Zdravím a předem se omlouvám za založení nového vlákna, nicméně nikde jsem zde nenašel odpověď na moje otázky. Mám Astru G s motorem Z16XE a už asi dva roky mě čas od času trápí problém, kdy motor při otáčkách do 2000 najednou silně škube a netáhne, když dám nohu z plynu, otáčky spadnou na cca 500, motor se chvíli kuckavě snaží a pak chcípne. Při otáčkách nad 2000 lehce poškubává, relativně táhne, ale když dám nohu z plynu, okamžitě chcípne.
Druhou věcí je, že motor má vcelku velkou spotřebu oleje (ve Vectře jsem měl předchůdce tohoto motoru X16XEL, který byl vždy kritizován jako olejožrout, ale paradoxně byl zcela vzorný a mezi výměnami jsem olej v podstatě nemusel doplňovat ). To, že hladina oleje poklesla nepoznám nejdříve na kontrolce mazání, ale na klepání ventilů. Je pro mne tedy záhadou, jak má tento motor řešeno sání oleje, pokud se ze všeho nejdříve přestávají dostatečně plnit a tlakovat hydroštely ventilů. Má snad plnění hydroštelů svoje vlastní olejové čerpadlo a sací koš umístěný výše, než druhý koš pro zbytek mazací soustavy? To je asi nesmysl, co?
A teď, proč zde popisuji tyto dva problémy. Postupem času jsem totiž vypozoroval, že problém s nepravidelným chodem a chcípáním motoru se dostaví vždy právě s poklesem oleje, spojeným s klepáním ventilů.
Máte někdo podobnou zkušenost, myslíte, že špatná funkce hydroštelů může mít takový vliv na časování rozvodů, který povede až k výše popsanému nepravidelnému chodu a chcípání motoru?
Z16XE
- Reklama