Termostat

Odpovědět
APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 13 lis 2008, 07:53

Termostat se začíná otevírat pří +92 st ( zážehový motor 2,2l +82 st). Plně otevřen je při +107 st.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Reklama
 

Uživatelský avatar
wizyy
Příspěvky: 198
Registrován: 17 bře 2008, 09:29
Bydliště: Havlickuv Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wizyy » 13 lis 2008, 08:01

Ok, tak to je dobre...docela jsem koukal, kdyz jsem vcera stal na svetlech a kouknu na budik a vidim jak pomalu leze teplota dolu...Diky

Uživatelský avatar
tenor
Příspěvky: 415
Registrován: 14 lis 2008, 08:26
Bydliště: Trenčín

Termostat Zafira 2,0DTI16V

Příspěvek od tenor » 18 lis 2008, 16:20

...tak panové! Dnes so absolvoval vymenu termostatu na svojej Zafire.Výmena v neautoriz.servise i s prácou/menil sa jedine cely aj s kolenom/- 2.500Skk....je to trochu dost,ale ta parada pri nahreve motora a rychlom kurení je na nezaplatenie :lol: :lol: :lol: .....hlavne ked nam teraz začina mrznuť :D :D :D

Uživatelský avatar
Ďuri
Příspěvky: 116
Registrován: 25 úno 2007, 20:09

Příspěvek od Ďuri » 23 lis 2008, 16:42

Ahoj ahoj... Neviem kam pridať svoj dotaz, tak to čapnem sem... Počul som taký fám, že vraj TDI motory majú elektrický ohrev motora - nejaké žhaviče ktoré ohrievajú vodu v motori dokial motor nemá prevádzkovú teplotu. Má niečo také aj ASTRA? Alebo je to nezmysel? - aj keď túto info mám z pomerne dvôverihodného zdroja.
- čital som tu o ohreve hadice za termostatom - mne sa hreje ale nemôže to byť len prestupom tepla?, lebo chladič v mieste vstupu hadice je studený? Motor 2.0Di sa mi zohreje po cca 10-15 km... točím ho do cca 2000ot/min.
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 24 lis 2008, 08:31

wizyy píše:Ahoj, dneska jsem si bohuzel taky vsimnul, ze se mi teplota drzi na 85 (kdyz mam vypli topeni), ale jakmilo topeni zapnu a jedu na rychlost tak zacne klesat. Tak co, je to termostat nebo ne? Dik za radu
U mňa je to podobné, akurát že kým mám zapnuté kúrenie (čo mám ráno cestou do práce stále-20km) sa ručička neodlepí vôbec. Keď ho vypnem teplota sa zdvihne na normál (cca85°C), ale keď zapnem kúrenie zase letí až na nulu. Do práce jazdím po dialnici. Ručička sa zdvihne aj zo zapnutým kúrením len pri posúvaní v mestskej zápche. Vnútro termostatu som menil minulú zimu. Myslíte že aj takto je to ešte normálne?

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 24 lis 2008, 08:40

Neviem...ale normalne to neni...Ja som menil termostat komplet aj s tou vlozkou..stal ma 1800sk a kurit mozem kolko chcem, a teplota sa drzi ked robim co chcem od 88 do 92 stupnov stale...a to mozem mat zapate kurenie od zaciatku jazdy na plne...kuri to asi po dvoch kilometroch.Ked si menil iba samotnu vlozku, tak moze to byt aj tym, ze to sedlo na tej prirube kam ta vlozka dosada je uz vydrate...to bol moj pripad - cize samotna vlozka by mi nepomohla.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 24 lis 2008, 08:46

Ked som sa na to pytal v opli povedali, ze je to pri motore 2.0DTi bezny jav, ale stale sa mi nezda aby som nemal teplotu odlepenu po prejazdenych 30 km a ked sa aj zohreje za chvilu spadne dole. Minulu zimu som menil len vlozku, ale to vraj neponmoze, teraz vymenim cely termostat, tak uvidim....inak aku mate spotrebu. Ja sa uz splham na 7.5 litra nafty, co je hodne. Jazdim sice kratke trasy ale aj tak...

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 24 lis 2008, 08:49

No sak stak studenym motorom sa ti ani necudujem...sak pozri aku mam spotrebu ja v mojom podpise....6,2 a to mam benzin......A nejazdim jak dedulo....:D
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
wizyy
Příspěvky: 198
Registrován: 17 bře 2008, 09:29
Bydliště: Havlickuv Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wizyy » 24 lis 2008, 09:02

Chavron píše:Ked som sa na to pytal v opli povedali, ze je to pri motore 2.0DTi bezny jav, ale stale sa mi nezda aby som nemal teplotu odlepenu po prejazdenych 30 km a ked sa aj zohreje za chvilu spadne dole. Minulu zimu som menil len vlozku, ale to vraj neponmoze, teraz vymenim cely termostat, tak uvidim....inak aku mate spotrebu. Ja sa uz splham na 7.5 litra nafty, co je hodne. Jazdim sice kratke trasy ale aj tak...
Tak to u me takhle neni, kdyz jedu, tak i s topenim mam teplotu tak do 10km, teplo fouka asi po 2...ale jakmile stojim nebo jedu bez plynu, tak teplota zacne pomalicku klesat.

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 24 lis 2008, 09:05

sak si vymontujte tie termostaty, pozrite na tu prirubu ci neni zodrata..videt to volnym okom....a termostatovu vlozku vyskusajte vo vriacej vode...navod na to je v knihe AKO NA TO......ja som to spravil presne tak.....
Vlozku v starom termostate som mal dobru....len tak priruba sa proste obcas zodere....a ked nie..tak sa prisekne vlozka...a potom to je stale pootvorene...
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 24 lis 2008, 10:10

Ja som tú prírubu mal trošku otlačenú už minulý rok keď som menil len tú vložku, ale stačilo to. Zohriala sa rýchlo a kúrila super.
Tento rok už asi príde narad celé teleso... :(

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 24 lis 2008, 10:23

No ved prave...ked je ta priruba co len trocha zodrata, tak to teleso tej vlozky poriadne nedosadne a potom tada stale preteka voda...aj ked trocha, to staci na to aby kolovala voda a chladila sa....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat Zafira 2,0DTI16V

Příspěvek od Mike.S » 07 led 2009, 21:10

tenor píše:...tak panové! Dnes so absolvoval vymenu termostatu na svojej Zafire.Výmena v neautoriz.servise i s prácou/menil sa jedine cely aj s kolenom/- 2.500Skk....je to trochu dost,ale ta parada pri nahreve motora a rychlom kurení je na nezaplatenie :lol: :lol: :lol: .....hlavne ked nam teraz začina mrznuť :D :D :D
dá se na Zafiře (1.8 16V, Z18XE) vyměnit jenom termostat nebo se to musí vyměnit celé vč. toho potrubí?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Termostat

Příspěvek od Trdlo » 07 led 2009, 21:20

Dá, ale doporučuju měnit celý. :wink:
END

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Termostat

Příspěvek od mexxo » 08 led 2009, 08:15

Tiež doporučujem meniť celý. Vymenil som len vložku a necelý rok nato som musel meniť celé teleso... :roll:

Odpovědět