X14XE klepe, jede na 3 válce

Odpovědět
Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 15 dub 2014, 21:25

Ahoj, mohli byste mi prosím poradit, co by mohlo být s motorem X14XE 16V, Astra G kombi?
Motor startuje normálně a chvíli po startu (teplý i studený) jde klidně. Po chvíli začne jet jakoby na tři válce, blbě táhne, klepe. Spotřeba je asi 11 l.
Vyměnil jsem svíčky, už to stejně potřebovaly - žádná změna. Svíčka ve čtvrtém válci (i po výměně) je černá a smrdí benzínem.
Nechal jsem změřit tlaky - všechny v normě.
Zkusil jsem s kolegou prohodit zapalovací lištu - tou to není. Na vyndané liště házejí svíčky jiskru.
Zajímavé je, že po chvíli stání na křižovatce jde prudce se rozjet, slušně akceleruje, ale po přeřazení na trojku už zase netáhne.
Díval jsem se OPCOMem, žádnou závadu nehlásí. Pro úplnost dodám, že mám zaslepený EGR ventil, který se normálně hýbe.
Měl jsem auto v servisu, zatím na nic nepřišli. Navrhují nalít do motoru speciální olejíček, aby se prý rozhýbaly hydroštely... To se mi zatím nechce.
Mohli byste prosím poradit, na co se dál podívat? Co by se dalo najít třeba diagnostikou?
Díky za odpověď.

Našel jsem tato podobná témata, ale žádné řešení:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=2788
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=26151
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=7306

Reklama
 

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od spermin » 15 dub 2014, 22:21

taky jsem měl problém, mi se projevoval po zahřátí motoru a hlavně při akceleraci
nebo při jízdě se zatíženým motorem, https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 36#p449636
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 15 dub 2014, 23:51

Díky za tip. Jestli jsem to správně pochopil, byla vadná lišta. Já jsem jí zkoušel vyměnit za dobrou (nebo aspoň jinde funkční).
Jinak ty jiskry jsem zkoušel tak, že jsem do vymontované lišty nastrkal svíčky a jejich závity jsem omotal 1,5 mm2 drátem, který jsem připojil na mínus baterky. Nedokážu ale posoudit, jestli byly jiskry dost dobré. Je to správný postup?
Pořád se mi zdá, že po chvíli chodu přestane pálit 4. válec a problém bude někde v elektrice - jen netuším kde.

Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 16 dub 2014, 09:06

Ráno mi známý radil, že by to mohlo být nesouladem čidla na klice a na rozvodech. Jak se to dá ověřit?
Ještě jsem si všiml, že ta čtvrtá svíčka je nejen černá, ale má závit od oleje. Z auta poslední dobou trochu kape olej - že by to s tím nějak souviselo?
Přikládám záznam tlaků a fotku svíček.
Přílohy
svíčky
svíčky
tlaky
tlaky

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od spermin » 16 dub 2014, 18:32

odkud Jsi- dej si to do popisu
ty svíčky 4-je je špatně, asi vůbec nepálí 2-ka taky není OK, nežere ti olej :? :? Já ani po 60 000
Km neměl tak očouzené.
zkouška jiskry.
stáhni z lišty ty gumy, polož lištu na motor tak, aby mezi kovem motoru a jiškřišti
byla mezera cca 15 mm, popros někoho ať startuje a sleduj jiskry, mají být stejně intenzivní.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od denny » 16 dub 2014, 19:44

Přidírají se ventily ve vodítkách,zde na foru již mnohokrát probráno.Měrení tlaků pomocí starteru nic nenapoví/točí se jen 260ot a stačí dosednout do sedel,ale v 1000ot je vše jinak.Nic nehledej v zapalování ani ve vstřikování,je to mechanická závada,důsledek ježdění tras do 30km.Pokud ti někdo bude vodítka a ventily opravovat,tak ať hned vytáhne písty a vymění kroužky,je to při jedné práci a vyhneš se rozdělávání motoru na dvakrát a dvojí práci a vždy novým těsněni.

Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 16 dub 2014, 23:02

Hmmm, to dává smysl. Proto se to po stání na křižovatce zklidní. Taky by to mohlo vysvětlit ten závit 4. svíčky od benzínu a oleje. S autem jezdí poslední roky manželka jako s přibližovadlem po městě, takže většinou cesty do 5 km. Motor má 260 tisíc, takže ty kroužky nechám určitě vyměnit taky.
Díky moc za radu 8) - asi se to řešilo mockrát, ale já jsem to bohužel nenašel. Hodím to do servisu a dám vědět, jak to dopadlo. Věřím, že mi to ušetří spoustu zbytečných pokusů a omylů.

Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 23 dub 2014, 15:20

Tak motor se nakonec obešel bez operace a zahojil se po použití Liqui Moly. :D Dal jsem na doporučení servisu a ono to fakt pomohlo. Po zahřátí motoru jsem ho honil po městě jen na dvojku, max. na trojku. Začal líp táhnout, klepání je prakticky pryč, včera jsem koukal na čtvrtou svíčku a saze už se pěkně vypálily. Spotřebu mám přes 10, ale to se v městském provozu na krátké trati těžko posuzuje.
Nechtěl jsem věřit, že by nějaký olejíček mohl pomoci, ale je to tak. Když mi řekli předpokládanou cenu opravy, řekl jsem si, že poslední pokus za tři stovky mě nezabije...

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Hardy » 23 dub 2014, 15:56

Nechcem ti kaziť nádeje ale na dlho to asi nepomôže 8) .
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Asterix
Příspěvky: 6
Registrován: 15 dub 2014, 21:18

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od Asterix » 28 dub 2015, 11:09

Je to už rok, co jsem měl s motorem problémy. Nechci to zakřiknout, ale jezdí pořád a postupně se jen zlepšoval. Auto stále používáme hlavně krátké trasy. Když se motor zahřeje, na chvíli ho víc vytočíme, aby zůstal v kondici. Tolik info pro ostatní, kdyby měl někdo podobný problém.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od spermin » 28 dub 2015, 19:16

Liqui Moly je dobrý a i cenově přijatelný kompromis, bude se asi muset přidávat opakovaně,
nebo asi olej s MoS
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od JRD McLAREN » 28 dub 2015, 20:30

MoS .. na kratke trasy .. ??
celorocne ..?? .. mnoho a mnoho tepelnych cyklov ..??

..
vrelo nedoporucujem... :?:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od spermin » 06 kvě 2015, 11:42

důvod proč NÉÉÉÉ :( (pro vychechtané motory)
Já měl dobré zkušenosti. a jezdil jsem PŘEVÁŽNĚ KRÁTKÉ trasy
já osobně jsem zastáncem nejdříve zkusit nějaké přídavky a teprve potom dávat
těžké many do oprav.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

JRD McLAREN
Příspěvky: 363
Registrován: 18 dub 2011, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od JRD McLAREN » 06 kvě 2015, 14:33

lebo ... to "S" sa ti casom - rozumej kratkymi tepelnymi cyklami, vlhkost, kondenz a pod...
zmeni na nieco velmi podobne H2SO4 ..

motor budes mat sice kraaasne cisty, vylesteny z vnutra... vhodny na vystavu..
ale honovaniu valca to urcite neprospeje...

ANO, olej MOS je vhodny pre motory z vyssou zatazou, ma vyssiu odolnost olejoveho filmu,
znesie vyssie tepelne zatazenie,
urcite je vhodny na pouzitie pre nieco ako "dlhodoby preplach",

ale rozhodne nie do motorov, ktore sa po starte nestihnu ani poriadne zohriat, nieto este "pozriet si vyssie spektrum otacok"
a uz vobec nie na "celorocne pouzitie", kde ho "majitel bude susit dva tri roky v motore, lebo sak este nema najazdenych ani len 10000 kilometrov"

Ludia co pravidelne pouzivaju olej s MOS, tak ho castokrat menia v priebehu 3-5tkm, dva tri krat do roka..
..preventivne, kedze nikto z nich nepozna "polcas rozpadu" ..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: X14XE klepe, jede na 3 válce

Příspěvek od spermin » 07 kvě 2015, 10:49

možná Máš pravdu, to nevím jenom jestli ten molybden síry není pevnější vazba
než H2SO4 to nejsem schopen posoudit a jsem již z oboru mimo.
takže pro dlouhé trasy asi vhodný, nesmí se dělat ta bílá (VATA NA VÍČKU)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět