AGR / EGR

Odpovědět
kukik20
Příspěvky: 126
Registrován: 21 dub 2007, 16:53
Bydliště: Raspenava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kukik20 » 06 dub 2008, 21:52

Ještě se chci zeptat na kolik vyjde to agr nový
Astra G Caravan 1,6 16V,2000

Reklama
 

Uživatelský avatar
Zachy
Příspěvky: 69
Registrován: 06 úno 2008, 21:45

Příspěvek od Zachy » 06 kvě 2008, 23:46

Toľko som už ohľadne EGR ventile ako takého i samotného zaslepovania prečítal, že som dezorientovaný. Niekto doporučuje iný nedoporučuje zaslepenie, kde je teda pravda. A ako to je vlastne s označením motora Z14XE má 2 lamda sondy alebo nie, keďže i taký postreh som čítal, že motory z počiatočným označením Z ich majú dve a nie je možné zaslepenie. Vopred dík za konkrétnu odpoveď

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 09 kvě 2008, 08:31

Ano motory s oznacenim Z su novsie ako x-ka a maju dve lambdy sondy. Zaslepit to mozes ale bude ti stale svietit kontrolka.
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 09 kvě 2008, 19:42

jaroslav120 píše:Ano motory s oznacenim Z su novsie ako x-ka a maju dve lambdy sondy. Zaslepit to mozes ale bude ti stale svietit kontrolka.
tak jako mi.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 10 kvě 2008, 13:29

Treba ja mam Z16XE mam zaslepku a nic mi nesviti a nikdy nesvitilo :)
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 10 kvě 2008, 23:28

Tak ty si stastlivec mne to zasa svieti az vtedy ked do toho poriadne dupnem a pustim plyn... :(
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Příspěvek od Oliver » 15 kvě 2008, 23:22

jaroslav120 píše:Tak ty si stastlivec mne to zasa svieti az vtedy ked do toho poriadne dupnem a pustim plyn... :(
Tak tohle se mi stává taky, když to pořádně "oroštuji" až na šest tisíc RPM a pak deceleruji, tak se mě někdy stává, že se kontrolka buďto rozbliká a pak svítí trvale, nebo se jenom rozbliká a pak zhasne a je to bez chyby, jak už jsem psal v jiném tématu, tak já mám motor Z 1.4 16V a mám zaslepený EGR ventil, osobně si myslím, že bych ten EGR měl zase dát do původního stavu, vytáhnout zaslepovací podložku, jelikož mě to taky někdy hlásí "špatný průtok spalin přes EGR" :? :?

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 27 kvě 2008, 12:08

Cituji jednoho OPEL automechanika:

Pokud někdo neví, k čemu je EGR ventil, tak to vysvětli takto...
1) EGR ventil má stejnou funkci, jako KATALIZÁTOR :arrow: tedy že slouží pouze k tomu, aby ses vešel do normy např ECO 1,ECO 2 atd a zároveň stejně jako katalizátor, tak i EGR ventil tím pádem snižuje výkon motoru :idea:
2) Co se týče řešení funkce EGR, tak bych toto raději ani nekomentoval... Jak jsem říkal, slouží stejně jako Katalizátor, ale má to jednu podstatnou chybu a tím i je i dost poruchový.... U starších automobilů máš pouze KATALIZÁTOR, takže všechny ty nasávané sračky jdou do něj... Takto je to i u konkrétně Astry G, ale problém je v tom, že nejdříve ten mastnej, teplej, no prostě zasranej vzduch jde do EGR ventilu a až pak teprve do KATALIZÁTORU a následně do výfukového potrubí... Tím pádem se rychle zanáší a pak ať se nikdo nediví, že je poruchový :arrow: Kdyby nejdříve všechen ten hnus šel do KATALIZÁTORU a až pak teprve do EGR ventilu, tak by EGR ventil vydržel podstatněji déle... Ale problém je to zřejmě vyřešit aby to tak fungovalo :idea:
3) Co se týče životnosti EGR ventilu, tak třeba konkrétně Tvůj motor X20DTL z rv.1999 je na tom podstatně lépe, než jiný dieselový motor z rv.2002 :idea:


Toť moje poznatky :wink: Jo a abych nezapoměl, tak vyčištění EGR ventilu nepomohlo v mém případě, takže cca za týden příjde novej EGR ventil :lol: Pak dám vědět na kolik vyšel atd... Tady na foru jsem pouze našel debatu o cenách na benálovej EGR :idea:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Majla
Příspěvky: 1829
Registrován: 05 říj 2007, 16:46
Bydliště: Březová - Oleško

Příspěvek od Majla » 27 kvě 2008, 12:24

velice zajímavé. Takže EGR spostě zaslepit a víc neřešit :?:

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 27 kvě 2008, 12:26

U benzinu proc ne, ale u turbo dieselu to nejde.

Mika86
Příspěvky: 47
Registrován: 28 dub 2008, 22:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mika86 » 27 kvě 2008, 22:44

Já zkoušel EGR zaslepit - předtím mi kontrolka neblikala ani nesvítila. Udělal jsem záslepku a dal pod EGR. Auto projel a asi po minutě se rozvítila kontrolka elektroniky - záslepka šla ven a vše bylo v pořádku. Auto mi předtím cukalo tak jsem zkoušel všechno možný. Nakonec to vyřešili svíčky.

Johnaa
Příspěvky: 30
Registrován: 11 kvě 2007, 13:59
Bydliště: Roztoky / Liberec

Příspěvek od Johnaa » 02 čer 2008, 09:58

Pěkný den, dnes se mě rozsvítila kontrolka ERG. Po nastartování se rozsvítila, po chvilce zhasla jako vždy před tím. Po cca kilometru se zase rozsvítila a pak zhasla téměř vždy až když jsem třeba silněji zabrzdil, nebo projel zatáčkou (bez plynu i s plynem). Pak se zase po chvilce rozsvítila. Mám AstruG caravan, motor 2.0DI. Můžete mě poradit co s tím? Upozorňuji že nejsem technik a v motoru jsem se ještě sám nehrabal. Mám zajet někam na diagnostiku? Moc děkuji...
Astra Caravan G 2.0DI, 1999, Y20DTL

Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Pleshoun » 02 čer 2008, 10:42

Mika86 píše:Já zkoušel EGR zaslepit - předtím mi kontrolka neblikala ani nesvítila. Udělal jsem záslepku a dal pod EGR. Auto projel a asi po minutě se rozvítila kontrolka elektroniky - záslepka šla ven a vše bylo v pořádku. Auto mi předtím cukalo tak jsem zkoušel všechno možný. Nakonec to vyřešili svíčky.
Možná bys mohl hodit do podpisu typ motoru... bez vazby na typ motoru je tvůj příspěvek mimo a hledat to jinde, kde to možná uvádíš je opruz... :wink:
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

Uživatelský avatar
Zachy
Příspěvky: 69
Registrován: 06 úno 2008, 21:45

Příspěvek od Zachy » 02 čer 2008, 10:45

Jedna technická otázočka = má niekto poznatok o tom, že na G-čkach a to novších modelov r.v. 2004> nebol už výrobcom EGR ventil vôbec montovaný?

Mika86
Příspěvky: 47
Registrován: 28 dub 2008, 22:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mika86 » 02 čer 2008, 11:17

Pleshoun píše:
Mika86 píše:Já zkoušel EGR zaslepit - předtím mi kontrolka neblikala ani nesvítila. Udělal jsem záslepku a dal pod EGR. Auto projel a asi po minutě se rozvítila kontrolka elektroniky - záslepka šla ven a vše bylo v pořádku. Auto mi předtím cukalo tak jsem zkoušel všechno možný. Nakonec to vyřešili svíčky.
Možná bys mohl hodit do podpisu typ motoru... bez vazby na typ motoru je tvůj příspěvek mimo a hledat to jinde, kde to možná uvádíš je opruz... :wink:
Typ motoru je X14XE. :oops:
Opel Astra G 1,4 16V Sport
________________________________________

Moje astra

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 703#141703

Odpovědět