Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Zdravím,
řeším problém se Zafirou A, motorizací Z18XE, 92 kW, LPG, najeto 250 000 km. Před dvěma lety byla udělána v podstatě GO motoru - oprava hlavy motoru, výměna všech ventilů, vodítek, těsnění dříků ventilů, zabroušení ventilů, kontrola rovinnosti dosedací plochy hlavy, materiálově pak těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček.
Od této opravy bylo najeto cca 30 000 km, z 90 % na LPG. Přimazávání nemám.
Nyní se stalo, že vůz během jízdy ztratil sílu, jako kdyby jel na tři válce. Přes 60 km/h se na rovině nedostanu, do mírného stoupání otáčky i rychlost klesají. Diagnostika hlásí P301 až P303 - dá se říct, že náhodně. K tomu ještě chyba chudá/bohatá směs, snad P0171, ale ta je celkem standardní, zřejmě vliv LPG, takže bych ji úplně neřešil. Než se toto stalo, předcházela tomu v jeden mrazivý den po startu čtyřmístná chyba, tuším, že P1130, ale ta posléze zmizela. Při této chybě šel z výfuku nafialovělý kouř - přikládal jsem to spíš nějaké formě námrazy.
Každopádně pokud bych nyní chtěl vozem odjet, po startu úplně nedrží otáčky, ale není to nic hrozného, po zahřátí začne motor výrazně kuckat a pocitově by snad i vyskočil. Při sešlápnutí plynu se rozjedu, výkon ale nemám. Jízda na rovině a z kopce ok, při mírném stoupání, pokud by toto bylo táhlé, bych asi už nikam nedojel, protože by nemělo sílu. Když po takovém zátěžovém testu otevřu kapotu, je cítit jakoby spálená guma, možná olej. Kolem motoru jsem viděl i po delším trápení světlý kouř, ale jen slabý. Olej tam je, voda v chlazení také, teplota na palubovce neukazuje přehřátí.
Vyměnil jsem zapalovací svíčky, zapalovací lištu, problém trvá. Zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu, ale tu ŘJ okamžitě nahlásila.
Dokázali byste mě nasměrovat, co bych ještě mohl zkusit, než buď vůz odepíšu? Napadá mě nechat změřit tlaky, jestli nebudou propálené ventily, ale co s tím pak dál, to nevím.
Mám k ruce příp. druhou Zafiru, jen X18XE. Některé díly přehazovat mohu, od přehození motoru, pokud by tento byl už tak vadný, že by se oprava nevyplatila, mě mechanik odrazuje, prý to spíš bude dělat problémy než abych tím něco vyřešil. Ale je to stále ve hře, takže pokud někdo má zkušenost s přehozením motorů jiného modelu u Zafiry, ocením zkušenosti.
řeším problém se Zafirou A, motorizací Z18XE, 92 kW, LPG, najeto 250 000 km. Před dvěma lety byla udělána v podstatě GO motoru - oprava hlavy motoru, výměna všech ventilů, vodítek, těsnění dříků ventilů, zabroušení ventilů, kontrola rovinnosti dosedací plochy hlavy, materiálově pak těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček.
Od této opravy bylo najeto cca 30 000 km, z 90 % na LPG. Přimazávání nemám.
Nyní se stalo, že vůz během jízdy ztratil sílu, jako kdyby jel na tři válce. Přes 60 km/h se na rovině nedostanu, do mírného stoupání otáčky i rychlost klesají. Diagnostika hlásí P301 až P303 - dá se říct, že náhodně. K tomu ještě chyba chudá/bohatá směs, snad P0171, ale ta je celkem standardní, zřejmě vliv LPG, takže bych ji úplně neřešil. Než se toto stalo, předcházela tomu v jeden mrazivý den po startu čtyřmístná chyba, tuším, že P1130, ale ta posléze zmizela. Při této chybě šel z výfuku nafialovělý kouř - přikládal jsem to spíš nějaké formě námrazy.
Každopádně pokud bych nyní chtěl vozem odjet, po startu úplně nedrží otáčky, ale není to nic hrozného, po zahřátí začne motor výrazně kuckat a pocitově by snad i vyskočil. Při sešlápnutí plynu se rozjedu, výkon ale nemám. Jízda na rovině a z kopce ok, při mírném stoupání, pokud by toto bylo táhlé, bych asi už nikam nedojel, protože by nemělo sílu. Když po takovém zátěžovém testu otevřu kapotu, je cítit jakoby spálená guma, možná olej. Kolem motoru jsem viděl i po delším trápení světlý kouř, ale jen slabý. Olej tam je, voda v chlazení také, teplota na palubovce neukazuje přehřátí.
Vyměnil jsem zapalovací svíčky, zapalovací lištu, problém trvá. Zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu, ale tu ŘJ okamžitě nahlásila.
Dokázali byste mě nasměrovat, co bych ještě mohl zkusit, než buď vůz odepíšu? Napadá mě nechat změřit tlaky, jestli nebudou propálené ventily, ale co s tím pak dál, to nevím.
Mám k ruce příp. druhou Zafiru, jen X18XE. Některé díly přehazovat mohu, od přehození motoru, pokud by tento byl už tak vadný, že by se oprava nevyplatila, mě mechanik odrazuje, prý to spíš bude dělat problémy než abych tím něco vyřešil. Ale je to stále ve hře, takže pokud někdo má zkušenost s přehozením motorů jiného modelu u Zafiry, ocením zkušenosti.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
- Reklama
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Určitě bych změřil ty tlaky ve válcích, nemusí být nutně podpálené ventily, ale může být propálené těsnění mezi válci. Ostatně je to práce na max. 30 minut.
Co za systém LPG tam je a jak je nastaven? Koukalo se na korekce dávek paliva, krátkodobé a dlouhodobé?
Je průchozí katalyzátor, není ucpanej, nebo zborcenej?
Mára
Určitě bych změřil ty tlaky ve válcích, nemusí být nutně podpálené ventily, ale může být propálené těsnění mezi válci. Ostatně je to práce na max. 30 minut.
Co za systém LPG tam je a jak je nastaven? Koukalo se na korekce dávek paliva, krátkodobé a dlouhodobé?
Je průchozí katalyzátor, není ucpanej, nebo zborcenej?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
díky za reakci. Tu práci na 30 minut bych v mém případě asi znásobil, protože vůbec netuším, kam sáhnout. Tlaky tedy změřím - můžeš mi, prosím tě, kdyžtak nastínit, co bude znamenat, když budou ok, a co bude znamenat, když ne?
LPG systém je značky Stag. Jak je konkrétně nastaven, to netuším. Na korekce dávek paliva se nekoukalo, tedy alespoň o tom nevím.
Katalyzátor nechám prověřit, pokud bych to neměl poznat pouhým pohledem. Ale stejně z toho pro mě plyne, že spíš nasbírám informace, kde může být problém, a pak to dám automechanikovi, ať to všechno bod po bodu projde, i když to už pár dní měl a na nic kokrétního kromě výše uvedeného (výměna lišty, svíček atd.) nepřišel. Sám bych asi tuplem nic nepoznal, pokud vyloženě nepůjdu podle nějakého návodu.
Díky.
díky za reakci. Tu práci na 30 minut bych v mém případě asi znásobil, protože vůbec netuším, kam sáhnout. Tlaky tedy změřím - můžeš mi, prosím tě, kdyžtak nastínit, co bude znamenat, když budou ok, a co bude znamenat, když ne?
LPG systém je značky Stag. Jak je konkrétně nastaven, to netuším. Na korekce dávek paliva se nekoukalo, tedy alespoň o tom nevím.
Katalyzátor nechám prověřit, pokud bych to neměl poznat pouhým pohledem. Ale stejně z toho pro mě plyne, že spíš nasbírám informace, kde může být problém, a pak to dám automechanikovi, ať to všechno bod po bodu projde, i když to už pár dní měl a na nic kokrétního kromě výše uvedeného (výměna lišty, svíček atd.) nepřišel. Sám bych asi tuplem nic nepoznal, pokud vyloženě nepůjdu podle nějakého návodu.
Díky.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj!
Když budou tlaky ve válcích cca stejné, je to relativně dobré když budou stejné, ale příliš nízké, je motor dost opotřebovaný, když budou rozdílné , tak bude problém na válci s malou hodnotou, když budou mít malou hodnotu dva sousední, cca poloviční hodnotu těch dobrých, tak bude propálené těsnění pod hlavou mezi nima.
Jaké těsnění tam dali při GO? Já měl na poprvé těsnění od Victor Reinz a nevydrželo ani prd, pak šlo ELRING a to je držák už 100tKm.
Katalyzátor jde buď sundat, nebo do něj kouknout zespoda, rozpojit dole potrubí a kouknout s baterkou dovnitř. Taky ale stačí dát ruku na výfuk, zda tam je dostatečný tok plynů.
Tlaky se měří u benzínu poměrně snadno. Uděláš vše jako když chceš měnit svíčky, ale místo svíčky namontuješ měřák a motor protočíš starterem. Tohle zopakuješ čtyřikrát a budeš vědět. Ten měřák na benzínové motory ani není moc drahej a jest-li ho nemáš, bude ho mít snad každej automechanik.
A jak je na tom EGR ventil, je funkční, nebo zaslepenej? U toho LPG máš přimazávání? Když si měnil svíčky, jak na tom byla elektroda a jiskřiště, nebyl v nich nějaký zásadní rozdíl. Taky koukni na všechny hadičky vedoucí vzduch ke klapce a k čidlům LPG, ale hodně řeknou ty tlaky.
Ještě se zeptám dělá to při jízdě na benzín i LPG nebo jenom výlučně na LPG?
Mára
Když budou tlaky ve válcích cca stejné, je to relativně dobré když budou stejné, ale příliš nízké, je motor dost opotřebovaný, když budou rozdílné , tak bude problém na válci s malou hodnotou, když budou mít malou hodnotu dva sousední, cca poloviční hodnotu těch dobrých, tak bude propálené těsnění pod hlavou mezi nima.
Jaké těsnění tam dali při GO? Já měl na poprvé těsnění od Victor Reinz a nevydrželo ani prd, pak šlo ELRING a to je držák už 100tKm.
Katalyzátor jde buď sundat, nebo do něj kouknout zespoda, rozpojit dole potrubí a kouknout s baterkou dovnitř. Taky ale stačí dát ruku na výfuk, zda tam je dostatečný tok plynů.
Tlaky se měří u benzínu poměrně snadno. Uděláš vše jako když chceš měnit svíčky, ale místo svíčky namontuješ měřák a motor protočíš starterem. Tohle zopakuješ čtyřikrát a budeš vědět. Ten měřák na benzínové motory ani není moc drahej a jest-li ho nemáš, bude ho mít snad každej automechanik.
A jak je na tom EGR ventil, je funkční, nebo zaslepenej? U toho LPG máš přimazávání? Když si měnil svíčky, jak na tom byla elektroda a jiskřiště, nebyl v nich nějaký zásadní rozdíl. Taky koukni na všechny hadičky vedoucí vzduch ke klapce a k čidlům LPG, ale hodně řeknou ty tlaky.
Ještě se zeptám dělá to při jízdě na benzín i LPG nebo jenom výlučně na LPG?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
moc díky za popis! Mechanik by měl být příští týden k dispozici, tak to s ním proměřím a koukneme i na katalyzátor.
Značku těsnění nevím - ve faktuře to není uvedeno. Ale celkově jsem za materiál dával 4400 Kč (těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček - poškozené kabely), tak jestli z toho lze vyčíst, že těsnění bylo lowcost... Každopádně tato oprava proběhla přímo v Opel servisu - neím, jak moc mají možnosti dávat tam levnější díly.
EGR zaslepený není, tzn. měl by být funkční. U LPG přímaz právě nemám. Hadičky jsem zkontroloval, nevidím problém. Ty staré svíčky posílám na fotce, jestli z nich je něco patrné. Problém je ale jak na benzín, tak na LPG, tj. nesouvisí to zřejmě jen s jedním.
Každopádně při focení jsem si všimnul několika věcí, tak posílám fota:
- na pravé části motoru (foceno od baterie) ve svislé ose je kolem toho spoje vidět olej, jako kdyby to tam netěsnilo
- zadní tlumič výfuku je vlevo utržený a spadlý, je také poměrně vyrezlý
- hned za katalyzátorem mezi předními koly také z něčeho prosakuje (asi olej) a kape
- za katalyzátorem je místo spoje toho předního dílu bílé, nevím, jestli to něco značí
Každopádně celý výfuk komplet od katalyzátoru po tlumič by stál asi za výměnu, otázkou jsou teď spíš ty tlaky a netěsnosti - tam bych se asi zaměřil nejprve, co myslíš?
moc díky za popis! Mechanik by měl být příští týden k dispozici, tak to s ním proměřím a koukneme i na katalyzátor.
Značku těsnění nevím - ve faktuře to není uvedeno. Ale celkově jsem za materiál dával 4400 Kč (těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček - poškozené kabely), tak jestli z toho lze vyčíst, že těsnění bylo lowcost... Každopádně tato oprava proběhla přímo v Opel servisu - neím, jak moc mají možnosti dávat tam levnější díly.
EGR zaslepený není, tzn. měl by být funkční. U LPG přímaz právě nemám. Hadičky jsem zkontroloval, nevidím problém. Ty staré svíčky posílám na fotce, jestli z nich je něco patrné. Problém je ale jak na benzín, tak na LPG, tj. nesouvisí to zřejmě jen s jedním.
Každopádně při focení jsem si všimnul několika věcí, tak posílám fota:
- na pravé části motoru (foceno od baterie) ve svislé ose je kolem toho spoje vidět olej, jako kdyby to tam netěsnilo
- zadní tlumič výfuku je vlevo utržený a spadlý, je také poměrně vyrezlý
- hned za katalyzátorem mezi předními koly také z něčeho prosakuje (asi olej) a kape
- za katalyzátorem je místo spoje toho předního dílu bílé, nevím, jestli to něco značí
Každopádně celý výfuk komplet od katalyzátoru po tlumič by stál asi za výměnu, otázkou jsou teď spíš ty tlaky a netěsnosti - tam bych se asi zaměřil nejprve, co myslíš?
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Ty průsaky oleje na fotkách bych přisoudil KO simerinku na klice, běžná věc na tak starém motoru. Svíčky vypadají celkem dobře. Není v nich zásadní rozdíl. Ten výfuk, no, když takto vypadá zvenku, tak to ty přepážky ve vnitř budou pěkné. Je vůbec celej průchozí?
Zkus ještě odpojit instalaci LPG vytažením pojistky, zda se nezlepší chod na benzín.
Jest-li kape za katalyzátorem olej, tak bude po smrti a problém bude v motoru a to dost zásadní. Ale může to být i jen voda ušpiněná od sazí.
Mára
Ty průsaky oleje na fotkách bych přisoudil KO simerinku na klice, běžná věc na tak starém motoru. Svíčky vypadají celkem dobře. Není v nich zásadní rozdíl. Ten výfuk, no, když takto vypadá zvenku, tak to ty přepážky ve vnitř budou pěkné. Je vůbec celej průchozí?
Zkus ještě odpojit instalaci LPG vytažením pojistky, zda se nezlepší chod na benzín.
Jest-li kape za katalyzátorem olej, tak bude po smrti a problém bude v motoru a to dost zásadní. Ale může to být i jen voda ušpiněná od sazí.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
opět děkuji za rozbor.
Když to shrnu:
- pokud budou tlaky ok, motor by mohl být také ok, je to tak?
- tu špínu s kapkou za katalyzátorem zkusím setřít, jestli se objeví znovu - pokud ano, je průser v motoru
- pokud by průser s motorem nebyl, vyměnil bych simering i výfuk
- pokud by průser s motorem byl, je úplná kravina vyměnit Z18XE za X18XE, který tu mám k dispozici? nebo se raději pokusit sehnat Z18XE? a nebo to auto pak úplně odepsat, protože nemá smysl se tím zabývat?
PS: LPG ještě odpojím, jestli to nemá vliv.
opět děkuji za rozbor.
Když to shrnu:
- pokud budou tlaky ok, motor by mohl být také ok, je to tak?
- tu špínu s kapkou za katalyzátorem zkusím setřít, jestli se objeví znovu - pokud ano, je průser v motoru
- pokud by průser s motorem nebyl, vyměnil bych simering i výfuk
- pokud by průser s motorem byl, je úplná kravina vyměnit Z18XE za X18XE, který tu mám k dispozici? nebo se raději pokusit sehnat Z18XE? a nebo to auto pak úplně odepsat, protože nemá smysl se tím zabývat?
PS: LPG ještě odpojím, jestli to nemá vliv.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
- Pokud budou tlaky OK, je na tom dobře pístová skupina a taky těsní ventily. Do hry se pak ale dostávají vodítka ventilů, která mohou být přidřená a v
otáčkách se pak nestíhají ventily správně zavírat. Uvidíme.
- No když odpojíš tu trubku od vývodu ze svodů a katalyzátoru a šahneš dovnitř, tak uvidíš, zda je uvnitř olej nebo ne. Pokud by si zkusil auto po odpojení
trubky nastartovat taky by si tím mohl zjistit, zda se něco nezlepší = neprůchodnost zbylé části výfuku.
- Měnit ten simerik, jenom pro ten malej průsak. Je to na Tobě, ale musí dolů převodovka, spojka, setrvačník. Když už, tak novou spojku ... . Mnoho práce a
financí.
- S tím motorem snad poradí někdo jinej, osobně mám za to, že ty motory jsou stejné, jenom se líší v regulaci, kterou by si ale přehodil, takže by jsi vzal
vlastně jenom surovej motor a na něj nastrojil sání, klapku ... z původního motoru.
- LPG odpojit zkus. Další kroky bych dělat tak, aby motor běhal v pořádku na benzín a LPG řešil až bude na benzín OK
- Zatím, když budou tlaky ve válcích OK, bych si přisadil na ten katalyzátor, je tam léta, od LPG je více tepelně namáhanej a to nemluvím o tom jak to může
být seřízený.
Mára
- Pokud budou tlaky OK, je na tom dobře pístová skupina a taky těsní ventily. Do hry se pak ale dostávají vodítka ventilů, která mohou být přidřená a v
otáčkách se pak nestíhají ventily správně zavírat. Uvidíme.
- No když odpojíš tu trubku od vývodu ze svodů a katalyzátoru a šahneš dovnitř, tak uvidíš, zda je uvnitř olej nebo ne. Pokud by si zkusil auto po odpojení
trubky nastartovat taky by si tím mohl zjistit, zda se něco nezlepší = neprůchodnost zbylé části výfuku.
- Měnit ten simerik, jenom pro ten malej průsak. Je to na Tobě, ale musí dolů převodovka, spojka, setrvačník. Když už, tak novou spojku ... . Mnoho práce a
financí.
- S tím motorem snad poradí někdo jinej, osobně mám za to, že ty motory jsou stejné, jenom se líší v regulaci, kterou by si ale přehodil, takže by jsi vzal
vlastně jenom surovej motor a na něj nastrojil sání, klapku ... z původního motoru.
- LPG odpojit zkus. Další kroky bych dělat tak, aby motor běhal v pořádku na benzín a LPG řešil až bude na benzín OK
- Zatím, když budou tlaky ve válcích OK, bych si přisadil na ten katalyzátor, je tam léta, od LPG je více tepelně namáhanej a to nemluvím o tom jak to může
být seřízený.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
díky moc za vyčerpávající odpovědi. Mrknu na vše, jak jsi psal.
Na motor asi založím nové téma, jestli to tu nenajdu. Co jsem našel v zahraničních fórech, tak prý ta Z18XE nemá EGR, má dvě lambda sondy a nějaké jiné ovládání škrtící klapky, zatímco X18XE naopak. Takže s EGR jsem asi kecal v domnění, že tam je.
díky moc za vyčerpávající odpovědi. Mrknu na vše, jak jsi psal.
Na motor asi založím nové téma, jestli to tu nenajdu. Co jsem našel v zahraničních fórech, tak prý ta Z18XE nemá EGR, má dvě lambda sondy a nějaké jiné ovládání škrtící klapky, zatímco X18XE naopak. Takže s EGR jsem asi kecal v domnění, že tam je.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Uvidíš, ale lambdy, nebo EGR to je jenom bižuterie nastrojená na motor, k jeho regulaci, takže si stejně myslím, že to přestrojit půjde.
Mára
Uvidíš, ale lambdy, nebo EGR to je jenom bižuterie nastrojená na motor, k jeho regulaci, takže si stejně myslím, že to přestrojit půjde.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus.
Konečně jsem se dostal ke změření tlaků - musel jsem si sehnat tlakoměr. Hodnoty jsou na všech čtyřech cca stejné 9,5 až 10. To by mělo být ok, ne?
Konečně jsem se dostal ke změření tlaků - musel jsem si sehnat tlakoměr. Hodnoty jsou na všech čtyřech cca stejné 9,5 až 10. To by mělo být ok, ne?
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Vypadá to, že jsou na tom válce stejně, ale ty hodnoty se mi zdají být až příliš malé. Na své Z14XE jsem měříval něco mezi 13 až 14. Chce to sehnat tabulkové hodnoty.
Buď je ten motor celkově opotřebovaný, nebo by mohlo jít také o posunuté časování rozvodů, tedy přeskočený řemen.
Zkusíme najít ty hodnoty komprese. Co ten výfuk a katalyzátor?
Mára
Vypadá to, že jsou na tom válce stejně, ale ty hodnoty se mi zdají být až příliš malé. Na své Z14XE jsem měříval něco mezi 13 až 14. Chce to sehnat tabulkové hodnoty.
Buď je ten motor celkově opotřebovaný, nebo by mohlo jít také o posunuté časování rozvodů, tedy přeskočený řemen.
Zkusíme najít ty hodnoty komprese. Co ten výfuk a katalyzátor?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj, tak to nedalo ani moc práce, podle třeba této informace pro motor Z18XE:
https://www.carrepairdata.com/service/r ... e/1796/92/ , jsou kompresní tlaky přípustné mezi 14 a 16, plus samozřejmě nějaké to opotřebení.
Takže tvoje naměřené hodnoty jsou příliš malé. Příčin může být více, od těch skočených rozvodů, přes přilišne opotřebení - vyčabrtání, až k zapečení pístních kroužků nebo váznoucí ventily ve vodítkách
Co za olej tam dáváš a kde kupuješ, aby to nebyl šmejd, po kolika kilometrech ho měníš?
Ostatní, když tak prosím potvrdí příliš malé tlaky, že.
Mára
https://www.carrepairdata.com/service/r ... e/1796/92/ , jsou kompresní tlaky přípustné mezi 14 a 16, plus samozřejmě nějaké to opotřebení.
Takže tvoje naměřené hodnoty jsou příliš malé. Příčin může být více, od těch skočených rozvodů, přes přilišne opotřebení - vyčabrtání, až k zapečení pístních kroužků nebo váznoucí ventily ve vodítkách
Co za olej tam dáváš a kde kupuješ, aby to nebyl šmejd, po kolika kilometrech ho měníš?
Ostatní, když tak prosím potvrdí příliš malé tlaky, že.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus.
Vidíš, já si říkal, že jak je to všechno stejné, tak je to ok. Ale možné je, že jsem to špatně změřil - jak mi ten měřák začal z té díry po svíčce vyskakovat, považoval jsem to za konečnou hodnotu, že se dál nedostanu (věřím, že je to jednoduché, ale já nad vším moc přemýšlím). Jinak celkově ten motor línější byl vždy (proti druhé Zafiře s X18XE1 a 85 kW o dost).
Olej neměním, olej jen doplňuji. Od doby, co mám LPG, tak ten motor žere olej fest. Klidně dvakrát ročně prožere celou olejovou nádrž (ne nasucho, ale postupně se doplňuji dle kontroly rysky). Jinak obvklye 10W40, Mogul Extreme, předtím Total Classic. Poslední byl, tuším, jen obyčejný Carlson Premium, ale jen jednou.
Rozvody byly dělány ve 165 000 km snad, teď je tam 248 500 km, asi už také na hraně.
Co se zbytku týče (katalyzátor, průchodnost výfuku), na to si netroufnu. Jednak to nemám s čím porovnat, takže mi to může přijít dobré, nebo také špatné (z fotek výfuku je tedy patrné, že je v hajzlu, ale jestl je to příčina, neodhadnu), jednak na to nemám vercajk (na měření tlaků jsem třikrát jel pryč, než jsem sehnal správný vercajk, abych byl schopnej vůbec vyndat svíčky), jednak ani čas. Tzn. pro mě teď bude nejlepší to nechat někam odtáhnout, kdo se na to podívá, ale samozřejmě to může stát randál bez toho, aniž by se něco vyřešilo (ofiko servisy). To spíš kdyby se někdo solidní tady z fóra z okolí Plzně zaangažoval, tak mu to tam nějakým způsobem dovezu.
EDIT: Provedl jsem to měření znovu s cílem dostat se na maxima, tj. měřák jsem držel do té doby, dokud se ručička nezastavila a dále nešla. Hodnoty jsou tedy (zleva doprava): 16-10-10-9,5. Asi nemá smysl se tím tedy nadále zabývat a auto odepsat.
Vidíš, já si říkal, že jak je to všechno stejné, tak je to ok. Ale možné je, že jsem to špatně změřil - jak mi ten měřák začal z té díry po svíčce vyskakovat, považoval jsem to za konečnou hodnotu, že se dál nedostanu (věřím, že je to jednoduché, ale já nad vším moc přemýšlím). Jinak celkově ten motor línější byl vždy (proti druhé Zafiře s X18XE1 a 85 kW o dost).
Olej neměním, olej jen doplňuji. Od doby, co mám LPG, tak ten motor žere olej fest. Klidně dvakrát ročně prožere celou olejovou nádrž (ne nasucho, ale postupně se doplňuji dle kontroly rysky). Jinak obvklye 10W40, Mogul Extreme, předtím Total Classic. Poslední byl, tuším, jen obyčejný Carlson Premium, ale jen jednou.
Rozvody byly dělány ve 165 000 km snad, teď je tam 248 500 km, asi už také na hraně.
Co se zbytku týče (katalyzátor, průchodnost výfuku), na to si netroufnu. Jednak to nemám s čím porovnat, takže mi to může přijít dobré, nebo také špatné (z fotek výfuku je tedy patrné, že je v hajzlu, ale jestl je to příčina, neodhadnu), jednak na to nemám vercajk (na měření tlaků jsem třikrát jel pryč, než jsem sehnal správný vercajk, abych byl schopnej vůbec vyndat svíčky), jednak ani čas. Tzn. pro mě teď bude nejlepší to nechat někam odtáhnout, kdo se na to podívá, ale samozřejmě to může stát randál bez toho, aniž by se něco vyřešilo (ofiko servisy). To spíš kdyby se někdo solidní tady z fóra z okolí Plzně zaangažoval, tak mu to tam nějakým způsobem dovezu.
EDIT: Provedl jsem to měření znovu s cílem dostat se na maxima, tj. měřák jsem držel do té doby, dokud se ručička nezastavila a dále nešla. Hodnoty jsou tedy (zleva doprava): 16-10-10-9,5. Asi nemá smysl se tím tedy nadále zabývat a auto odepsat.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Tak počkat, píšeš že Ti vyskakoval měřák? Jak? Vždyť se šroubuje do závitu na místo svíčky a těšní na gumovej kroužek. Tak to ty hodnoty co si naměril vůbec neber vážně, jsou k ničemu a nepomůžou nám!! Je klidně reálné, že celkově budou podstatně vyšší než si naměřil, ale to nepoznáš, když to tam už rukou neudržíš. Ach jo.
Neměníš? A co filtr, není už náhodou kaput, nebo dokonce protrženej? To je teda spotřeba oleje jako blázen. Doléváním sice udržuješ hladinu, ale základ oleje je už dávno po smrti a bez aditiv. Pokud takto dlouhodobě spaluješ olej, tak to bude ten katalyzátor mít radost, pokud tam nějaký je, ale zase když by nebyl, tak by to ohlásila druhá lambda sonda, pokud není KO.
Není na rozvody náhodou taky jen 65tKm?
Asi ano, snaha byla, ale nejlepší bude dát to někam ... kde mají čas
Mára
Tak počkat, píšeš že Ti vyskakoval měřák? Jak? Vždyť se šroubuje do závitu na místo svíčky a těšní na gumovej kroužek. Tak to ty hodnoty co si naměril vůbec neber vážně, jsou k ničemu a nepomůžou nám!! Je klidně reálné, že celkově budou podstatně vyšší než si naměřil, ale to nepoznáš, když to tam už rukou neudržíš. Ach jo.
Neměníš? A co filtr, není už náhodou kaput, nebo dokonce protrženej? To je teda spotřeba oleje jako blázen. Doléváním sice udržuješ hladinu, ale základ oleje je už dávno po smrti a bez aditiv. Pokud takto dlouhodobě spaluješ olej, tak to bude ten katalyzátor mít radost, pokud tam nějaký je, ale zase když by nebyl, tak by to ohlásila druhá lambda sonda, pokud není KO.
Není na rozvody náhodou taky jen 65tKm?
Asi ano, snaha byla, ale nejlepší bude dát to někam ... kde mají čas
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.