opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
cca 15-20000,-Kč dle spotřebovaného materiálu.Většinou to řešíme vč.nových náplní a rozvodů.Od začátku roku dnes dokončujeme 11.motor X16XEL.Dělali jsme i X20XEV,X18XE1,a pozor už také 3diesely Y20DTH.Ty 1,6 jsme dělali jak v Astrách G, tak ve Vectrách i v Astrách F.
Kdo byl ve Ždírci mohl vidět ty ventily demontované z motoru.99% jsou to vždy výfukové.
Kdo byl ve Ždírci mohl vidět ty ventily demontované z motoru.99% jsou to vždy výfukové.
- Reklama
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
preco sa to takto kazi?Co k tomu tak dopomaha?POdtacanie a pouzivanie nekvalitneho oleja? ako napr 10W 40 ?
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Nazdar chalpi.
Takže mám nalítáno 2000 km po předělávce ventilů a musím zaklepat, na 3 válce mi to už nejelo. Problém je ale v tom, že "astřička" stále samovolně zhasíná (jen při zahřátém motoru) tudíž dělá prakticky to samé co před opravou jen už bez jízdy na 3. Když jsem cca před týdnem měřil spotřebu a vyšla mi 9,5l / 100km, tak jsem pádil do bazaru ať auto opět zkontrolují a na PC vyběhla chyba "P0136 Obvod lambda sondy (skupina 1 snímač 2) - Malé napětí" z čehož usuzuji, že to způsobuje tu spotřebu ale ne zhasínání motoru.
Rád bych vás tímto poprosil o radu:
1, Absoluně nevím, která z těch dvou lambda sond to je (jsou tam dvě), tak kdo by věděl, prosím napište.
2, jestli má někdo zkušenost s tím samovolným zhasínáním motoru, prosím dejte vědět. (jen pro upřesnění - na PC kromě tý lambdasondy není nic).
Předem moc děkuji. Spunky
Takže mám nalítáno 2000 km po předělávce ventilů a musím zaklepat, na 3 válce mi to už nejelo. Problém je ale v tom, že "astřička" stále samovolně zhasíná (jen při zahřátém motoru) tudíž dělá prakticky to samé co před opravou jen už bez jízdy na 3. Když jsem cca před týdnem měřil spotřebu a vyšla mi 9,5l / 100km, tak jsem pádil do bazaru ať auto opět zkontrolují a na PC vyběhla chyba "P0136 Obvod lambda sondy (skupina 1 snímač 2) - Malé napětí" z čehož usuzuji, že to způsobuje tu spotřebu ale ne zhasínání motoru.
Rád bych vás tímto poprosil o radu:
1, Absoluně nevím, která z těch dvou lambda sond to je (jsou tam dvě), tak kdo by věděl, prosím napište.
2, jestli má někdo zkušenost s tím samovolným zhasínáním motoru, prosím dejte vědět. (jen pro upřesnění - na PC kromě tý lambdasondy není nic).
Předem moc děkuji. Spunky
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Chyba pochází od zadní sondy.Je nutno provést několik měření přes PC a multimetr,ale zřejmě je KO.Může mít vliv i na chování motoru,protože nutí jednotku k nesprávným reakcím na diagnostiku funkce katu.
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Takže lamda je tam nová, ale autíčko stále chcípá! Už nevim!
- bahy
- Příspěvky: 586
- Registrován: 31 bře 2009, 14:26
- Bydliště: Ivanka pri Dunaji (Bratislava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Ahoj, mal som podobny problem na svojej zafire. Po 5 km stratilo auto tah vydavalo divne zvuky a zacalo sa cele triast, stacilo znovu nastartovat a islo zasa v pohode. Riesil som to v servise. Podla prvych prognoz mi mali menit cele zapalovanie a vstrekovanie... Niekolko krat to cele ale prekontrolovali a nakoniec menili po vsetkom len EGR ventil. Po jeho vymene mi to uz 30000km nezopakovalo nikdy, jedine co je ze mi este stale svieti kontrolka emisii a ked to vzdy cele kukali precistili tak pocitac nikdy nevykazoval ziadnu zavadu. Uz som si zvykol ze mi ta kontrolka sviti, cez STK som presiel bez problemov a aj auto slape na 100%. U mna to bol EGR a vyriesil to cely tento vas problem.
P.S.: Som chlapec z dediny a okno mam do dvora
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
no vzhledem k tomu, že ERG funguje jak podle počítače, tak i podle hodnot samotného ventilu bez problému! A i kdyby to byl on, tak stejně nevím kde bych sehnal jinej na zápůjčku, abych to přezkoušel. Nový kupovat jen na zkoušku nebudu (takhle už mám doma navíc novou zapalovací lištu za 5000,- ).
Každopádně díky za ohlas, zkusím rozhodit sítě! Spunky
Každopádně díky za ohlas, zkusím rozhodit sítě! Spunky
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Tak pod něj dej plné těsnění a zkus.Jestli nebude chcípat,tak je EGR vadný i když vyhověl zkoušce.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Jestli se ti plné těsnění nechce dělat,tak objednej Opel díl 91 06 319.To je plné těsnění.
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Pokud myslíš tu podložku pod ARG, v pátek jsem jí zadal do výroby u kámoše! Měla by být v podněli a pak se uvidí - jinak po výměně lambdasondy spotřeba 6,5l / 100km, takže alespoň něco jsem odstranil. Díky, Spunkydenny píše:Jestli se ti plné těsnění nechce dělat,tak objednej Opel díl 91 06 319.To je plné těsnění.
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Tak jsem dnes zaslepil ARG ventil a jel se projet. Po 5km to samé - motor sám zhasl a musel jsem ho nahazovat přez rychlost! Tak jsem na konci z nápadama.
Včera jsem mluvi z klučinou a říkal, že by to mohl být katalizátor - prej to tuto závadu řešil u jiného typu vozů (tuším Renolt) ale projevy úplně shodné - mě se to ale nějak nezdá!
Prosím o radu - díky, Spunky
Včera jsem mluvi z klučinou a říkal, že by to mohl být katalizátor - prej to tuto závadu řešil u jiného typu vozů (tuším Renolt) ale projevy úplně shodné - mě se to ale nějak nezdá!
Prosím o radu - díky, Spunky
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Jestli jsi měl před tím problémy s během na tři válce tak může být kat KO. I když Opel dělá právě to, že při špatném spalování vypíná vstřik dotyčného válce, proto běží na "tři". ale i přes to se občas stane že kat odejde. Většinou se při tom sekne EGR kvůli kouskům z katu co do něj nalétají.
Pracuji v Opel servisu
a nestydím se za to
a nestydím se za to
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
Tak nevím, ale asi se zeptám. Vyměnil jsem olej, filtry a svíčky na autě a ráno se mi občas stane, že auto jede na 3 válce. Taky motor Z14XE. Vyblikal jsem 2 chyby 0300 a 0302. Před výměnou svíček bylo vše v pořádku a auto jelo v poho na svůj věk a ujeté km, ale měl jsem najeto na svíčkách nějakých 25tis, tak jsem si řekl, že je pro zichr vyměním. Jestli je problém u druhého válce, tak se zeptám, když otevřu kapotu, tak je to druhý z leva a nebo druhý z prava? Doufám, že to je jen blbá svíčka a nic víc.
Slovo,co mi zůstane hluboko v srdci OPEL
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opel Astra Z14XE na 3 válce + chcípání
První válec je vždy ten co je nejblíže k rozvodům.
Chyba jsou:
0300 Zapalování - výpadky
0302 Zapalování válce 2 - výpadky
Že by fungl nová svíčka byla ko se mi zdá jako méně pravděpodobné než třeba chyba montáže nebo problém v zapalovací soustavě (zkus je prohodit a uvidíš) . Nevím pokud to má zapalovací lištu tak můžou být zpuchřelé ty izolační gumy ke svíčkám a pak to dělá bordel. Pokud má lišta nad 2 válcem v té zalité hmotě vypálené "tečky" může odejít cívka v ní. Taky se mi stalo, že po manipulaci s lištou prostě odešla při výměně svíček...
Ještě co konektory vedoucí do lišty?
Chyba jsou:
0300 Zapalování - výpadky
0302 Zapalování válce 2 - výpadky
Že by fungl nová svíčka byla ko se mi zdá jako méně pravděpodobné než třeba chyba montáže nebo problém v zapalovací soustavě (zkus je prohodit a uvidíš) . Nevím pokud to má zapalovací lištu tak můžou být zpuchřelé ty izolační gumy ke svíčkám a pak to dělá bordel. Pokud má lišta nad 2 válcem v té zalité hmotě vypálené "tečky" může odejít cívka v ní. Taky se mi stalo, že po manipulaci s lištou prostě odešla při výměně svíček...
Ještě co konektory vedoucí do lišty?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504