X16XEL obrovska spotreba - co s tim?
ja mam tu sondu ve stejnem stavu jako ty, spotrebu po meste sice max do 8l spis 7,5l jednotka taky nehlasi zadnou zavadu, da se na techu zjistit opravdova funkcnost ty lambdy?
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Reklama
Co jsem cet, tak lambda muze skapat tak, ze obcas neco ukazuje, nebo ukazuje "slabe" a jednotka to nepozna, jen se hazi do na zaklade nepravdivejch udaji do rezimu "open loop" kdy ignoruje nektery cidla a jede v obohacenym rezimu.
Takze koukat, jak casto prechazi z closed do open, popripade jestli tam nejak delsi dobu nepretrvava, to by znamenalo, ze to napeti z ni nepulsuje a pak RJ obohacuje smes se vsema negativama. Protoze jinak si to spotrebu nedovedu vysvetlit.
Ale jak prijde osciloskop, hned to promerim.
Takze koukat, jak casto prechazi z closed do open, popripade jestli tam nejak delsi dobu nepretrvava, to by znamenalo, ze to napeti z ni nepulsuje a pak RJ obohacuje smes se vsema negativama. Protoze jinak si to spotrebu nedovedu vysvetlit.
Ale jak prijde osciloskop, hned to promerim.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Taky jsem netusil, ze pujde lambda hodne rychle kukat (rika se tomu kontaminace), kdyz spalim neco spatnyho, extra nebezpecnej je prej silikon (WD-40 treba), pak olej (a ze to ty nase motory z NDR umej paradne), takze moje lambda, ktera na 1000% je puvodni, tak ta uz ma nejlepsi leta za sebou.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Tak jsem pri ceste z prace nahodil NTB vedle sebe a koukal, co dela lambda. Rek bych ze to pulsovani je skoro ukazkovy, od 0.1 do 0.8V celkem pravidelne, ale je to furt CLOSED a AFR 14,6, vic to neukaze a min je tam jen zridka. Taky to na volnobeh ukazuje vetsinou"rich" nicmene pri jizde to kmita rich-lean. Takze podle tohodle nepoznam asi nic.
99' Astra Caravan 1.6 16V
provetrat az do omezovace aspon na prvni 3 rychlosti, a klidne i na neutral potom, dela to docela zazraky a dost lidi se toho boji ale neni ceho, kdyz mi kvuli EGR zacalo auto jet na 3 valce a trepalo se jak koza a blikala kontrolka a vsechno kolabovalo, tak co tomu pomohlo? (teda jeste pred tim nez sem pak koupil cely egr ) udelal sem si tak 15km trasu a stridave sem tam jel 1 - 6000, 2 - 6500, 3 - 6500, zastavit, a znova, no a auto bylo jak novyspermin píše:ono to chce párkrát pořádně provětrat na 6000 OT, ale v koloně to jaksi nejde. Astra táhne od cca 3000 OT.
kor pokud mas 1.6 16V tak bych s tim poradnym vytocenim vubec nevahal
Opel Astra G 5dv Hatchback 1,6 16V ,Z16XE, 74kw , r.v. 2001
Možná si zaťukáte na čelo, ale nedá mi to, abych se nepodělil o svou úvahu. Předem se omlouvám, že píšu odhady a domněnky, ale fakt se mi nechce počítat, už teď makám přesčas a bolí mě palice.
Předpokládám, že auto, resp. tachometr, má nastaveno jak počítat ujetou vzdálenost. Zřejmě 1 km = 10000cm = X otočení kola, jehož obvod je Y cm, kdy Y má někde uloženo. Takže příklad: obvod kola Y je 1m, takže po 1000 otočeních kola připíše do ujetých 1km.
Stále se mi nechce počítat, takže další nepotvrzená domněnka - větší kolo (disk) s gumou s nižším profilem může mít stejný obvod jako menší kolo s gumou s vyšším profilem. Předpokládejme, že ve velkém techničáku jsou veškeré kombinace kol a gum shodné co se obvodu týče.
Já mám ve velkém techničáku 195/55/R15, ale obuto mám 195/65/R15 => větší obvod => za jedno otočení kola větší vzdálenost.
Berme, že auto má nastaveno počítání pro 195/55/R15.
Kdyby obvod 195/55/R15 byl přesně 1m, tak jsem po 1000 otočeních kola ujel přesně 1km.
Berme, že rozdíl obvodů 195/55/R15 a 195/65/R15 je přesně 10cm, takže s 195/65/R15 jsem podle tacháče, který počítá podle 195/55/R15, ujel přesně 1km, ale ve skutečnosti (díky většímu obvodu) jsem ujel o 1000 x 10cm = 100m více.
Po 1000km podle tacháče je to pak rozdíl 100km.
Pokud mi tedy na nádrž vychází podle tacha 400km, ve skutečnosti jsem ujel třeba 440km. Což teda není zas takový rozdíl, ale pokud je základní premisa že auto, resp. tachometr, má počítání ujeté vzdálenosti tak, jak jsem popsal nahoře, správná, tak tam prostě nějaký rozdíl je a stačí to jen dopočítat.
Nyní otázky na nepřepracované a početně schopné:
1) jak kára počítá ujetou vzdálenost ? tj. jestli je vůbec základní premisa správná nebo jsem kompletně mimoo mísu
2) to bude zřejmě ten kód, co ukazuje displej u budíků při vyblikávání kódů (které jsem samozřejmě nikdy nedělal) nebo při mazání hlášky InSp (kdo si to má pamatovat, kde jsem to četl)
3) kód se dá změnit jen přes diagnostiku ???
A tím jsem se totálně vyčerpal, zamykám kancl a jdu spát..
Předpokládám, že auto, resp. tachometr, má nastaveno jak počítat ujetou vzdálenost. Zřejmě 1 km = 10000cm = X otočení kola, jehož obvod je Y cm, kdy Y má někde uloženo. Takže příklad: obvod kola Y je 1m, takže po 1000 otočeních kola připíše do ujetých 1km.
Stále se mi nechce počítat, takže další nepotvrzená domněnka - větší kolo (disk) s gumou s nižším profilem může mít stejný obvod jako menší kolo s gumou s vyšším profilem. Předpokládejme, že ve velkém techničáku jsou veškeré kombinace kol a gum shodné co se obvodu týče.
Já mám ve velkém techničáku 195/55/R15, ale obuto mám 195/65/R15 => větší obvod => za jedno otočení kola větší vzdálenost.
Berme, že auto má nastaveno počítání pro 195/55/R15.
Kdyby obvod 195/55/R15 byl přesně 1m, tak jsem po 1000 otočeních kola ujel přesně 1km.
Berme, že rozdíl obvodů 195/55/R15 a 195/65/R15 je přesně 10cm, takže s 195/65/R15 jsem podle tacháče, který počítá podle 195/55/R15, ujel přesně 1km, ale ve skutečnosti (díky většímu obvodu) jsem ujel o 1000 x 10cm = 100m více.
Po 1000km podle tacháče je to pak rozdíl 100km.
Pokud mi tedy na nádrž vychází podle tacha 400km, ve skutečnosti jsem ujel třeba 440km. Což teda není zas takový rozdíl, ale pokud je základní premisa že auto, resp. tachometr, má počítání ujeté vzdálenosti tak, jak jsem popsal nahoře, správná, tak tam prostě nějaký rozdíl je a stačí to jen dopočítat.
Nyní otázky na nepřepracované a početně schopné:
1) jak kára počítá ujetou vzdálenost ? tj. jestli je vůbec základní premisa správná nebo jsem kompletně mimoo mísu
2) to bude zřejmě ten kód, co ukazuje displej u budíků při vyblikávání kódů (které jsem samozřejmě nikdy nedělal) nebo při mazání hlášky InSp (kdo si to má pamatovat, kde jsem to četl)
3) kód se dá změnit jen přes diagnostiku ???
A tím jsem se totálně vyčerpal, zamykám kancl a jdu spát..