ČERNÁ METLA
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
No, raději bych nic neodpojoval ani nezaslepoval. Jednak se rychle ničí lambda sonda - a ty jsou v novější řadě dvě a následkem toho i katalyzátor. Navíc neprojdete emisema. Nedávno jsem řešil stejný problém a nový orig. EGR jsem výměným způsobem sehnal u Zralýho za 3100,-Kč. Je to pořád dost peněz, ale v porovnání s novou lambdou a katalyzátorem je to částka více méně zanedbatelná.
tak emisema to projde,již to tu někdo ba i psal,hlavně když je zaslepenej ten ventil,tak si nezasereš motor,mně stačilo vidět po sundání toho ventilu jak bylo sání zanešený,a to mám ještě celkem málo na autě naběháno,to zaslepení se dělá právě kůli tomu bordelu co se nasává zpět.jirka h píše:No, raději bych nic neodpojoval ani nezaslepoval. Jednak se rychle ničí lambda sonda - a ty jsou v novější řadě dvě a následkem toho i katalyzátor. Navíc neprojdete emisema. Nedávno jsem řešil stejný problém a nový orig. EGR jsem výměným způsobem sehnal u Zralýho za 3100,-Kč. Je to pořád dost peněz, ale v porovnání s novou lambdou a katalyzátorem je to částka více méně zanedbatelná.
Blbost...jirka h píše:Nechci se hádat, ale emisema to fakt neprojde. Navíc díky zaslepení EGRu odchází další komponenty motoru. Howg.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Není to blbost,když Ti vyjde kabeláž,tak to tak lze udělat.Udělej plnou záslepku a ventil nech bokem na jednom šroubu a mělo by to fungovat.Marian píše:Tak mě možná napadla blbost. Nešlo by odpojit ty kabely co vedou do ventilu a napíchnout na to nějakej spotřebič např. žárovku ať si elektronika myslí že spíná ventil? Nebo ventil odmontovat a místo záslepky udělat dekl bez děr a ventil nechat zapojenej ale mimo aby se nezanášel sazama
Já měl EGR odpojený a je fakt, že lambda byla v tahu, ale nikdo neví, jestli to bylo následkem EGRu, protože tam byla dávána univerzální a bylo to nějak bastlený.
Jinak já kupoval novej EGR originál za 3767Kč komplet i s těsněním, žádný výměnný způsob. A lambda mi stála 2100Kč.
Co jsem se ptal kamaráda mechanika, tak ten jak to jde, tak EGR zaslepuje, a u diesela říkal, že po 100.000km je průchod rourama sání tak tříčtvrteční. A katalizátoru to vadit nebude, protože EGR snižuje emise oxidu dusíku, které katalizátor není schopný zlikvidovat.
Jinak já kupoval novej EGR originál za 3767Kč komplet i s těsněním, žádný výměnný způsob. A lambda mi stála 2100Kč.
Co jsem se ptal kamaráda mechanika, tak ten jak to jde, tak EGR zaslepuje, a u diesela říkal, že po 100.000km je průchod rourama sání tak tříčtvrteční. A katalizátoru to vadit nebude, protože EGR snižuje emise oxidu dusíku, které katalizátor není schopný zlikvidovat.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,
EGR ventil
ten nápad s tou žárovkou se mi zdá dost nereálný, poněvadž v tom EGR ventilu je taktéž potenciometr, který chodí a otvírá ten ten ventil a podle toho jak chodí předává informace do řidicí jednotky a ta si potom to vyhodnocuje. Už jsem viděl takových pár chytráků, kteří chtěli odpojit uplně ten ventil a oklamat řidicí jednotku např. odporem tak jak se to dělá např. když jsou vystřelé airbagy ovšem v tomto případě to nejde, bude to pořád házet závadu. Již jsem zažil že v mnoha případech je ten EGR ventil učinný - nepoškozený a odejde pouze ten potenciometr, ovšem opravit se to nedá, pouze nový celý.Rovněž tak sdílím názor, že pokud je zaslepený tak ty emise musí být tak na hraně nebo dokonce v mnoha případech asi nai neprojdou, to ale může být individuální.
Záleží v jaké stavu je katalizátor a jak se s tím vypořádá. Živostost katalizátoru je kolem 100.000km. Když je dobrej, tak to třeba udrží na hranici, když už není v nejlepší kondici, tak to holt emise nesplní, ale jelikož jsme v čechách, tak bych si z toho hlavu nedělal.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,
Takže popořadě.
Zaslepením egru de facto téměř nemá vliv na chod motoru, ani na spaliny. Teda na spaliny ano, ale neznamená to, že pokud ho zaslepíte, neprojdete emisema.
Kdo zná trochu princip funkčnosti egru, ví, že egr není funkční stále , ale jen u ustálených otáčkách a v určitých režimech.
Zaslepení v žádném případě nepoškodí ani lambdu, ani kat. A pokud někomu odešla lambda, nebo kat (oboje už mám za sebou), je většinou tím, že buď měly svoje odježděné, nebo jízdním stylem majitele.
Teď k tomu zaslepení. Údajně by tedy neměl být problém zaslepit egr na astře s jednou lambdou a softem do r. 2002. Astry od roku 2002 a s dvěma lambdama budou házet chybu. Ale ani u mladšího softu prý není pravidlo, že to chybu hází. Záleží prý na daném autě.
Další věcí je, že než egr zaslepíte, musí být jehla naprosto volná a čistá. A hlavně egr musí fungovat. Jeho funkčnost se dá odzkoušet napojením krajních svorek. Už při napětí nějakých 6V, se jehla pohybuje. Neřeknu Vám ale, která krajní poloha je minusová a která plusová. Schéma k tomu nemám a pozor na přepólování.
A na závěr bombička.....
Original záslepka pod EGR------GM 851926------cena cca 134,- Kč.
Zaslepením egru de facto téměř nemá vliv na chod motoru, ani na spaliny. Teda na spaliny ano, ale neznamená to, že pokud ho zaslepíte, neprojdete emisema.
Kdo zná trochu princip funkčnosti egru, ví, že egr není funkční stále , ale jen u ustálených otáčkách a v určitých režimech.
Zaslepení v žádném případě nepoškodí ani lambdu, ani kat. A pokud někomu odešla lambda, nebo kat (oboje už mám za sebou), je většinou tím, že buď měly svoje odježděné, nebo jízdním stylem majitele.
Teď k tomu zaslepení. Údajně by tedy neměl být problém zaslepit egr na astře s jednou lambdou a softem do r. 2002. Astry od roku 2002 a s dvěma lambdama budou házet chybu. Ale ani u mladšího softu prý není pravidlo, že to chybu hází. Záleží prý na daném autě.
Další věcí je, že než egr zaslepíte, musí být jehla naprosto volná a čistá. A hlavně egr musí fungovat. Jeho funkčnost se dá odzkoušet napojením krajních svorek. Už při napětí nějakých 6V, se jehla pohybuje. Neřeknu Vám ale, která krajní poloha je minusová a která plusová. Schéma k tomu nemám a pozor na přepólování.
A na závěr bombička.....
Original záslepka pod EGR------GM 851926------cena cca 134,- Kč.
END
tak to tedy znamená??nevím tedy stejně kde je ten zakopaný pes proč to po projetí a zahřátí rozsvítí kontrolku myslíš že to bude tím softíkem nebo mám zkusit objednat origoš podložku,nebo kde se dá sehnat,přímo u opla taky nevím,když jsem ten agr zaslepoval,tak jsem ho neodpojoval od přívodu eletriky,jen jsem odpojil baterku,ale spojku k agr jsem nechal zapojenou,možná dělám nějakou chybu v postupu zaslepování,no prostě nevím jak s tím dál.