Nejekonomičtější otáčky

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 29 čer 2006, 16:23

Motoru to nesvedci protoze hure maze - pri castecnem zatizeni je to dostacujici (rozhodne ale nepodtacet tak aby se motor klepal), ale na plnej plyn bych moc odspodu nejezdil. Navic je to neekonomicke. Motory byvaji konstruovany tak ze pri castecnem zatizeni pracuji optimalne v nizsich otackach a pri plnem plynu v otackach vyssich (predjizdeni,...). Plny plyn odspodu nebo lechtani plynu ve vysokych otackach je plytvani paliva. Na rovine bych v otackach mezi 2-2,5tis. nevidel problem, do kopce a pri akceleraci doporucuju podradit - vede to ke snizeni spotreby.

Reklama
 

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 19 črc 2006, 18:30

Takže když jedu vnižších otáčkách, tak lehonce na plyn, a když ve vysokejch, tak pedál na podlahu?? Jestli jsem tedy správně pochopil to co tu píšeš. Jo a jak se pozná podtočenej motor?
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 19 črc 2006, 18:44

Jo pochopils to spravne (vynechal bych teda "plyn na podlaze") - v nizkejch otackach motor nema silu takze nema cenu do nej lejt spoustu paliva (je to dany castecne softwarem v RJ a velkou mirou casovanim ventilu - u cestovnich vozu je to jakysi kompromis mezi dostatecnym vykonem "dole" i "nahore", sportovni vozy maji vse "nahore" a v nizkych otackach jedou mizerne, vozy do mesta maji naopak vse "dole" a nema cenu je vytacet - viz fabie 1.2HTP). Ve vysokejch otackach uz jsou znacny ztraty v prevodech, takze se kilowaty uplne zbytecne ztracej. Proste pokud chci zrychlovat preradim tak abych mel motor v rezimu kdy ma dost sily, pokud jedu klobouka tak drzim motor v nizsich otackach tak abych mel male ztraty v prevodech. Co se tyce podtaceni - motor by se nemel klepat a melo by to dobre mazat.
Prikladam mereni z brzdy tvyho motoru - http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=400

Odpovědět