vojtavojta píše:Protoze vyrobcem motoru Z16XEP,je doporuceny olej 5W30 az 5W40 a ne polosyntetika.jerry mouse píše:Načo do takého to motoru stale všetci jebete len a len syntetiku, ja tam nalievam 15w40 a vobec mi to nečmudi. Ked to kalim po dialnici tak aj liter na tisicku, ale v mestkom a primestkom pokľudnom režime tak asi 1l na 1500km. Syntetiku by som lial do inych mrdiek viac na to stvorenych a nie do klasickych oplov. Tiež uvažujem o pretesneni hlavy spolu z guferami a všetkými vecičkami okolo toho, ale najsamprv musím dokončit zafku! Stav km na X16XEL je 202tkm.
Tak ještě jednou DOPORUČENÍ neznamená MUSÍ, Z16XEP a i jiné motory v běžným provozu jsou dělaná na oleje až 15W-40.
5W-30 jsou s názvem třeba lehkoběžné (řidké) někdy u Z16XE - P, kde to papká dochází k špatnému olejovému filmu během mazání a časem se tozhoršuje i kde to nepapká, že papkat bude. Tak se po určitém počtu km přechází na vyšší 10W-40.
A řeči 5W-30 longlife to je to samé jen aby se lid upokojil. Raději si dám 10W-40 a každých 8 - 10 tis km to vyměním a mám klid + fitr origo 115 Kč.
ANO od roku 2003 se doporučuje 5W-30, ale opelnicové motory to nezvládaj a dostávaj větší hlad po oleji
To je zdroj z publikací o olejích, kde je vše popsáno jak to funguje v moderních vozech.
Každý si dá do auto co mu vyhovuje, ale když da 10W-40 nic nepokazí, ale musí dát správnou specifikaci A3/B3