Mě se to stávalo jen při té kritické teplotě kolem +14st. Jinak ne. Pak jsem začal mixovat s víceoktanovým benzínem a zmizelo to. Teď astru nemám tak nevím - v těchto mrazech - zase je alespoň v teple - chudinka.m1lan píše:ApiK , blblo ti to aj teraz v zime ?? Mne par krat hej..
Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Reklama
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Keď to tak čítam, napadlo ma či problém nebude v tom zlepšováku, vďaka ktorému môže astra jazdiť na rôzne benzíny(mysím oktánové číslo). Ako to funguje?
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
To ani len netusim co mas na mysli .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 11 čer 2007, 21:24
- Bydliště: RK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
No tak jedu už asi čtvrtou nádrž Shellu, ale jen V Power tedy 95-ka. Studené první starty samo o.k. pokud není nad 14st. Ale sem tam se mi stane, když přijedu s ohřátým motorem, někam jdu a přijdu k autu, kdy není motor zase úplně studený, ale jen vlažný, tak to udělá i když je -10st. Zítra crcnu do nádrže Racing.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 )m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Dle signálu z klepového senzoru/nebo taky senzoru klepání/řídící jednotka nastavuje dle paliva max možný předstih,tak,aby nedocházelo k detonačnímu spalování.Tím může jezdit na všechny benzíny.mexxo píše:Keď to tak čítam, napadlo ma či problém nebude v tom zlepšováku, vďaka ktorému môže astra jazdiť na rôzne benzíny(mysím oktánové číslo). Ako to funguje?
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
A nemôže byť problém tam niekde? Ludia píšu, že sa to zlepšilo keď tankujú iný benzín? Skúšajú iné benzíny, sem tam ich aj trochu premiešajú, keďže nevyjazdia nádrž do sucha... A potom je to vraj lepšie...
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
To závisi od typu motora. Ja mám eFko X16XEL a Géčko Z14XEP a nastavujú sa automaticky.mexxo píše:Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 )m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Podľa mňa môže to byť aj nejakými nečistotami, napr. vodný kondenzát. Nádrž by som ale dosucha nikdy neskúšal vyjazdiť. Toto už nie sú 120tky.mexxo píše:A nemôže byť problém tam niekde? Ludia píšu, že sa to zlepšilo keď tankujú iný benzín? Skúšajú iné benzíny, sem tam ich aj trochu premiešajú, keďže nevyjazdia nádrž do sucha... A potom je to vraj lepšie...
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Malá poznámka, jestli to někomu přijde jako OT, tak mi to smažte.
Základem klidného chodu motoru je:
1) Kvalitní palivo
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech
Tím eliminujete problémy s volnoběhem a kolísání otáček na minimum.
Vím že spousta z Vás tohle bere naprosto automaticky, ale přesto něškodí si tyhle věci připomenout.
Základem klidného chodu motoru je:
1) Kvalitní palivo
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech
Tím eliminujete problémy s volnoběhem a kolísání otáček na minimum.
Vím že spousta z Vás tohle bere naprosto automaticky, ale přesto něškodí si tyhle věci připomenout.
END
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
1) Kvalitní palivo - tankujem len na Shell, snad je tam kvalitny benzin
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr - to mam ok
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek - čistil som to tento rok 2x
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech - skoro nove sviecky, podla katalogu take ake tam maju byt....
A predsa raz za cas blbne .... Ja osobne to tipujem na nejake cidlo, ale nechce sa mi do toho vrazat neviem kolko ečiek ... tak to necham zatial tak
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr - to mam ok
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek - čistil som to tento rok 2x
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech - skoro nove sviecky, podla katalogu take ake tam maju byt....
A predsa raz za cas blbne .... Ja osobne to tipujem na nejake cidlo, ale nechce sa mi do toho vrazat neviem kolko ečiek ... tak to necham zatial tak
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Myslim ze novym autam je to asi jedno , kolko oktanovy benzin tam tankujes.. same si to prisposobia ... Alebo trepem ??mexxo píše:Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 )m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 11 čer 2007, 21:24
- Bydliště: RK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Tak mám za sebou výměnu EGR ventilu v domění, že se chod motoru, viz problém výše, změní. Ale zase se hádá nad 14st. Celsia. A to bylo již dva dny o.k., kdy bylo nad 14-ti. Dnes už zase. Mám objednaný ještě pal.filtr a pak bych rád v létě nechal vyčistit vstřiky ultrazvukem. Pak už vůbec nevím. Při výměně EGR jsem si kvůli lepšímu přístupu vyhodil hadici (koleno) odvětrání kliky a hle. Hadice a trubka ke klice úplně plná jak já říkám vazeliny, tedy kondenzátu olejových výparů a vody. Co šlo jsem odstranil. To jsou ty moje cukačky. Jak se tohoto zbavit? Tedy kromě dlouhé trasy a klády )). Jinak samo jezdím pouze na Shell V Power a Racing.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
nežere Ti olej Jinak se toho asi nezbavíš
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Začína sa otepľovať. O chvíľu je nekľudný voľnobeh späť. Zatial mi to spravilo len raz