X14XE klepe, jede na 3 válce
X14XE klepe, jede na 3 válce
Ahoj, mohli byste mi prosím poradit, co by mohlo být s motorem X14XE 16V, Astra G kombi?
Motor startuje normálně a chvíli po startu (teplý i studený) jde klidně. Po chvíli začne jet jakoby na tři válce, blbě táhne, klepe. Spotřeba je asi 11 l.
Vyměnil jsem svíčky, už to stejně potřebovaly - žádná změna. Svíčka ve čtvrtém válci (i po výměně) je černá a smrdí benzínem.
Nechal jsem změřit tlaky - všechny v normě.
Zkusil jsem s kolegou prohodit zapalovací lištu - tou to není. Na vyndané liště házejí svíčky jiskru.
Zajímavé je, že po chvíli stání na křižovatce jde prudce se rozjet, slušně akceleruje, ale po přeřazení na trojku už zase netáhne.
Díval jsem se OPCOMem, žádnou závadu nehlásí. Pro úplnost dodám, že mám zaslepený EGR ventil, který se normálně hýbe.
Měl jsem auto v servisu, zatím na nic nepřišli. Navrhují nalít do motoru speciální olejíček, aby se prý rozhýbaly hydroštely... To se mi zatím nechce.
Mohli byste prosím poradit, na co se dál podívat? Co by se dalo najít třeba diagnostikou?
Díky za odpověď.
Našel jsem tato podobná témata, ale žádné řešení:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=2788
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=26151
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=7306
Motor startuje normálně a chvíli po startu (teplý i studený) jde klidně. Po chvíli začne jet jakoby na tři válce, blbě táhne, klepe. Spotřeba je asi 11 l.
Vyměnil jsem svíčky, už to stejně potřebovaly - žádná změna. Svíčka ve čtvrtém válci (i po výměně) je černá a smrdí benzínem.
Nechal jsem změřit tlaky - všechny v normě.
Zkusil jsem s kolegou prohodit zapalovací lištu - tou to není. Na vyndané liště házejí svíčky jiskru.
Zajímavé je, že po chvíli stání na křižovatce jde prudce se rozjet, slušně akceleruje, ale po přeřazení na trojku už zase netáhne.
Díval jsem se OPCOMem, žádnou závadu nehlásí. Pro úplnost dodám, že mám zaslepený EGR ventil, který se normálně hýbe.
Měl jsem auto v servisu, zatím na nic nepřišli. Navrhují nalít do motoru speciální olejíček, aby se prý rozhýbaly hydroštely... To se mi zatím nechce.
Mohli byste prosím poradit, na co se dál podívat? Co by se dalo najít třeba diagnostikou?
Díky za odpověď.
Našel jsem tato podobná témata, ale žádné řešení:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=2788
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=26151
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=7306
- Reklama
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
taky jsem měl problém, mi se projevoval po zahřátí motoru a hlavně při akceleraci
nebo při jízdě se zatíženým motorem, https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 36#p449636
nebo při jízdě se zatíženým motorem, https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 36#p449636
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Díky za tip. Jestli jsem to správně pochopil, byla vadná lišta. Já jsem jí zkoušel vyměnit za dobrou (nebo aspoň jinde funkční).
Jinak ty jiskry jsem zkoušel tak, že jsem do vymontované lišty nastrkal svíčky a jejich závity jsem omotal 1,5 mm2 drátem, který jsem připojil na mínus baterky. Nedokážu ale posoudit, jestli byly jiskry dost dobré. Je to správný postup?
Pořád se mi zdá, že po chvíli chodu přestane pálit 4. válec a problém bude někde v elektrice - jen netuším kde.
Jinak ty jiskry jsem zkoušel tak, že jsem do vymontované lišty nastrkal svíčky a jejich závity jsem omotal 1,5 mm2 drátem, který jsem připojil na mínus baterky. Nedokážu ale posoudit, jestli byly jiskry dost dobré. Je to správný postup?
Pořád se mi zdá, že po chvíli chodu přestane pálit 4. válec a problém bude někde v elektrice - jen netuším kde.
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Ráno mi známý radil, že by to mohlo být nesouladem čidla na klice a na rozvodech. Jak se to dá ověřit?
Ještě jsem si všiml, že ta čtvrtá svíčka je nejen černá, ale má závit od oleje. Z auta poslední dobou trochu kape olej - že by to s tím nějak souviselo?
Přikládám záznam tlaků a fotku svíček.
Ještě jsem si všiml, že ta čtvrtá svíčka je nejen černá, ale má závit od oleje. Z auta poslední dobou trochu kape olej - že by to s tím nějak souviselo?
Přikládám záznam tlaků a fotku svíček.
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
odkud Jsi- dej si to do popisu
ty svíčky 4-je je špatně, asi vůbec nepálí 2-ka taky není OK, nežere ti olej Já ani po 60 000
Km neměl tak očouzené.
zkouška jiskry.
stáhni z lišty ty gumy, polož lištu na motor tak, aby mezi kovem motoru a jiškřišti
byla mezera cca 15 mm, popros někoho ať startuje a sleduj jiskry, mají být stejně intenzivní.
ty svíčky 4-je je špatně, asi vůbec nepálí 2-ka taky není OK, nežere ti olej Já ani po 60 000
Km neměl tak očouzené.
zkouška jiskry.
stáhni z lišty ty gumy, polož lištu na motor tak, aby mezi kovem motoru a jiškřišti
byla mezera cca 15 mm, popros někoho ať startuje a sleduj jiskry, mají být stejně intenzivní.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Přidírají se ventily ve vodítkách,zde na foru již mnohokrát probráno.Měrení tlaků pomocí starteru nic nenapoví/točí se jen 260ot a stačí dosednout do sedel,ale v 1000ot je vše jinak.Nic nehledej v zapalování ani ve vstřikování,je to mechanická závada,důsledek ježdění tras do 30km.Pokud ti někdo bude vodítka a ventily opravovat,tak ať hned vytáhne písty a vymění kroužky,je to při jedné práci a vyhneš se rozdělávání motoru na dvakrát a dvojí práci a vždy novým těsněni.
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Hmmm, to dává smysl. Proto se to po stání na křižovatce zklidní. Taky by to mohlo vysvětlit ten závit 4. svíčky od benzínu a oleje. S autem jezdí poslední roky manželka jako s přibližovadlem po městě, takže většinou cesty do 5 km. Motor má 260 tisíc, takže ty kroužky nechám určitě vyměnit taky.
Díky moc za radu - asi se to řešilo mockrát, ale já jsem to bohužel nenašel. Hodím to do servisu a dám vědět, jak to dopadlo. Věřím, že mi to ušetří spoustu zbytečných pokusů a omylů.
Díky moc za radu - asi se to řešilo mockrát, ale já jsem to bohužel nenašel. Hodím to do servisu a dám vědět, jak to dopadlo. Věřím, že mi to ušetří spoustu zbytečných pokusů a omylů.
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Tak motor se nakonec obešel bez operace a zahojil se po použití Liqui Moly. Dal jsem na doporučení servisu a ono to fakt pomohlo. Po zahřátí motoru jsem ho honil po městě jen na dvojku, max. na trojku. Začal líp táhnout, klepání je prakticky pryč, včera jsem koukal na čtvrtou svíčku a saze už se pěkně vypálily. Spotřebu mám přes 10, ale to se v městském provozu na krátké trati těžko posuzuje.
Nechtěl jsem věřit, že by nějaký olejíček mohl pomoci, ale je to tak. Když mi řekli předpokládanou cenu opravy, řekl jsem si, že poslední pokus za tři stovky mě nezabije...
Nechtěl jsem věřit, že by nějaký olejíček mohl pomoci, ale je to tak. Když mi řekli předpokládanou cenu opravy, řekl jsem si, že poslední pokus za tři stovky mě nezabije...
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Nechcem ti kaziť nádeje ale na dlho to asi nepomôže .
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Je to už rok, co jsem měl s motorem problémy. Nechci to zakřiknout, ale jezdí pořád a postupně se jen zlepšoval. Auto stále používáme hlavně krátké trasy. Když se motor zahřeje, na chvíli ho víc vytočíme, aby zůstal v kondici. Tolik info pro ostatní, kdyby měl někdo podobný problém.
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
Liqui Moly je dobrý a i cenově přijatelný kompromis, bude se asi muset přidávat opakovaně,
nebo asi olej s MoS
nebo asi olej s MoS
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
MoS .. na kratke trasy .. ??
celorocne ..?? .. mnoho a mnoho tepelnych cyklov ..??
..
vrelo nedoporucujem...
celorocne ..?? .. mnoho a mnoho tepelnych cyklov ..??
..
vrelo nedoporucujem...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
důvod proč NÉÉÉÉ (pro vychechtané motory)
Já měl dobré zkušenosti. a jezdil jsem PŘEVÁŽNĚ KRÁTKÉ trasy
já osobně jsem zastáncem nejdříve zkusit nějaké přídavky a teprve potom dávat
těžké many do oprav.
Já měl dobré zkušenosti. a jezdil jsem PŘEVÁŽNĚ KRÁTKÉ trasy
já osobně jsem zastáncem nejdříve zkusit nějaké přídavky a teprve potom dávat
těžké many do oprav.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
lebo ... to "S" sa ti casom - rozumej kratkymi tepelnymi cyklami, vlhkost, kondenz a pod...
zmeni na nieco velmi podobne H2SO4 ..
motor budes mat sice kraaasne cisty, vylesteny z vnutra... vhodny na vystavu..
ale honovaniu valca to urcite neprospeje...
ANO, olej MOS je vhodny pre motory z vyssou zatazou, ma vyssiu odolnost olejoveho filmu,
znesie vyssie tepelne zatazenie,
urcite je vhodny na pouzitie pre nieco ako "dlhodoby preplach",
ale rozhodne nie do motorov, ktore sa po starte nestihnu ani poriadne zohriat, nieto este "pozriet si vyssie spektrum otacok"
a uz vobec nie na "celorocne pouzitie", kde ho "majitel bude susit dva tri roky v motore, lebo sak este nema najazdenych ani len 10000 kilometrov"
Ludia co pravidelne pouzivaju olej s MOS, tak ho castokrat menia v priebehu 3-5tkm, dva tri krat do roka..
..preventivne, kedze nikto z nich nepozna "polcas rozpadu" ..
zmeni na nieco velmi podobne H2SO4 ..
motor budes mat sice kraaasne cisty, vylesteny z vnutra... vhodny na vystavu..
ale honovaniu valca to urcite neprospeje...
ANO, olej MOS je vhodny pre motory z vyssou zatazou, ma vyssiu odolnost olejoveho filmu,
znesie vyssie tepelne zatazenie,
urcite je vhodny na pouzitie pre nieco ako "dlhodoby preplach",
ale rozhodne nie do motorov, ktore sa po starte nestihnu ani poriadne zohriat, nieto este "pozriet si vyssie spektrum otacok"
a uz vobec nie na "celorocne pouzitie", kde ho "majitel bude susit dva tri roky v motore, lebo sak este nema najazdenych ani len 10000 kilometrov"
Ludia co pravidelne pouzivaju olej s MOS, tak ho castokrat menia v priebehu 3-5tkm, dva tri krat do roka..
..preventivne, kedze nikto z nich nepozna "polcas rozpadu" ..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: X14XE klepe, jede na 3 válce
možná Máš pravdu, to nevím jenom jestli ten molybden síry není pevnější vazba
než H2SO4 to nejsem schopen posoudit a jsem již z oboru mimo.
takže pro dlouhé trasy asi vhodný, nesmí se dělat ta bílá (VATA NA VÍČKU)
než H2SO4 to nejsem schopen posoudit a jsem již z oboru mimo.
takže pro dlouhé trasy asi vhodný, nesmí se dělat ta bílá (VATA NA VÍČKU)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic