Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od Ondra B. » 17 led 2015, 17:40

No už teď je předem jasné jak to dopadne, bohužel.
Dej si to někam udělat, žádný návod tě neukáže na 100% co tě čeká, hlavu si budeš také tlakovat doma zahradní hadicí a brousit do roviny vibrační bruskou??

Opravdu dobře mířená rada, dej si to někam udělat!
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Reklama
 

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od JRD McLAREN » 17 led 2015, 19:54

mam tu navody na motory ...F16D3, F14D3 (ci D4)
potom na T20SED, T18SED .. X20XEV,
dalej na C15MF a A15MF A16DMS

dalej najdem aj na 742.10 742.12 742.13 ... .135 .136
791.135 791.136 AEE AEF

priiipadne mam C20XE, C20LET (pre fajnsmekrov)


..ktory z nich chces ..??
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 17 led 2015, 20:01, celkem upraveno 1 x.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od JRD McLAREN » 17 led 2015, 19:59

pripadne ma siroku zbierku fotografii / fotogalerii roznych zboriek a rozboriek motorov ...
..az by si chcel..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od denny » 17 led 2015, 20:32

PetrZ14XEP píše:Myslíte, že na tohle forum chodí i nějací lidé kteří dokáží poradit a poskytnout nějaká informace nebo jen lidé co se snaží někoho naštvat a udělat zněj blba.
Tímto sis tedy moc nepomohl. :(
Zde je popis demontáže rozvodu,hlavu už pak sundá kdokoli.
Vždy vyměňte řetěz rozvodu
Má-li být řetěz rozvodu použit znovu, označte před demontáží směr otáčení
Nikdy neotáčejte motor v opačném směru, než je normální provoz
Upozornění: Zamezte ohýbání, kroucení nebo smyku
Vždy používejte nové těsnění
Všeobecně
Před odpojením kabelu akumulátoru, zkontrolujte bezpečnostní kód audio systému
Demontáž
Odpojte kostřící kabel akumulátoru
Příručky pro opravu
Vypusťte motorový olej
Odpojte lambda sondu
Demontujte zadní tlumič
Demontujte přední výfukové potrubí s katalyzátorem
Demontujte olejovou vanu
Demontujte výfukové potrubí
Demontujte hadici vstupu vzduchového filtru
Demontujte měřič hmotnosti protékajícího vzduchu
Demontujte těleso vzduchového filtru
Demontujte pravý přední lapač nečistot
Podepřete motor/převodovku zdvihákem
KM-6173
KM-6001-A
Zarovnejte jednotku pohonu s přední osou karosérie
Demontujte držák motoru
Demontujte konzolu držáku motoru

Vozidla bez klimatizace vzduchu:
Otáčejte řemenicí napínáku ve směru hodinových ručiček, dokud aretační kolík nezapadne
KM-955

Demontujte pomocný hnací řemen
Příručky pro opravu
Upozornění: Při demontáži označte smysl otáčení, při montáži zajistěte, aby se hnací řemen otáčel ve stejném smyslu
Vozidla s klimatizací vzduchu:
Otočte kladkou napínáku ve směru hodinových ručiček až na doraz
Upozornění: Při zaklapnutí napínáku se ozve klapnutí
Demontujte pomocný hnací řemen
Příručky pro opravu
Upozornění: Při demontáži označte smysl otáčení, při montáži zajistěte, aby se hnací řemen otáčel ve stejném smyslu
Demontujte držák motoru

Vozidla bez klimatizace vzduchu:
Demontujte úchytné šrouby pružiny napínáku

Demontujte napínák pomocného hnacího řemenu
Vozidla s klimatizací vzduchu:
Uvolněte napínák
Pro uvolnění napnutí otáčejte napínačem proti směru hodinových ručiček
Demontujte úchytné šrouby pružiny napínáku
Demontujte napínák pomocného hnacího řemenu
Všechna vozidla:
Vymontujte alternátor
Demontujte tlakové víko expanzní nádoby
Vypusťte chladivo
Vymontujte kryt termostatu
Demontujte horní hadici radiátoru

Odpojte hadice chladicí kapaliny
Zvětšit
Odpojte snímač polohy vačkového hřídele
A
Odpojte spínač tlaku oleje
B
Demontujte snímač teploty chladicí kapaliny
C

Demontujte kabelový svazek od hlavy válců
Demontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny

Demontujte čerpadlo chladicí kapaliny
Vozidla s klimatizací vzduchu:
Uvolněte šrouby kompresoru klimatizace vzduchu
Demontujte kompresor vzduchové klimatizace vzduchu ale neodpojujte
Všechna vozidla:
Odpojte pozitivní hadici ventilace klikové skříně
Odpojte konektor zapalovací jednotky
Demontujte kryt zapalovácí cívky

Demontujte modul zapalování
Demontujte kryt hlavy válců
Otáčejte klikovým hřídelem na 10° před horní úvratí pro válec 1
Zkontrolujte nastavovací značky klikového hřídele

Zkontrolujte polohu vačkových hřídelů

Demontujte řemenici klikového hřídele
Uvolněte středové šrouby ozubeného kola klikového hřídele/tlumiče vibrací
Upozornění: Nedemontujte
Přidržte speciálním nástrojem
KM-6013

KM-956-1
Demontujte zástrčku přístupu

Otáčejte klikový hřídel až do dolní úvrati pro válec1
Motor je v horní úvrati, když speciální nástroj správně 'pasuje'
KM-952

Zkontrolujte nastavovací značky klikového hřídele
Zvětšit
Zkontrolujte polohu vačkových hřídelů
Zkontrolujte jestli zapadá speciální nářadí
KM-953

Demontujte náboj klikového hřídele
Použijte speciální nástroj
KM-956-1

Demontujte kryt rozvodového řetězu
Stlačte táhlo napínáku řetězu rozvodu
Napínák řetězu zajistěte aretačním kolíkem

Odmontujte horní vodicí lištu řetězu rozvodu
Demontujte vodicí lištu řetězu
Demontujte napínací lištu(y) řetězu

Demontujte řetěz rozvodu s ozubeným kolem klikového hřídele

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od Ondra B. » 17 led 2015, 20:36

Když to takto člověk čte, tak nechápu jak jsem vždycky ty motory dal dohromady :lol:
Takhle to podle toho popisu od Dennyho vypadá jak rozborka raketoplánu :mrgreen:

Tak hurá na opravu :lol:
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

kessu33
Příspěvky: 1
Registrován: 22 lis 2015, 20:26

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od kessu33 » 22 lis 2015, 20:32

Ahoj. Ako si to doriesil? Aj ja mam taku spotrebu na takom istom motore

Uživatelský avatar
hefab
Příspěvky: 206
Registrován: 09 led 2017, 08:09

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od hefab » 13 bře 2017, 08:26

Vojta píše:Nemas to zakarbonovany kratkejma trasama?
Mám auto krátko, predchádzajúci majiteľ jazdil prevážne krátke jazdy, olej menený vždy v autorizovanom servise 5W/30. Zatiaľ mi vychádza spotreba oleja cca 0,5l/1000km, čo nie je málo.
Snímač tlaku oleja som kontroloval, je suchý. Zatiaľ som žiadne iné netesnosti motora nenašiel, snáď len že by netesnilo víčko nalievacieho otvoru pre olej.
Je možné z priloženej fotky odhadnúť, či motor (stieracie piestne krúžky) sú zakarbónované?
Vačkový hriadeľ Z14XEP.jpg
Teleso filtra Z14XEP.jpg
Auto má len 71 tisíc km.
Astra G 1.4 Twinport

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od Ondra B. » 13 bře 2017, 10:04

To si myslíš že to někdo z fotky pozná? :?

To je sranda ne ? :lol:

Je tam vidět kousek vačky, to je všechno.... :?:
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
hefab
Příspěvky: 206
Registrován: 09 led 2017, 08:09

Re: Spotřeba oleje u motoru Z14XEP

Příspěvek od hefab » 13 bře 2017, 10:18

Nie som automechanik, preto sa tu radím :wink:
Predpokladal som, že ak by som videl v svojom motore niečo také, ako na priloženej fotke, tak by som skôr predpokladal, že môžu byť aj stieracie krúžky zapečené.
karbon v hlave.jpg
Ale ja to mám relatívne čisté.
Astra G 1.4 Twinport

Odpovědět