Stránka 6 z 13

Re: Cukání motoru

Napsal: 31 říj 2010, 21:49
od quido
Zdravím, pročetl jsem tady vše o "cukání" (motor Z 16XE),ale vždy to je při zahřátém motoru. Mně to začalo taky při zahřátém motoru,ale teď už to dělá od startu. jednak špatně startuje (tak na 3.-4.pokus)-baterie v pořádku, a musím ho držet pořád pod plynem, jinak volnoběž.otáčky padnou klidně na 200-300 a motor prostě zdechne. Musím ho držet celou cestu pod plynem, jinak cuká a volnoběh při přeřazení nebo dojezdu na křižovatce klesne opět na 200 a zdechne. Dělá to od nastartování. Při případném chcípnutí motoru jde velmi blbě nastartovat. Najeto 180tis.,rok 2001, zapal.lišta měněna před cca.5 lety-cukalo to, ale byl to egr ventil, svíčky měním každý rok, žere hodně olej, čistím egr. diagnostika vždy 0, jen když byla napojená při jízdě a zastavilo to motor, napsala egr (před 5 lety). Příznaky jsou stejné jako tehdy (egr), ale tehdy to dělalo jen při zahřátém motoru. Co radíte?
díky!

Re: Cukání motoru

Napsal: 01 lis 2010, 09:56
od Arwy
Zrovna predvčerom som riešil rovnaký problém, EGR bol zaseknutý v otvorenej polohe, ale to by si mal uložené chybové kódy .....

Re: Cukání motoru

Napsal: 01 lis 2010, 14:26
od Miichaal
quido píše:Zdravím, pročetl jsem tady vše o "cukání" (motor Z 16XE),ale vždy to je při zahřátém motoru. Mně to začalo taky při zahřátém motoru,ale teď už to dělá od startu. jednak špatně startuje (tak na 3.-4.pokus)-baterie v pořádku, a musím ho držet pořád pod plynem, jinak volnoběž.otáčky padnou klidně na 200-300 a motor prostě zdechne. Musím ho držet celou cestu pod plynem, jinak cuká a volnoběh při přeřazení nebo dojezdu na křižovatce klesne opět na 200 a zdechne. Dělá to od nastartování. Při případném chcípnutí motoru jde velmi blbě nastartovat. Najeto 180tis.,rok 2001, zapal.lišta měněna před cca.5 lety-cukalo to, ale byl to egr ventil, svíčky měním každý rok, žere hodně olej, čistím egr. diagnostika vždy 0, jen když byla napojená při jízdě a zastavilo to motor, napsala egr (před 5 lety). Příznaky jsou stejné jako tehdy (egr), ale tehdy to dělalo jen při zahřátém motoru. Co radíte?
díky!
že by motorek volnoběhu(volnoběžný regulační ventil)???? ..sice mi to nechcípalo ale převalovalo se to někde okolo 500ot/min ... ze začátku to dělalo jen při zahřátém motoru a pak už kdy se mu zachtělo :D

Re: Cukání motoru

Napsal: 02 lis 2010, 17:04
od quido
Díky Arwy, bylo to přesně cos říkal, zaseklý AGR ventil v otevřené poloze, už to nešlo rozchodit :-( Četl jsem hodně o zaslepování AGR ventilu (měnil jsem ho už 2x, takže by s emi to vyplatilo, teď by mě to čekalo potřetí, ale u motoru Z16XE to prý nejde. Můžete mi poradit? Jde nebo ne? Bude po příp.zaslepení svítit nějaká kontrolka? Projdu emisema? Budu jinak vše(ŘJ) fungovat ok? díky za odpověď!

Re: Cukání motoru

Napsal: 02 lis 2010, 17:36
od Arwy
Ak ho zaslepíš, tak bude svietiť kontrolka na palubke. Kúp v Opli repas (musíš odovzdať Tvoj pokazený), cena na SK je okolo 130 EUR.
Prípadne sa skús v Opli informovať, či sa dá na Tvojom motore aktualizáciou softvéru v RJ motora deaktivovať EGR ventil.

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 09:22
od hamaradan
Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
Zaslepil jsem ERG, vyměnil svíčky, vyčistil škrtící klapku. Nic nepomohlo.

Včera jsem nechal udělat diagnostiku a píše to asi 3 chyby ohhledně nastavení vyčkového hřídele A.

Mohl by mi někdo prosím poradit, co bych měl nyní udělat? výměna čidla?

Motor cuká jen v nízkých otáčkách. Jak je motor v otáčkách, tak šlape jak má.

Děkuji předem za všechny užitečné odpovědi.

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 13:59
od quido
to arwy:
Díky moc! Původní AGR byl zablokován, takže servisák koupil na vrakáči jiný a ten zaslepil (ten můj původní nefunkční prý zaslepit nejde), takže mám AGR ventil na Z16XE zaslepen, i když jsem na mnoha místech slyšel, že u tohoto motoru to prý nejde. Žádná kontrolka nesvítí a auto šlape jak hodinky! ještě jednou díky!
Ptal jsem se i na ty repasovaný AGR přímo v Opelu a na tenhle motor prý nejsou, stejně jako aktualizace SW na ŘJ pro deaktivaci činnosti AGR, prý to je jen pro 8mi ventil...

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 16:23
od Arwy
Ten repas má katalógové číslo 58 51 604 je to pre motory Z14XE, Z16SE, Z16XE, Z16XEP, Z16YNG. Nemám najnovšie EPC, tak je možné že to už neponúkajú, ale v cenníku táto položka figuruje.
Kontrolka sa možno rozsvieti, daj jej ešte trochu času :D .

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 16:26
od quido
to Arwy: Ok a když se ta kontrolka (jaká to je?) rozsvítí, je třeba něco řešit? nebo s tím mám jenom počítat a jezdit vesele dál? Projdu STK a emisema?

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 16:49
od Oťas
quido píše:to arwy:
AGR ventil na Z16XE zaslepen, i když jsem na mnoha místech slyšel, že u tohoto motoru to prý nejde
Taky mám tento motor a EGR zaslepen bez problémů, ale je to jen o štěstí, protože motory s dvěma lambdama většinou zaslepit nejdou.
Můžem být rádi, že nám to jde...:-) 8)

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 17:19
od santik
hamaradan píše:Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
...
.
A aky mas motor?

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 17:22
od Arwy
Mala by svietiť kontrolka emisií. Jazdiť sa s tým dá, akurát nebudeš vedieť či Ti svieti kontrolka kvôli zaslepenému EGR, alebo sa vyskytla nejaká ďalšia chyba systému emisií.
Na emisnej či prejdeš neviem, záleží od toho ako robia u vás emisie. Na Z motoroch by mali auto pred emisnou napichnúť na diagnostiku a ak sú uložené nejaké chyby tak by Ťa na emisnú ani nemali pustiť (nie to ešte so svietiacou kontrolkou).

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 20:48
od hamaradan
santik píše:
hamaradan píše:Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
...
.
A aky mas motor?
No abych pravdu řekl nevím. Je to AstraG j, 1,4 16 V, rok výroby 2000. výbava milenium. Jak tedy zjistím přesně typ motoru?

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 20:49
od Mike.S
máš X14XE, motory Z14XE se vyráběly až od r.v. 2003

Re: Cukání motoru

Napsal: 04 lis 2010, 21:37
od RomanK
Poopravím Mika

Z14XE od roku 2001
Z14XEP od roku 2004