Hydroštely?
Hydroštely?
Ahoj,
mám takový problém.... Vlastním Astru G 1.4 16V 66kW, r.v. 1998. Při koupi měla najeto 110 000,- km, dovoz Itálie + serviska. Otázka jestli budou km poctivka. Dnes mám 210 000km. Za studena šel z motoru zvuk, jakoby něco rezonovalo. Po ujetí cca 10 km a zahřátí na provozku problém zmizel. Projevoval se v rozmezí 1500 - 3000 otáček. Vytočení nad 3500 to přestalo. V momentě, kdy motor vychladne a za studena ho kopnu, tak se to projeví znova. Sundal jsem řemenici z altíku a tím to nebylo. Zjistil jsem, že problém jde někde " od rozvodu ". Rozvody jsem dělal 12/2016 a ujeto na nich bylo cca 30 000 km + výměna gufera na klice. Po otevření víka mě málem šlehlo .... rozvody od oleje. Teklo to od vaček, takže výměna guferek. S " doktorskýma sluchátkama " jsem šel po zvuku ... vycházelo to někde z místa pravé vodící kládky. Říkam si OK, asi vadný kus... INA, i když na předchozí jsem najel cca 75 000 km bez problému. Koupil jsem tedy opět novou sadu INA včetně pumpy Graf. Vyměnil jsem, poskládal a ejhle ... problém neustál. Rozhodil jsem teda víko ventilů a šel po hydroštelech. Zatuhlé jak ... rozchodil jsem je, nasadím zpět a problém pořád neustál. Moje otázka zní, jsou hydroštěly po smrti a mám je vyměnit, nebo problém vidíte někde jinde? Pokusím se uploadnout video se zvukem a přihodit link. Předem děkuji za rady
mám takový problém.... Vlastním Astru G 1.4 16V 66kW, r.v. 1998. Při koupi měla najeto 110 000,- km, dovoz Itálie + serviska. Otázka jestli budou km poctivka. Dnes mám 210 000km. Za studena šel z motoru zvuk, jakoby něco rezonovalo. Po ujetí cca 10 km a zahřátí na provozku problém zmizel. Projevoval se v rozmezí 1500 - 3000 otáček. Vytočení nad 3500 to přestalo. V momentě, kdy motor vychladne a za studena ho kopnu, tak se to projeví znova. Sundal jsem řemenici z altíku a tím to nebylo. Zjistil jsem, že problém jde někde " od rozvodu ". Rozvody jsem dělal 12/2016 a ujeto na nich bylo cca 30 000 km + výměna gufera na klice. Po otevření víka mě málem šlehlo .... rozvody od oleje. Teklo to od vaček, takže výměna guferek. S " doktorskýma sluchátkama " jsem šel po zvuku ... vycházelo to někde z místa pravé vodící kládky. Říkam si OK, asi vadný kus... INA, i když na předchozí jsem najel cca 75 000 km bez problému. Koupil jsem tedy opět novou sadu INA včetně pumpy Graf. Vyměnil jsem, poskládal a ejhle ... problém neustál. Rozhodil jsem teda víko ventilů a šel po hydroštelech. Zatuhlé jak ... rozchodil jsem je, nasadím zpět a problém pořád neustál. Moje otázka zní, jsou hydroštěly po smrti a mám je vyměnit, nebo problém vidíte někde jinde? Pokusím se uploadnout video se zvukem a přihodit link. Předem děkuji za rady
- Reklama
Re: Hydroštely?
https://youtu.be/fezAc3PGTDoZedo píše:Ahoj,
mám takový problém.... Vlastním Astru G 1.4 16V 66kW, r.v. 1998. Při koupi měla najeto 110 000,- km, dovoz Itálie + serviska. Otázka jestli budou km poctivka. Dnes mám 210 000km. Za studena šel z motoru zvuk, jakoby něco rezonovalo. Po ujetí cca 10 km a zahřátí na provozku problém zmizel. Projevoval se v rozmezí 1500 - 3000 otáček. Vytočení nad 3500 to přestalo. V momentě, kdy motor vychladne a za studena ho kopnu, tak se to projeví znova. Sundal jsem řemenici z altíku a tím to nebylo. Zjistil jsem, že problém jde někde " od rozvodu ". Rozvody jsem dělal 12/2016 a ujeto na nich bylo cca 30 000 km + výměna gufera na klice. Po otevření víka mě málem šlehlo .... rozvody od oleje. Teklo to od vaček, takže výměna guferek. S " doktorskýma sluchátkama " jsem šel po zvuku ... vycházelo to někde z místa pravé vodící kládky. Říkam si OK, asi vadný kus... INA, i když na předchozí jsem najel cca 75 000 km bez problému. Koupil jsem tedy opět novou sadu INA včetně pumpy Graf. Vyměnil jsem, poskládal a ejhle ... problém neustál. Rozhodil jsem teda víko ventilů a šel po hydroštelech. Zatuhlé jak ... rozchodil jsem je, nasadím zpět a problém pořád neustál. Moje otázka zní, jsou hydroštěly po smrti a mám je vyměnit, nebo problém vidíte někde jinde? Pokusím se uploadnout video se zvukem a přihodit link. Předem děkuji za rady
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Hydroštely?
Ahoj.
Pěkně to rozebíráš. Mohla by to být uvolněná přepážka v sání, teda v těch hliníkovejch parozích.
Mára
Pěkně to rozebíráš. Mohla by to být uvolněná přepážka v sání, teda v těch hliníkovejch parozích.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Hydroštely?
Ahoj,Marek Sládek píše:Ahoj.
Pěkně to rozebíráš. Mohla by to být uvolněná přepážka v sání, teda v těch hliníkovejch parozích.
Mára
díky . Zrovna na tohle jsem tady ještě pozdě večer narazil. Odpoledne se na to chystám, tak uvidíme ... pak dám echo
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydroštely?
přestaň s těma citacema.... je to zbytečný když hned odpovídáš na téma nad ním!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Hydroštely?
Tak jsem to teda rozkuchal a nic viditelného, co by rezonovalo .. přikládám foto... tak fakt nevím. Asi vyměním všechny hydroštely, ale obávám se jestli problém ustane. Co vymlácená vačka? Ale je zvláštní, že to nad 3500 přestane dělat. To mi prostě nejde do hlavy... Byl jsem dnes ještě za jedním mechanikem a ten říkal, že to může dělat i ojniční ložisko, ale to by muselo dělat furt a ne jen v určitých otáčkách, nebo se pletu ?
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydroštely?
pěkně zaprasený - hlavně ta klapka to je mazec...
No ono "rezonovat" a nebo když klapají hydroštely je velký rozdíl! Pokud tam něco "rezonuje" v určitých otáčkách tak bych spíše šel po něčem "volném" na motoru nebo se podíval na parohy a šrouby uchycení, a vůbec překontroloval to tam asi vše....
No ono "rezonovat" a nebo když klapají hydroštely je velký rozdíl! Pokud tam něco "rezonuje" v určitých otáčkách tak bych spíše šel po něčem "volném" na motoru nebo se podíval na parohy a šrouby uchycení, a vůbec překontroloval to tam asi vše....
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Hydroštely?
Ty svody jdou rozpůlit a lepí tím červeným tmelem na vany aby to o sebe necinkalo.
https://www.youtube.com/watch?v=Yj1SGUqj35g
https://www.youtube.com/watch?v=Yj1SGUqj35g
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Hydroštely?
Ahoj.
Přesně to je to videjko, jsou tam hned v nabídce i další jak to opravují. Rozebrat, vyčistit, zalepit, složit a uvidí se.
Když je to pěkně venku, tak klapku vyčistit, všechny otvory a trysky.
A když se v tom hrabeš a mačkal si ty hydroštely, tak je nezapomeň odvzdušnit!
Taky pěkné video i s ukázkou kde se to hejbe: https://youtu.be/9X9virEu4T8
Mára
Přesně to je to videjko, jsou tam hned v nabídce i další jak to opravují. Rozebrat, vyčistit, zalepit, složit a uvidí se.
Když je to pěkně venku, tak klapku vyčistit, všechny otvory a trysky.
A když se v tom hrabeš a mačkal si ty hydroštely, tak je nezapomeň odvzdušnit!
Taky pěkné video i s ukázkou kde se to hejbe: https://youtu.be/9X9virEu4T8
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Hydroštely?
Udělal jsem a nepomohlo .... Tak budu muset hledat dál
Re: Hydroštely?
Tak jsem dnes vyměnil všechny zdvihátka a motor je tichý. Kolem 2000 otáček pořád něco drnčí.... Nedalo mi to a hledal jsem tak dlouho, až jsem na to nejspíš přišel. Když jede auto na volnoběh, tak napínací běhá v rámci rysek. Když přidám na cca 2000, tak se kladka rozkmitá a začne kravál. Přidám více cca 3000, tak se ryska ustálí a kraval utichne.... Rozvody jsou nové včetně pumpy. Podotýkám, že na starých rozvodech bylo najeto cca 30 000 km a začlo to dělat. Otázka proč ? Špatně posunutá vodní pumpa? Ale divné, že to tak jelo těch 30 000 a pak se to najednou posralo...
Re: Hydroštely?
Problém vyřešen!! Dělalo to, že jsem tam neměl řemenici. Nasadil jsem ji a úplný klid. Po výměně hydroštelů motor vrčí jak nový