Co to moze byt
Co to moze byt
Dobry den
chcem sa opytat ci sa niekto stretol s takymto problemom
Obcas sa mi objavi potecene po prevodovke....je tam zly pristup k tomu kedze hned je tam olejovy filter vyfukove potrubie egr ventil
Auto ide pekne....netrha....nekolisu otacky....neprehrieva sa....spotreba oleja je od nova pol litra na 1000km...
Ci to moze byt iba zle tesnenie alebo nieco horsie
Nabehane to ma 141200
Dakujem za kazdu radu
Opel Astra G 2008 1.4 twinport
chcem sa opytat ci sa niekto stretol s takymto problemom
Obcas sa mi objavi potecene po prevodovke....je tam zly pristup k tomu kedze hned je tam olejovy filter vyfukove potrubie egr ventil
Auto ide pekne....netrha....nekolisu otacky....neprehrieva sa....spotreba oleja je od nova pol litra na 1000km...
Ci to moze byt iba zle tesnenie alebo nieco horsie
Nabehane to ma 141200
Dakujem za kazdu radu
Opel Astra G 2008 1.4 twinport
Naposledy upravil(a) PepoD dne 09 lis 2018, 07:22, celkem upraveno 2 x.
- Reklama
Re: Co to moze byt
Z té fotky nic nevyčtu, nemáš něco většího, kvůli orientaci?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Co to moze byt - olej na prevodovke
Nazdar, toto ma zaujíma, riešim podobný problém.
Tiež mám prevodovku od oleja a tiež sa mi niekde stráca motorový olej.
Ten istý motor - Z14XEP. Momentálne 96 tisíc km.
Tiež mám prevodovku od oleja a tiež sa mi niekde stráca motorový olej.
Ten istý motor - Z14XEP. Momentálne 96 tisíc km.
Astra G 1.4 Twinport
Re: Co to moze byt
Zvlastne je ze tecie ale olej nema velky unik...normal ako som pisal vyssie a ani chladiaca nema unik tak neviem ze co to je
Rozmyslam stale nad tym ci to nebude nahodou od olejoveho filtra
Vobec neviem vystihnut situaciu ze kedy to zacne tiect ci ked sa pusti dochladzovanie motora ventilatorom alebo je tam bordel a nejake tesnenie je fuc
Je tam strasne zly pristup kedze tam zavadzia olejovy filter a ani zvrchu ani zdola a ani z boku sa tam neda pozriet
Rozmyslam stale nad tym ci to nebude nahodou od olejoveho filtra
Vobec neviem vystihnut situaciu ze kedy to zacne tiect ci ked sa pusti dochladzovanie motora ventilatorom alebo je tam bordel a nejake tesnenie je fuc
Je tam strasne zly pristup kedze tam zavadzia olejovy filter a ani zvrchu ani zdola a ani z boku sa tam neda pozriet
Re: Co to moze byt
Ja som zatiaľ odpozoroval, že motorový olej sa stráca pri dlhšej jazde po diaľnici vyššou rýchlosťou.
Problém je ten, že Astra s motorom Z14XEP ma štandardne montovanú športovú prevodovku a pri rýchlosti 130km/hod motor točí cca 4200 otáčok/min. Vtedy to má zvýšenú spotrebu oleja.
Tiež záleží od konkrétneho použitého oleja.
A na obal prevodovky sa podľa všetkého môže dostávať prevodový olej, alebo brzdová kvapalina, ktorá je použitá na ovládanie hydraulického ložiska vypínania spojky.
Pridaj viac fotiek olejových škvŕn
Problém je ten, že Astra s motorom Z14XEP ma štandardne montovanú športovú prevodovku a pri rýchlosti 130km/hod motor točí cca 4200 otáčok/min. Vtedy to má zvýšenú spotrebu oleja.
Tiež záleží od konkrétneho použitého oleja.
A na obal prevodovky sa podľa všetkého môže dostávať prevodový olej, alebo brzdová kvapalina, ktorá je použitá na ovládanie hydraulického ložiska vypínania spojky.
Pridaj viac fotiek olejových škvŕn
Astra G 1.4 Twinport
Re: Co to moze byt
Nemyslim ze by to bola brzdova kvapalina kedze som pokles vobec nezaznamel a keby to bol prevodovy tak neviem kedze som si to vsimol a odvtedy som uz urobil asi cca 6000km tak by sa to asi nejak prejavilo ale vsetko ide ako ma
Ano moze byt ze je tam sportova prevodovka a s tou zvysenou spotrebou oleja neviem....urcity vplyv bude mat aj vysoka rychlost ale ja viac menej jazdim po dialnici tak ze mam rucicku na 100ke a cca 0,5l na 1000km mi to zerie olej ale samozrejme ze obcas ked treba tak ho potiahnem aj do vyssich otacok a spotreba sa mi pohybuje od 5,5 do 5,9l na 100km ked jazdim sam alebo max dvaja v aute a ked idem plne nalozeny plus plny kufor tam mi to stupne tak max na 6,1 na 100km
pridal by som aj viac foto ale tu sa neda nahrat velka foto skor sukromny email
Ano moze byt ze je tam sportova prevodovka a s tou zvysenou spotrebou oleja neviem....urcity vplyv bude mat aj vysoka rychlost ale ja viac menej jazdim po dialnici tak ze mam rucicku na 100ke a cca 0,5l na 1000km mi to zerie olej ale samozrejme ze obcas ked treba tak ho potiahnem aj do vyssich otacok a spotreba sa mi pohybuje od 5,5 do 5,9l na 100km ked jazdim sam alebo max dvaja v aute a ked idem plne nalozeny plus plny kufor tam mi to stupne tak max na 6,1 na 100km
pridal by som aj viac foto ale tu sa neda nahrat velka foto skor sukromny email
Re: Co to moze byt
Ja pouzivam Shell Helix Ultra 5w40 neviem aky olej davas ty
Ale to odkial tecie vyzera ze je to miesto niekde pod hlavou pri vyfukovom potrubi a divne je aj to ze aj ked ten unik tam je tak ziadne problemy s motorom nie su
Mam uz aj po vymene rozvodov a jedine co take som riesil tak v lete mi zacalo presakovat cez viecko kde sa nalieva olej do motora tak som si kupil nove plus nahradne tesnenie ktore som nalozil na stare viecko a zatial drzi
Ale to odkial tecie vyzera ze je to miesto niekde pod hlavou pri vyfukovom potrubi a divne je aj to ze aj ked ten unik tam je tak ziadne problemy s motorom nie su
Mam uz aj po vymene rozvodov a jedine co take som riesil tak v lete mi zacalo presakovat cez viecko kde sa nalieva olej do motora tak som si kupil nove plus nahradne tesnenie ktore som nalozil na stare viecko a zatial drzi
Re: Co to moze byt
Prevodovka nie je chúlostivá na množstvo oleja. Keby ti v prevodovke chýbal aj liter oleja, nič si nemusíš všimnúť.
Brzdová kvapalina má zase dobrú vzlínavosť, stačí pár kvapiek a spôsobí veľký mastný fľak.
Ak chceš pridať fotky, zmenši ich na potrebnú veľkosť napríklad v programe skicár (maľovanie, paint).
Ty si už menil rozvody Je tam rozvodová reťaz. Výrobca udáva životnosť reťaze aspoň 200 tisíc km.
Aj mne to začína presakovať pod nalievacím víčkom oleja a už som si všimol priesak aj pod víkom ventilov na hlave valcov.
Olej používam presne taký, aký je momentálne v akcii v Tesku
Samozrejme, výkonnostnú triedu podľa API aspoň SL. Viskozitu 5W40 alebo 10W40. Naposledy som v Tescu vystihol Mobil Super 2000 so 75% zľavou Pri tebou udávanej rýchlosti 100km/hod motor točí len niečo cez 3000ot/min, tam by spotreba oleja ešte nemala byť veľká. Pri tejto rýchlosti má ten motor spotrebu benzínu fakt len niečo cez 5l/100km. Práve tu sa priaznivo prejavuje ten ich systém twinport
Skús zmeniť značku oleja, možno to pomôže.
Brzdová kvapalina má zase dobrú vzlínavosť, stačí pár kvapiek a spôsobí veľký mastný fľak.
Ak chceš pridať fotky, zmenši ich na potrebnú veľkosť napríklad v programe skicár (maľovanie, paint).
Ty si už menil rozvody Je tam rozvodová reťaz. Výrobca udáva životnosť reťaze aspoň 200 tisíc km.
Aj mne to začína presakovať pod nalievacím víčkom oleja a už som si všimol priesak aj pod víkom ventilov na hlave valcov.
Olej používam presne taký, aký je momentálne v akcii v Tesku
Samozrejme, výkonnostnú triedu podľa API aspoň SL. Viskozitu 5W40 alebo 10W40. Naposledy som v Tescu vystihol Mobil Super 2000 so 75% zľavou Pri tebou udávanej rýchlosti 100km/hod motor točí len niečo cez 3000ot/min, tam by spotreba oleja ešte nemala byť veľká. Pri tejto rýchlosti má ten motor spotrebu benzínu fakt len niečo cez 5l/100km. Práve tu sa priaznivo prejavuje ten ich systém twinport
Skús zmeniť značku oleja, možno to pomôže.
Astra G 1.4 Twinport
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Co to moze byt
Ahoj.
Buď teče gufero na klice a setrovačník to rozhazuje, pak to teče spodem, na spodku jsou i takové pryžové špunty, ty jsou suché a je sucho v jejich otvorech, když je vytáhneš?
Nebo je převodovka mastná od vrchu, to jsem viděl povolenou hadici odvětrání klikové skříně co vede od víka ventilů zpět do karteru. Stačí hadici utáhnou, nebo přepáskovat.
Mára.
Ps: lepší fotka vše vyjasní
Buď teče gufero na klice a setrovačník to rozhazuje, pak to teče spodem, na spodku jsou i takové pryžové špunty, ty jsou suché a je sucho v jejich otvorech, když je vytáhneš?
Nebo je převodovka mastná od vrchu, to jsem viděl povolenou hadici odvětrání klikové skříně co vede od víka ventilů zpět do karteru. Stačí hadici utáhnou, nebo přepáskovat.
Mára.
Ps: lepší fotka vše vyjasní
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Co to moze byt
Hej uz mam po rozvodoch a aj ked sa hovori ze je dozivotna tak ja som niekde cital ze 160000km a max 10 rokov tak neviem ako to je pri retiazke
Mne mechanik vravel ze uz pocut hucat retaz tak sme ju dali preventivne vymenit
Cela sada rozvodu stala cca 280€ plus vodna pumpa nova atd a cele to stalo 666€
Ten presak na veku ventilov si dobre pozri lebo ak mas presak na vicku tak to sa ti pekne rozleje po veku ventilov....mne to tak urobilo ze presakol olej cez nalievacie viecko a tiez som si myslel ze je to veko ventilov ale to pekne vidno odkial to ide
Preco menit znacku oleja?
Len nikde neviem najst podrobne udaje o tych Z14XEP cize twinportoch kolko je to ventil vykon krutiaci atd
Mne mechanik vravel ze uz pocut hucat retaz tak sme ju dali preventivne vymenit
Cela sada rozvodu stala cca 280€ plus vodna pumpa nova atd a cele to stalo 666€
Ten presak na veku ventilov si dobre pozri lebo ak mas presak na vicku tak to sa ti pekne rozleje po veku ventilov....mne to tak urobilo ze presakol olej cez nalievacie viecko a tiez som si myslel ze je to veko ventilov ale to pekne vidno odkial to ide
Preco menit znacku oleja?
Len nikde neviem najst podrobne udaje o tych Z14XEP cize twinportoch kolko je to ventil vykon krutiaci atd
Re: Co to moze byt
Pridavam lespie foto toho uniku
menil som uz aj tesnenie pod EGR ventilom ale stale nic
motor ma pekny chod netrha len obcas musim doliat chladiacu kvapalinu
v servise vraveli ze by to mohlo byt aj tesnenie pod hlavou ale kedze motor ma vykon a nerobi ziadne problemy az na ten unik tak mi to ako tesnenie nepride
menil som uz aj tesnenie pod EGR ventilom ale stale nic
motor ma pekny chod netrha len obcas musim doliat chladiacu kvapalinu
v servise vraveli ze by to mohlo byt aj tesnenie pod hlavou ale kedze motor ma vykon a nerobi ziadne problemy az na ten unik tak mi to ako tesnenie nepride
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Co to moze byt
Řěšíte kraviny. Měli by jste vidět můj motor a převodovku. Grétu by z toho trefilo.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol: