Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Odpovědět
APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od APiK » 09 led 2009, 13:51

m1lan píše:ApiK , blblo ti to aj teraz v zime ?? Mne par krat hej..
Mě se to stávalo jen při té kritické teplotě kolem +14st. Jinak ne. Pak jsem začal mixovat s víceoktanovým benzínem a zmizelo to. Teď astru nemám :cry: tak nevím - v těchto mrazech - zase je alespoň v teple - chudinka.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Reklama
 

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od mexxo » 09 led 2009, 14:53

Keď to tak čítam, napadlo ma či problém nebude v tom zlepšováku, vďaka ktorému môže astra jazdiť na rôzne benzíny(mysím oktánové číslo). Ako to funguje?

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od m1lan » 20 led 2009, 14:25

To ani len netusim co mas na mysli :D .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom 8)

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od Jiří Pávek » 20 led 2009, 20:07

No tak jedu už asi čtvrtou nádrž Shellu, ale jen V Power tedy 95-ka. Studené první starty samo o.k. pokud není nad 14st. Ale sem tam se mi stane, když přijedu s ohřátým motorem, někam jdu a přijdu k autu, kdy není motor zase úplně studený, ale jen vlažný, tak to udělá i když je -10st. Zítra crcnu do nádrže Racing.

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od mexxo » 20 led 2009, 20:19

m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli :D .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom 8)
Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 :? )

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od denny » 20 led 2009, 22:14

mexxo píše:Keď to tak čítam, napadlo ma či problém nebude v tom zlepšováku, vďaka ktorému môže astra jazdiť na rôzne benzíny(mysím oktánové číslo). Ako to funguje?
Dle signálu z klepového senzoru/nebo taky senzoru klepání/řídící jednotka nastavuje dle paliva max možný předstih,tak,aby nedocházelo k detonačnímu spalování.Tím může jezdit na všechny benzíny.

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od mexxo » 21 led 2009, 08:09

A nemôže byť problém tam niekde? Ludia píšu, že sa to zlepšilo keď tankujú iný benzín? Skúšajú iné benzíny, sem tam ich aj trochu premiešajú, keďže nevyjazdia nádrž do sucha... A potom je to vraj lepšie...

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od Kraken » 21 led 2009, 08:12

mexxo píše:
m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli :D .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom 8)
Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 :? )
To závisi od typu motora. Ja mám eFko X16XEL a Géčko Z14XEP a nastavujú sa automaticky.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od Kraken » 21 led 2009, 08:15

mexxo píše:A nemôže byť problém tam niekde? Ludia píšu, že sa to zlepšilo keď tankujú iný benzín? Skúšajú iné benzíny, sem tam ich aj trochu premiešajú, keďže nevyjazdia nádrž do sucha... A potom je to vraj lepšie...
Podľa mňa môže to byť aj nejakými nečistotami, napr. vodný kondenzát. Nádrž by som ale dosucha nikdy neskúšal vyjazdiť. :D Toto už nie sú 120tky.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od Trdlo » 21 led 2009, 08:22

Malá poznámka, jestli to někomu přijde jako OT, tak mi to smažte.

Základem klidného chodu motoru je:
1) Kvalitní palivo
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech

Tím eliminujete problémy s volnoběhem a kolísání otáček na minimum.

Vím že spousta z Vás tohle bere naprosto automaticky, ale přesto něškodí si tyhle věci připomenout. :wink:
END

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od m1lan » 21 led 2009, 18:50

1) Kvalitní palivo - tankujem len na Shell, snad je tam kvalitny benzin
2) Mít včas vyměněný palivový a vzduchový filtr - to mam ok
3) Udržovat čistou šktící klapku a krokový motorek - čistil som to tento rok 2x
4) Kvalitní svíčky měněné v řádných intervalech - skoro nove sviecky, podla katalogu take ake tam maju byt....
A predsa raz za cas blbne .... Ja osobne to tipujem na nejake cidlo, ale nechce sa mi do toho vrazat neviem kolko ečiek ... tak to necham zatial tak :twisted:

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od m1lan » 21 led 2009, 18:52

mexxo píše:
m1lan píše:To ani len netusim co mas na mysli :D .... ale inak takto super by mohlo startovat stale. Najlepsie astra startuje okolo nula stupnov. Na prvy cuk, bez ziadnych pazvukov a s ustalenym volnobehom 8)
Na F-kovej astre som mal v motorovom priestore jeden žltý šteker, takú koncovku. Tá mala z jednej strany 95 a z druhej tuším 91. A tá sa tam pichla vždy tým číslom hore, na aký benzín sa jazdilo. Aby riadiaca jednotka nemala problém z rôznym oktánovým číslom. Tak ma napadlo či niečo podobné nieje v G-čku, len automatické. Ale G-čko asi jazdí už len na 95ku... (alebo môže aj na 98 :? )
Myslim ze novym autam je to asi jedno , kolko oktanovy benzin tam tankujes.. same si to prisposobia ... Alebo trepem ?? :roll:

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od Jiří Pávek » 04 dub 2009, 19:50

Tak mám za sebou výměnu EGR ventilu v domění, že se chod motoru, viz problém výše, změní. Ale zase se hádá nad 14st. Celsia. A to bylo již dva dny o.k., kdy bylo nad 14-ti. Dnes už zase. Mám objednaný ještě pal.filtr a pak bych rád v létě nechal vyčistit vstřiky ultrazvukem. Pak už vůbec nevím. Při výměně EGR jsem si kvůli lepšímu přístupu vyhodil hadici (koleno) odvětrání kliky a hle. Hadice a trubka ke klice úplně plná jak já říkám vazeliny, tedy kondenzátu olejových výparů a vody. Co šlo jsem odstranil. To jsou ty moje cukačky. Jak se tohoto zbavit? Tedy kromě dlouhé trasy a klády :-))). Jinak samo jezdím pouze na Shell V Power a Racing.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od spermin » 04 dub 2009, 20:00

nežere Ti olej :? :? Jinak se toho asi nezbavíš :shock:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Příspěvek od m1lan » 05 dub 2009, 11:09

Začína sa otepľovať. O chvíľu je nekľudný voľnobeh späť. Zatial mi to spravilo len raz :)

Odpovědět