Stránka 5 z 23

Napsal: 28 črc 2008, 14:35
od Mik3cuk
m1lan píše:..normalne uz premyslam ze to svacnem do autirizovaneho servisu... :cry: ale neviem ci by to nebolo zbytocnee... :roll:
bohuzel stejny motor a uplne stejne problemy ale nachlup stejne! no kdyz sme cistili klapku tak kamos mechanik rikal ze se mu nezda ten motorek stelovani volnobehu.A jeho kamos, ktery ma astru s 1,4kou mel neco podobneho vymenil celou klapku a po problemu... tak nevim klapka stoji dost penez.

Napsal: 28 črc 2008, 14:54
od m1lan
Mik3cuk píše:
m1lan píše:..normalne uz premyslam ze to svacnem do autirizovaneho servisu... :cry: ale neviem ci by to nebolo zbytocnee... :roll:
bohuzel stejny motor a uplne stejne problemy ale nachlup stejne! no kdyz sme cistili klapku tak kamos mechanik rikal ze se mu nezda ten motorek stelovani volnobehu.A jeho kamos, ktery ma astru s 1,4kou mel neco podobneho vymenil celou klapku a po problemu... tak nevim klapka stoji dost penez.
keby viem ze to pomoze.... tak tu klapku kupim hned.... ale naozaj je to dost penazi a co ked to zas nepomoze ??? potom by ma uz asi trafilo :cry: bol som sa pytat dnes v oply... sa mi zakrutila hlava z tych cien.. :shock: vyse 600Sk na hodinu a kto vie kolko to budu robit !!!! to radsej si vzdy 1-2 minutky pockam nech sa to ukludni... :roll:

Napsal: 28 črc 2008, 21:52
od Jiří Pávek
Já to na klapku ani na krokový motorek nevidím z toho důvod, proč by na to měla vliv venkovní teplota a proč to jde jen na tři válce, když klapka i motorek je jedna pro celý motor?To už bych to viděl na ucpané vstřiky nebo zkrátka něco, co je jen jedno ze čtyř věcí nefunkčí. Beru-li v potaz vše, co jsem vyměnil,tak snad už jen ty vstřiky nebo ventily nebo už nevím.

Napsal: 28 črc 2008, 22:58
od m1lan
Jiří Pávek píše:Já to na klapku ani na krokový motorek nevidím z toho důvod, proč by na to měla vliv venkovní teplota a proč to jde jen na tři válce, když klapka i motorek je jedna pro celý motor?To už bych to viděl na ucpané vstřiky nebo zkrátka něco, co je jen jedno ze čtyř věcí nefunkčí. Beru-li v potaz vše, co jsem vyměnil,tak snad už jen ty vstřiky nebo ventily nebo už nevím.
ale ze by sme mali obidvaja upchate trisky ??? to sa mi nezda..... to bude nejaka zavada od vyroby snad aj.....

Napsal: 29 črc 2008, 07:36
od Mik3cuk
Jiří Pávek píše:Já to na klapku ani na krokový motorek nevidím z toho důvod, proč by na to měla vliv venkovní teplota a proč to jde jen na tři válce, když klapka i motorek je jedna pro celý motor?To už bych to viděl na ucpané vstřiky nebo zkrátka něco, co je jen jedno ze čtyř věcí nefunkčí. Beru-li v potaz vše, co jsem vyměnil,tak snad už jen ty vstřiky nebo ventily nebo už nevím.
No prave mechanik argumentoval tim ze ten kuzel od teho motorku volnobehu je vybehany a muze propoustet vzduch v dobe kdy je vsazen do "protikusu".A nebo ten konus jezdi spatne a zadrhava se a vlivem teploty (jak se klapka zahreje - je napojena na chlad. okruh motoru) tak se tam neco roztahne a zaceli tu diru a je to OK.A nebo pokud pri zvysenych otackach proslapnu plyn tak se vse taky vrati do normalu cili je mozne ze tlakem v sani se ta pruzna poposune do spravne polohy.Ale vse muze byt jinak tohle jsou jen spekulace jelikoz uz vazne nevim cos tim.

Napsal: 29 črc 2008, 08:53
od Jiří Pávek
Mik3cuk píše:
Jiří Pávek píše:Já to na klapku ani na krokový motorek nevidím z toho důvod, proč by na to měla vliv venkovní teplota a proč to jde jen na tři válce, když klapka i motorek je jedna pro celý motor?To už bych to viděl na ucpané vstřiky nebo zkrátka něco, co je jen jedno ze čtyř věcí nefunkčí. Beru-li v potaz vše, co jsem vyměnil,tak snad už jen ty vstřiky nebo ventily nebo už nevím.
No prave mechanik argumentoval tim ze ten kuzel od teho motorku volnobehu je vybehany a muze propoustet vzduch v dobe kdy je vsazen do "protikusu".A nebo ten konus jezdi spatne a zadrhava se a vlivem teploty (jak se klapka zahreje - je napojena na chlad. okruh motoru) tak se tam neco roztahne a zaceli tu diru a je to OK.A nebo pokud pri zvysenych otackach proslapnu plyn tak se vse taky vrati do normalu cili je mozne ze tlakem v sani se ta pruzna poposune do spravne polohy.Ale vse muze byt jinak tohle jsou jen spekulace jelikoz uz vazne nevim cos tim.
Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. Na Elitu stojí cca 1800Kč. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

Napsal: 29 črc 2008, 08:55
od Jiří Pávek
Jiří Pávek píše:
Mik3cuk píše:
Jiří Pávek píše:Já to na klapku ani na krokový motorek nevidím z toho důvod, proč by na to měla vliv venkovní teplota a proč to jde jen na tři válce, když klapka i motorek je jedna pro celý motor?To už bych to viděl na ucpané vstřiky nebo zkrátka něco, co je jen jedno ze čtyř věcí nefunkčí. Beru-li v potaz vše, co jsem vyměnil,tak snad už jen ty vstřiky nebo ventily nebo už nevím.
No prave mechanik argumentoval tim ze ten kuzel od teho motorku volnobehu je vybehany a muze propoustet vzduch v dobe kdy je vsazen do "protikusu".A nebo ten konus jezdi spatne a zadrhava se a vlivem teploty (jak se klapka zahreje - je napojena na chlad. okruh motoru) tak se tam neco roztahne a zaceli tu diru a je to OK.A nebo pokud pri zvysenych otackach proslapnu plyn tak se vse taky vrati do normalu cili je mozne ze tlakem v sani se ta pruzna poposune do spravne polohy.Ale vse muze byt jinak tohle jsou jen spekulace jelikoz uz vazne nevim cos tim.
Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. Na Elitu stojí cca 1800Kč. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Jo už to vidím na tom obrázku, ten regulační ventil je na klapce. A jinak klapka stojí cca 10tis. Ale už má na sobě tenhle regulační ventil a nevím jestli i ten krokáč.Ale měnit jako celek blbost.

Napsal: 29 črc 2008, 09:08
od Mik3cuk
Jiří Pávek píše: Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. Na Elitu stojí cca 1800Kč. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
no tvuj odkaz nefunguje, ale myslim tohle http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100818
Volnobezny regulacni ventil
Obrázek

Napsal: 29 črc 2008, 10:40
od Fucik
Jiří Pávek píše:
Jiří Pávek píše:
Mik3cuk píše:No prave mechanik argumentoval tim ze ten kuzel od teho motorku volnobehu je vybehany a muze propoustet vzduch v dobe kdy je vsazen do "protikusu".A nebo ten konus jezdi spatne a zadrhava se a vlivem teploty (jak se klapka zahreje - je napojena na chlad. okruh motoru) tak se tam neco roztahne a zaceli tu diru a je to OK.A nebo pokud pri zvysenych otackach proslapnu plyn tak se vse taky vrati do normalu cili je mozne ze tlakem v sani se ta pruzna poposune do spravne polohy.Ale vse muze byt jinak tohle jsou jen spekulace jelikoz uz vazne nevim cos tim.
Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. Na Elitu stojí cca 1800Kč. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Jo už to vidím na tom obrázku, ten regulační ventil je na klapce. A jinak klapka stojí cca 10tis. Ale už má na sobě tenhle regulační ventil a nevím jestli i ten krokáč.Ale měnit jako celek blbost.
Pánové, nechci vám do toho moc kafrat (protože poradit s konkrétně diskutovaným problémem bohužel neumím), ale volnoběžný regulační ventil = krokáč (krokový motorek volnoběhu) - víceméně reguluje volnoběžné otáčky, jak plyne z názvu, umístěný je při pohledu zepředu vozidla na zadní straně tělesa škrt.klapky a je nejvíce vlevo!! Snímač polohy škrtící klapky je také namontován zezadu na tělese škrtící klapky spíše uprostřed (do jeho středu zasahuje křídelka škrt.klapky) a je to vpodstatě potenciometr, který ŘJ sděluje polohu (otevření) vlastní škrtící klapky...

Napsal: 29 črc 2008, 11:29
od Mik3cuk
Fucik píše:Pánové, nechci vám do toho moc kafrat (protože poradit s konkrétně diskutovaným problémem bohužel neumím), ale volnoběžný regulační ventil = krokáč (krokový motorek volnoběhu) - víceméně reguluje volnoběžné otáčky, jak plyne z názvu, umístěný je při pohledu zepředu vozidla na zadní straně tělesa škrt.klapky a je nejvíce vlevo!! Snímač polohy škrtící klapky je také namontován zezadu na tělese škrtící klapky spíše uprostřed (do jeho středu zasahuje křídelka škrt.klapky) a je to vpodstatě potenciometr, který ŘJ sděluje polohu (otevření) vlastní škrtící klapky...
a co tim chtel basnik rict ? to vsak vime obrazky jsou jasne.

Napsal: 29 črc 2008, 12:02
od Fucik
Mik3cuk píše:
Fucik píše:Pánové, nechci vám do toho moc kafrat (protože poradit s konkrétně diskutovaným problémem bohužel neumím), ale volnoběžný regulační ventil = krokáč (krokový motorek volnoběhu) - víceméně reguluje volnoběžné otáčky, jak plyne z názvu, umístěný je při pohledu zepředu vozidla na zadní straně tělesa škrt.klapky a je nejvíce vlevo!! Snímač polohy škrtící klapky je také namontován zezadu na tělese škrtící klapky spíše uprostřed (do jeho středu zasahuje křídelka škrt.klapky) a je to vpodstatě potenciometr, který ŘJ sděluje polohu (otevření) vlastní škrtící klapky...
a co tim chtel basnik rict ? to vsak vime obrazky jsou jasne.
Jen to, že když si přečteš vaše vzájemné povídání, zjistíš, že někteří pojmenovávají jednu věc dvěma různými názvy, tak jen aby bylo jasno!! Ve svém posledním příspěvku totiž kolega Jiří Pávek hovoří o tom, že na novém tělese klapky je regulační a ventil a že neví jestli i krokáč - z toho mi vcelku jasně plyne, že to, co je vlastně jeden díl, považuje za dva (a obrázek to moc nevyřešil - vlastně je tu jen jeden - tvůj volnoběžný regulační ventil Siemens VDO). Ale možná, že to každý může chápat třeba jinak... A ještě jeden důvod, proč jsem to tady napsal : v některém z předchozích příspěvků Jiří Pávek napsal : ...Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. ... - což hovoří za vše! Takže jsem jen upozornil na nesrovnalost v názvosloví

Napsal: 29 črc 2008, 12:56
od Jiří Pávek
Fucik píše:
Mik3cuk píše:
Fucik píše:Pánové, nechci vám do toho moc kafrat (protože poradit s konkrétně diskutovaným problémem bohužel neumím), ale volnoběžný regulační ventil = krokáč (krokový motorek volnoběhu) - víceméně reguluje volnoběžné otáčky, jak plyne z názvu, umístěný je při pohledu zepředu vozidla na zadní straně tělesa škrt.klapky a je nejvíce vlevo!! Snímač polohy škrtící klapky je také namontován zezadu na tělese škrtící klapky spíše uprostřed (do jeho středu zasahuje křídelka škrt.klapky) a je to vpodstatě potenciometr, který ŘJ sděluje polohu (otevření) vlastní škrtící klapky...
a co tim chtel basnik rict ? to vsak vime obrazky jsou jasne.
Jen to, že když si přečteš vaše vzájemné povídání, zjistíš, že někteří pojmenovávají jednu věc dvěma různými názvy, tak jen aby bylo jasno!! Ve svém posledním příspěvku totiž kolega Jiří Pávek hovoří o tom, že na novém tělese klapky je regulační a ventil a že neví jestli i krokáč - z toho mi vcelku jasně plyne, že to, co je vlastně jeden díl, považuje za dva (a obrázek to moc nevyřešil - vlastně je tu jen jeden - tvůj volnoběžný regulační ventil Siemens VDO). Ale možná, že to každý může chápat třeba jinak... A ještě jeden důvod, proč jsem to tady napsal : v některém z předchozích příspěvků Jiří Pávek napsal : ...Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. ... - což hovoří za vše! Takže jsem jen upozornil na nesrovnalost v názvosloví
Pro Fucika: Díky za vysvětlení. Teď již všichni budeme vědět o čem se máme bavit. O dvou rozdílných věcech na jedné klapce. Jen jsem kdysi psal, že si to někdy lidé zaměňují. Že oním krokáčem nazývají právě ten snímač polohy klapky, který má v sobě taky motorek (u Astry teď nevím, ale u Alfy je určitě). Ale nechme, jak zde již zaznělo, onoho kafrání a dejme radši hlavy dohromady, aby jsme problému přišli na kloub. Jsou zde minimálně tři lidé se stejným případem závady na stejné motorizaci. Má někdo nějaký nápad? Co jsem všechno vyměnil jsem již psal, takže to můžeme pro ty, co tyto díly ještě neměnili, vyloučit.
Tedy: svíčky (Bosch),zapalovací lišta (originál),filtry,lambda sonda(Bosch). Vyčištění škrtící klapky,EGR ventilu. Diagnostika: čtení chybovky bez závad a test jednotlivých akčních členů včetně onoho potenciometru škrtící klapky taky o.k. Takže mně zbývá regulační ventil volnoběhu viz obr. výše. Pak možná a to chci ještě zkusit, snímač teploty nasávaného vzduchu (vyndáním a schlazením v lednici nebo mražáku :-)))). Protože mi hlava furt nebere ten jediný vliv pro tuto závadu a to je venkovní teplota. A pak možná ty vstřiky resp. vstřikovací lišta.

Napsal: 29 črc 2008, 13:20
od m1lan
Niekto mi hovoril ze vaha vzduchu.... moze to s tym mat nieco spolocne ??

Napsal: 29 črc 2008, 14:28
od Mik3cuk
Fucik píše:Jen to, že když si přečteš vaše vzájemné povídání, zjistíš, že někteří pojmenovávají jednu věc dvěma různými názvy, tak jen aby bylo jasno!! Ve svém posledním příspěvku totiž kolega Jiří Pávek hovoří o tom, že na novém tělese klapky je regulační a ventil a že neví jestli i krokáč - z toho mi vcelku jasně plyne, že to, co je vlastně jeden díl, považuje za dva (a obrázek to moc nevyřešil - vlastně je tu jen jeden - tvůj volnoběžný regulační ventil Siemens VDO). Ale možná, že to každý může chápat třeba jinak... A ještě jeden důvod, proč jsem to tady napsal : v některém z předchozích příspěvků Jiří Pávek napsal : ...Nastiň mi více co myslíš tím motorkem volnoběhu. Co vím, tak je tam na klapce tzv. krokový motorek nebo-li snímač polohy škrtící klapky a pak je taky někde a ještě jsem nekoukal kde regulační ventil volnoběžných otáček, který má na sobě kužel. ... - což hovoří za vše! Takže jsem jen upozornil na nesrovnalost v názvosloví
on napsal ze je tam snimac polohy skrtici klapky a na volnobezny ventil s kuzemem se jeste nedival... nasledoval muj prispevek s obrazkem (mezitim si ty napsal otom ze meleme okoze a o voze).OK kaslem nato.
Jiří Pávek píše: Pro Fucika: Díky za vysvětlení. Teď již všichni budeme vědět o čem se máme bavit. O dvou rozdílných věcech na jedné klapce. Jen jsem kdysi psal, že si to někdy lidé zaměňují. Že oním krokáčem nazývají právě ten snímač polohy klapky, který má v sobě taky motorek (u Astry teď nevím, ale u Alfy je určitě). Ale nechme, jak zde již zaznělo, onoho kafrání a dejme radši hlavy dohromady, aby jsme problému přišli na kloub. Jsou zde minimálně tři lidé se stejným případem závady na stejné motorizaci. Má někdo nějaký nápad? Co jsem všechno vyměnil jsem již psal, takže to můžeme pro ty, co tyto díly ještě neměnili, vyloučit.
Tedy: svíčky (Bosch),zapalovací lišta (originál),filtry,lambda sonda(Bosch). Vyčištění škrtící klapky,EGR ventilu. Diagnostika: čtení chybovky bez závad a test jednotlivých akčních členů včetně onoho potenciometru škrtící klapky taky o.k. Takže mně zbývá regulační ventil volnoběhu viz obr. výše. Pak možná a to chci ještě zkusit, snímač teploty nasávaného vzduchu (vyndáním a schlazením v lednici nebo mražáku :-)))). Protože mi hlava furt nebere ten jediný vliv pro tuto závadu a to je venkovní teplota. A pak možná ty vstřiky resp. vstřikovací lišta.
Spravne prece nas je strasne moc co maji presne tuhle motorizaci a rocniky 99 -00.Tak prece me nerikejte ze nema nekdo znameho nebo neni dokonce mechanikem v oplu co se stim to nesetkal resp. se me zda, ze se toho na foru objevilo strasne moc nato, aby to byla zavada vyjmecneho charakteru - spis jestli to neni vyrobni vada ktera se prave objevuje po tech 8-9 letech.
Moje vymeny: ARG ventyl, svicky,jiny map senzor, 3 x vycistena klapka stylem vse ven a totalne prolita v technicaku,pretesneni klapky, kontrola a pretesneni vsech hadicek ktere vedou do klapky.A jeste stelovani lanka plynu - to sem si myslel ze pomohlo ale to me pomohlo jen co se tyce plynulosti pri jemnem seslapnuti (lanko bylo trosku vybehane - zabiral plyn o trochu pozdeji nez se nannej stouplo)

Kontrola prostrikem kolem klapky a sani jestli nedochazi k nasavani falesneho vzduchu = negativni.

Napsal: 29 črc 2008, 14:47
od m1lan
Nechce sa mi verit ze ste toho tolko vymenili a stale nic...... :(