CHIP tuning??? ano-ne?

Marek

Příspěvek od Marek » 09 čer 2006, 15:43

No, já mám Astru Coupé Turbo s úpravou Steinmetz 169kW/365Nm a je to už cca 30.000km naprosto v pohodě. Auto jede nesrovnatelně líp a spotřeba je v průměru stejná jako u série. Úprava řídící jednotky byla ovšem dělaná oficiálně v Německu u dealera Opelu, mám na ni TUV a zapsanou v TP. Zkrátka, pokud bude úprava ř.j. ("čipování") dělaná u opravdu kvalitního servisu nebo přímo úpravce při použití programů renomovaných úpravců (Steinmetz, EDS, Lexmaul, V-max, Digi-Tec apod.), tak žádné nebezpečí nehrozí. Samozřejmě za předpokladu, že se k motoru chovám přiměřeně jeho výkonu. Upravený motor slušného majitele vydrží víc, než neupravený motor prasete.

Reklama
 

Mike
Příspěvky: 208
Registrován: 30 bře 2006, 14:31

Příspěvek od Mike » 09 čer 2006, 16:14

Marek píše:No, já mám Astru Coupé Turbo s úpravou Steinmetz 169kW/365Nm a je to už cca 30.000km naprosto v pohodě. Auto jede nesrovnatelně líp a spotřeba je v průměru stejná jako u série. Úprava řídící jednotky byla ovšem dělaná oficiálně v Německu u dealera Opelu, mám na ni TUV a zapsanou v TP. Zkrátka, pokud bude úprava ř.j. ("čipování") dělaná u opravdu kvalitního servisu nebo přímo úpravce při použití programů renomovaných úpravců (Steinmetz, EDS, Lexmaul, V-max, Digi-Tec apod.), tak žádné nebezpečí nehrozí. Samozřejmě za předpokladu, že se k motoru chovám přiměřeně jeho výkonu. Upravený motor slušného majitele vydrží víc, než neupravený motor prasete.
Co to stalo a kolik ti to zere? Delali pouze upravu RJ?
Opel Astra Coupe Turbo

Marek

Příspěvek od Marek » 12 čer 2006, 09:10

Komplet to stálo 1.200 EUR. Je to pouze úprava řídící jednotky plus dodatečný odlučovač pro odvětrání motoru. Spotřeba je vpodstatě stejná jako předtím. Při klidné jízdě v rámci rychlostních limitů mimo město 7,5 l, při max. využívání výkonu už samozřejmě mnohem více. Ale celková průměrná spotřeba včetně městského provozu je cca 8,5-9 l. Musím ovšem přiznat, že jezdím spíš klidněji a občas se řádně projedu.

365 Nm při 2.600 ot. je znát hodně, ale je třeba si nalít čistého vína. Využitelné jsou spíš na rovinkách nebo v táhlých zatáčkách. V ostřejších zatáčkách se obtížně hledá optimální přilnavost, protože to pořád prokluzuje a stále bliká kontrolka systému TC Plus/ESP, který ubírá výkon a nedá se vypnout, což je hodně hodně špatné. Proto uvažuju do budoucna o samosvorném diferenciálu, který by pravděpodobně hodně pomohl. A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ale to fakt nevím, kdo by to kvalitně a bezpečně zvládl. U sériového výkonu (192 koní/250 Nm při 1950 ot.) je přísun síly klidnější a plynulejší, takže tam to tolik nevadí. Zkrátka, vždy je něco za něco.

Registrace i fotky přijdou v dohledné době.

Mike
Příspěvky: 208
Registrován: 30 bře 2006, 14:31

Příspěvek od Mike » 12 čer 2006, 10:32

Marek píše:... A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ...
Je zvlastni, ze takovahle "vychytavka" u Astry chybi :-(
Holt je to predokolka, coz dosti limituje moznosti...
Opel Astra Coupe Turbo

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 12 čer 2006, 11:22

starší modely vypínání maj ale TP plus už ne
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 12 čer 2006, 11:54

no jasně že TC :roll: :wink:
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 08 črc 2006, 00:29

Mike píše:
Marek píše:... A ideální by bylo udělat vypínání TC Plus/ESP, ...
Je zvlastni, ze takovahle "vychytavka" u Astry chybi :-(
Holt je to predokolka, coz dosti limituje moznosti...
a ještě by mohla mít v základu ten samosvor.. :)

jinak si myslím, že chiptuning není zas tak špatný i na atmosféru. Když s tím furt nebudeš jezdit jako prase, tak se Ti to časem vrátí, protože většinou je jako vedlejší účinek snížená spotřeba. Ale jestli to budeš točit jako blázen, tak je jasný, že motor půjde za chvíli do kytek. :)
Astra G coupe Z22SE

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 10 črc 2006, 09:35

Zigi píše:
ghostrider píše:jinak si myslím, že chiptuning není zas tak špatný i na atmosféru. Když s tím furt nebudeš jezdit jako prase, tak se Ti to časem vrátí, protože většinou je jako vedlejší účinek snížená spotřeba. Ale jestli to budeš točit jako blázen, tak je jasný, že motor půjde za chvíli do kytek. :)
Podle me se vyplati akorat chipovat turbo motory (at dyzl nebo benal) :roll:
Táta má načiplýho bavoráka šestku třílitra atmosféru a přidali mu u abc tuning 35 koní a znát to teda je. Ale souhlasím s Tebou, že se vyplatí chipovat spíše turbomotory.
Astra G coupe Z22SE

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 10 črc 2006, 09:44

Presne tak, "chip" se vyplati leda na turbomotory. Tam lze vytvorit univerzalne fungujici program at uz jenom zmenou vstrikovaci mapy nebo lepe i zmenou preplnovani. U atmosfery takhle univerzalne fungujici program napsat nejde - alespon u motoru z 80-90. let co jsou v astre (co ja vim tak treba u 1.8 16v nebo 2.0 16v jde pridat sotva 5-6 poniku). Tam je nejprve nutne udelat mechanicke upravy (nemam na mysli filtr a ladenou koncovku :lol: ). Pak lze vykon vyrazne zvysit i u atmosferickejch motoru (neplati pro motory ktery uz jsou vyladeny od vyrobce).

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 10 črc 2006, 09:52

Ano u slabších atmosfér je to horší, ale nemyslím si že o ničem, toť můj názor. :)
Astra G coupe Z22SE

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 10 črc 2006, 09:54

U toho BMW bych taky pochyboval ze pridaj 35koni. Vetsina renomovanejch firem udava u trilitra narust kolem 15koni. BMW ma ty motory uz v serii odladeny velice dobre. Sam jsem s tim u BMW laboroval a znat to neni ikdyz to dle mereni vykonu treba 10 koni prida. Vic je znat kdyz prisedne spolujezdec nebo kdyz se vyhazej sedacky a koberce. ABC tuning obecne udava dost nadhodnoceny narusty vykonu.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 10 črc 2006, 09:58

Zigi: nesmej se, mnoho lidi filtr a koncovku povazuje za dostatecny otuneni motoru s narustem minimalne 20koni. Kdyz se udela dobre vacka, svody atd. tak se da pridat dost koni. Videl jsem takhle upravenou 1.6 16v od opla udelanou na sprinty s vic nez 100kW (v uzkem spektru vysokych otacek - v nizkych to jelo podstatne hur nez seriovka).

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 10 črc 2006, 10:00

AstraDTI píše:U toho BMW bych taky pochyboval ze pridaj 35koni. Vetsina renomovanejch firem udava u trilitra narust kolem 15koni. BMW ma ty motory uz v serii odladeny velice dobre. Sam jsem s tim u BMW laboroval a znat to neni ikdyz to dle mereni vykonu treba 10 koni prida. Vic je znat kdyz prisedne spolujezdec nebo kdyz se vyhazej sedacky a koberce. ABC tuning obecne udava dost nadhodnoceny narusty vykonu.
Já Ti říkám jak to je, nemám potřebu si vymýšlet a jak to pobereš ty je čistě tvá věc.
Astra G coupe Z22SE

wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak » 10 črc 2006, 10:04

http://www.abctuning.cz/?id=11&lang=cs&pid=11 tady je výpis hodnot z abctuningu, u třílitru je tam +27 kW. :o)
Astra G coupe Z22SE

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 10 črc 2006, 10:04

Ja s tim nemam problem. Ukaz mereni pred a po a budu mlcet. ABC tuning udava tusim 27 koni narust u 1.8 16v coz je holej nesmysl. Tyhlety narusty o 30 koni vetsinou vychazej z toho ze motor ma vic koni uz v serii oproti udavanejm hodnotam a cipem pridaj tak tech 10-15. To jsou moje zkusenosti.

Odpovědět