po vycist.klapky nedrzi volnobech
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
Koukni se na podtlakové hadice. Tim ze si to sundaval a manipuloval s tim, mohlo se stat ze nekde napraskla, zkus nastartovat a hýbat hadicema kolem klapky a třeba uslyšíš nějaké zasyčení. Mě se to stalo teď nedávno.
Taky jsem čistil a druhej den mi to začlo nějak blbnout, a našel jsem prasklou hadičku.
M.
Taky jsem čistil a druhej den mi to začlo nějak blbnout, a našel jsem prasklou hadičku.
M.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...
- Reklama
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
hadice z prava z leva mam vymeneny .......co dal????
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
je nejaky zakladni nastaveni klapky????
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
jaka diagnostika tohle umi nevite????
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
Tohle vypadá na hodně dlouhé vlákno...
Nevím, co zamýšlíš s diagnostikou - i kdybys měl pootevřenou klapku, tak to přece nebude mít vliv na nefunkční posilovač brzdy - chybí ti potřebný podtlak v sacím potrubí. Zkus to znovu sundat, zkontroluj neporušená těsnění, správně zapojené a průchozí hadice, naslouchej zvuku motoru, že si někde nepřisává falešný vzduch.
Je pravda, že se zde důrazně varovalo před násilným otvíráním klapky rukou u "Zetkových" motorů. Ale to musíš vědět ty, jestli jsi s vlastní klakou něco dělal nebo jen opatrně očistil.
Nevím, co zamýšlíš s diagnostikou - i kdybys měl pootevřenou klapku, tak to přece nebude mít vliv na nefunkční posilovač brzdy - chybí ti potřebný podtlak v sacím potrubí. Zkus to znovu sundat, zkontroluj neporušená těsnění, správně zapojené a průchozí hadice, naslouchej zvuku motoru, že si někde nepřisává falešný vzduch.
Je pravda, že se zde důrazně varovalo před násilným otvíráním klapky rukou u "Zetkových" motorů. Ale to musíš vědět ty, jestli jsi s vlastní klakou něco dělal nebo jen opatrně očistil.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
Ahoj.
Náhodou nemáš vycvaknutou tu hadici jak je ze sání motoru k posilovači brzd (je tam takový bajonet)? Jinak zkus vzít sprej na čištění brzd a nastartovaný motor zkusmo u klapky a u těch hadic stříkni. Jest-li si to samo zvedne otáčky, tak to tam kam stříkneš přisává falešný vzduch.
Jak se píše v chytré knize. Klapka se po odpojení kabeláže nastaví sama a to tak, že se po zapojení konektoru a autobaterie zapne zapalování (pouze se zapne aby se rozsvítily kontrolky - nestartuje se). Během následujících 30 sekund se klapka sama nastaví do základní polohy. Pak stačí zapalování vypnout a nastavení se uloží. Následuje už normální start.
Jinak pokud by se chtělo vymazat původní adaptační hodnoty uložené v ŘJ pak nejspíše jen reset ŘJ do základního nastavení.
Držím palce! Mára
Od tohoto výstupu to jde rovnou do válce posilovač brzd. Bývá to poměrně tvrdá hadička náchylná na zlomení (přívod bude vidět asi někde pod nádobkou brzdové kapaliny)
např:
Náhodou nemáš vycvaknutou tu hadici jak je ze sání motoru k posilovači brzd (je tam takový bajonet)? Jinak zkus vzít sprej na čištění brzd a nastartovaný motor zkusmo u klapky a u těch hadic stříkni. Jest-li si to samo zvedne otáčky, tak to tam kam stříkneš přisává falešný vzduch.
Jak se píše v chytré knize. Klapka se po odpojení kabeláže nastaví sama a to tak, že se po zapojení konektoru a autobaterie zapne zapalování (pouze se zapne aby se rozsvítily kontrolky - nestartuje se). Během následujících 30 sekund se klapka sama nastaví do základní polohy. Pak stačí zapalování vypnout a nastavení se uloží. Následuje už normální start.
Jinak pokud by se chtělo vymazat původní adaptační hodnoty uložené v ŘJ pak nejspíše jen reset ŘJ do základního nastavení.
Držím palce! Mára
Od tohoto výstupu to jde rovnou do válce posilovač brzd. Bývá to poměrně tvrdá hadička náchylná na zlomení (přívod bude vidět asi někde pod nádobkou brzdové kapaliny)
např:
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
nikde nic ,,furt to nefunguje.. vse sem delal už 3krat.....sem v koncich....
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
aeon píše:nikde nic ,,furt to nefunguje.. vse sem delal už 3krat.....sem v koncich....
Pujč si od někoho kdo má podobný motor...vzd. klapku a pak teprve zjistíš jestli to je v klapce nebo někde jinde....i tak se to dá aspoň zjistit...
Teď máme Z18xe Mazlík
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
Ještě uvažuji, když tak mne opravte - kdybys ty hadice, které jdou do sání (posilovač, nastavení termoklapky nasávaného vzduchu a jiné) odpojil a vhodnou ucpávkou zacpal díry na sacím potrubí, tak pokud bude běh motoru klidný, je závada v posilovači nebo v zařízení, připojeném na hadice. Posilovač samozřejmě fungovat nebude, ale na odzkoušení by to mohlo pomoci. Ty tenoučké hadičky máš taky v pořádku?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
jj sou v poradku ty sem kontroloval..vsude je podtlak......ale dalsi zavada vyneechava posilovac rizeni....ale jen obcas....
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
vezmu to od nejjednodužší závady:aeon píše:jj sou v poradku ty sem kontroloval..vsude je podtlak......ale dalsi zavada vyneechava posilovac rizeni....ale jen obcas....
1, vybitá baterie - dobít doma (tím jak pořád startuješ si jí vyflákal) tady tím to zřejmě bude
2, překontroluj kabeláž - kostru altíku - ukostření
3, odchází baterie - je stará
4, odchází alternátor - (diodový můstek, sběrač,uhlíky,ložiska)
5, odchází posilovač řízení - nejmíň pravděpodobný
Posilovač řízení je elektrický a strašně náchylný na dostatek elektřiny . jak má málo začne vynechávat
škoda že to máš ke mě 90km rád bych pomohl poradil prostě to auto chce vidět takhle od PC to je na levačku
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
tak op-com je doma.zjisteny zavady 0100,0120,0130,0135,0170,0325,0443,1550,1611.....po vymazani chyb,zustava akurat 0100 coz je vaha vzduchu,ale je mi divny ze mi to ukazovalo mi to samy u novy vahy .......
Naposledy upravil(a) aeon dne 13 črc 2012, 07:52, celkem upraveno 1 x.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
někdo říkal že mu pomohlo jí vyprat v ředidle.... no nevím nevím ale za to už nic nedáš
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: po vycist.klapky nedrzi volnobech
nevite nekdo kde je cidlo na odvzdusneni nadrze,pise me to chybu,a kdyz otevru nadrz tak to nasava vzduch........