CHIP tuning??? ano-ne?
No, já mám Astru Coupé Turbo s úpravou Steinmetz 169kW/365Nm a je to už cca 30.000km naprosto v pohodě. Auto jede nesrovnatelně líp a spotřeba je v průměru stejná jako u série. Úprava řídící jednotky byla ovšem dělaná oficiálně v Německu u dealera Opelu, mám na ni TUV a zapsanou v TP. Zkrátka, pokud bude úprava ř.j. ("čipování") dělaná u opravdu kvalitního servisu nebo přímo úpravce při použití programů renomovaných úpravců (Steinmetz, EDS, Lexmaul, V-max, Digi-Tec apod.), tak žádné nebezpečí nehrozí. Samozřejmě za předpokladu, že se k motoru chovám přiměřeně jeho výkonu. Upravený motor slušného majitele vydrží víc, než neupravený motor prasete.
- Reklama
Co to stalo a kolik ti to zere? Delali pouze upravu RJ?Marek píše:No, já mám Astru Coupé Turbo s úpravou Steinmetz 169kW/365Nm a je to už cca 30.000km naprosto v pohodě. Auto jede nesrovnatelně líp a spotřeba je v průměru stejná jako u série. Úprava řídící jednotky byla ovšem dělaná oficiálně v Německu u dealera Opelu, mám na ni TUV a zapsanou v TP. Zkrátka, pokud bude úprava ř.j. ("čipování") dělaná u opravdu kvalitního servisu nebo přímo úpravce při použití programů renomovaných úpravců (Steinmetz, EDS, Lexmaul, V-max, Digi-Tec apod.), tak žádné nebezpečí nehrozí. Samozřejmě za předpokladu, že se k motoru chovám přiměřeně jeho výkonu. Upravený motor slušného majitele vydrží víc, než neupravený motor prasete.
Opel Astra Coupe Turbo
Komplet to stálo 1.200 EUR. Je to pouze úprava řídící jednotky plus dodatečný odlučovač pro odvětrání motoru. Spotřeba je vpodstatě stejná jako předtím. Při klidné jízdě v rámci rychlostních limitů mimo město 7,5 l, při max. využívání výkonu už samozřejmě mnohem více. Ale celková průměrná spotřeba včetně městského provozu je cca 8,5-9 l. Musím ovšem přiznat, že jezdím spíš klidněji a občas se řádně projedu.
365 Nm při 2.600 ot. je znát hodně, ale je třeba si nalít čistého vína. Využitelné jsou spíš na rovinkách nebo v táhlých zatáčkách. V ostřejších zatáčkách se obtížně hledá optimální přilnavost, protože to pořád prokluzuje a stále bliká kontrolka systému TC Plus/ESP, který ubírá výkon a nedá se vypnout, což je hodně hodně špatné. Proto uvažuju do budoucna o samosvorném diferenciálu, který by pravděpodobně hodně pomohl. A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ale to fakt nevím, kdo by to kvalitně a bezpečně zvládl. U sériového výkonu (192 koní/250 Nm při 1950 ot.) je přísun síly klidnější a plynulejší, takže tam to tolik nevadí. Zkrátka, vždy je něco za něco.
Registrace i fotky přijdou v dohledné době.
365 Nm při 2.600 ot. je znát hodně, ale je třeba si nalít čistého vína. Využitelné jsou spíš na rovinkách nebo v táhlých zatáčkách. V ostřejších zatáčkách se obtížně hledá optimální přilnavost, protože to pořád prokluzuje a stále bliká kontrolka systému TC Plus/ESP, který ubírá výkon a nedá se vypnout, což je hodně hodně špatné. Proto uvažuju do budoucna o samosvorném diferenciálu, který by pravděpodobně hodně pomohl. A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ale to fakt nevím, kdo by to kvalitně a bezpečně zvládl. U sériového výkonu (192 koní/250 Nm při 1950 ot.) je přísun síly klidnější a plynulejší, takže tam to tolik nevadí. Zkrátka, vždy je něco za něco.
Registrace i fotky přijdou v dohledné době.
a ještě by mohla mít v základu ten samosvor..Mike píše:Je zvlastni, ze takovahle "vychytavka" u Astry chybiMarek píše:... A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ...
Holt je to predokolka, coz dosti limituje moznosti...
jinak si myslím, že chiptuning není zas tak špatný i na atmosféru. Když s tím furt nebudeš jezdit jako prase, tak se Ti to časem vrátí, protože většinou je jako vedlejší účinek snížená spotřeba. Ale jestli to budeš točit jako blázen, tak je jasný, že motor půjde za chvíli do kytek.
Astra G coupe Z22SE
Táta má načiplýho bavoráka šestku třílitra atmosféru a přidali mu u abc tuning 35 koní a znát to teda je. Ale souhlasím s Tebou, že se vyplatí chipovat spíše turbomotory.Zigi píše:Podle me se vyplati akorat chipovat turbo motory (at dyzl nebo benal)ghostrider píše:jinak si myslím, že chiptuning není zas tak špatný i na atmosféru. Když s tím furt nebudeš jezdit jako prase, tak se Ti to časem vrátí, protože většinou je jako vedlejší účinek snížená spotřeba. Ale jestli to budeš točit jako blázen, tak je jasný, že motor půjde za chvíli do kytek.
Astra G coupe Z22SE
Presne tak, "chip" se vyplati leda na turbomotory. Tam lze vytvorit univerzalne fungujici program at uz jenom zmenou vstrikovaci mapy nebo lepe i zmenou preplnovani. U atmosfery takhle univerzalne fungujici program napsat nejde - alespon u motoru z 80-90. let co jsou v astre (co ja vim tak treba u 1.8 16v nebo 2.0 16v jde pridat sotva 5-6 poniku). Tam je nejprve nutne udelat mechanicke upravy (nemam na mysli filtr a ladenou koncovku ). Pak lze vykon vyrazne zvysit i u atmosferickejch motoru (neplati pro motory ktery uz jsou vyladeny od vyrobce).
U toho BMW bych taky pochyboval ze pridaj 35koni. Vetsina renomovanejch firem udava u trilitra narust kolem 15koni. BMW ma ty motory uz v serii odladeny velice dobre. Sam jsem s tim u BMW laboroval a znat to neni ikdyz to dle mereni vykonu treba 10 koni prida. Vic je znat kdyz prisedne spolujezdec nebo kdyz se vyhazej sedacky a koberce. ABC tuning obecne udava dost nadhodnoceny narusty vykonu.
Zigi: nesmej se, mnoho lidi filtr a koncovku povazuje za dostatecny otuneni motoru s narustem minimalne 20koni. Kdyz se udela dobre vacka, svody atd. tak se da pridat dost koni. Videl jsem takhle upravenou 1.6 16v od opla udelanou na sprinty s vic nez 100kW (v uzkem spektru vysokych otacek - v nizkych to jelo podstatne hur nez seriovka).
Já Ti říkám jak to je, nemám potřebu si vymýšlet a jak to pobereš ty je čistě tvá věc.AstraDTI píše:U toho BMW bych taky pochyboval ze pridaj 35koni. Vetsina renomovanejch firem udava u trilitra narust kolem 15koni. BMW ma ty motory uz v serii odladeny velice dobre. Sam jsem s tim u BMW laboroval a znat to neni ikdyz to dle mereni vykonu treba 10 koni prida. Vic je znat kdyz prisedne spolujezdec nebo kdyz se vyhazej sedacky a koberce. ABC tuning obecne udava dost nadhodnoceny narusty vykonu.
Astra G coupe Z22SE
http://www.abctuning.cz/?id=11&lang=cs&pid=11 tady je výpis hodnot z abctuningu, u třílitru je tam +27 kW. )
Astra G coupe Z22SE