Ked som ho odpojil na identickom motore ako je aj ten tvoj ta, ked bol blby EGR ventil tak auto prestalo cukať ale svietila kontrolka, čo ma až tak netrapilo. Pokiaľ to cuka aj po odpojeni tak by to mohla byť kľudne aj zap. lišta teda ak je ešte pôvodna, čo je vzhľadom na vek motora už aj dosť pravdepodobne, najlepšie si od niekoho požičať a skúsit to ešte pred kaufom!Lufux píše:ahoj,
je možný pokud mi diagnostika hlásí chybu EGR P0400 (přičemž mi nesvíti kontrolka) a když ho odpojím tak nepozoruju žádný změny (auto pořád cuká) aby i tak byl EGR vadný a mohl za to že auto cuká při sešlápnutí plynu?
AGR / EGR
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: AGR / EGR
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Reklama
Re: AGR / EGR
Zdravím, lehce jsem prolétl forum kvuli egru.. Mám Astru G 1,6 16V typ Z16XE a teda 2 ventilátory u chladiče. Svítí mi kontrolka elektroniky a mechanik říkal že to píše něco ve smyslu odvodu spalin , nevím teď přesně a že to bude asi dělat egr. Jak tady čtu, tak se ale ukazuje zřejmě přímo hláška vadný egr , tak se chci jen poptat co jiného by to mohlo být? Cukání ani nějak špatný tah nepociťuju, možná horší start, nechytne to na "grc" ale chvilinku to točí .. to mám nový svíčky. Případně že to je egr, dořešilo se to? vidím že tady na tom dělal Alzafir, ale výsledek po testování už nedopsal.
vrážet min trojku do egru se mi moc nechce ale musím na technickou tak bych byl nerad aby mě vyprali. Jo ještě se tu píše, že to nějak nejde s tímto typem motoru, ale u záslepky zde-https://www.doopla.cz/dily/zaslepka-egr ... 0-593.html se píše že je k dodání software a muj typ je uvedený. Tak se v tom trochu ztrácím .. díkec předem za radu.
vrážet min trojku do egru se mi moc nechce ale musím na technickou tak bych byl nerad aby mě vyprali. Jo ještě se tu píše, že to nějak nejde s tímto typem motoru, ale u záslepky zde-https://www.doopla.cz/dily/zaslepka-egr ... 0-593.html se píše že je k dodání software a muj typ je uvedený. Tak se v tom trochu ztrácím .. díkec předem za radu.
Re: AGR / EGR
Benzín odsunut na druhou kolej, není čas a potřebuju info, co se prokazatelně měří u benzínu na emisích. Jestli oxidy dusíku, pak to nevyřeším. Kdo máte info, jak to je?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: AGR / EGR
mam stejnej motor a taky 2 ventilatory. U tento aut elektronicky EGR nevyradis, kvuli tomu ze by ti pak prestala fungovat klima (tak jsem to pochopil od RomanaK kdyz jsem to resil ja, kazdopadne to nejde). Ja to vyresil tak ze jsem egr vycistil (byl relativne v poradku takze pak zas zaviral/otviral), dal ho zpet do auta a odpojil od nej kabel. Tim padem je egr furt zavreny (zaslepeny) a jen mi sviti kontrolka na emise. Kdyz jsem sel ted v zime na STK tak jsem jen pripojil kabel, prijel na technickou a po STK jsem ho zas odpojil. Zalezi v jakym ho mas stavu aby ti na tu STK jeste fungoval... JInak s odpojenym EGR ventilem jezdim tak rok a pul a zadnej problem jsem nezaznamenal
Re: AGR / EGR
Ale vyřadíš, u 1,6tky, kde není váha vzduchu, se musí upravit data z MAPu.
Emulátorem to lze udělat tak, že přečteš impulsy z jednotky do EGRu, jednotce vrátíš napětí úměrně otevření EGRu a jak jsem psal, musí se upravit data MAPu.
Emulátorem to lze udělat tak, že přečteš impulsy z jednotky do EGRu, jednotce vrátíš napětí úměrně otevření EGRu a jak jsem psal, musí se upravit data MAPu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: AGR / EGR
Mám to stejně jako pH. u X16SZR. Před emisema také připojeno a OpCOMem smáznutá chyba. S připojeným EGR to auto jezdí mnohem mnohem hůř, holt u 75HP je to velmi znát
Re: AGR / EGR
Tak jsem ten egr rozdělal, nijak zasraný nebyl.. nebo se mi aspoň nezdálo. Když jsem to měl rozhozený zkusil jsem nastartovat a kamoš se díval jestli chodí, při vypnutí je vidět že ten čep několikrát zajede a vyjede... z čehož usuzuju že nějak bloklý to asi není. Když jsem to dal do kupy tak to ale dělá takový divný zvuk při vypnutí.. prostě takové trrr, jakoby tam něco naráželo a asi to jde od něj, , když ho odpojím tak je klid. Dívali jsme se jestli není třeba nějak blbě těsnění nebo něco ale na nic jsme nepřišli :/ . Jinak při odpojeném egru mi po prvním natočení neudrží otáčky a zdechne, naodruhé už si asi upraví data a vše je ok. Nějaký nápad čím to je? A co jiného by mohlo hlásit ty spaliny když by to nebylo egrem? Nerad bych vyhodil tři tyčky a pak zjistil že problém je jinde jak kolega tady někde výše
Re: AGR / EGR
Caute na mojej astre (X14XE) sa zacala objavovat zaujimava vlastnost a zaujimal by ma vas nazor ci to je sposobene EGR ventilom, ktory sa pomalicky odporuca a zacina dava o sebe vediet alebo niecim inym. Zatial ziadne chyby to nevyhadzuje ani kontrolka nesvieti.
Deje sa to v podstate na vsetkych prevodovych stupnoch, na nizsich (1-3) je to asi viac znatelne ako na vyssich. Jedna sa o jemne cukanie pri pustani plynu alebo jemnom pridavani plynu. Ak zosliapnem pedal na viac ako tretinu tak normalne akceleruje a nic sa nedeje ale ak napriklad na 2ku len tak jemne pridam tak si to parkrat cukne a ked pustim plyn tak si to zas pocuka. Nieje to niake drasticke cukanie, ale je citit ze sa to motoru moc nepaci. Mam pocit ze sa to pomalicky zhorsuje, ale moze to byt aj tym ze sa len nato viac sustredim a predtym som to tak neriesil.
Je mozne nejakym jednoduchym sposobom zistit ze to je ten EGR? Napriklad ak ho odpojim tak by to malo prestat? Alebo ak je pokazeny tak jedine vymena.
Deje sa to v podstate na vsetkych prevodovych stupnoch, na nizsich (1-3) je to asi viac znatelne ako na vyssich. Jedna sa o jemne cukanie pri pustani plynu alebo jemnom pridavani plynu. Ak zosliapnem pedal na viac ako tretinu tak normalne akceleruje a nic sa nedeje ale ak napriklad na 2ku len tak jemne pridam tak si to parkrat cukne a ked pustim plyn tak si to zas pocuka. Nieje to niake drasticke cukanie, ale je citit ze sa to motoru moc nepaci. Mam pocit ze sa to pomalicky zhorsuje, ale moze to byt aj tym ze sa len nato viac sustredim a predtym som to tak neriesil.
Je mozne nejakym jednoduchym sposobom zistit ze to je ten EGR? Napriklad ak ho odpojim tak by to malo prestat? Alebo ak je pokazeny tak jedine vymena.
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: AGR / EGR
naprosto stejnou věc řeším delší dobu u svojí astry (X18XE1) a EGR jsem v rámci hledání chyby nechal na čas úplně odpojený (odpojil jsem + vyresetoval ŘJ odpojením baterie) a škubání se nezlepšilo. věřím že by situace mohla být jiná po výměně za nový kus ale bylo mi řečeno, že pokud by to bylo vinou EGR, mělo by jeho odpojení mít vliv - což nemělo.
nejpřínosnější by asi bylo dát tam na zkoušku nový kus a pozorovat změny.
nejpřínosnější by asi bylo dát tam na zkoušku nový kus a pozorovat změny.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Re: AGR / EGR
Dik za radu, tak objednam novy deplhi (2500kc) a uvidime, uz mam skoro 200 tisic tak vymena urcite nicomu neuskodi dam vediet ako som dopadol
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: AGR / EGR
není zač, osobně bych to před koupí vyzkoušel ale zas na druhou stranu pokud jsi měl v plánu měnit (a shánět od někoho na půjčení EGR nemusí taky být dost dobře možný), pak proč ne
tak pak dej vědět, jestli pomohlo.
tak pak dej vědět, jestli pomohlo.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: AGR / EGR
tak jsem se rozhodl že zkusím tekutej čistič na vstřikovače, no upřímně tomu moc šancí nedávám. vzal jsem na to půl nádrže V-Power nitro+ 95 a uvidíme, přinejhorším to bude pořád stejný.
další fáze bude čištění vstřiků ultrazvukem, kamarád se pochlubil že má doma už pár let ultrazvukovou čističku (taky se nemoh pochlubit dřív )
další fáze bude čištění vstřiků ultrazvukem, kamarád se pochlubil že má doma už pár let ultrazvukovou čističku (taky se nemoh pochlubit dřív )
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Re: AGR / EGR
já dávám už půl roku do každýho tankování (občas teda zapomenu no) VIF a spokojenost, za těch pár kaček se motor ztišil a auto už tolik nesmrdí... akorát spotřebu to nestáhlo na 3,1l no ... ne, i dle testů co se dají na netu najít to je dobrá věc... předtím jsem dával od liqui moly nějaký aditivum a jaksi jsem nic nezaznamenal...
nyní: Zafira B Z18XER, 2007
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
Re: AGR / EGR
Tak pre mna je jednoduchsie kupit novy EGR a dokonca zivotnosti auta sa o to uz nestarat. Nakolko na mojom motore sa neda zaslepit.
Ventil uz je doma ale zistil som ze budem potrebovat torx 45, takze k montazi sa dostanem az buduci vikend, ked budem mat po ruke lepsie vybavenie.
Ventil uz je doma ale zistil som ze budem potrebovat torx 45, takze k montazi sa dostanem az buduci vikend, ked budem mat po ruke lepsie vybavenie.
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: AGR / EGR
22 ToMik: zrovna VIF jsem právě sháněl. po celý chrudimi to mají sice všude, bohužel však jen pro vznětový motory a pro zážehový jim všude došel (jako kdyby věděli že to pojedu shánět) takže jsem koupil na zkoušku čistič vstřiků od Carlube, nic jinýho na Shellce už neměli a došly mi nervy objíždět další benzínky. jakmile na něj někde padnu, VIFa hned beru
Lake292: to samo sebou chápu, kdybych věděl že je zralej na výměnu, taky bych s tím asi nelaboroval a rovnou vyměnil. tak ať se zadaří
celkově vzato po natankování trochu kvalitnějšího benzínu a příměsi na čištění vstřiků, mám pocit že se autu chce líp než za posledních pár měsíců. uvidíme, jak to půjde až vyjedu celou dávku toho čističe (50 litrů benzínu) a čerpačkám Eurobit se kromě nouzovýho nákupu cigár a minerálky, začnu nejspíš vyhýbat, ten rozdíl 1,10 Kč na litru benzínu mě nezruinuje.
Lake292: to samo sebou chápu, kdybych věděl že je zralej na výměnu, taky bych s tím asi nelaboroval a rovnou vyměnil. tak ať se zadaří
celkově vzato po natankování trochu kvalitnějšího benzínu a příměsi na čištění vstřiků, mám pocit že se autu chce líp než za posledních pár měsíců. uvidíme, jak to půjde až vyjedu celou dávku toho čističe (50 litrů benzínu) a čerpačkám Eurobit se kromě nouzovýho nákupu cigár a minerálky, začnu nejspíš vyhýbat, ten rozdíl 1,10 Kč na litru benzínu mě nezruinuje.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ