Kouří, smrdí - po opravě

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 20 kvě 2013, 10:57

vojtavojta píše:
jerry mouse píše:Načo do takého to motoru stale všetci jebete len a len syntetiku, ja tam nalievam 15w40 a vobec mi to nečmudi. Ked to kalim po dialnici tak aj liter na tisicku, ale v mestkom a primestkom pokľudnom režime tak asi 1l na 1500km. Syntetiku by som lial do inych mrdiek viac na to stvorenych a nie do klasickych oplov. Tiež uvažujem o pretesneni hlavy spolu z guferami a všetkými vecičkami okolo toho, ale najsamprv musím dokončit zafku! Stav km na X16XEL je 202tkm.
Protoze vyrobcem motoru Z16XEP,je doporuceny olej 5W30 az 5W40 a ne polosyntetika.

Tak ještě jednou DOPORUČENÍ neznamená MUSÍ, Z16XEP a i jiné motory v běžným provozu jsou dělaná na oleje až 15W-40.
5W-30 jsou s názvem třeba lehkoběžné (řidké) někdy u Z16XE - P, kde to papká dochází k špatnému olejovému filmu během mazání a časem se tozhoršuje i kde to nepapká, že papkat bude. Tak se po určitém počtu km přechází na vyšší 10W-40.

A řeči 5W-30 longlife to je to samé jen aby se lid upokojil. Raději si dám 10W-40 a každých 8 - 10 tis km to vyměním a mám klid + fitr origo 115 Kč.

ANO od roku 2003 se doporučuje 5W-30, ale opelnicové motory to nezvládaj a dostávaj větší hlad po oleji :mrgreen:

To je zdroj z publikací o olejích, kde je vše popsáno jak to funguje v moderních vozech.


Každý si dá do auto co mu vyhovuje, ale když da 10W-40 nic nepokazí, ale musí dát správnou specifikaci A3/B3
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Reklama
 

Mirdas
Příspěvky: 1333
Registrován: 28 lis 2011, 21:06
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Mirdas » 20 kvě 2013, 12:13

ja při další výměně přecházím na 15W40 8)
Born From Jets

Uživatelský avatar
wufan
Příspěvky: 86
Registrován: 21 led 2013, 11:57
Bydliště: Nové Zámky, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od wufan » 20 kvě 2013, 14:04

na začiatku februára som menil kompletne na 10W-40 pri 128tis. km, teraz mám 131 a pol, som zvedavý koľko chýba, ale mám pocit, že veľa toho nevypil. 8)
OPEL Astra G 1.6 16V Sport, hatchback, 3d, 02´, 74kW, benzin Z16XE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=26133

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Joska » 20 kvě 2013, 22:13

já si myslím, že s tím olejem moc naděláte, jak máte vůle, tak vám bude olej papkat každej motor.

A nejhorší olej pro vaše auto je ŽÁDNÝ OLEJ!!
Howk Kroupe, držím palce.
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od csala » 21 kvě 2013, 08:10

V prvom rade je vždy potrebné dodržať výkonnostnú triedu oleja, ktorú doporučuje výrobca motora.
Zvolenie viskozity používaného oleja ponecháva výrobca motora na užívateľovi a to v dosť širokom rozsahu.
Užívateľ sa má rozhodnúť, či bude užívať svoje auto v zime, či v lete, v Afrike, či na Sibíri, či na bežnú jazdu, alebo na šport,...
Olej s viskozitou 5W/40, 10W/40 a 15W/40 majú pri pracovnej teplote motora predsa veľmi podobnú viskozitu, však o tom hovorí to číslo 40.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 21 kvě 2013, 12:29

Výkonostní třída je samozřejmá, ale naše astrulky 1,6 16v jsou klasický standard :mrgreen: .
Naše klimatické podmínky je dostačující 10W-40.
A pak dle extrému Sahara, Sibiř :lol: upravuji první nebo druhé číslo.

A zatím astruka nemá 9 tis otáče v benzínu :mrgreen: jen 6,5 tis :mrgreen:

Motory s turbem jsou jiná kapitola :idea:
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Uživatelský avatar
wufan
Příspěvky: 86
Registrován: 21 led 2013, 11:57
Bydliště: Nové Zámky, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od wufan » 22 kvě 2013, 16:51

Ja som sa vcera zastavil v Opli v Dunajskej Strede, kde mi podla mojho VIN v ich TISe vyhodilo, ze by som tam mal davat 5w-30, neveriacky som krutil ocami asi takto: :roll:
ja tam mam pohodlne 10w-40.
OPEL Astra G 1.6 16V Sport, hatchback, 3d, 02´, 74kW, benzin Z16XE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=26133

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 23 kvě 2013, 12:35

wufan píše:Ja som sa vcera zastavil v Opli v Dunajskej Strede, kde mi podla mojho VIN v ich TISe vyhodilo, ze by som tam mal davat 5w-30, neveriacky som krutil ocami asi takto: :roll:
ja tam mam pohodlne 10w-40.

To tady řešíme, že tam patří 5W-30 do Z motoru, ale moturek to nazvláda a je jako otesánek a žero po litrech :lol: , ale stačí tam bohatě 10W-40

Že bys to vyměni ZA 5w-30 a byl sponzor a na Karu si nalepil folow me jezdím na CASTROL
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od csala » 24 kvě 2013, 09:45

Chlapi, ešte raz, nepreháňajte to s tou dôležitosťou viskozity motorového oleja.
Viskozita oleja o jeho kvalite nič nehovorí.
Ak som mal v motore olej s viskozitou 10W/40, tak v mraze -20°C mazanie nabehlo na plný tlak 5 barov za 3 sekundy, ak tam bol olej 15W/40 tak za 5 sekúnd. To je jediný rozdiel.
Spotreba paliva zhodná.

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 24 kvě 2013, 10:08

Jojo ale magické číslo 5W-30 na oleji pro moderní motory a pro menší opotřebení a i třeba s nano technologii je víc lákavé než klasika 10W-40.
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Vectra11
Příspěvky: 286
Registrován: 21 bře 2013, 20:43
Bydliště: Ostrava

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Vectra11 » 24 kvě 2013, 18:02

Ak som mal v motore olej s viskozitou 10W/40, tak v mraze -20°C mazanie nabehlo na plný tlak 5 barov za 3 sekundy, ak tam bol olej 15W/40 tak za 5 sekúnd. To je jediný rozdiel.
Jako se píše v odkazu který jsi vložil. Jde o promazání celého motoru,hlavně zdvihátek,vačky. Do našich vozů bych 15W-40 nedal ani náhodou. V mrazech by ten motor brečel..... :?

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - po opravě

Příspěvek od kroup » 24 čer 2013, 13:52

Tak Astra byla na léčení u Dennyho. Vyměněny pístní kroužky a výfukové ventily, gufera ventilů a vystružena vodítka ventilů (plus věci kolem co je při tom potřeba vyměnit, snad jsem vystihnul to nejdůležitější). Aktuálně mám od servisu najeto 1000km, takže jak to zatím dopadlo:
  • Spotřeba oleje značně klesla, za těch prvních 1000km si vzala 4dcl oleje
  • Olej je pořád dost čistý (dřív byl za dva týdny černý)
  • Motor jede o poznání líp (i manželka si toho všimla). Na začátku měl takový syrovější, kovovější zvuk, teď už ne (nebo jsem si na to zvyknul)
  • Při běžné jízdě kouří jen minimálně nebo vůbec, občas si všimnu kouře na rozjezdu z křižovatky apod., s jednou velkou výjimkou:
  • Kouří při jízdě z kopce a brždění motorem
Už před opravou to byla ta nejhorší situace, pokud šlo o kouření. Brzdit z kopce motorem a pak přidat plyn, to se vyvalilo hodně kouře. Teď nejenom že po přidání plynu strašně zakouří (i víc než dřív), navíc i samovolně pokuřuje už při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a bez plynu.
Ty kroužky si snad časem ještě sednou a zlepší se to, zatím je to po prvním tisíci. Napíšu sem po dalším tisíci jak se to vyvíjí.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - po opravě

Příspěvek od Jirka D. » 25 čer 2013, 08:17

Ty kráso to je masakr, motor má asi najeto více než si myslíš. Takto nevivádělo ani jedno moje auto a to měli najeto 300 - 400 tis většinou firemní. :mrgreen:

Držím ti palce aby sis ji ještě užil, ted s tím musíš jezdit opatrně, tedy už jsi jel 1000 km, to už by si mělo sednout a pak dračí jízdu na vypálení červa :mrgreen:

Ten kouř to je masakr a i spotřeba oleje, že stále trvá.
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouří, smrdí - po opravě

Příspěvek od denny » 25 čer 2013, 08:27

No,původní kroužky měl tak zapečené v pístech,že jsme je museli vytloukat z drážek ven,prostě masakr.
A spotřeba nikdy nebude 0.Nový motor má povoleno 0,075 na 100km.

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - po opravě

Příspěvek od Jirka D. » 25 čer 2013, 08:34

denny píše:No,původní kroužky měl tak zapečené v pístech,že jsme je museli vytloukat z drážek ven,prostě masakr.
A spotřeba nikdy nebude 0.Nový motor má povoleno 0,075 na 100km.
Tomu rozumím že už ta spotřeba nebude 0 a motor už má neco za sebou, to by se musel udělat výbrus
atd.
Jen ten kouř i na volnoběh mi zarazil :mrgreen:
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Odpovědět